Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kenen mielestä 1700e/kk nettona on paljon palkkaa?

Vierailija
24.10.2020 |

Yksin asuvalle ainakin. Minut lasketaan pienipalkkaisten joukkoon, mutta minulle tämä on iso raha. Vuokran jälkeen jää 1100e käteen, ruoan ja muiden laskujen jälkeen n 700e. 700e mihin tahansa, usein laitan suurimman osan tuosta säästöön, kun en keksi käyttöä.

Kommentit (217)

Vierailija
141/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla yksinasuvilla ei ole 600e vuokraa. Se on jo harvinaisen halpa. Hyvä ettei lähemmäs tonnia ole yksiöt. Sit jotkut vaan tarvii silti autoa työssäkäymiseen. Voi olla lemmikki ja vaikka keliakia, niin nekin siis vie kuussa enemmän.

Vierailija
142/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla yksinasuvilla ei ole 600e vuokraa. Se on jo harvinaisen halpa. Hyvä ettei lähemmäs tonnia ole yksiöt. Sit jotkut vaan tarvii silti autoa työssäkäymiseen. Voi olla lemmikki ja vaikka keliakia, niin nekin siis vie kuussa enemmän.

Juuri näin. Siihen vielä lääkkeet tai voiteet yms. päälle jos on vaikka iho-ongelmia tai terveysongelmia kn ei sitä halvinta X-tra suihkusaippuaa voikaan käyttää.

Suomessahan terveydenhuolto ei ole ilmaista lainkaan. Hammashuolto varsinkin voi olla todella kallista. Juuri kävin hoidattamassa oireilevaa hammasta julkisella. Palveluseteleiden ja kaikkien kanssa maksettavaa tuli silti useampi satanen, yhdestä hampaasta.

Monesti kun lukee näitä ihmisten ylikireitä kuukausimenoja niin mietin, että kyllähän noin varmaan kuukausi pari menee, mutta mites sitten kun tarvitsee ostaa uusia vaatteit,a talvitakkia, tuleekin lääkärilaskua tms. niin silloin laskelmat hiettää häränpyllyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon missäpäin asuu ja kuinka monta henkeä tuolla rahalla elätetään.

1700e/kk riittää hyvin yksineläjälle pienellä paikkakunnalla. Yh+2 lasta pk-seudulla tekee tosi tiukkaa.

Itse saa 3050e brutto, yh-lapsilisän yhdestä, elatusmaksua 500e/kk. Asun pk-seudulla teini-ikäisen kanssa, omistusasunto josta lainaa 90.000 euroa. Pärjään hyvin, rahaa jää reilusti säästöön joka kk jos ei ole jotain erityisiä isoja menoja.

Meillä 4 hengen perhe elää 2000e nettotuloilla. Tulot on joskus olleet pienemmätkin.

Haluatko avata vähän kulurakennetta, paljon menee mihinkin?

Kuinka vanhoja lapset ovat?

Miten teillä on noin pienet tulot, onko vain toinen töissä vai ei kumpikaan?

Elättekö mielestänne laadukasta elämää? Miten lapset suhtautuvat vähätuloisuuteen?

Miksi emme eläisi laadukasta elämää?

Ei lapset edes tiedä meidän tuloja, on pleikkarit, puhelimet, pelit, mopot sun muut.

Lapset on 8v ja 13v.

Minä olen työtön ja puoliso yrittäjä.

Vierailija
144/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1700e/kk riittää hyvin yksineläjälle pienellä paikkakunnalla. Yh+2 lasta pk-seudulla tekee tosi tiukkaa.

Itse saa 3050e brutto, yh-lapsilisän yhdestä, elatusmaksua 500e/kk. Asun pk-seudulla teini-ikäisen kanssa, omistusasunto josta lainaa 90.000 euroa. Pärjään hyvin, rahaa jää reilusti säästöön joka kk jos ei ole jotain erityisiä isoja menoja.

Meillä 4 hengen perhe elää 2000e nettotuloilla. Tulot on joskus olleet pienemmätkin.

Elättekö mielestänne laadukasta elämää? Miten lapset suhtautuvat vähätuloisuuteen?

Ei lapset edes tiedä meidän tuloja, on pleikkarit, puhelimet, pelit, mopot sun muut.

Lapset on 8v ja 13v.

Paljonko teillä menee asumiseen rahaa? Oletteko vuokralla vai omistuskämppä?

Millä rahalla pleikkarit, puhelimet pelit ja mopot on ostettu?

2000 euroa nettona neljälle henkilölle on nimittäin todella vähän. On todella vaikea uskoa että kaikkia noita olisi nykyisillä tuloilla hankittu, ellei jotain osamaksuhärveleitä ole sitten.

Vierailija
145/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomalle suorastaan huippupalkka. Tulin minäkin erinomaisesti toimeen 1200€:n netolla ennen lapsia, helposti matkustelinkin kerran vuodessa eikä tarvinnut juurikaan mistään tinkiä. Toki palkat on siitä noussut, nykyään jää just 1700€/kk nettona ja kyllähän sillä pärjää mutta kahden teinin kanssa se riittää paljon vähempään koska jo asunnon on oltava isompi.

Vierailija
146/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

27-vuotiaana lapsettomana olin sitä mieltä, että 1700€ on ihan hyvä palkka. Nyt siitä on 15 vuotta ja minulla/meillä on lapsi. Ei riittäisi mihinkään mukavaan elämään rahat, jos me molemmat ansaittaisiin vain tuo. Pärjäisimme, mutta tätä nykyistä elintasoa emme sillä saisi.

Vierailija
147/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kiinteät kulut ovat kuukaudessa 1700 euroa=asuntolainanlyhennys  vesi, sähkö omakotitalossa ja vakuutukset. Auto on velaton. En pärjäisi 1700 kk netolla, koska syödäkin pitää.

Jo on älyttömät kiinteät kulut. Minä luulin että meillä on paljon, mutta joo ei tuo 850 sisältää sähköt ja veden. Vakuutusten kanssa jonkun kympin enemmän.

Vierailija
148/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on 8v ja 13v.

Paljonko teillä menee asumiseen rahaa? Oletteko vuokralla vai omistuskämppä?

Millä rahalla pleikkarit, puhelimet pelit ja mopot on ostettu?

2000 euroa nettona neljälle henkilölle on nimittäin todella vähän. On todella vaikea uskoa että kaikkia noita olisi nykyisillä tuloilla hankittu, ellei jotain osamaksuhärveleitä ole sitten.

Meillä on oma maksettu talo.

Emme osta koskaan mitään osamaksulla.

Se että olen työtön ei tarkoita sitä että olisin aina ollut työtön.

Vierailija
149/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleehan sillä toimeen kun on pakko mutta ei sillä mitään ylimääräistä hankita. Ja vaikuttaa paljon asumiskulut, lemmikit, harrastukset, sairaudet/lääkkeet ja onko autoa.

Vierailija
150/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole harrastuksia etkä matkustele?

Vierailija
151/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kiinteät kulut ovat kuukaudessa 1700 euroa=asuntolainanlyhennys  vesi, sähkö omakotitalossa ja vakuutukset. Auto on velaton. En pärjäisi 1700 kk netolla, koska syödäkin pitää.

Jo on älyttömät kiinteät kulut. Minä luulin että meillä on paljon, mutta joo ei tuo 850 sisältää sähköt ja veden. Vakuutusten kanssa jonkun kympin enemmän.

Ei ole älyttömät kulut ottaen huomioon korkotason ja sähkön hinnan viime aikoina.

Mulla menee kerrostalokaksioon pelkästään asumiskuluihin lähes 1200/kk, enkä todellakaan asu lähelläkään ydinkeskustaa. Korot vaikuttavat hurjasti lainanlyhennykseen ja vastikkeisiin.

Vierailija
152/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole älyttömät kulut ottaen huomioon korkotason ja sähkön hinnan viime aikoina.

Mulla menee kerrostalokaksioon pelkästään asumiskuluihin lähes 1200/kk, enkä todellakaan asu lähelläkään ydinkeskustaa. Korot vaikuttavat hurjasti lainanlyhennykseen ja vastikkeisiin.

Meillä ei edes omakotitalossa ole noin isot kulut.

Vierailija
153/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjälle riittää hyvin.

Minusta palkkaa pitäisi muutenkin maksaa mm. perhekoon mukaan ja esim. 2 lapsesta saisi isohkon korotuksen. Perheelliset tarvitsevat enemmän palkkaa kuin perheettömät.

Perheellisillä on usein se puoliso  maksamassa. Yksineläjille se isoin liksa kuuluu.

Vierailija
154/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei edes omakotitalossa ole noin isot kulut.

Missä se omakotitalo sijaitsee?

Vierailija
155/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan esim missä ja miten asuu. Ei tuolla okt tai rivaria osteta.

Vierailija
156/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se oikeasti mikään iso palkka ole, mutta kyllä se mullekin on ihan luksusta kun tuollainen tilille tulee kun saa/pitää tehdä pari-kolme viikkoa tuplavuoroa ilman vapaita joulun alla.

Ja vitsit kuinka kivaa elämä olisikaan jos palkka olisi joka kuukausi tuon kokoinen. Tuollaisia työntunteja ei kyllä jaksa kun tuon parin-kolmen viikon pätkän eikä niitä ole tarjollakaan muulloin.

Näillä normaaleilla 37,5h/vko saa kyllä laskea tarkkaan mihin on varaa ja mitä tänään syö.

Vierailija
157/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla yksinasuva tarvitsee vähemmän rahaa kuin perheellinen?

Nimenomaan yksinasuminen on yksi köyhyyden riskitekijä, ei perheellisyys.

Olen eri mutta sen yksinasuvan ei tarvitse huolehtia kuin itsestään. Ei ole elätettävänä lapsia. Lapset vie järkyttävän paljon rahaa. Toki lapseton työssäkäyvä pariskunta on parhaassa taloudellisessa asemassa.

Vierailija
158/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se oikeasti mikään iso palkka ole, mutta kyllä se mullekin on ihan luksusta kun tuollainen tilille tulee kun saa/pitää tehdä pari-kolme viikkoa tuplavuoroa ilman vapaita joulun alla.

Ja vitsit kuinka kivaa elämä olisikaan jos palkka olisi joka kuukausi tuon kokoinen. Tuollaisia työntunteja ei kyllä jaksa kun tuon parin-kolmen viikon pätkän eikä niitä ole tarjollakaan muulloin.

Näillä normaaleilla 37,5h/vko saa kyllä laskea tarkkaan mihin on varaa ja mitä tänään syö.

Paljon saat palkkaa normaalisti?

Vierailija
159/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla yksinasuva tarvitsee vähemmän rahaa kuin perheellinen?

Nimenomaan yksinasuminen on yksi köyhyyden riskitekijä, ei perheellisyys.

Olen eri mutta sen yksinasuvan ei tarvitse huolehtia kuin itsestään. Ei ole elätettävänä lapsia. Lapset vie järkyttävän paljon rahaa. Toki lapseton työssäkäyvä pariskunta on parhaassa taloudellisessa asemassa.

Yksin asuva maksaa enemmän kaikesta kun kukaan ei ole jakamassa kuluja.

Vierailija
160/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjälle riittää hyvin.

Minusta palkkaa pitäisi muutenkin maksaa mm. perhekoon mukaan ja esim. 2 lapsesta saisi isohkon korotuksen. Perheelliset tarvitsevat enemmän palkkaa kuin perheettömät.

perheellisethän juuri saavatkin kaikenlaisia tukia. jopa sakoista saa alennusta, jos on porsinut.

Kaikenlaisia tukia?

Mitähän ne mahtaa olla?

Me saadaan vaan lapsilisät. Minä työtön ja puoliso pienipalkkainen.

Alapeukuttajat vois kertoa mitä nämä kaikenlaiset tuet on.

Minä haluan myös tietää mitkä ovat nämä lapsiperheen kaikenlaiset tuet!!! En ole tajunnut hakea, mutta haen kun ne minulle luetteloidaan. Kiitos jo etukäteen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän