Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhetaustani ongelma parisuhteissa

Vierailija
24.10.2020 |

Olen 20-vuotias nainen, perhetaustani on rikkinäinen. Olen teini-iästä saakka asunut isovanhemmillani, sillä en voinut sietää isäpuoltani jonka kanssa äiti on edelleen yhdessä. Isäni asuu toisella paikkakunnalla ja hän tukee rahallisesti, mutta ei juurikaan vietä aikaa kanssani, sillä hänen uusi vaimonsa ei pidä siitä. Minulla on paljon ystäviä ja nyt oma asunto ja opiskelupaikka yliopistossa. Kuitenkin parisuhteita minulla on ollut samanikäisten kanssa kuin itse. Olen huomannut sen, että minun perhetaustani on ollut suhteissani toiselle osapuolelle ongelma. Toinen osapuoli on usein hävennyt asiaa ja minut on myös jätetty sen takia koska perheeni on niin rikkinäinen ja kumppani haluaa jonkun jolla on ollut hyvä yhtenäinen perhe. En käsitä, en itse voi vaikuttaa omiin vanhempieni tekemisiin enkä heidän valintoihinsa. Miksi tämä on suuri turn off?

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miksi eron syy olisi juuri perhetausta mutta itselleni tulee mieleen tuntemieni miesten perusteella:

-ei tajua, että toiselle perheenjäsenet on tärkeitä

-ei tajua, että toiselle suku on tärkeä

-ei tajua, että juhlapyhät tai suvun juhlat ja niihin osallistuminen on tärkeitä (koska edellämainitut liittyy siihen)

Niin..siis vähän eri arvomaailma.

Tää on kyllä jännä. Itselläni myös aika rikkonainen perhe ja vaikea lapsuusaika. Mutta aina olen ollut kateellinen kavereiden perhesuhteille ja yhteisille perinteille. Omalla puolisollani on hyvä lapsuus ja läheiset välit perheen kanssa. Ollaan porukalla reissattu ja vietetty tiiviisti aikaa ja itse olen vaan nauttinut kun vihdoin saan kokoontua ”perheenä” heidän kanssaan. Eli perhettä arvostan vaikka itselläni vaikea tausta sen suhteen, itsestäni riippumattomista syistä. Vanhempien alkoholismi yms.

Ohis

Vierailija
122/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ehkä jonkun perinteisen ja arvostetun alan opiskelija? Nätti ja mukava ja sosiaalinen? Varakaskin ja fiksu? Vaimomatskua hyvien perheiden kunnollisille pojille mutta et sitten kuitenkaan kun tausta selviää. Vaaditaan täydellistä taustaa, mukavia appivanhempia?

Prikulleen näin. Ap

Tämähän alkoi avautua, ja nyt ymmärrän sinua paljon paremmin! Täällä av:lla katsos 99% on ihan vaan tavallisista lähiöistä lähtöisin ja kesti hetki hiffata sinun taustaasi, joten siksi porukka on ihan äimän käkenä että miksi tausta on ongelma :)

Avarra sinäkin maailmaasi ja muuta hetkeksi jonnekin aivan normi lähiöön vaikkapa Vantaalle. Toki jatkat hyvät opintosi normaalisti, mutta ala harrastamaan ja hengailemaan omalla asuinalueellasi ja tulet huomaamaan miten helppoa on olla ihan tavallisten ihmisten parissa, eikä taustallasi ole mitään merkitystä.

Jos asuntosi on ihan virallisesti laitettu sinun nimiisi (eli isäsi maksoi mutta sinä omistat), niin voit laittaa keneltäkään kysymättä asunnon vuokralle siksi aikaa kun asut toisaalla. Tuo omistusasia sinun tulee itse selvittää esimerkiksi veroilmoituksesta, näkyykö siellä omaisuus-kohdassa asuntoa vai ei.

Kiitos vinkistä täytyy pistää korvantaakse :)

Ap

Eikös ap juuri kertonut seurustelleen amispohjausen kanssa? Ei tartte erikseen etsiä tavallisia ihmisiä kun niitä on jo.

Wat? No sitten en kyllä usko avausta pätkääkään, ettäkö joku amisjätkä vaatii 4kk seurustelun jälkeen tapaamaan ap:n perhettä ja ”tarkastamaan tiluksia”? :D Ja että ap:n isän ostama kämppä ei ole yhtään mitään, kun ei kerran pääse anopin kahvipöytään joka sunnuntai :D

Kaikkeni oon kuullut mutta tää meni yli....

Lukiossa opiskelevat olisi mennyt, koska lukiostahan jokainen hyvän perheen poika aloittaa.

Siis mitä ihmettä en ole itse sanonut että tilauksia katsomaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko syy olla se, että tapaamasi miehet ovat etsineet ns. perinteisempää, pullantuoksuista naista joka mahdollisesti tulevaisuudessa kantaisi suuremman vastuun perheestä ja kodinhoidosta? Oma äitisi oli ilmeisesti menestyvä uranainen, ja jää nähtäväksi, haluatko samanlaisen vai erilaisen elämän. Mainitset, että "et itsekään ole naimisiin menossa" ja mies taas ehkä etsii sellaista, joka olisi. Ehkä kannattaisi tapailla vain sellaisten kanssa joissa sinäkin näet vakavampaa potentiaalia. Toisaalta, olet vielä nuori eikä kannata vakiintua jos ei ole ihan varma asiasta ja siitä, että toinenkin on tosissaan ja kiinnostunut nimenomaan sinusta ihmisenä. Ehkä sinuun ihastutaan, jos olet mahdollisesti suora ja älykäs ihminen, mutta nämä taas eivät ole niitä perinteisen naisen piirteitä, eikä mies voi olettaa saavansa puoli-ilmaiseksi kodinhengetärtä jonka päävastuuksi jää sosialisointi suvun sisällä.  

Vierailija
124/142 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä vaan on väliä. Moni toivoo lapsilleen hyviä isovanhempia ja mukavia kyläilypaikkoja lomille jne. Sosiaalista statusta. Oma lapsuudenperheeni on katastrofi ja ymmärrän hyvin että monilla on ”tarjota” huomattavasti miellyttävämpi suku kuin minulla.

Vierailija
125/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs helvattia? Ei kai tuon pitäisi olla ongelma. Miehelläni takanaan juuri samanlainen lapsuus/nuoruus eikä ole ikinä ollut ongelma 🤔 Ovatko selittäneet yhtään miksi se on ongelma?

He ovat selittäneet, että tulemme liian erilaisista lähtökohdista. Ovat mm kuvitelleet, että tulevat samaan minun kauttani uuden perheen ja ovat toivoneet tyttöystävää, jonka perheen kanssa voisi tehdä kaikkea mukavaa. Myös he eivät halua lisää ongelmia itselleen, vaikka minun mielestä mulla ei ole mitään ongelmaa tuon asian kanssa, ja sitä paitsi asun nyt yksin. Jotenkin en vain sovi heidän kuvitelmiinsa. Ehkä olen vain liian lapsellisten ja pinnallisten ihmisten kanssa seurustellut?

Seurustelukumppaneillasi itsellään on vaikeuksia omien perheidensä kanssa etsivät uutta perhettä?

Seurustelet vääränlaisten tyyppien kanssa. He etsivät isää/äitiä.

Vierailija
126/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs helvattia? Ei kai tuon pitäisi olla ongelma. Miehelläni takanaan juuri samanlainen lapsuus/nuoruus eikä ole ikinä ollut ongelma 🤔 Ovatko selittäneet yhtään miksi se on ongelma?

He ovat selittäneet, että tulemme liian erilaisista lähtökohdista. Ovat mm kuvitelleet, että tulevat samaan minun kauttani uuden perheen ja ovat toivoneet tyttöystävää, jonka perheen kanssa voisi tehdä kaikkea mukavaa. Myös he eivät halua lisää ongelmia itselleen, vaikka minun mielestä mulla ei ole mitään ongelmaa tuon asian kanssa, ja sitä paitsi asun nyt yksin. Jotenkin en vain sovi heidän kuvitelmiinsa. Ehkä olen vain liian lapsellisten ja pinnallisten ihmisten kanssa seurustellut?

Seurustelukumppaneillasi itsellään on vaikeuksia omien perheidensä kanssa etsivät uutta perhettä?

Seurustelet vääränlaisten tyyppien kanssa. He etsivät isää/äitiä.

Varmasti näin

Vierailija
127/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille viesteistä tästä tuli hyvä keskustelu:)!

Ap

Vierailija
128/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on 20v ikäinen ja todennäköisesti siis seurustelee amispohjaisten parempien piirien poikien kanssa, jotka haluavat tutustua ap:n sukuun ja joita haittaa ap:n rikkinäinen kotitausta.

Oikeastiko?

Vierailija
129/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän epäilyttävältä kuulostaa, että et tule toimeen isäpuolesi etkä äitipuolesi kanssa etkä ole tekemisissä vanhempiesi kanssa. Jos vanhempien tai näiden puolien elämänhallinnassa ei ole vikaa, niin silloin itse vaikutat sopeutumattomalta. Se se on hirveä turn-off.

Niin helppo sanoa kun et ole kokenut samaa kuin minä. Miltä tuntuisi asua isäpuolen kanssa joka ei puhu sinulle ikinä sanaakaan, koska häntä ei kiinnosta ja tekee sen erittäin selväksi ja on aina tehnyt ihan siitä lähtien kun olen ollut 8 vuotias. Se että asut kodissa, missä sut jätetään kaikesta ulkopuolelle. Se sattuu. Ei ole lapsen tehtävä luoda suhdetta. Ja äiti tottakai ollut niin rakastunut että ei ole välittänyt asiasta, hän perusteli asiaa sillä , että isäpuoli puhuu ihmisten kanssa niin paljon töissä ettei kotona jaksa. Kokoajan omassa kodissa pitää olla varpaillaan, ja ainut milloin puhutaan on se että huudetaan jos on tehnyt jotain ”väärin”. Kysyin äidiltä miten voit olla tuollaisen kanssa kun mulla on paha ja hän vastaa, että Kaikkia maailmassa ei pyöri minun ympärilläni. Päätin muuttaa isovanhempieni luokse.

Isä asuu tosiaan eri paikkakunnalla ja hänen kanssaan olen väleissä, mutta en läheinen. Uusi vaimonsa ei tai ei se nyt uusi ole enään, mutta äidin jälkeinen, elää täysin hänen rahoillaan ja on erittäin tarkka ja mustasukkainen hänestä. Vaikea ihminen. Isäni yrittää tietysti miellyttää kaikkia mutta rakkaus on sokea. Ap

Mun mielestä ap on klassinen esimerkki lapsesta, jonka vanhemmat on asettaneet omat parisuhteensa ja uransa lapsensa edelle, ja paikkaavat sitä sitten hulppeilla lahjoilla. Aika tyypillistä varakkaissa piireissä. Lisäksi ap:n ystäväpiiri, josta nuo poikaystävät ovat varmaankin löytyneet, kuuluvat joihinkin sivistyneisiin varakkaisiin sukuihin, joissa on joulut vietetään hienosti Lapissa, talvilomat Alpeilla ja kesät Turun saaristossa perheen kanssa veneillen.

Tästä syystä onkin ongelma, kun ap ei olekaan läheinen vanhempinsa kanssa ja onkin asunut isovanhempien luona nuoruutensa.

Normi Keravalla tai Järvenpäässä tuollainen tausta ei haittaisi yhtään ketään. Päinvastoin, ap:n lähtökohdathan on vallan hyvät verrattuna moniin tavan tallajiin, jotka asuu 20-vuotiaina vuokrakämpissä ja opiskelee niukasti elellen tuilla, opintolainalla ja osa-aikatöillä.

Minä taas väitän yhtä perustellusti kuin sinäkin, että ap:n vanhemmat ovat ihan tavallisia keskituloisia vanhempia, joiden lapselle ei ole koskaan kelvannut mikään. Ap itsekään ei tiedä, kuka hänen asuntonsa omistaa, joten tuskin se on oma.

Ap:n ystäväpiirikään tuskin koostuu ns. hyvien perheiden lapsista, koska siellä kaikki tuntevat kaikki eikä kenellekään olisi yllätys, että ap on asunut mummolassa. Lisäksi ns. piireissä ei ole tapana vaatia pääsyä lapsuudenkotiin, koska siellä isä tuntee sinun isäsi tai ainakin enosi ja tapaamiset voidaan järjestää kätevästi ravintolassa tuttujen kesken.

Olen muuttanut eri paikkakunnalta, joten minua ei niin tunneta ja vaikka tunnettaisiinkin, niin oletko koskaan kuullut sanasta kulissi? Meillä on kulissi. Harva ystävistänikään tietää rikkinäisestä taustoistani Ja vqikkq tietäisi siitä ei puhuta. Parisuhteessa asian salailu on vaikeampaa.

Ap

Pyrit parisuhteessa salailemaan taustaasi. Salailu aiheuttaa ongelmia. Täähän on ihan selvä keissi.

Vierailija
130/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti syy on oikeasti joku muu. Jos oikeasti johtuu tuosta niin harvinaisen pumpulista elämää eläneitä pinnallisia julleja on nuo poikaystävät olleet. Eli eipä niissä sitten paljoa menettänyt.

Vierailija
131/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on poika joka etsii vaimoa itselleen. Oikeasti toivotaan että tytöllä olisi tasapainoinen tausta ja mukava perhe. Uusiokuviot ja rikkinäiset perheet ei ole mikään plussa kun itsekin näitä jo ollaan. Valitettavasti näin.

Siis mitä?! Olette itse uusioperhe, mutta ette kelpuuttaisi pojalle tyttöystävää joka tulee eroperheestä? Tämähän on oltava vitsi! Hävyttömyyden huippu, hoitakaa itse uusperhekuvioitanne kuntoon, älkää laittako sitä miehesi pojan tyttöystävän perheen (herrajumala mikä ketju...!) tehtäväksi.

Vierailija
132/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja Halosen isoäiti on ollut lastenkodissa. Ei asiat mene niin mitä av lla selitetään. Sellaisella taustalla ei palstan mukaan olisi mitään tulevaisuutta. Oprah on yksi maailman rikkaimmista naisista ja tosi rikkonainen menneisyys. Toiset osaa käsitellä ne asiat ja in sinuja kaiken kanssa.

Vierailija
133/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oprahin omaisuus on tällä hetkellä 2,5 miljardia dollaria. Hän syntyi köyhän yksinhuoltajan lapseksi jota hyväksikäytettiin lapsena ja joka tuli ensimmäisen kerran raskaaksi 14 vuotiaana.

Vierailija
134/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun mies hakee sun perheestä itselleen perhettä. Vaihda miestä. Häneltä puuttuu silloin itseltään jotain omasta perheestä kuten joku kirjoitti. Ei vain paljastanut sulle vielä.

Vierailija
135/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ehkä jonkun perinteisen ja arvostetun alan opiskelija? Nätti ja mukava ja sosiaalinen? Varakaskin ja fiksu? Vaimomatskua hyvien perheiden kunnollisille pojille mutta et sitten kuitenkaan kun tausta selviää. Vaaditaan täydellistä taustaa, mukavia appivanhempia?

Prikulleen näin. Ap

Ikävä juttu, mutta mahtavaa, että olet tiedostanut asian näin aikaisin, ap. Vähän samanlaisesta taustasta törmäsin nuorena valitettavasti näihin onnenonkijoihin, jotka olivat sitä mieltä, että tuollainen rikas tyttö on niin etuoikeutettu, että häntä ei tarvitse kohdella ihmisenä. Varo näitä tyyppejä. Pidä puoliasi parisuhteen omaisuusasioissa. Molempien tulee yrittää seistä omilla jaloilla, et voi elättää miestä. Toivottavasti löydät miehen, joka näkee sinut ihmisenä, eikä sellaisena millainen tausta sinulla on.

Vierailija
136/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
137/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarja Halosen isoäiti on ollut lastenkodissa. Ei asiat mene niin mitä av lla selitetään. Sellaisella taustalla ei palstan mukaan olisi mitään tulevaisuutta. Oprah on yksi maailman rikkaimmista naisista ja tosi rikkonainen menneisyys. Toiset osaa käsitellä ne asiat ja in sinuja kaiken kanssa.

Tarja Halosen isoäidin elämästä voisi kirjoittaa enemmän kuin kirjan, mutta onneksi kukaan ei ole tarttunut tuohon.

Vierailija
138/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prikulleen näin. Ap

Ikävä juttu, mutta mahtavaa, että olet tiedostanut asian näin aikaisin, ap. Vähän samanlaisesta taustasta törmäsin nuorena valitettavasti näihin onnenonkijoihin, jotka olivat sitä mieltä, että tuollainen rikas tyttö on niin etuoikeutettu, että häntä ei tarvitse kohdella ihmisenä. Varo näitä tyyppejä. Pidä puoliasi parisuhteen omaisuusasioissa. Molempien tulee yrittää seistä omilla jaloilla, et voi elättää miestä. Toivottavasti löydät miehen, joka näkee sinut ihmisenä, eikä sellaisena millainen tausta sinulla on.

Olisipa ihana tunne jos joku aidosti pitäisi minusta ihmisenä eikä vain pinnallisten seikkojen kuten ulkonäön tai varallisuuden perusteella. Mun mielestä on inhottavaa olla toiselle vaan statussymboli, tästäkin kokemusta. Ap

Vierailija
139/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarja Halosen isoäidin elämästä voisi kirjoittaa enemmän kuin kirjan, mutta onneksi kukaan ei ole tarttunut tuohon.

Tuli mieleeni, että Suomessa on varmasti paljon lastenkotitaustaisia ihmisiä, joilla on vaikeuksia pärjätä aikuisena sillä monet voivat tuomita heidät lastenkotitaustansa vuoksi. Lastenkotiin voi joutua mm huonojen kotiolojen takia ja lapsi on siihen täysin syytön. Koita siinä sitten rakentaa hyvää tulevaisuutta kun sulla on lastenkoti-leima otsassa ja moni varmasti ajattelee, että lapsi ei ole itse osannut käyttäytyä ja aiheuttanut itselleen ongelmat. Ihmiset alkavat mm syrjiä ja ihminen voi olla vaarassa syrjäytä. Pitäisi antaa nuorelle tilaisuus näyttää omat siipensä ilman ennakko-oletuksia rikkinäisestä taustasta. Kamalaa miten ihmiset tuomitsevat tietämättä toisen tarinaa. Voisiko ihmisten tietoutta lisätä nuorten yleisestä voinnista Suomessa?

Ap

Vierailija
140/142 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tule tänne valehtelemaan. Jos miehelläsi on kova hinku päästä vain viettämään joulua sinun sukusi luokse. Yhtä hyvin voit mennä viettämään joulun hänen suvun luokse. Sukusiko kanssa he oikein seurustelee?