Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhetaustani ongelma parisuhteissa

Vierailija
24.10.2020 |

Olen 20-vuotias nainen, perhetaustani on rikkinäinen. Olen teini-iästä saakka asunut isovanhemmillani, sillä en voinut sietää isäpuoltani jonka kanssa äiti on edelleen yhdessä. Isäni asuu toisella paikkakunnalla ja hän tukee rahallisesti, mutta ei juurikaan vietä aikaa kanssani, sillä hänen uusi vaimonsa ei pidä siitä. Minulla on paljon ystäviä ja nyt oma asunto ja opiskelupaikka yliopistossa. Kuitenkin parisuhteita minulla on ollut samanikäisten kanssa kuin itse. Olen huomannut sen, että minun perhetaustani on ollut suhteissani toiselle osapuolelle ongelma. Toinen osapuoli on usein hävennyt asiaa ja minut on myös jätetty sen takia koska perheeni on niin rikkinäinen ja kumppani haluaa jonkun jolla on ollut hyvä yhtenäinen perhe. En käsitä, en itse voi vaikuttaa omiin vanhempieni tekemisiin enkä heidän valintoihinsa. Miksi tämä on suuri turn off?

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on raskas tausta. Välit äitiin ja lähes kokoon sukuun menneet. Isään välit ihan ok. Kaikkiin lapsuudenkavereihin menneet välit. Sairastuin lapsena fyysisesti ja olin aivan kamalassa kunnossa henkisesti. Mitään apua ei saanut ja ala asteen opettaja kiusasi minua monta vuotta. Minun ei annettu koulussa ottaa välipalaa jos sokeri laski(diabetes). En ymmärrä miten noista lähtökohdista+fyysinen väkivalta olen onnistunut ihan ok elämän rakentamaan.

Minua ihmiset pitävät outona ja jotenkin omahyväisenä. Positiivisuutta olen joutunut pakottamaan..muuten olisin vajonnut syvään negatiivisuuteen. Sen takia ihmiset olettaa mun elämän olleen helppo ja että olen naiivi. Luulevat etten ymmärrä mistään mitään vaikka olen jo lapsena kärsinyt paljon. En jaksa välittää mitä minusta ajatellaan. Seurustelukumppania minusta ei ole ikinä haluttu. Osa on ollut osittain tietoisia taustastani.

Olet kovia kokenut ihminen. Voimia sinulle, moni varmasti lamaantuisi täysin sinun tilanteessasi. Olet vahva. Jatka vain eteepäin ja näytä muille että pärjäät! Tulet varmasti löytämään vielä onnen ja ihanan kumppanin. Ihmiset puhuvat aina vaikka tekisit mitä, siitä ei kannata välittää. tsemppiä sinulle, saat hyvän elämän!

Ap

Vierailija
82/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen osaa näistä ap:lle tulleista kommenteista. Vaikka olisi kuinka etuoikeutettu tai tulisi mistä taustoista hyvänsä, niin kyllä jokaisella on oikeus onneen ja parisuhteeseen.

Tietysti on oikeus. Ap:lla on väärä käsitys siitä, että hankala lapsuus ja nuoruus estäisi hyvän parisuhteen. Ei estä.

Menneisyys olisi hyvä käydä läpi, ettei tiedostamatta valitse huonoja ja itsetuntoa lyttääviä miehiä, koska luulee olevansa jollain tavalla huono. Se on tässä suurin uhka. Jos ei arvosta itseään, kelpuuttaa ehkä tiedostamatta vääränlaisia, tuhoisia ihmissuhteita eikä osaa asettaa rajoja.

Kiitos sinulle viestistäsi. Jäin miettimään, mistä tietää että ihmissuhde on tuhoisa eikä hyväksi itselle? Millaiset rajat on hyvä asettaa suhteessa? Olisiko jotain hälytysmerkkejä? Tähän jos joku osaisi vastata, niin siitä olisi hyötyä varmasti tosi monelle täällä palstalla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän epäilyttävältä kuulostaa, että et tule toimeen isäpuolesi etkä äitipuolesi kanssa etkä ole tekemisissä vanhempiesi kanssa. Jos vanhempien tai näiden puolien elämänhallinnassa ei ole vikaa, niin silloin itse vaikutat sopeutumattomalta. Se se on hirveä turn-off.

Niin helppo sanoa kun et ole kokenut samaa kuin minä. Miltä tuntuisi asua isäpuolen kanssa joka ei puhu sinulle ikinä sanaakaan, koska häntä ei kiinnosta ja tekee sen erittäin selväksi ja on aina tehnyt ihan siitä lähtien kun olen ollut 8 vuotias. Se että asut kodissa, missä sut jätetään kaikesta ulkopuolelle. Se sattuu. Ei ole lapsen tehtävä luoda suhdetta. Ja äiti tottakai ollut niin rakastunut että ei ole välittänyt asiasta, hän perusteli asiaa sillä , että isäpuoli puhuu ihmisten kanssa niin paljon töissä ettei kotona jaksa. Kokoajan omassa kodissa pitää olla varpaillaan, ja ainut milloin puhutaan on se että huudetaan jos on tehnyt jotain ”väärin”. Kysyin äidiltä miten voit olla tuollaisen kanssa kun mulla on paha ja hän vastaa, että Kaikkia maailmassa ei pyöri minun ympärilläni. Päätin muuttaa isovanhempieni luokse.

Isä asuu tosiaan eri paikkakunnalla ja hänen kanssaan olen väleissä, mutta en läheinen. Uusi vaimonsa ei tai ei se nyt uusi ole enään, mutta äidin jälkeinen, elää täysin hänen rahoillaan ja on erittäin tarkka ja mustasukkainen hänestä. Vaikea ihminen. Isäni yrittää tietysti miellyttää kaikkia mutta rakkaus on sokea. Ap

Mun mielestä ap on klassinen esimerkki lapsesta, jonka vanhemmat on asettaneet omat parisuhteensa ja uransa lapsensa edelle, ja paikkaavat sitä sitten hulppeilla lahjoilla. Aika tyypillistä varakkaissa piireissä. Lisäksi ap:n ystäväpiiri, josta nuo poikaystävät ovat varmaankin löytyneet, kuuluvat joihinkin sivistyneisiin varakkaisiin sukuihin, joissa on joulut vietetään hienosti Lapissa, talvilomat Alpeilla ja kesät Turun saaristossa perheen kanssa veneillen.

Tästä syystä onkin ongelma, kun ap ei olekaan läheinen vanhempinsa kanssa ja onkin asunut isovanhempien luona nuoruutensa.

Normi Keravalla tai Järvenpäässä tuollainen tausta ei haittaisi yhtään ketään. Päinvastoin, ap:n lähtökohdathan on vallan hyvät verrattuna moniin tavan tallajiin, jotka asuu 20-vuotiaina vuokrakämpissä ja opiskelee niukasti elellen tuilla, opintolainalla ja osa-aikatöillä.

Minä taas väitän yhtä perustellusti kuin sinäkin, että ap:n vanhemmat ovat ihan tavallisia keskituloisia vanhempia, joiden lapselle ei ole koskaan kelvannut mikään. Ap itsekään ei tiedä, kuka hänen asuntonsa omistaa, joten tuskin se on oma.

Ap:n ystäväpiirikään tuskin koostuu ns. hyvien perheiden lapsista, koska siellä kaikki tuntevat kaikki eikä kenellekään olisi yllätys, että ap on asunut mummolassa. Lisäksi ns. piireissä ei ole tapana vaatia pääsyä lapsuudenkotiin, koska siellä isä tuntee sinun isäsi tai ainakin enosi ja tapaamiset voidaan järjestää kätevästi ravintolassa tuttujen kesken.

Vierailija
84/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän epäilyttävältä kuulostaa, että et tule toimeen isäpuolesi etkä äitipuolesi kanssa etkä ole tekemisissä vanhempiesi kanssa. Jos vanhempien tai näiden puolien elämänhallinnassa ei ole vikaa, niin silloin itse vaikutat sopeutumattomalta. Se se on hirveä turn-off.

Tää on just se yleinen reaktio että kun ei kykene olemaan täysin normaalisti tekemisissä ihmisten kanssa jotka on hylännyt itsen ja teeskentelemään että he on normaaleja välittäviä ihmisiä niin itsessä täytyy olla joku vika. Että siihen hylättyyn lapseen sovelletaan sitten samoja kiintymysvaatimuksia kun niihin lapsiin joista vanhemmat on asusnmuksisesti huolehtinut. Eli ei pitäisi olla mitään väliä miten sinua on kohdeltu mutta sinun pitäisi silti roikkua sen hylänneen uusioperheen ovenkahvassa.

Herätys todellisuuteen, kaikki vanhemmat eivät ole ihannevanhempia, mieti vähän mistä syyllistät parikymppistä ihmisen alkua.

Tämä viesti on täyttä asiaa! Kiitos.

Ap

Vierailija
85/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap olisi minun kaverini, pitäisin häntä hyväosaisena. Ei ole tavallista saada noin nuorena lahjaksi satojen tuhansien arvoista asuntoa. Eroperhe taas on niin monella, ettei se kiinnitä huomiota. Nykyään on vielä monenlaisia uusperhesotkujakin. Vähän vanhemmassa polvessa on sitten hirveitä perintöriitoja, joissa osallisina vainajan lapset, eksät, nyksät ja ties ketkä.

Niin eroperhe on monella. Kuitenkin se että ei asu kummankaan luona. Se tekee tästä ongelman

Ap

Mun noin 20v opiskelijatutut ei asu vanhemmillaan, enemmän ongelma on se, jos asuu.

Ongelmaksi muodostuu se, että kumppani haluaisi lähteä käymään lapsuuden kodissani. No mitä tähän voin vastata.

Ap

Jos ikää on 20v ja seurustelusuhde tuore, niin kukaan ei halua lähteä käymään lapsuudenkodissa. Miksi keksit tuollaisia satuja? Isolla osalla lapsuudenkoti on aikaa sitten vaihtunut toiseen.

No ainakin mun kumppanit olisivat halunneet tutustua mun perheeseen? Ei tää oo mikään satu.. oliskin niin ei ois tällaisia ongelmia!

Ap

Sun kumppanit haluavat aina tutustua perheeseesi? Kuulostaa itseaiheutetulta. Jos et vielä tiennyt, niin ei sinne anoppilaan yleensä viedä ketään vielä viikon kolme kohdalla (kolme kuukauttakin on yleensä vasta tapailua), eikä taatusti yhtään sellaista, joka viikon kolme kohdalla jo itse sitä pyytää.

Vierailija
86/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset asiat ovat täysin merkityksettömiä kun rakastuu oikeasti. Mieheni kosi minun ennen kuin oltiin tavattu kummankaan vanhempia. Ei puhuttu alkuaikoina vanhemmista mitään. Sukulaiset eivät olleet kiinnostava aihe, koska olimme niin rakastuneita toisiimme

Vierailija
87/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin helppo sanoa kun et ole kokenut samaa kuin minä. Miltä tuntuisi asua isäpuolen kanssa joka ei puhu sinulle ikinä sanaakaan, koska häntä ei kiinnosta ja tekee sen erittäin selväksi ja on aina tehnyt ihan siitä lähtien kun olen ollut 8 vuotias. Se että asut kodissa, missä sut jätetään kaikesta ulkopuolelle. Se sattuu. Ei ole lapsen tehtävä luoda suhdetta. Ja äiti tottakai ollut niin rakastunut että ei ole välittänyt asiasta, hän perusteli asiaa sillä , että isäpuoli puhuu ihmisten kanssa niin paljon töissä ettei kotona jaksa. Kokoajan omassa kodissa pitää olla varpaillaan, ja ainut milloin puhutaan on se että huudetaan jos on tehnyt jotain ”väärin”. Kysyin äidiltä miten voit olla tuollaisen kanssa kun mulla on paha ja hän vastaa, että Kaikkia maailmassa ei pyöri minun ympärilläni. Päätin muuttaa isovanhempieni luokse.

Isä asuu tosiaan eri paikkakunnalla ja hänen kanssaan olen väleissä, mutta en läheinen. Uusi vaimonsa ei tai ei se nyt uusi ole enään, mutta äidin jälkeinen, elää täysin hänen rahoillaan ja on erittäin tarkka ja mustasukkainen hänestä. Vaikea ihminen. Isäni yrittää tietysti miellyttää kaikkia mutta rakkaus on sokea. Ap

Mun mielestä ap on klassinen esimerkki lapsesta, jonka vanhemmat on asettaneet omat parisuhteensa ja uransa lapsensa edelle, ja paikkaavat sitä sitten hulppeilla lahjoilla. Aika tyypillistä varakkaissa piireissä. Lisäksi ap:n ystäväpiiri, josta nuo poikaystävät ovat varmaankin löytyneet, kuuluvat joihinkin sivistyneisiin varakkaisiin sukuihin, joissa on joulut vietetään hienosti Lapissa, talvilomat Alpeilla ja kesät Turun saaristossa perheen kanssa veneillen.

Tästä syystä onkin ongelma, kun ap ei olekaan läheinen vanhempinsa kanssa ja onkin asunut isovanhempien luona nuoruutensa.

Normi Keravalla tai Järvenpäässä tuollainen tausta ei haittaisi yhtään ketään. Päinvastoin, ap:n lähtökohdathan on vallan hyvät verrattuna moniin tavan tallajiin, jotka asuu 20-vuotiaina vuokrakämpissä ja opiskelee niukasti elellen tuilla, opintolainalla ja osa-aikatöillä.

Minä taas väitän yhtä perustellusti kuin sinäkin, että ap:n vanhemmat ovat ihan tavallisia keskituloisia vanhempia, joiden lapselle ei ole koskaan kelvannut mikään. Ap itsekään ei tiedä, kuka hänen asuntonsa omistaa, joten tuskin se on oma.

Ap:n ystäväpiirikään tuskin koostuu ns. hyvien perheiden lapsista, koska siellä kaikki tuntevat kaikki eikä kenellekään olisi yllätys, että ap on asunut mummolassa. Lisäksi ns. piireissä ei ole tapana vaatia pääsyä lapsuudenkotiin, koska siellä isä tuntee sinun isäsi tai ainakin enosi ja tapaamiset voidaan järjestää kätevästi ravintolassa tuttujen kesken.

Olen muuttanut eri paikkakunnalta, joten minua ei niin tunneta ja vaikka tunnettaisiinkin, niin oletko koskaan kuullut sanasta kulissi? Meillä on kulissi. Harva ystävistänikään tietää rikkinäisestä taustoistani Ja vqikkq tietäisi siitä ei puhuta. Parisuhteessa asian salailu on vaikeampaa.

Ap

Vierailija
88/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ehkä jonkun perinteisen ja arvostetun alan opiskelija? Nätti ja mukava ja sosiaalinen? Varakaskin ja fiksu? Vaimomatskua hyvien perheiden kunnollisille pojille mutta et sitten kuitenkaan kun tausta selviää. Vaaditaan täydellistä taustaa, mukavia appivanhempia?

Prikulleen näin. Ap

Tämähän alkoi avautua, ja nyt ymmärrän sinua paljon paremmin! Täällä av:lla katsos 99% on ihan vaan tavallisista lähiöistä lähtöisin ja kesti hetki hiffata sinun taustaasi, joten siksi porukka on ihan äimän käkenä että miksi tausta on ongelma :)

Avarra sinäkin maailmaasi ja muuta hetkeksi jonnekin aivan normi lähiöön vaikkapa Vantaalle. Toki jatkat hyvät opintosi normaalisti, mutta ala harrastamaan ja hengailemaan omalla asuinalueellasi ja tulet huomaamaan miten helppoa on olla ihan tavallisten ihmisten parissa, eikä taustallasi ole mitään merkitystä.

Jos asuntosi on ihan virallisesti laitettu sinun nimiisi (eli isäsi maksoi mutta sinä omistat), niin voit laittaa keneltäkään kysymättä asunnon vuokralle siksi aikaa kun asut toisaalla. Tuo omistusasia sinun tulee itse selvittää esimerkiksi veroilmoituksesta, näkyykö siellä omaisuus-kohdassa asuntoa vai ei.

Vierailija
89/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap olisi minun kaverini, pitäisin häntä hyväosaisena. Ei ole tavallista saada noin nuorena lahjaksi satojen tuhansien arvoista asuntoa. Eroperhe taas on niin monella, ettei se kiinnitä huomiota. Nykyään on vielä monenlaisia uusperhesotkujakin. Vähän vanhemmassa polvessa on sitten hirveitä perintöriitoja, joissa osallisina vainajan lapset, eksät, nyksät ja ties ketkä.

Niin eroperhe on monella. Kuitenkin se että ei asu kummankaan luona. Se tekee tästä ongelman

Ap

Mun noin 20v opiskelijatutut ei asu vanhemmillaan, enemmän ongelma on se, jos asuu.

Ongelmaksi muodostuu se, että kumppani haluaisi lähteä käymään lapsuuden kodissani. No mitä tähän voin vastata.

Ap

Joo no nämä todellakin on jotain etuoikeutettujen sukujen vesoja. Sille normaalille nuorelle miehelle jonka toivottavasti joskus tulevaisuudessa tapaat voit sanoa että vanhemmat on eronnut kun olit kovin nuori vielä ja mielellään otat hänet mukaan kun näet isää tai äitiä seuraavaksi. Jos siis kyseinen henkilö edes on siinä vaiheessa jonkun jonka haluat perheellesi esitellä, sekin on SINULTA iso päätös. Nuo edelliset on ollut jotain opportunisteja jotka on heti halunnut ”vanhempia” tapaamaan eli katsomaan millaiset tilukset ja sosiaaliset kiipimismahdollisuudet.

Sulla on kuitenkin isältäsi saaman varallisuuden ansiosta ja isovanhempien kasvatuksen vuoksi jo niin turvattu tulevaisuus ja järkevä pää että kunhan pidät aina omat varat omina (avioehto yms) niin voit valita mukavan miehen, sun ei tartte valita kiipijäpiireistä.

Vierailija
90/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jos ikää on 20v ja seurustelusuhde tuore, niin kukaan ei halua lähteä käymään lapsuudenkodissa. Miksi keksit tuollaisia satuja? Isolla osalla lapsuudenkoti on aikaa sitten vaihtunut toiseen.

No ainakin mun kumppanit olisivat halunneet tutustua mun perheeseen? Ei tää oo mikään satu.. oliskin niin ei ois tällaisia ongelmia!

Ap

Sun kumppanit haluavat aina tutustua perheeseesi? Kuulostaa itseaiheutetulta. Jos et vielä tiennyt, niin ei sinne anoppilaan yleensä viedä ketään vielä viikon kolme kohdalla (kolme kuukauttakin on yleensä vasta tapailua), eikä taatusti yhtään sellaista, joka viikon kolme kohdalla jo itse sitä pyytää.

Niin en heti ole viemässäkään, mutta just joskus 4-5 kk paikkeilla kun ollaan seurusteltu niin tottakai on halunnut tutustua perheeseen, mutta etenen varmaan liian nopeasti

Ap

Vierailija
91/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Joo no nämä todellakin on jotain etuoikeutettujen sukujen vesoja. Sille normaalille nuorelle miehelle jonka toivottavasti joskus tulevaisuudessa tapaat voit sanoa että vanhemmat on eronnut kun olit kovin nuori vielä ja mielellään otat hänet mukaan kun näet isää tai äitiä seuraavaksi. Jos siis kyseinen henkilö edes on siinä vaiheessa jonkun jonka haluat perheellesi esitellä, sekin on SINULTA iso päätös. Nuo edelliset on ollut jotain opportunisteja jotka on heti halunnut ”vanhempia” tapaamaan eli katsomaan millaiset tilukset ja sosiaaliset kiipimismahdollisuudet.

Sulla on kuitenkin isältäsi saaman varallisuuden ansiosta ja isovanhempien kasvatuksen vuoksi jo niin turvattu tulevaisuus ja järkevä pää että kunhan pidät aina omat varat omina (avioehto yms) niin voit valita mukavan miehen, sun ei tartte valita kiipijäpiireistä.

Mun edelliset poikaystävät on ollu amispohjaisia ja yksi taisi olla lukion käynyt. Koitan enemmänkin valita normaaleja kuin snobeja

Ap

Vierailija
92/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpäsestä härkänen. Etkö muuten voi vaikka sanoa, että voidaan joskus nähdä vanhempia, mutta ilman heidän uusia kumppaneita? Mutta ei heti suhteen alussa niitä tartte esitellä.

Itse opiskelin Helsingin yliopistossa ja oudoimmat perhekuviot oli eräillä hyväosaisilla. Yhden isä oli urahirmu, joka oli perustanut uuden perheen toisessa maassa, toisessa tapauksessa isä ei ollut tullut ainoan lapsen lakkiaisiin, koska ei halunnut olla samassa tilassa entisen vaimon kanssa.

Vierailija
93/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ehkä jonkun perinteisen ja arvostetun alan opiskelija? Nätti ja mukava ja sosiaalinen? Varakaskin ja fiksu? Vaimomatskua hyvien perheiden kunnollisille pojille mutta et sitten kuitenkaan kun tausta selviää. Vaaditaan täydellistä taustaa, mukavia appivanhempia?

Prikulleen näin. Ap

Tämähän alkoi avautua, ja nyt ymmärrän sinua paljon paremmin! Täällä av:lla katsos 99% on ihan vaan tavallisista lähiöistä lähtöisin ja kesti hetki hiffata sinun taustaasi, joten siksi porukka on ihan äimän käkenä että miksi tausta on ongelma :)

Avarra sinäkin maailmaasi ja muuta hetkeksi jonnekin aivan normi lähiöön vaikkapa Vantaalle. Toki jatkat hyvät opintosi normaalisti, mutta ala harrastamaan ja hengailemaan omalla asuinalueellasi ja tulet huomaamaan miten helppoa on olla ihan tavallisten ihmisten parissa, eikä taustallasi ole mitään merkitystä.

Jos asuntosi on ihan virallisesti laitettu sinun nimiisi (eli isäsi maksoi mutta sinä omistat), niin voit laittaa keneltäkään kysymättä asunnon vuokralle siksi aikaa kun asut toisaalla. Tuo omistusasia sinun tulee itse selvittää esimerkiksi veroilmoituksesta, näkyykö siellä omaisuus-kohdassa asuntoa vai ei.

Kiitos vinkistä täytyy pistää korvantaakse :)

Ap

Vierailija
94/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prikulleen näin. Ap

Ap

Eikös ap juuri kertonut seurustelleen amispohjausen kanssa? Ei tartte erikseen etsiä tavallisia ihmisiä kun niitä on jo.

Vierailija
95/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärpäsestä härkänen. Etkö muuten voi vaikka sanoa, että voidaan joskus nähdä vanhempia, mutta ilman heidän uusia kumppaneita? Mutta ei heti suhteen alussa niitä tartte esitellä.

Itse opiskelin Helsingin yliopistossa ja oudoimmat perhekuviot oli eräillä hyväosaisilla. Yhden isä oli urahirmu, joka oli perustanut uuden perheen toisessa maassa, toisessa tapauksessa isä ei ollut tullut ainoan lapsen lakkiaisiin, koska ei halunnut olla samassa tilassa entisen vaimon kanssa.

Mun oma äiti ei tullut mun rippijuhliin koska ei halunnut nähdä mun sukulaisia ja isää. Olin muuttanut just isovanhemmille vuotta aiemmin, olipa tosi kiva muisto. Ap

Vierailija
96/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prikulleen näin. Ap

Ap

Eikös ap juuri kertonut seurustelleen amispohjausen kanssa? Ei tartte erikseen etsiä tavallisia ihmisiä kun niitä on jo.

Niin amispohjainen voi olla myös varakkaasta perheestä, mutta on käynyt vain amiksen.

Vierailija
97/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon hankalia vanhempipuolia ja vanhempia, vaikka osa olisikin normaaleja. Miten se voisi olla lasten tai nuorten syy? Suurinosa teineistä huutaa tietyssä iässä, aivot kehittyvät, se ei voi olla yllätys vanhemmalle. Miksi kenenkään pitäisi sopeutua täysin vieraaseen vanhaan ukkoon kotonaan, jonka äiti raahaa sinne, koska parisuhde menee kaiken edelle.

Tämä just!

Vierailija
98/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen osaa näistä ap:lle tulleista kommenteista. Vaikka olisi kuinka etuoikeutettu tai tulisi mistä taustoista hyvänsä, niin kyllä jokaisella on oikeus onneen ja parisuhteeseen.

Tietysti on oikeus. Ap:lla on väärä käsitys siitä, että hankala lapsuus ja nuoruus estäisi hyvän parisuhteen. Ei estä.

Menneisyys olisi hyvä käydä läpi, ettei tiedostamatta valitse huonoja ja itsetuntoa lyttääviä miehiä, koska luulee olevansa jollain tavalla huono. Se on tässä suurin uhka. Jos ei arvosta itseään, kelpuuttaa ehkä tiedostamatta vääränlaisia, tuhoisia ihmissuhteita eikä osaa asettaa rajoja.

Kiitos sinulle viestistäsi. Jäin miettimään, mistä tietää että ihmissuhde on tuhoisa eikä hyväksi itselle? Millaiset rajat on hyvä asettaa suhteessa? Olisiko jotain hälytysmerkkejä? Tähän jos joku osaisi vastata, niin siitä olisi hyötyä varmasti tosi monelle täällä palstalla.

Ap

En ole se jolle vastasit. Aika monella miehellä on ongelmia, koska heillä kuluu alkoa ja voi olla erilainen maailmankuva kuin naisella. Jos olet kiltti luonne, olisi hyvä olla tarkka rajoissa. Joku näistä tai usea piirre varoittaa: Jos toinen haukkuu, on vihainen, vaativa, seksistinen, riidanhaluinen, pettävä, pilkunviilaaja, arvosteleva, kontrolloiva, negatiivisuus yleensä, henkinen väkivalta, tuomitseva, käsittää väärin asioita, ei kuuntele ja ymmärrä sinua, luulee asioita, tekee puolestasi päätöksiä /on liian aktiivinen jne. Saa erota nopeastikin, vaikka rakastuneena haastavaa mennä erilleen ja pysyä. Ei kannata mennä asumaan yhteen miesten kanssa alunperin, ellei tunne pitkältä ajalta ja silloinkin lisää harkintaa. Aluksi hälytysmerkki voi olla se että toinen ei ole kiltti ja rakastunut -aidosti-. Kyselee loputtomasti kysymyksiä sinulta, että se menee rajojesi yli. Tai jos toinen kontrolloi ja tunnet olosi tahdottomaksi, etkä elä enää itsesi kautta vaan toisen. 

Vierailija
99/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuttanut eri paikkakunnalta, joten minua ei niin tunneta ja vaikka tunnettaisiinkin, niin oletko koskaan kuullut sanasta kulissi? Meillä on kulissi. Harva ystävistänikään tietää rikkinäisestä taustoistani Ja vqikkq tietäisi siitä ei puhuta. Parisuhteessa asian salailu on vaikeampaa.

Ap

Mistä ihmeestä keksit, että paremmat piirit on paikkakuntasidonnainen asia?

Enkä oikein ymmärrä, että mikä kulissi teillä on, jos vanhempasi ovat eronneet ja elävät omilla tahoillaan ja sinä mummolassa. Käytte edelleen joka sunnuntai yhdessä lounaalla, ettei vain kukaan saisi tietää, että on erottu?

Taustasi ei ole rikkinäinen, sinä olet! Ja siksi sinut hylätään uudestaan ja uudestaan, koska kuvittelet toisen ihmisen korjaavat sinut ehjäksi.

Vierailija
100/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prikulleen näin. Ap

Ap

Wat? No sitten en kyllä usko avausta pätkääkään, ettäkö joku amisjätkä vaatii 4kk seurustelun jälkeen tapaamaan ap:n perhettä ja ”tarkastamaan tiluksia”? :D Ja että ap:n isän ostama kämppä ei ole yhtään mitään, kun ei kerran pääse anopin kahvipöytään joka sunnuntai :D

Kaikkeni oon kuullut mutta tää meni yli....

Lukiossa opiskelevat olisi mennyt, koska lukiostahan jokainen hyvän perheen poika aloittaa.