Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö ls-ilmotuksen äidistä joka polttaa lähes päivittäin kannabista?

Vierailija
30.01.2014 |

Kyse on minun tutustani joten mielelläni en tuota ilmotusta tekisi, hän on muuten hyvä äiti pienelle vauvalleen mutta huumetaustaa löytyy, ja minulla on alkanut herätä huoli tuosta päivittäisestä pössyttelystä. Hän itse vakuuttaa sen olevan harmitonta, mutta olen miettinyt että tekisin tuon ilmotuksen ihan vain auttaakseni ettei tilanne mene pahemmaksi, mitä itse tekisit?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:02"]

Jos se on ihan evvk, niin eiköhän lastensuojelun täditkin ole sitten sitä mieltä - joten mitä haittaakaan ilmosta niin ollen olisi...

Ai joo, mutta nuo narkkimammat eivät taida ihan itsekään uskoa siihen, että homma on täysin evvk ja haitatonta.

Jos joku vetää nupin turvoksiin alkoholilla päivittäin, se on ihan yhtä hyvin lastensuojelua kiinnostava asia, joten tässä ei nyt ole kyse välttämättä siitä, onko kannabis erityisen no-no.

Mikä tahansa huumaava aine on pienen vauvan käsittelyssä huono vieras!

[/quote]

Nimenomaan. Minä en vastusta kannabiksen laillistamista, mutta senkin jälkeen on minusta huolestuttavaa, jos sitä pitää pienen vauvan äidin kiskoa päivittäin. Ihan varmasti se vaikuttaa vuorovaikutukseen vauvan kanssa, ja kuten tuossa linkissä sanotaan, se ei sovi ainakaan yhteen imetyksen kanssa.

Vierailija
102/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki velvoittaa meitä kaikkia tekemään ilmoituksen jos lapsesta on huoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:16"]

Totta kai tekisin. Ensinnäkin, hän rikkoo lakia. Toiseksikin, päivittäinen pössyttely vaikuttaa kyllä kykyyn hoitaa lasta. Vauva voi herätä koska tahansa, ja tarvitsee silloin toimintakykyisen äidin.

Kolmanneksikin, koska jos äiti polttaa hasaa sisällä, lapsi saa siitä osansa. Jos polttaa ulkona, vauva on sillä välin melkoisen tovin ilman valvontaa ja mitä tahansa voi sattua. Vai onko lapsi sen aikana selvin päin olevan isän valvonnassa?

[/quote]

Höpöhöpö. Väitätkö, että esim. lääkekannabista päivittäin käyttävät eivät pystyisi tai saisi huolehtia lapsistaan?

Ei kukaan polta pilveä sisätiloissa missä on lapsia läsnä. Liesituulettimesta ehkä, mikä on ihan ok. Ja siis mitä ihmettä, että jos ihminen käy parvekkeella savukkeella, niin lapsi on täysin vahtimatta ja mitä tahansa voi tapahtua? Ootko nyt ihan tosissas?

[/quote]

Totta kai olen tosissani. Varsinkin, kun vauva hiukan kasvaa, hänelle voi tapahtua melkein mitä tahansa sen kymmenen minuutin aikana, mitä pössyttely helposti vie.

Plus että käyttö ON laitonta.

[/quote]

Miten monta kertaa meinasit jankata siitä, että on laitonta? Laitonta on kävellä punaisia päin, taitaa olla laitonta pyöräily ilman kypärää ja muut vakavat rikokset...kannabikset käyttö dekriminalisoidaan ennemmin tai myöhemmin, koska siinä ei ole mitään järkeä. Laissa, joka ei palvele kansalaisten turvallisuutta, siitä ei ole mitään hyötyä, kuormittaa turhaan poliisia ja oikeuslaitosta, vie resursseja muilta asioilta, sellaisesta laista ei ole mitään hyötyä. Sama kun kiellettäisiin kahvin juominen ja tätä valvottaisiin poliisin toimesta ja ratsattais kahvinkeittimiä ja laittomia papuja...tosin siinäkin vaiheessa löytyisi näitä AV-mammoja, jotka kaulat punaisena huutaisi, KOSKA SE ON LAITONTA ja kamalasta kofeiiniriippuvuudesta ja hekun itse ovat tee-ihmisiä, niin eivät voi ymmärtää ja niin edespäin. Suomalaisilta voi lain puitteissa kieltää ihan mitä tahansa, koska omia aivoja ei osata käyttää, vaan uskotaan sokeasti kaikki. 

[/quote]

Minä en omaa lihaksia päättää yksin, mitä lakia noudatan ja mitä en. Et omaa sinäkään, ystäväiseni. Jos haluat kannabiksen lailliseksi, voi aivan hyvin alkaa kampanjoida asian puolesta - MUTTA sinunkin pitää sitä lakia noudattaa.

Lisäksi on kylläkin niin, että kannabiksella on haittoja, paljon vakavampia kuin kahvilla. Joten vertauksesi on totaalisen onneton. Kannabiksen kielto laissa on perusteltua, ja sinä et aineesta mitä ilmeisimmin riippuvaisena ole pätevä asiaa arvioimaan.

[/quote]

Kahvista on minulle paljon enemmän haittaa, mitä kannabiksesta. En ole aineesta riippuvainen, toisin kuin kahvista. Samoin en ole alkoholista riippuvainen, vaikka juonkin joskus viiniä. Nämä perustelut ovat vain niin kuluneita ja menettävät uskottavuutensa, koska ihmiset näkevät, etteivät valheet pidä paikkansa. Voit jankata tuota matraa vaikka hamaan loppuun asti, mutta ennemmin tai myöhemmin kannabis dekriminalisoidaan, koska sen käyttö on huomattavasti vaarattomampaa, mitä alkoholin. Kannabis on mieto huume ja oiva jopa lääkinnälliseen käyttöön, väännät sinä siitä asiasta miten paljon tahansa.

Juuri tuo iänikuinen inttäminen, että kaikki kannabista silloin tällöin polttavat ovat narkkareita ja riippuvaisia...kaikki alkoholia nauttivat ovat sitten varmaan alkoholisteja? Yrittäkääs nyt edes keksiä jotain parempaa.

Vierailija
104/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistivanhemmista kuitenkaan kukaan ei viitsi tehdä ilmoitusta. Niin surullista..

Vierailija
105/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:04"]

Tekisin ilmoituksen. Kannabiksen haittavaikutuksista on runsaasri tietoa, eikä se ole mikään vaaraton aine. Pitkäkestoinen säännllinen käyttö vaikuttaa kyllä äidin toimintaan. 

[/quote]

Mitä sun mielestä sitten pitäisi tehdä lääkekannabiksen käyttäjien lapsille? Huostaanottaa vai?

[/quote]

Lääkekannabista ei myydä Suomessa. Suomessa kannabiksen poltto on laitonta.

Jos se tulee lailliseksi ja äiti saa lapsensa valvonnan järjestymään sillä aikaa, kun pössyttelee ulkona, eikä pössyttely vie äidin toimintakykyä, niin sitten ok. Aika monta JOS-ia kuitenkin tuossa.

[/quote]

Tottakai siinä on monta jossia, kun et tiedä, mistä puhut. Ihmettelen miten ihmeessä tupakan polttajien muksut selviää ja ovat selvinneet hengissä kautta aikojen, vaikka mammat on käyny tupruttelemassa ulkona ja aivan takuuvarmasti vielä niin, ettei rakasta pilttiä ole vahdittu herkiämättä 24/7? Entäs av-mamman muksut, vahditteko silmäteriänne herkiämättä silloinkin, kun naputellaan provoja ja satuja koneella päivät pitkät? Muksut nukkuu vieressä, kun viestittelette kiivaasti av:lla? Koska eihän kukaan mamma täällä ole, kuin silloin, kun lapset nukkuvat ja ovat 100% valvonnan alla ;).

[/quote]

Minun lapseni ovat koulussa ja minä itse töissä. Oliko vielä jotain muuta, murunen?

Minä en ole koskaan polttanut, joten sekin heittosi meni ohi ja kovaa. Totta kai siinä voikin tapahtua yhtä ja toista, tiedän yhdenkin perheen, jossa lapsi ehti isän tupakkatauon aikana vetää kuuman teekannun päälleen ja saada pahoja palovammoja. Isän tupakointi onneksi loppui siihen, sai tuosta kimmokkeen lopettaa - mutta lapsella on edelleen arpi niskassa tuon jäljiltä.

[/quote]

Loppuiko asia kesken, kun pitää rueta muruttelemaan? Jos osaat yhtään lukea, en missään vaiheessa väittänyt, että sinä polttaisit tupakkaa, joten ihan turhaan vedit sen melonin nenään tuosta. Mutta jatka toki muruttelua, se lisää uskottavuutta rutkasti.

Vierailija
106/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ilmoituksen. Kannabiksen haittavaikutuksista on runsaasri tietoa, eikä se ole mikään vaaraton aine. Pitkäkestoinen säännllinen käyttö vaikuttaa kyllä äidin toimintaan. 

[/quote]

Mitä sun mielestä sitten pitäisi tehdä lääkekannabiksen käyttäjien lapsille? Huostaanottaa vai?

[/quote]

Jos se tulee lailliseksi ja äiti saa lapsensa valvonnan järjestymään sillä aikaa, kun pössyttelee ulkona, eikä pössyttely vie äidin toimintakykyä, niin sitten ok. Aika monta JOS-ia kuitenkin tuossa.

[/quote]

Myydäänpäs. Enkä puhunut siitä, vaan siitä, että kannabis lääkkeenä vaikuttaa ihan samallalailla kuin kannabis päihteenä, eli vaikutus äidin kykyyn toimia äitinä on samanlainen. Laittomuus ei mun mielestä vaikuta tähän lastenhoitokykyyn. Ja toi lapsen valvonta järjestynee ihan samallalailla kun silloin jos äiti käy parvekkeella polttamassa tupakan. Mä oon ainakin käynyt pihalla tupakalla itkuhälyttimen lapsen nukkuessa, enkä oo koskaan kuullut, että kukaan ois epäillyt sen vaarantavan lapseni turvallisuutta.

Vierailija
107/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Myydäänpäs. Enkä puhunut siitä, vaan siitä, että kannabis lääkkeenä vaikuttaa ihan samallalailla kuin kannabis päihteenä, eli vaikutus äidin kykyyn toimia äitinä on samanlainen. Laittomuus ei mun mielestä vaikuta tähän lastenhoitokykyyn. Ja toi lapsen valvonta järjestynee ihan samallalailla kun silloin jos äiti käy parvekkeella polttamassa tupakan. Mä oon ainakin käynyt pihalla tupakalla itkuhälyttimen lapsen nukkuessa, enkä oo koskaan kuullut, että kukaan ois epäillyt sen vaarantavan lapseni turvallisuutta.

Vierailija
108/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:02"]

Jos se on ihan evvk, niin eiköhän lastensuojelun täditkin ole sitten sitä mieltä - joten mitä haittaakaan ilmosta niin ollen olisi...

Ai joo, mutta nuo narkkimammat eivät taida ihan itsekään uskoa siihen, että homma on täysin evvk ja haitatonta.

Jos joku vetää nupin turvoksiin alkoholilla päivittäin, se on ihan yhtä hyvin lastensuojelua kiinnostava asia, joten tässä ei nyt ole kyse välttämättä siitä, onko kannabis erityisen no-no.

Mikä tahansa huumaava aine on pienen vauvan käsittelyssä huono vieras!

[/quote]

Nimenomaan. Minä en vastusta kannabiksen laillistamista, mutta senkin jälkeen on minusta huolestuttavaa, jos sitä pitää pienen vauvan äidin kiskoa päivittäin. Ihan varmasti se vaikuttaa vuorovaikutukseen vauvan kanssa, ja kuten tuossa linkissä sanotaan, se ei sovi ainakaan yhteen imetyksen kanssa.

[/quote]

Ihan sama se on alkoholin kanssa, jos äiti kiskoo sitä päivittäin, niin eihän se hyväksi ole. Vaikkakin molemmissa voi itse valita, miten paljon vetää ja esim. lääkekäytössä ei ole todellakaan mikään pakko vetää niin, että olisi nuppi sekaisin. En osaa henkilökohtaisesti vastata, kumpi on pahempi: viinilasillinen joka ilta, vai kunnon perseet kerta viikossa. 

Vierailija
109/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä.

Kyllä te olette niin tynnyrissä kasvanutta porukkaa, ei ihme, että lastensuojelu hukkuu töihin ja lasten pahoinpitelijät ja alkoholistit saa jatkaa touhujaan rauhassa.

Vierailija
110/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ossa vastata kumpi on pahempi, rentoutuneempi ja stressivapaampi äiti joka päivä vai toimintakyvytön kahtena päivänä viikosta (känni + seuraavan päivän krapula). Uskomatonta kyllä että ihmiset eivät ymmärrä eroa näiden kahden välillä

Vierailija
111/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:11"]

Alkoholistivanhemmista kuitenkaan kukaan ei viitsi tehdä ilmoitusta. Niin surullista..

[/quote]

Alkoholi on kuitenkin laillista.

Se on jännä, miten näillä narkeilla on hämärtynyt käsitys laista. "Ei se ole haitallista, joten vähät mä sen laittomuudesta välitän, saa sitä käyttää kuka haluaa". Mutta kun ei saa. Se on rikos ja rikoksesta pitää ilmoittaa viranomaisille.

Vierailija
112/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:16"]

Vaikkakin molemmissa voi itse valita, miten paljon vetää ja esim. lääkekäytössä ei ole todellakaan mikään pakko vetää niin, että olisi nuppi sekaisin. En osaa henkilökohtaisesti vastata, kumpi on pahempi: viinilasillinen joka ilta, vai kunnon perseet kerta viikossa. 

[/quote]

Ei vaan nimenomaan kannabiksen lääkekäytössä usein täytyy käyttää paljon suurempia päivittäisiä annoksia, kuin normaalissa päihdekäytössä. Elimistö kuitenkin tottuu tähän, eikä ihminen enää tule niistä annoksista samallalailla päihtyneeksi kuin kokematon kannabiksen käyttäjä.

Ja on muuten tietääkseni niin, että on ehdottomasti haitallisempaa vetää perseet kerran viikossa, kuin juoda  viinilasillinen joka ilta. Jälkimmäisellähän on positiivisiakin terveysvaikutuksia, vaikka maksa varmaan rasittuukin.

Vierailija
113/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Taitaa kuitenkin olla hiukan eri asia, käyttääkö kannabista lääkärin määräyksestä (esim. viemään kovia kipuja pois) vaiko siksi, että pitää joka päivä "vähän rentoutua"? Varsinkin jos/kun tuolla päivittäin rentoutuakseen polttelijalla on huumetausta.

Ihan vain varmuuden vuoksi: Jos äiti/isä on pöhnässä nautittuaan ihan laillistakin lääkettä, niin tottakai hänen tulee huolehtia siitä, että paikalla on joku toinenkin selvä aikuinen huolehtimassa vauvasta/ pienestä lapsesta.

Vierailija
114/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:11"]

[/quote]

Alkoholi on kuitenkin laillista.

Se on jännä, miten näillä narkeilla on hämärtynyt käsitys laista. "Ei se ole haitallista, joten vähät mä sen laittomuudesta välitän, saa sitä käyttää kuka haluaa". Mutta kun ei saa. Se on rikos ja rikoksesta pitää ilmoittaa viranomaisille.

[/quote]

Voi elämä tällaisten sokeasti auktoriteettiuskovaisten ja määräyksiä kyselemättä noudattavien ihmisten kanssa...sinä varmaan hyppäisit kallioltakin, jos Katainen siihen kehottaisi? Koska se on laitonta, ei ole mikään peruste. Lait eivät aina vastaa käytännön järkeä eivätkä ole oikeudenmukaisia. Toimimattomia ja huonoja lakeja on vaikka millä mitalla ja niitä poistetaan/muokataan jatkuvasti. Odottele sinä rauhassa punaisten vaihtumista keskellä yötä autiolla kadulla, minä kävelen ronskisti ja häpeilemättä yli :). Kaikilla se moraalisuuden ja eettisyyden käsittely ei etene muutamaa vaihetta korkeammalle...

Vierailija
115/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:16"]

Vaikkakin molemmissa voi itse valita, miten paljon vetää ja esim. lääkekäytössä ei ole todellakaan mikään pakko vetää niin, että olisi nuppi sekaisin. En osaa henkilökohtaisesti vastata, kumpi on pahempi: viinilasillinen joka ilta, vai kunnon perseet kerta viikossa. 

[/quote]

Ei vaan nimenomaan kannabiksen lääkekäytössä usein täytyy käyttää paljon suurempia päivittäisiä annoksia, kuin normaalissa päihdekäytössä. Elimistö kuitenkin tottuu tähän, eikä ihminen enää tule niistä annoksista samallalailla päihtyneeksi kuin kokematon kannabiksen käyttäjä.

Ja on muuten tietääkseni niin, että on ehdottomasti haitallisempaa vetää perseet kerran viikossa, kuin juoda  viinilasillinen joka ilta. Jälkimmäisellähän on positiivisiakin terveysvaikutuksia, vaikka maksa varmaan rasittuukin.

[/quote]

jos tota lääkkeenä käyttää niin esim. syöpä on niin pahana, ettei enää hoida lapsia (ainakaan yksin).

Vierailija
116/116 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättehän te, joiden mielestä lakia on aina noudatettava, että esim. homoseksuaalisuus on ollut laitonta, eri "rotuisten" ihmisen avioliitot on olleet laittomia, kun taas orjuus on ollut laillista, raiskaus avioliitossa on ollut laillista...ja itseasiassa se kahvikin on ollut Suomessa laitonta.