Tekisitkö ls-ilmotuksen äidistä joka polttaa lähes päivittäin kannabista?
Kyse on minun tutustani joten mielelläni en tuota ilmotusta tekisi, hän on muuten hyvä äiti pienelle vauvalleen mutta huumetaustaa löytyy, ja minulla on alkanut herätä huoli tuosta päivittäisestä pössyttelystä. Hän itse vakuuttaa sen olevan harmitonta, mutta olen miettinyt että tekisin tuon ilmotuksen ihan vain auttaakseni ettei tilanne mene pahemmaksi, mitä itse tekisit?
Kommentit (116)
Tekisin ilmoituksen. Turhia ilmoituksia tehdään jatkuvasti, mutta haloo, hän on äiti! Mun kaverin mies poltti myös pilveä SISÄLLÄ kun heillä oli vauva! Aina hirveä käry kun meni kylään. Yhden tuttavani kanssa tehtiin ilmoitus ja poliisit kävivät tarkistamassa ja ottivat haltuun kaikki huumeet + välineet. Mies sai rikossyytteen ja sakot.
Miksi joku tekisi ilmoituksen äidistä, joka hiotaa lastaan hyvin?
Ihan vain pahantahtoisuuttaan?
En tekisi. Sano sille äidille, ettei polttaisi sisällä, vauvalle ei ole hyväksi vetää savua keuhkoihinsa.
En tekisi jos muuten hoitaa lastaan hyvin. Jos polttaisi sisällä, kehottaisin siirtymään parvekkeelle.
Olen itsekin äiti ja poltan säännöllisesti, mutta ei tulisi mieleenkään olla polttaneena silloin kun lapseni ovat hereillä, saatika tehdä sitä sisätiloissa.
Tiedän ihmisen, jonka lapsesta tehtiin lastensuojeluilmoitus äidin pössyttelyn takia. Perhe on muuten ihan tavallinen ja lapsi hyvässä hoidossa, joten ilmoituksesta ei seurannut mitään.
En tekisi, kunhan ei polta lapsen kanssa samoissa tiloissa. Mutta jos käy esim polttamassa yhdet paukut pihalla sen jälkeen kun on saanut lapsen nukkumaan niin en näe siinä mitään pahaa. Jotkut myös nauttivat iltaisin lasillisen viiniä televisiota katsellen, kirjaa lukiessa ennen nukkumaan menoa.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:01"]
Tiedän ihmisen, jonka lapsesta tehtiin lastensuojeluilmoitus äidin pössyttelyn takia. Perhe on muuten ihan tavallinen ja lapsi hyvässä hoidossa, joten ilmoituksesta ei seurannut mitään.
[/quote]
Tuskin pitää paikkansa. Kannabis on mieto huumausaine. Kyllä aineiden kanssa sekoilevat ovat tadapainottomia äitejä, totuus on että sosiaalihuolto lainpuitteissa joutuu reagoimaan tilanteeseen.
A.p. Ilmoitusta kehiin, teet hyvän työn jos saadaan ehkäisevää apua ennen kuin perhe joutuu pahempiin ongelmiin.
Kyllä teet heti huomenissa! Lasten parastahan siinä ajetaan. Ei narkkari ole kykenevä lapsen huoltajaksi.
Totta kai tekisin. Ensinnäkin, hän rikkoo lakia. Toiseksikin, päivittäinen pössyttely vaikuttaa kyllä kykyyn hoitaa lasta. Vauva voi herätä koska tahansa, ja tarvitsee silloin toimintakykyisen äidin.
Kolmanneksikin, koska jos äiti polttaa hasaa sisällä, lapsi saa siitä osansa. Jos polttaa ulkona, vauva on sillä välin melkoisen tovin ilman valvontaa ja mitä tahansa voi sattua. Vai onko lapsi sen aikana selvin päin olevan isän valvonnassa?
Porvoosta tuuleee. PS. mä tekisin kyl näistä av-mammoista ilmotuksen
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:12"]
Kyllä teet heti huomenissa! Lasten parastahan siinä ajetaan. Ei narkkari ole kykenevä lapsen huoltajaksi.
[/quote]
Narkkari? Olenko minäkin siis alkoholisti, kun juon välillä viiniä?
Tekisin mielelläni jo ääliömäisistä ja lapsiaan tuhoavista tupakoijista, joten varmasti tekisin huumeita käyttävästä äidistä.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:49"]
Kyse on minun tutustani joten mielelläni en tuota ilmotusta tekisi, hän on muuten hyvä äiti pienelle vauvalleen mutta huumetaustaa löytyy, ja minulla on alkanut herätä huoli tuosta päivittäisestä pössyttelystä. Hän itse vakuuttaa sen olevan harmitonta, mutta olen miettinyt että tekisin tuon ilmotuksen ihan vain auttaakseni ettei tilanne mene pahemmaksi, mitä itse tekisit?
[/quote]En pidä kannabista sen vaarallisempana kuin alkoholia, mutta PÄIVITTÄINEN käyttö kummankaan osalta ei mielestäni ole kohtuu käyttöä. Vauvat&isommatkin lapset ansaitsee päihteettömämmän ympäristön.
Hasiksen ja marihuanan vaikuttava aine THC kertyy maitoon siten, että maidossa pitoisuus voi olla lähes kymmenkertainen äidin verenkierrosta mitattaviin pitoisuuksiin verrattuna. THC varastoituu rasvakudokseen ja sen poistuminen elimistöstä kestää pitkään, jopa kuukausia. Säännöllinen altistus voi vaikuttaa haitallisesti lapsen keskushermoston kehitykseen, joten kannabista käyttävä äiti ei saa imettää.
lähde:
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:01"]
[/quote]
Tuskin pitää paikkansa. Kannabis on mieto huumausaine. Kyllä aineiden kanssa sekoilevat ovat tadapainottomia äitejä, totuus on että sosiaalihuolto lainpuitteissa joutuu reagoimaan tilanteeseen.
A.p. Ilmoitusta kehiin, teet hyvän työn jos saadaan ehkäisevää apua ennen kuin perhe joutuu pahempiin ongelmiin.
[/quote]
Reagoivatkin kyllä. Perhettä seurailtiin parin kuukauden ajan ja tehtiin kotikäyntejä. Lopputulos oli kuitenkin se, että mitään syytä huoleen ei äidin päihteiden käytöstä huolimatta ole.
olisin soittanut jo enkä kirjotellut vauva-palstalle..