Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko sinustakin että olet kokenut enemmän asioita kuin ikäisesi keskimäärin?

Vierailija
15.11.2024 |

Ihan minkä suhteen tahansa. Itsestä tuntuu. Olen asunut eri puolilla maailmaa ja kokeillut kaikenlaista. Se on avartanut maailmankuvaa ja auttanut selvittämään mitä oikeasti haluan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva on

Vierailija
2/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta vain negatiivisia. 

Ensin kuoli sisarus, sitten äiti. Yksi likainen avioero ja lopulta oma vakava sairaus josta selvisin. 

Niin millon paistaa aurinko?

Vierailija
4/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen päässyt tähän mennessä elämässä varsin helpolla ilman suuria vaikeuksia tai dramaattisia käänteitä. Ei avioeroja, vakavia sairauksia, lasten vaikeuksia tai työttömyyksiä. Ja ikää kuitenkin jo päälle viisikymmentä.

Vierailija
5/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kuoli sisarus, sitten äiti. Yksi likainen avioero ja lopulta oma vakava sairaus josta selvisin. 

Eiköhän kaikki ole kokeneet jonkun läheisen menettämisen.

Vierailija
6/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä pahempiakin mutta omalla kohdalla aikoinaan kotona minuun kohdistuva jatkuva negatiivinen ilmapiiri,  joustamattomuus eli teet nyt heti tai kuuntelet pirunmoisen saarnan ja teet sen jälkeen läheisyyden ja toisesta välittämisen tunteen puuttuminen sekä sama monesti toistunut hokema että sä olet hyvä silloin kun sinulla voi jotain teettää nämä ovat sellaisia asioita joita minulle on kotona paasattu vuosikymmenien ajan

aikoja sitten minusta alkoi tuntumaan että nyt kyllä ollaan menty sietorajan yli oikein kunnolla

Vierailija
7/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu.

Vierailija
8/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu. Mulla on ollut niin vaiherikas elämä, että on vaikea keksiä mitä enää tekisin sellaista mitä en ole jo tehnyt. Siis sellaista mikä mua edes kiinnostaisi tehdä.

Vierailija
9/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu. Tosi paljon pahaa mutta paljon myös hyvää. Ennen kolmekymppisiä mm. sairastettu syöpä, useita ulkomaankomennuksia, useampi tutkinto, tulipalo.. kateeksi käy ihmisiä, joiden elämä etenee kuin juna, ns. oikein ja oikeassa järjestyksessä.

Vierailija
10/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaikki ole kokeneet jonkun läheisen menettämisen.

Ovat. Jopa meitä kuolleiden lasten vanhempia on paljon.

Vierailija
11/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko minulla kokemuksia enemmän kuin muilla ikäisilläni, kun lapseni teki itsemurhan, hänen isänsä kuoli ja minä sairastuin parantumattomaan syöpään. En siis tule selviämään. Aurinko ei paista, mutta ei se kaikille paistakaan. Tämä meni nyt näin.

Vierailija
12/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva on

Puolet ihmisistä on kokenut enemmän asioita kuin ikäisensä keskimäärin. Lähde: matematiikka.

Vierailija
13/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että usealla on tuo harha että juuri ne omat koetut asiat on jotenkin enemmän. Voisin mäkin sanoa että olen kokenut nuorena enemmän kun moni muu, koska nuoruus oli levoton ja traumaattinen, mutta toisaalta mulla on jäänyt kokematta esimerkiksi äitiys, vakaa urakehitys, keskiluokan arki yms. 

Vierailija
14/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että usealla on tuo harha että juuri ne omat koetut asiat on jotenkin enemmän. Voisin mäkin sanoa että olen kokenut nuorena enemmän kun moni muu, koska nuoruus oli levoton ja traumaattinen, mutta toisaalta mulla on jäänyt kokematta esimerkiksi äitiys, vakaa urakehitys, keskiluokan arki yms. 

Ehkä mä ajattelen tän kysymyksen niin, että olet kokenut enemmän kuin muut, eli ns et ole elänyt stereotyyppisesti elämää oikein. Eli järjestyksessä koulutus, kumppani, työ, perhe. Siksi ajattelinkin että ne jotka ei koe perhe-elämää, urakehitystä ja arkea, kokevat enemmän kuin keskivertoihminen.

Vierailija
15/15 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeneet ihmiset löytyy kakolasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän