Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kenen mielestä 1700e/kk nettona on paljon palkkaa?

Vierailija
24.10.2020 |

Yksin asuvalle ainakin. Minut lasketaan pienipalkkaisten joukkoon, mutta minulle tämä on iso raha. Vuokran jälkeen jää 1100e käteen, ruoan ja muiden laskujen jälkeen n 700e. 700e mihin tahansa, usein laitan suurimman osan tuosta säästöön, kun en keksi käyttöä.

Kommentit (217)

Vierailija
61/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitset muiden mielipiteitä jos olet selvästi tyytyväinen tilanteesi? 

Kun työpaikkani suljettiin, takana oli 23v vuorotyötä 24/7 pyörivässä tehtaassa labrahommia. aattelin että kaikki duunit käy kunhan käteen jää jotain 1600-1800€ kk, eikä tarvii enää ikinä herätä 04:30 tai valvoa 06:30 asti. Ja olen tyytyväinen. En tiedä kyllä miksi tästä pitäisi saada toisten mielipiteitä koska olen itse tyytyväinen tilanteeseen.

Kysyin siksi, koska tuo lasketaan maassamme pieneksi palkaksi, ei korkeaa veroprosenttia. Ap

Se on ihan hyvä palkka yksinasuvalle, mutta keskimäärin tuolla palkalla pitäisi elättää myös yksi lapsi aikuiseksi. Silloin se alkaakin tekemään monella enemmän tiukkaa.

Lisäksi tuo palkka on myös tilastojen valossa pieni palkka. Suurin osa suomalaisista on kouluttautunut sellaiseen ammattiin, jolloin työpanos kasvattaa kansantaloutta siinä määrin, että on oikeus ja kohtuus, että työstä maksetaan enemmän.

Vierailija
62/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te oikein teette työksenne? Miten 1700€/kk nettona on jonkun mielestä hyvä palkka? Itse saan nyt äitiyslomalla 1870€/kk ja tuntuu että elää kädestä suuhun.

Ei se 1700€ nyt toki surkea ole, mutta ihan tavallinen huono liksa. Itse tosin tienasin tuon verran jo 20-vuotiaana vuorotöissä. Nyt nettopalkka jossakin 2500-3000€/kk kieppeillä, riippuen kuukaudesta. Eikä sekään tunnu olevan kauheasti täällä kehä 3:n sisäpuolella.

Minun mielestäni 1700 euroa työstä, jota periaatteessa voisi tehdä kuka tahansa (ei vaadi juurikaan eritysosaamista) on todella hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että olet oikeutettu loppu elämäsi saamaan ansiosidonnaista?
Missä liitossa sinä olet ollut? Minäkin haluan sinne!

Liitoilla ei ole mitään tekemistä ansiosidonnaisen kanssa.

Vierailija
64/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin pärjäisin 1700 euron kuukausituloilla yksin asuessani aivan mainiosti. Ja varmasti monesta työstä se on ihan hyvä palkka.

En kuitenkaan suostuisi tekemään nykyistä työtäni tuolla palkalla. Tiedän, että työpanokseni tuo työnantajalleni vuodessa lisää liikevaihtoa vähintään 150 000 euroa, todennäköisesti n. 200 000 euroa. Koen ihan oikeana, että siitä kuuluu minulle n. puolet.

Liikevaihdosta? Millä maksetaan sitten kiinteät kulut, palkkojen sivukulut, juoksevat kulut? Yleensähän liiketulos on hyvä, jos kate on 30 % liikeivahdosta. Ei tuolla ajatusmaailmalla kannata työntekijöitä kyllä pitää.  

Vierailija
65/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla yksinasuva tarvitsee vähemmän rahaa kuin perheellinen?

Nimenomaan yksinasuminen on yksi köyhyyden riskitekijä, ei perheellisyys.

Vierailija
66/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nettoni on 1450€ ja ulosotto vie siitä 400€. Meillä jää miehen kanssa (+1lapsi) noin 450€/kk ruokaan, bensaan, vaatehankintoihin ja kaikkeen muuhun. Laskut siis maksettu tuosta jo. Bensa vie noin 150€/kk koska minulla on pitkä työmatka. Mun lääkekulut ovat käytännössä 350€/kk, eli lääkekatto tulee täyteen helmikuussa, mutta jotta saan nuo lääkkeet ostettua, pitää säästää 50€/kk niitä varten.

Ei saada asumistukea, koska sitä saa vaan asuntolainan korkoihin. Korot ovat pienet ja meidän bruttotulot ylittää rajat. Toimeentulotuessa huomioidaan ulosotto menona, mutta sitä taas ei saada koska oma asunto, omistusmökki (osaomistus) ja pari autoa.

Myös esimerkiksi meidän päivähoitomaksu on korkeahko, koska ulosottoa ei huomioida menona.

No toivon mukaan olemme kolmen vuoden päästä vapaita ulosotosta ja muista veloista asuntolainaa lukuunottamatta. Tilanne helpottuu sitten.

Vierailija
67/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koulutuksessa. Ammatikoulun käyneelle ihan ok palkka. AMK käynelle ehkä aloituspalkaksi ok mutta pidemmän päälle jää alhaiseksi. Yliopiston käyneelle liian alhainen aloituspalkaksikin.

Olettaen siis että koulutusta vastaavat työtehtävät.

Vierailija
68/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "Yksin asuvalle ainakin."? Yksinasuvahan ei voi jakaa mitään kustannuksia vaan kaikki maksettava yksin. Parempi ilmaisu oli "jopa yksinasuvalle".

Vierailija
69/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma nettoni on 1450€ ja ulosotto vie siitä 400€. Meillä jää miehen kanssa (+1lapsi) noin 450€/kk ruokaan, bensaan, vaatehankintoihin ja kaikkeen muuhun. Laskut siis maksettu tuosta jo. Bensa vie noin 150€/kk koska minulla on pitkä työmatka. Mun lääkekulut ovat käytännössä 350€/kk, eli lääkekatto tulee täyteen helmikuussa, mutta jotta saan nuo lääkkeet ostettua, pitää säästää 50€/kk niitä varten.

Ei saada asumistukea, koska sitä saa vaan asuntolainan korkoihin. Korot ovat pienet ja meidän bruttotulot ylittää rajat. Toimeentulotuessa huomioidaan ulosotto menona, mutta sitä taas ei saada koska oma asunto, omistusmökki (osaomistus) ja pari autoa.

Myös esimerkiksi meidän päivähoitomaksu on korkeahko, koska ulosottoa ei huomioida menona.

No toivon mukaan olemme kolmen vuoden päästä vapaita ulosotosta ja muista veloista asuntolainaa lukuunottamatta. Tilanne helpottuu sitten.

Entä sitten. Yhteiskunnanko pitäisi maksaa teidän holtiton elämänne. Ihan oikein on että ette saa toimeentulotukea tai asumistukea. Mitäs ootte tuhlanneet palkkanne paljon etukäteen.

Vierailija
70/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 35h/vko päivätyötä, vloput ja illat aina vp. Käteen jää 1700-1800e ja just ja just riittää, harvoin jää säästöön mitään :D Jos jättäisin 250-500e ns. "ylimääräiset shoppailut" pois, saattaisi jäädäkin. Tai sitten ei, vaan käyttäisin nekin kaikkeen kivaan kuten ulkona syömiseen ja reissaamiseen.

Säästöön jäisi jos muutettaisiin miehen kanssa yhteen, nyt maksan vuokria ja muita laskuja n. 900e kuussa. Ruokaan ei paljoa mene koska töissä saa joka päivä lämpimän ruuan. Mutta koska haluan elää kuten elän, ei haittaa vaikka asuminen vie suurimman osan tuloistani ja olen maksanut vuokranantajan pussiin ihan järkyttäviä summia.

Tuloillani en saisi lainaa, jolla saisin nykyistä elintasoani vastaavan omistusasunnon. Mutta ei se minua haittaa, elämä on tässä ja nyt :)

Vierailija
71/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole kuulunut minkään liiton kassaan niin onko ansiosidonnainen isompi kun ap.n palkka. Ihan mielenkiinnosta...

Vierailija
72/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole kuulunut minkään liiton kassaan niin onko ansiosidonnainen isompi kun ap.n palkka. Ihan mielenkiinnosta...

Kassa ja liitto OVAT eri aisoita. Ansiosidonnaista saadakseen on pitänyt olla KASSAN jäsen, EI liiton. KAIKKIIN kassoihin voi liittyä ILMAN liittoon kuulumista. Ansiosidonnainen on täsmälleen sama kuuluit liittoon tai et. Ansiosidonnaisen määrään ei myöskään vaikuta se minkä kassan jäsen olet.

Vierailija
73/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten. Yhteiskunnanko pitäisi maksaa teidän holtiton elämänne. Ihan oikein on että ette saa toimeentulotukea tai asumistukea. Mitäs ootte tuhlanneet palkkanne paljon etukäteen.

Tein konkurssin kun sairastuin syöpään. Holtitonta todentotta. Kaikki velat asuntolainaa lukuunottamatta johtuu siitä.

Vierailija
74/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tuon 1700 ja rapiat nettoa vakityöstä, johon vaaditaan korkeakoulutus, itsellänikin on maisterin tutkinto. Että ei tuollainen palkka aina kerro koulutuksesta ja työn vaativuudesta.

Vierailija
75/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tuon 1700 nettona. Olen yhden lapsen yksinhuoltaja. Minusta tienaan hyvin. Satasia säästöön joka kuukausi. Mistään ei tarvii pahemmin pihistellä.

Vierailija
76/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että jotkut paskaduunia tekevät pienipalkkaiset ovat onnellisia tulotasoonsa ja olisivat vaikka valmiita maksamaan vielä lisää verojakin. Ei voi kuin nauraa näille tyhmyreille!

Minä olen onnellinen tuohon tulotasoon mutta en sanoisi työtäni paskaduuniksi. Siistiä sisätyötä, saan (ja joudun) käyttämään luovuutta, sosiaalisia taitoja ja työssäni tarvitaan hyvää emotionaalista pelisilmää jotta ei aiheuta kriisejä herkässä mielentilassa oleville asiakkaille.

Toiset tarvitsevat ison palkan tehdäkseen sitä paskaduunia mutta nähtävästi myös sinäkin kuulut niihin jotka tekevät sinulle mielekästä duunia mukamas niin paikalla palkalla.

Kummin on sitten parempi mutta mielekkääseen duuniin on mielestäni kivempi mennä ja sitä tehdä. Minä en duuniani vaihtaisi toiseen vain palkan takia.

Vierailija
77/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassa ja liitto OVAT eri aisoita. Ansiosidonnaista saadakseen on pitänyt olla KASSAN jäsen, EI liiton. KAIKKIIN kassoihin voi liittyä ILMAN liittoon kuulumista. Ansiosidonnainen on täsmälleen sama kuuluit liittoon tai et. Ansiosidonnaisen määrään ei myöskään vaikuta se minkä kassan jäsen olet.

Nähtävästi vaikuttaa jos joku pystyy sen turvin elämään lopun elämäänsä.

Minulla on 500pv maksimi ja tiedoksi että minä mainitsin kommentissani kassan.

Vierailija
78/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ne suuret tulos vaan pienet menot" on kapitalistien työn orjille lanseerama elämänviisaus jotta työn orjille ei tarvitsisi maksaa kunnon liksaa.

Vierailija
79/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niinpä näyttää... eiku..

Vierailija
80/217 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niinpä näyttää... eiku..

En kirjoittanut tuota vaan sen kommentin mihin sinä vastasit hölmö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi