Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kenen mielestä 1700e/kk nettona on paljon palkkaa?

Vierailija
24.10.2020 |

Yksin asuvalle ainakin. Minut lasketaan pienipalkkaisten joukkoon, mutta minulle tämä on iso raha. Vuokran jälkeen jää 1100e käteen, ruoan ja muiden laskujen jälkeen n 700e. 700e mihin tahansa, usein laitan suurimman osan tuosta säästöön, kun en keksi käyttöä.

Kommentit (217)

Vierailija
121/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan 1700€/kk työkyvyttömyyseläkettä ja lapsilisät. Toivon, että pääsen vielä palaamaan työelämään edes osittain, että saisin tienattua vaikka vaan pari sataa lisää.

Puoliso saa käteen 3200€/kk joten pärjätään.

Vierailija
122/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää elää vaatimatonta elämää niin kaipa tuo riittää. Jos taas tykkää matkustella, käydä konserteissa, teattereissa, ravintoloissa, asua kivalla alueella kauniissa kodissa jne. tuo ei riitä mihinkään.

Jotkut saavat kicksinsä nuukailusta, useimmat meistä kuitenkin tykkäävät myös tehdä ja omistaa mukavia asioita jotka maksavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka summa ei ole suuren suuri, niin se on kolme kertaa suurempi, kuin tämän hetken palkka. Suositan kaikkia säästämään vapaaehtoista eläkettä. Niille rahoille tulee toivottavasti tarve. Ehkä pitää elättää jälkipolveakin.

Vierailija
124/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keksisin vaikka minkälaisia käyttökohteita rahalle

-matkustelu

-yksityiset terveyspalvelut kunnallisen sijaan

-hyvä ruoka niin kotona kokattuna kuin ravintolassa

-harrastukset

-sisustaminen, mahdollisesti uusi parempi koti

-auto

-laadukkaat vaatteet

-laadukkaat kodinkoneet

-suosikkiartistin konsertti

-musikaali

-teatteri

-kampaaja 

-hieroja

-kylpylä

-kurssimaksut

-ystävien ja perheen synttäri ja joululahjat

jne jne.

Vierailija
125/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kovin hyvä. Itse saan:

Palkka 300e

Asumistuki 540e

Lapsilisä 164e

Elarit 850e

Työttömyyskorvaus 704e

Teen töitä noin 10 tuntia kuussa.

Vierailija
126/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarpeeksi. Ylpeä itsetehdystä työstä ja palkasta. En kestäisi olla sosiaalipummi.

Vierailija
127/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole hyvä palkka. Itse tienaan pskaduunissa 1900 e/kk netto ja olen selvästi köyhin perheestäni. Veljeni tienaa kahdesta viikosta saman nettona kun minä KUUKAUDESSA. Isäni vielä enemmän, äitini yli 2500 e/kk.

Vierailija
128/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku olen netto 1930€ ja kahdesta yksiöstä vuokratulot 936€ päälle. Pakollisten laskujen jälkeen jää noin 1500€. Ruokaan menee noin 500€ ja säästöön 500-700€. Säästöjä on mukavasti kertynyt. Pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle ja nettotulo minkä saan on parempi kuin mitä sain palkkaa. Työvuosia olisi vielä ollut 15v.

Vierailija
129/217 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuon verran ansiosidonnaista kun olin hetken työttömänä. Tuntui ihan isollekin rahalle siitä ettei sen eteen tarvinnut tehdä mitään. Mutta palkkana ei kyllä ole hyvä. Toki aloitus on vanha, mutta ei se kyllä ole silloinkaan ollut hyvä palkka. Mut kiva jos joku kokee tulevansa vähemmällä toimeen, ei se väärin ole.

Vierailija
130/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole millään tasolla hyvä nettopalkka, varsinkaan nykyään. OK jostain ekasta duunista jos oot nuori ja asut kotona tai jossain solussa, mutta jos asut yksin tai vielä omistusasunnossa niin no can do.

Stadissa tuolla ei yksin maksaisi varmaan halvintakaan yksiötä näillä nykyisillä koroilla, tai ainakin tiukkaa tekisi.

Itse asun yksin omistusasunnossa ja mun netto on n. 2500 ja tuun juuri ja juuri toimeen. Lähes puolet menee tälläkorkotasolla pelkästään asumiseen. Ruokakauppaan iso osa myös. Siihen päälle pakolliset matkaliput, vaatteet, lääkkeet yms. niin eipä paljon "hauskaan" jää rahaa.

Ja ennen kuin joku tulee sössöttämään että ihan hyvin riittää ja että ei ravintolassa käyminen tai matkustelu oo mikään ihmisen perusoikeus jne. jne. Niin sanonpahan vaan, että me suomalaiset ollaan totuttu aivan surkeaan ostovoimaan ja elintasoon. Muissa sivistyneissä maissa jos oot keskituloinen niin sulla jää kyllä rahaa matkustamiseen ja leffassa käymiseen ja kosnerteissa käymiseen yms. "ylimääräiseen" kuluttamiseen.

Meillä suomalaisilla vähän sellainen mentaliteetti, että kunhan on katto pään päällä ja lautasella kaurapuuroa niin kaikki on hyvin eikä mistään saa valittaa. Ei se ole elämää, että käyt 8h päivästä töissä ja sulla ei ole sen jälkeen muuhun kuin vuokraan ja ruokakauppaan varaa.

Vierailija
131/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä keksisin vaikka minkälaisia käyttökohteita rahalle

-matkustelu

-yksityiset terveyspalvelut kunnallisen sijaan

-hyvä ruoka niin kotona kokattuna kuin ravintolassa

-harrastukset

-sisustaminen, mahdollisesti uusi parempi koti

-auto

-laadukkaat vaatteet

-laadukkaat kodinkoneet

-suosikkiartistin konsertti

-musikaali

-teatteri

-kampaaja 

-hieroja

-kylpylä

-kurssimaksut

-ystävien ja perheen synttäri ja joululahjat

jne jne.

Niinpä. Se joka väittää ettei raha tuo onnea valehtelee.

Kyllä elämässä muutakin pitää olla kuin työnteko ja sohvannurkassa virkkaus (jos on lankoihin varaa).

Kaipa tähänkin joku oman elämänsä karpaasi tulee pätemään kuinka on tehnyt 37 vuotta vuorotyötä ja saa nettona 1400 kuussa ja kuinka ihan onnellista elämää elää ja metsästä saa sieniä ja lenkkeily on kiva harrastus.

Vierailija
132/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
133/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon missäpäin asuu ja kuinka monta henkeä tuolla rahalla elätetään.

1700e/kk riittää hyvin yksineläjälle pienellä paikkakunnalla. Yh+2 lasta pk-seudulla tekee tosi tiukkaa.

Itse saa 3050e brutto, yh-lapsilisän yhdestä, elatusmaksua 500e/kk. Asun pk-seudulla teini-ikäisen kanssa, omistusasunto josta lainaa 90.000 euroa. Pärjään hyvin, rahaa jää reilusti säästöön joka kk jos ei ole jotain erityisiä isoja menoja.

Vierailija
134/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei mitään tarvitse tehdä ja saa olla kotona, niin kyllä tuo siihen riittää. Pitää olla melko tyhmä jos tuohon rahaan tekee jotain.

Vierailija
135/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole varsinaisesti paljon, mutta hyvinkin riittävästi. Jos tulotaso on tuollainen koko ajan, niin säästäminen ja elämän suunnittelu on täysin mahdollista juuri sellaiseksi kuin haluaa.

Itselläni on normaalisti palkka noin kaksinkertainen tuohon nähden, mutta teen puolikasta työaikaa, eli saan käteen suurin piirtein tuon verran. Viikossa on 2,5 työpäivää. Minulla on sekä aikaa että rahaa ja ehdin olla lasteni kanssa, mutta pääsen kuitenkin toteuttamaan itseäni vaativassa työssä. Ihan loistava ratkaisu, en voisi olla tyytyväisempi.

Vierailija
136/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1700e/kk riittää hyvin yksineläjälle pienellä paikkakunnalla. Yh+2 lasta pk-seudulla tekee tosi tiukkaa.

Itse saa 3050e brutto, yh-lapsilisän yhdestä, elatusmaksua 500e/kk. Asun pk-seudulla teini-ikäisen kanssa, omistusasunto josta lainaa 90.000 euroa. Pärjään hyvin, rahaa jää reilusti säästöön joka kk jos ei ole jotain erityisiä isoja menoja.

Meillä 4 hengen perhe elää 2000e nettotuloilla. Tulot on joskus olleet pienemmätkin.

Vierailija
137/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä kovin hyvä. Itse saan:

Palkka 300e

Asumistuki 540e

Lapsilisä 164e

Elarit 850e

Työttömyyskorvaus 704e

Teen töitä noin 10 tuntia kuussa.

😵😵😵 voi jiiiiisus Miten paljon teet töitä?

Miten jaksat?

Vierailija
138/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu menoista.

Vierailija
139/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ehkä yläasteen pakollisesta työharjoittelusta tai taksvärkkipäivästä.

Vierailija
140/217 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 4 hengen perhe elää 2000e nettotuloilla. Tulot on joskus olleet pienemmätkin.

Haluatko avata vähän kulurakennetta, paljon menee mihinkin?

Kuinka vanhoja lapset ovat?

Miten teillä on noin pienet tulot, onko vain toinen töissä vai ei kumpikaan?

Elättekö mielestänne laadukasta elämää? Miten lapset suhtautuvat vähätuloisuuteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä