Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kenen mielestä 1700e/kk nettona on paljon palkkaa?

Vierailija
24.10.2020 |

Yksin asuvalle ainakin. Minut lasketaan pienipalkkaisten joukkoon, mutta minulle tämä on iso raha. Vuokran jälkeen jää 1100e käteen, ruoan ja muiden laskujen jälkeen n 700e. 700e mihin tahansa, usein laitan suurimman osan tuosta säästöön, kun en keksi käyttöä.

Kommentit (217)

Vierailija
101/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon. Mutta mitä isommat tulot, sen isommat menot. Itse en pystyisi maksamaan esim. kuukausittaisia asumismenoja (vajaa tonni) ja hoitamaan pakollisia hankintoja tuolla rahalla. Sanoisin, että kyllä sellainen 2500 nettopalkkaa pitäisi kuussa jäädä, onhan sitä kaikkia lainojakin maksettavana ym.

Vierailija
102/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole millään mittarilla hyvä nettopalkka. Itse saan vajaa 5.000 e/kk nettona, enkä pysty edes kuvittelemaan miten tulisin toimeen alle 2.000 euron nettopalkalla.

Meillä 4 hengen perhe tulee toimeen 2000e nettotuloilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut yllättäviä kuluja viime vuoden aikana esim. hammaslääkäri kuluja 3000 (siitä huolimatta, että pidän todella hyvää huolta hampaistani) ja eläinlääkäri kuluja 5000 euroa. No eihän lemmikkiä ole tietenkään pakko pitää, mutta aina voi elämässä sattua jotain yllättävää joka vie paljon rahaa. 

Vierailija
104/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On 1700 euroa paljon rahaa.

Minulle olisi tuo n. kuusinkertainen, brutto.

Vierailija
105/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellainen palkka ole "paljon", jolla ei saa ostettua edes omaa asuntoa. Tuo palkka voi olla sinulle tässä elämäntilanteessa riittävä, mutta ei se sitä tarkoita, että se palkkana olisi iso.

Vierailija
106/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää elää vaatimatonta elämää niin kaipa tuo riittää. Jos taas tykkää matkustella, käydä konserteissa, teattereissa, ravintoloissa, asua kivalla alueella kauniissa kodissa jne. tuo ei riitä mihinkään.

Vierailija
107/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjälle joo, mut ei kyl perheelliselle pk-seudulla.

Aina voi muutta kirkonkylille.

Jos ei halua?

Vierailija
108/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tavallaan hyvä, että ihminen osaa olla onnellinen pienelläkin palkalla, mutta toisaalta kyllä ihmettelen kuinka vähään joku voi tyytyä?

109/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu syrjäisellä pikkupaikkakunnalla, jossa on pienet asumismenot, eikä rahaa mene muihinkaan viihdykkeisiin, niin silloin. Tuo on varsin hyvät kuukausitulot yksin asuvalle aikuiselle tai jos on max yksi huollettava lapsi (ja riippuu myös onko pieni lapsi vai teini-ikäinen).

Vierailija
110/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen (sinkku)...yksineläjä

Itse saan: netto...pyöreästi 2880€/ kk eikä ole kovinkaan kummoinen summa, kun joudun kaiken maksamaan itse.

Ei ole!

Vierailija
111/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjälle riittää hyvin.

Minusta palkkaa pitäisi muutenkin maksaa mm. perhekoon mukaan ja esim. 2 lapsesta saisi isohkon korotuksen. Perheelliset tarvitsevat enemmän palkkaa kuin perheettömät.

perheellisethän juuri saavatkin kaikenlaisia tukia. jopa sakoista saa alennusta, jos on porsinut.

Tässä ei puhuttu tuista vaan palkasta. Etkö ymmärrä lukemaasi?

niin ne tukirahathan tulevat tyhjästä, ei työntekijöiden palkasta maksetuista veroista, jotka alunperin työnataja maksaa?

Vierailija
112/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan: netto...pyöreästi 2880€/ kk eikä ole kovinkaan kummoinen summa, kun joudun kaiken maksamaan itse.

Ei ole!

sinkku tarvitseekin enemmän palkkaa, kun ei saa kaikkia tukia, joita lapsiperheille jaellaan.

Vierailija
113/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjälle riittää hyvin.

Minusta palkkaa pitäisi muutenkin maksaa mm. perhekoon mukaan ja esim. 2 lapsesta saisi isohkon korotuksen. Perheelliset tarvitsevat enemmän palkkaa kuin perheettömät.

perheellisethän juuri saavatkin kaikenlaisia tukia. jopa sakoista saa alennusta, jos on porsinut.

Kaikenlaisia tukia?

Mitähän ne mahtaa olla?

Me saadaan vaan lapsilisät. Minä työtön ja puoliso pienipalkkainen.

Alapeukuttajat vois kertoa mitä nämä kaikenlaiset tuet on.

Vierailija
114/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on laskettu, että pelkästään autoilun laskennallinen vuoden kokonaiskustannus on 6232,67€. Useimmat sitä autoa kuitenkin tarvitsevat. 

https://www.op-media.fi/omat-rahat/oletko-koskaan-laskenut-mita-autolla…

Vierailija
115/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole!

sinkku tarvitseekin enemmän palkkaa, kun ei saa kaikkia tukia, joita lapsiperheille jaellaan.

Niin totta!

Vierailija
116/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että  yli 10 000 kk nettona on paljon.

Vierailija
117/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen hintaisessa maassa 1700€ netto ei ole "paljon" kuin vanhempiensa luona asuvalle teinille kesäduunista.

Suomi on olevinaan länsimainen hyvinvointialtio mutta täällä keskituloiseksi laskettavan palkan ostovoima alkaa olla kolmannen maailman tasolla.

Koulutettujen muka "hyvätuloloisten" ostovoima on enää puolet Sveitsin tai Norjan tasosta ja sitten poliitikot elävät harhoissa joissa ulkomaisia huippuosaajia saadaan houkuteltua Suomeen tämän metropolin vetovoimalla.

Tänne ei tule YKSIKÄÄN länsimaalainen tai edes kolmannen maailman koulutettu joka suinkin pääsee ihan mihin tahansa toiseen Euroopan maahan.

Vierailija
118/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole!

Mitä nämä tuet on?

Vierailija
119/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos saa nettona vähintään tonnin muuta rahaa.

Vierailija
120/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen hintaisessa maassa 1700€ netto ei ole "paljon" kuin vanhempiensa luona asuvalle teinille kesäduunista.

Suomi on olevinaan länsimainen hyvinvointialtio mutta täällä keskituloiseksi laskettavan palkan ostovoima alkaa olla kolmannen maailman tasolla.

Koulutettujen muka "hyvätuloloisten" ostovoima on enää puolet Sveitsin tai Norjan tasosta ja sitten poliitikot elävät harhoissa joissa ulkomaisia huippuosaajia saadaan houkuteltua Suomeen tämän metropolin vetovoimalla.

Tänne ei tule YKSIKÄÄN länsimaalainen tai edes kolmannen maailman koulutettu joka suinkin pääsee ihan mihin tahansa toiseen Euroopan maahan.

Itselle kanssa tuli tuosta summasta mieleen, joku nuori joka tekee ensimmäistä kesäduuniaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän