Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kenen mielestä 1700e/kk nettona on paljon palkkaa?

Vierailija
24.10.2020 |

Yksin asuvalle ainakin. Minut lasketaan pienipalkkaisten joukkoon, mutta minulle tämä on iso raha. Vuokran jälkeen jää 1100e käteen, ruoan ja muiden laskujen jälkeen n 700e. 700e mihin tahansa, usein laitan suurimman osan tuosta säästöön, kun en keksi käyttöä.

Kommentit (217)

Vierailija
201/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jää verojen jälkeen n. 2100-2200.

Vastike on n. 1600€ vuodessa.

Ruuat n. 50-70€/viikko

Netti kotiin ja kännykkä n. 50€ yhteensä per kuukausi.

Muutama vakuutus, jotka on satasia vuodessa.

Lopun voi sitten käyttää miten haluaa, pääosiin menee sijoituksiin ja säästöön.

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Vierailija
202/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuat n. 50-70€/viikko

Pieni vastike sulla..ei sun vissiin tarvi asuntoa lämmittää ja sähköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuat n. 50-70€/viikko

Pieni vastike sulla..ei sun vissiin tarvi asuntoa lämmittää ja sähköä.

Yksiöissä ei ole isot vastikkeet.

Viimeisin kuukauden sähkölasku oli n. 24€, unohtui laittaa.

Vierailija
204/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se paljon jos ei asumisesta ja ruoasta tarvitse itse maksaa mitään.

Vierailija
205/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se paljon jos ei asumisesta ja ruoasta tarvitse itse maksaa mitään.

Espanjassa se on ihan mukava summa mutta Suomessa sillä ei enää oikein pärjää jos käy töissä ja maksaa työmatkansa ja maksaa kaikki kulunsa

Vierailija
206/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyhjätaskut puhuvat aina nettopalkasta? :D

Siksikö kun jäi apukoulukin kesken ja ei ymmärrä Suomen verotusta tai prosenttilaskuja??

Vierailija
207/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksikö kun jäi apukoulukin kesken ja ei ymmärrä Suomen verotusta tai prosenttilaskuja??

Kyllähän jos puhutaan elämänlaadusta ja rahan riittämisestä niin nettotulot nimenomaan on se mistä kannattaa puhua.

Kahdella ihmisellä saattaa olla sama bruttotulo, mutta toinen asuu toisella paikkakunnalla, toinen kuuluu kirkkoon ja toinen ei, toisella enemmän vähennyksiä jne. jne. silloin nettotuloissa voi olla huomattaviakin eroja.

Vierailija
208/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen saa ensimmäistä kertaa töihin mennessään nettona 1700 euroa, eiköhän se ole suuren enemmistön mielestä hyvä raha. Sitten kun summa opitaan kuluttamaan autoihin, kesämökkeihin, ulkomaanmatkoihin ja muuhun, se voi alkaa tuntua pieneltä. Varsinkin jos palkasta tulee statuskysymys ja sitä vertaillaan muiden ansioihin.

Ei 1700 euron nettopalkasta kyllä mitään kesämökkejä ostella ellei halua asua siellä vuoden ympäri.

En näkisi että se on statuskysymys tai vain sitä että vertailee itseään muihin. 1700 euroa ei vain yksinkertaisesti ole nykyään hyvä palkka millään mittarilla. Kasvaneiden korkojen ja inflaation myötä asuminen ja eläminen on yksinkertaisesti niin kallista että tuosta menee suurin osa pelkkiin välttämättömyyksiin. Eipä paljon jää säästöön tai harrastuksiin tai ylimääräiseen huvitteluun.

Miettikääpä niitä eläkkeitä millä joskus on toimeentultava. Itsellä eläke kertymä noin 1300 e kk. Ei paljoa naurata.

Sen takia itsellä juoksee kuukausisäästönä rahaa pariin eri rahastoon jotka sitten isken lihoiksi kun täytyy. En laske sen varaan että koskaan tulisin niin paljon eläkkeitä saamaan että sillä pärjäisi saatikka että selviäisin siihen ikään työkykyisenä.

Omaa tulevaisuutta voi myös itse suunnitella ja siihen voi varautua.

Vierailija
209/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma nettoni on 1450€ ja ulosotto vie siitä 400€. Meillä jää miehen kanssa (+1lapsi) noin 450€/kk ruokaan, bensaan, vaatehankintoihin ja kaikkeen muuhun. Laskut siis maksettu tuosta jo. Bensa vie noin 150€/kk koska minulla on pitkä työmatka. Mun lääkekulut ovat käytännössä 350€/kk, eli lääkekatto tulee täyteen helmikuussa, mutta jotta saan nuo lääkkeet ostettua, pitää säästää 50€/kk niitä varten.

Ei saada asumistukea, koska sitä saa vaan asuntolainan korkoihin. Korot ovat pienet ja meidän bruttotulot ylittää rajat. Toimeentulotuessa huomioidaan ulosotto menona, mutta sitä taas ei saada koska oma asunto, omistusmökki (osaomistus) ja pari autoa.

Myös esimerkiksi meidän päivähoitomaksu on korkeahko, koska ulosottoa ei huomioida menona.

No toivon mukaan olemme kolmen vuoden päästä vapaita ulosotosta ja muista veloista asuntolainaa lukuunottamatta. Tilanne helpottuu sitten.

Entä sitten. Yhteiskunnanko pitäisi maksaa teidän holtiton elämänne. Ihan oikein on että ette saa toimeentulotukea tai asumistukea. Mitäs ootte tuhlanneet palkkanne paljon etukäteen.

Sinun kaltaisten ilkimysten kanssa olen päättänyt äänestää ensimmäisen kerran elämässäni vasemmistoa. Ihan puistattaa, kun nyt olen vähän aikaa ollut täällä palstalla, ja mulle on valjennut millaisia ihmisiä ihan oikeasti on olemassa.

Mikä tuossa oli ilkeää? Mitä tuolle perheelle pitäisi sinun mielestä siis kustantaa yhteisistä varoista?

Heillä on omistusasunto, oma mökki ja kaksi autoa. Ulosottoonkin menee rahaa mikä kertoo että omasta taloudesta ei ole pidetty aiemmin huolta.

Minä käyn töissä ja maksan veroja. Ei ole ulosotossa mitään enkä liiemmin ole tukiakaan saanut. Silti minulla ei ole varaa edes yhteen autoon, saatikka mökkiin. Aivan naurettavaa.

SInä olet ainoa, joka puhuu, että yhteiskunnan pitäisi maksaa heille vielä jotain, ei kukaan muu.

Kyseinen ihminen itsehän nosti esiin asumistuen ja toimeentulotuen mihin eivät ole oikeutettuja. Toinen kirjoittaja vastasi että hänen mielestään ei pitäisi maksaakaan, kolmas kutsui häntä ilkeäksi tästä syystä, minä ihmettelin että miksi.

No onhan tuo tylytä tekstiä ihmiselle, joka on velkaantunut sairastuttuaan syöpään. (viesti 74). Olen vain kurkkuani täynnä noita "mene töihin"- letkautuksiin, niin että juu, demarit saa mun ääneni tällä kertaa, en ole heitä koskaan ennen äänestänyt.

Pahoitteluni. En tuota syöpäviestiä huomannut. Tämä foorumi on aika surkea kun ei tiedä ikinä onko joku jo vastannut ja kuka on kukakin.

Jos ulosottovelka on syntynyt syöpään sairastumisen takia niin onhan se vähän eri asia kuin vain holtittoman elämisen takia. Ja kaikki sympatia heidän puolellaan.

MUTTA samaan henkeenvetoon edelleen sanoisin, että ei valtio silti ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö. Samat säännöt koskee kaikkia. Jos on omaisuutta, eli omistusasunto ja omistusmökki ja kaksi autoa jne. Niin silloin ei pitäisikään olla oikeutettu noihin tukiin, vaikka siellä taustalla sairastumisia onkin.

Vierailija
210/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan tee sillä tiedolla mitään paljonko mun brutto on. En edes tiedä eikä kiinnosta. En mä kuitenkaan sitä saa käteen. Mulle merkkaa vaan se että tiedän paljon saan nettona/kk.

Vierailija
211/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvalle jolla ei ole mitään kalliita unelmia varmaan. Näin 3 lapsen äidille... En mitenkään pärjäisi tuolla palkalla ok, pitäisi muuttaa vuokralle että saisi asumistukea, että jäisi jotain vähän säästöön ja lapset voisi jatkaa harrastuksia (kohtuuhintaisia). Tai jos tahtoisin asua nykyisessä kodissa, pitäisi lopettaa kaikki muu paitsi asuntolainan ja asumisen maksut.

Vierailija
212/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuat n. 50-70€/viikko

Niin, suurin osa ei kuitenkaan ole niin onnellisessa asemassa että olisi täysin maksettu kämppä ja lähes olematon vastike.

Vaikea menoista karsia kun pelkkä asuminen ja syöminen maksaa niin julmetusti.

Vierailija
213/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700 euroa. ....paljon ja paljon miten sen nyt ottaa...

Helsingissä se on minimitoimeentulo jonka jonka jokainen saa peruspäivärahan+asumistuet+ toimeentulotuen muodossa.

Vierailija
214/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700 oli ok 15 vuotta sitten.

Vierailija
215/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
216/217 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvalle jolla ei ole mitään kalliita unelmia varmaan. Näin 3 lapsen äidille... En mitenkään pärjäisi tuolla palkalla ok, pitäisi muuttaa vuokralle että saisi asumistukea, että jäisi jotain vähän säästöön ja lapset voisi jatkaa harrastuksia (kohtuuhintaisia). Tai jos tahtoisin asua nykyisessä kodissa, pitäisi lopettaa kaikki muu paitsi asuntolainan ja asumisen maksut.

En ymmärrä miksi pitäisi muuttaa ? Asumistukea saa myös omistusasuntoon. Toki jos on velkaa, niin se pitää itse hoitaa ja hyvä niin, ei yhteiskunnan tehtävä ole toisten asuntoja maksaa.

Vierailija
217/217 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono palkka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän