Miten aiot selvitä tämän pimeän ajan ylitse? Itselläni alkaa jo tuntua tämä harmaus.
Kommentit (34)
Eilen näkyi pilvien lomasta tähtiä ja revontulia.
Pimeys niiden katselussa on vain plussaa.
Harrastelen 1. ammattiini liittyviä teknisiä asioita.
Lapset.
Puoliso.
Parin kk jälkeen ois vuodenvaihde, eli kevättä merkkaa itelleni. Silloin ollaan ehkä paremmassa koronatilanteessakin.
Funtsin kaikkia sisustusjuttuja, värejä, taidetapetteja, mitä vaan. Vaikka en aio sellaisia laittaa.
Mieti kaikkiahulluja variaatioita, tyyliin taideteos seinälle eri materiaaleista tehtynä.
Kukka huoneessa tuo aina iloa.
Sas se. Olen matkustellut aina pimeään vuodenaikaan. Säästetyillä kesälomilla ja pekkaspäivillä, jopa kerran kuussa muutamaksi päiväksi valoon. Nyt ei ole mahdollista. Huoh.
Hankala harmitella harmautta, kun aurinko paistaa silmiin.
Viina auttaa kaikkiin vaivoihin, masennus ja korona mukaan lukien
Tänäänkin paistoi aurinko ja kävin lenkillä
Vierailija kirjoitti:
Sas se. Olen matkustellut aina pimeään vuodenaikaan. Säästetyillä kesälomilla ja pekkaspäivillä, jopa kerran kuussa muutamaksi päiväksi valoon. Nyt ei ole mahdollista. Huoh.
Ymmärrän hyvin. Minäkin kävin viime marraskuussa lyhesti Espanjassa ja se piristi kovasti. Nyt vastaavan voi unohtaa. ap
Vierailija kirjoitti:
Parin kk jälkeen ois vuodenvaihde, eli kevättä merkkaa itelleni. Silloin ollaan ehkä paremmassa koronatilanteessakin.
Funtsin kaikkia sisustusjuttuja, värejä, taidetapetteja, mitä vaan. Vaikka en aio sellaisia laittaa.
Mieti kaikkiahulluja variaatioita, tyyliin taideteos seinälle eri materiaaleista tehtynä.
Kukka huoneessa tuo aina iloa.
Leikkokukat voisivatkin olla kivoja. Kiitos tästä ideasta. ap
Laitan katkaisijasta valot päälle. Onko vielä muka ihmisiä joilla ei ole sähkövaloja?
Poltan kynttilöitä, luen kirjoja (kun kuvittelee itsensä kirjan maailmaan, saattaa usein unohtaa ympäröivän pimeyden ja loskan!), leivon ja laitan muutenkin ruokaa. Pidän itseni tyytyväisenä toisin sanoen.
Kirkasvalolamppu pimeiksi aamuksi, herättää hyvin.
Auttaisi piristävä ja fiksu ihminen, mutta tuota junttia tollukkaa katsonut jo liian pitkään.
Näin pimeällä ja harmaana aikana sen huomaa, kun ei itse jaksa olla se ainoa, joka syöttää energiaa eetteriin molempien käyttöön.
Ulkoilen paljon, siitä saa virtaa ja sitten onkin ihan kiva tulla kodin lämpöön. Jos istuisi kaikki päivät vaan sisällä niin varmasti väsyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisi piristävä ja fiksu ihminen, mutta tuota junttia tollukkaa katsonut jo liian pitkään.
Näin pimeällä ja harmaana aikana sen huomaa, kun ei itse jaksa olla se ainoa, joka syöttää energiaa eetteriin molempien käyttöön.
Jätä se taapero? 😅
Ajelen moottoripyörällä pienen lenkin aina kun tie on kuiva ja lumeton. Viime talvena oili täällä etelässä suunnilleen koko talven. Juon. Ens kuussa tilille tuleva perintö piristää vähän, ei ole taloushuolia ensi vuonna.
Teen kävelylenkkejä myös.
Ainakin kun luki matkailu-/lentämiskeskustelua jäi mielikuva, ettei suomalainen tarvitse talvella valoa ja vaikka tarvitsisikin ei ole oikeutettu matkustamaan mihinkään. Luonto nääs.
Minäkin ostan muuten kukkia, nykyään vuoden ympäri. Joulusta alkaa pääsiäisen yli kestävä tulppaanikausi, sitä aina odotan.
Minulla ei ole "jouluvaloja" eikä edes "kausivaloja" vaan useita erilaisia "koristevaloja". Käytän niitä koko pimeän kauden eli lokakuusta maaliskuulle. Sitten kun vielä vähän alkuilta pimenee, otan mukaan led-kynttilät lyhdyissä, jotka on ajastinmoodissa joka ilta päällä.
Assburger kirjoitti:
Eilen näkyi pilvien lomasta tähtiä ja revontulia.
Pimeys niiden katselussa on vain plussaa.Harrastelen 1. ammattiini liittyviä teknisiä asioita.
Lapset.
Puoliso.
Olen kanssa tähtibongari. Jokaisena pilvettömänä iltana katselen lenkillä tähtiä ja tähtikuvioita ja opettelen aina välillä uusia. Harmittavasti asun vaan tosi hyvin katuvalaistussa lähiössä.
Oikealla asenteella, hyvin syöden ja liikkumalla ulkona.