Onko muita kenen mielestä 1700e/kk nettona on paljon palkkaa?
Yksin asuvalle ainakin. Minut lasketaan pienipalkkaisten joukkoon, mutta minulle tämä on iso raha. Vuokran jälkeen jää 1100e käteen, ruoan ja muiden laskujen jälkeen n 700e. 700e mihin tahansa, usein laitan suurimman osan tuosta säästöön, kun en keksi käyttöä.
Kommentit (217)
Ei oikein riittäisi minulle. T:hevosharrastaja
Mulle tuo olisi iso raha.
T. Työtön perheenäiti
Yksineläjälle riittää hyvin.
Minusta palkkaa pitäisi muutenkin maksaa mm. perhekoon mukaan ja esim. 2 lapsesta saisi isohkon korotuksen. Perheelliset tarvitsevat enemmän palkkaa kuin perheettömät.
Vierailija kirjoitti:
Yksineläjälle joo, mut ei kyl perheelliselle pk-seudulla.
Aina voi muutta kirkonkylille.
Vierailija kirjoitti:
Minusta palkkaa pitäisi muutenkin maksaa mm. perhekoon mukaan ja esim. 2 lapsesta saisi isohkon korotuksen. Perheelliset tarvitsevat enemmän palkkaa kuin perheettömät.
Ei ikinä! Sinkkumiehiä ja veloja muutenkin syrjitään lomissa ja irtisanomisissa. Me tässä sitä rahaa tarvitaan. M28
Ei ole mitenkään hyvä palkka. Mä sain edellisessä työssä suurinpiirtein tuon verran. Kyllähän sillä eli (puolisolla vielä pari sataa pienempi palkka ja meillä on kaksi lasta), mutta hirveesti ei hurviteltu.
hoitajille en ainakaan maksaisi mitään, kun eivät osaa neulaakaan vaihtaa.
nyt niille jää 4600e bruttopalkasta käteen paljon enemmän kuin tuo 1700e
Vierailija kirjoitti:
perheellisethän juuri saavatkin kaikenlaisia tukia. jopa sakoista saa alennusta, jos on porsinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta palkkaa pitäisi muutenkin maksaa mm. perhekoon mukaan ja esim. 2 lapsesta saisi isohkon korotuksen. Perheelliset tarvitsevat enemmän palkkaa kuin perheettömät.perheellisethän juuri saavatkin kaikenlaisia tukia. jopa sakoista saa alennusta, jos on porsinut.
Kaikenlaisia tukia?
Mitähän ne mahtaa olla?
Me saadaan vaan lapsilisät. Minä työtön ja puoliso pienipalkkainen.
On se yksineläjälle. Perheelliselle ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta palkkaa pitäisi muutenkin maksaa mm. perhekoon mukaan ja esim. 2 lapsesta saisi isohkon korotuksen. Perheelliset tarvitsevat enemmän palkkaa kuin perheettömät.perheellisethän juuri saavatkin kaikenlaisia tukia. jopa sakoista saa alennusta, jos on porsinut.
Luuletko että perheelliset saisivat töitä, jos palkka määräytyisi perhekoon mukaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia tukia?
Mitähän ne mahtaa olla?
Me saadaan vaan lapsilisät. Minä työtön ja puoliso pienipalkkainen.
Kiinnostaisi minuakin mitä ihmeen tukia? Lapsilisät saa, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei puhuttu tuista vaan palkasta. Etkö ymmärrä lukemaasi?
Ei ole hyvä palkka.Minulla eläkekin isompi.
Minun palkkani nykyisellään melko tarkkaan. Ennen oli huomattavasti parempi mutta nykyisin tuota tasoa. Maksan oman osani vastikkeesta eli noin 150 ja sähkön ja veden myös osaltani alle 50 euroa. Ruokakauppaan kaikkineen sieltä ostettavien summa on noin 300 euroa. Muita laskuja omalta osalta ehkä 300. Loput jäävät vapaaseen kulutukseen kuukausittain. Säästöön tai käytän miten milloinkin. Kaksi kertaa vuodessa matkustamme milloin minnekin eikä tarvitse euroja laskea. Niin puolisoni tienaa vain vähän enemmän ja maksamme asumiseen ja elämiseen liittyvät kulut puoliksi.
Tilanne olisi tietenkin toinen jos vielä asuntovelkaa maksettavana ja lapset elätettävänä.
Ei ole millään mittarilla hyvä nettopalkka. Itse saan vajaa 5.000 e/kk nettona, enkä pysty edes kuvittelemaan miten tulisin toimeen alle 2.000 euron nettopalkalla.
Sellainen nettopalkka, johon olisin oikein tyytyväinen.