Pakottakaa tyttärenne armeijaan.,
Jos kannatat tasa-arvoa pakotat tyttäresi armeijaan.
Kommentit (62)
Todellista tasa-arvoa olisi palkka-armeija. Nykyinen asevelvollisuuteen perustuva armeija pitää lopettaa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:49"]
Mikset itse mene esimerkillisesti ensin? Me ei eletä ap missään Pohjois-Koreassa.
[/quote]
Mistä päättelit, että olisin nainen tai että en olisi käynyt armeijaa?
Ja suomen armeijan vertaaminen Pohjois-Koreaan oli hyvä vitsi :D .
Suurin hyöty naisille armeijasta olisi, että saisivat raitista ilmaa ettei vanne
kiristäisi päätä. Armeijassa se vanne leikataan poikki ;)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:49"]
Mikset itse mene esimerkillisesti ensin? Me ei eletä ap missään Pohjois-Koreassa.
[/quote]
Mistä päättelit, että olisin nainen tai että en olisi käynyt armeijaa?
Ja suomen armeijan vertaaminen Pohjois-Koreaan oli hyvä vitsi :D .
Suurin hyöty naisille armeijasta olisi, että saisivat raitista ilmaa ettei vanne
kiristäisi päätä. Armeijassa se vanne leikataan poikki ;)
[/quote]
Siitä, että valtaosa tällä sivustolla olevista on naisia. Ja en ole verrannut Suomen armeijaa Pohjois-Korean armeijaan. Kaikkihan nyt tietävät, että Suomen armeija on ihan leikkikoulu kyseiseen verrattuna :D Tarkoitin lähinnä sitä, että emme elä missään Pohjois-Koreassa, koska täällä ei naisia pakoteta armeijaan.
Siellä tytär onkin, pääsee pois maaliskuussa.Arvostan.En pakottanut.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:30"]
en kannata tasa-arvoa,
[/quote]
Miten kukaan voi ajatella ja sanoa noin? Siis ajattelee, että naiset ovat vähempiarvoisia kuin miehet, ja että niin kuuluu ollakin?
Ja millä logiikalla tällainen aivopieru, ap?
Tiesitkö, että naisista ja miehistä ei saa samanlaisia millään. Eikä feminismi ole enää piiiitkään aikaan edes havitellut kaikista samanlaisia. Nainen saa hoitaa kotona lapsia, koska lasten kasvattaminen ja hoito ovat yhtä arvokkaita - ja ne pitää yhtä arvokkaiksi mieltääkin - kuin kraka kaulassa palkkatyön teko.
Erilaisia, mutta samanarvoisia.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:18"]
Jos kannatat tasa-arvoa pakotat tyttäresi armeijaan.
[/quote]
Kyllähän tasa-arvon nimissä voi KANNUSTAA menemään armeijaan,mutta jotenkin tuo PAKOTTAMINEN on ristiriidassa tasa-arvon kanssa.
Ei onneksi tarvitse pakottaa, menee ihan vapaaehtoisesti. Kuten poikanikin...
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:13"]
Ja millä logiikalla tällainen aivopieru, ap?
Tiesitkö, että naisista ja miehistä ei saa samanlaisia millään. Eikä feminismi ole enää piiiitkään aikaan edes havitellut kaikista samanlaisia. Nainen saa hoitaa kotona lapsia, koska lasten kasvattaminen ja hoito ovat yhtä arvokkaita - ja ne pitää yhtä arvokkaiksi mieltääkin - kuin kraka kaulassa palkkatyön teko.
Erilaisia, mutta samanarvoisia.
[/quote]
aamen. ap kuvittelee vissiin, että naisten pitää tehdä kaikkea mitä miehetkin, jotta olisivat saman arvoisia. Tai sitten ap on lassukka, jonka mielestä miehiä sorsitaan, kun ne joutuu armeijaan... ihan kuin armeijasta olisi miehille jotain urapoliittista haittaa!
Mä suostun kannattamaan naisten asevelvollisuutta sinä päivänä, kun miehet kantavat 100% samanlaisen vastuun vauvalomista, lasten takia kertyvistä sairauspoissaoloista ja muusta lapsiperheen työtaakasta kuin naisetkin. Mutta se on kyllä tooooosi kaukainen utopia.
En mä halua poikanikaan menevän armeijaan, niin miks sitten tyttären? Siis jos satuttais asumaan Suomessa siinä vaiheessa kun ovat sen ikäisiä, nykyisessä kotimaassamme ei ole asevelvollisuutta, enkä todellakaan aio kannustaa, saati sitten pakottaa lapsiani liittymään sellaiseen yhtään sen enempää kuin menemään Suomen armeijaankaan.
Kerrotko ap vielä että miten vanhempana pakotat armeijaikäisen ihmisen tekemään yhtään mitään?
Ja oon muuten sitä mieltä, että käytäntö, jossa armeija on miehille pakollinen ja naisille vapaa-ehtoinen on tosiaan epätasa-arvoinen. Vastustan kuitenkin asevelvollisuutta ylipäätään, joten mä en lähtis ratkaisemaan tätä siitä päästä, että kaikki pakolla armeijaan, vaan siitä, että ei kukaan pakolla armeijaan.
Miksi näissä keskusteluissa tuodaan lapset ja vauvat aina mukaan?
Ei mieskään voi sanoa ettei maksa elatusapua, koska kävi armeijan.
Tai ei vahdi lapsia , koska kävi armeijan.
Tai ei tee kotitöitä , koska kävi armeijan.
Ja kyllä minä synnyttäisin jos se olisi mahdollista ;)
Naisilla on mahdollista mennä armeijaan.
Vai niin. No en pakota. Enkä pakota poikaanikaan.
Armeija on ihan syvältä ja joutaisi lopettaa tuollainen pakollinen asevelvollisuus miehiltäkin.
Mitä tasa-arvoa tuossa olisi? ONko sinusta tasa-arvoa se, että kaikki tekevät samoin eli pitääkö myös vakavasti sairaat pakottaa armeijaan tai vaikka sokeat? Ihan siksi, että tasa-arvo on sinulle saman tekemistä, tasapäistämistä. Pitäisikö kaikille armeijan käyneille antaa mahdollisuus jatkaa RUK:n riveihin, vaikka heistä ei ole johtajiksi? Tasa-arvon nimissä myös imbesillille tulee sallia upseeriopinnot.
Minulle tasa-arvo on mahdollisuuksien tasa-arvoa.
31, miehienkin on mahdollista hoitaa lapsiaan hoitovapaalla, ja silti vain alle kuusi prosenttia isistä jää. Että semmoista. Elämä on, meillä on erilaisia rooleja ja tehtäviä, olennaista on se, että niitä kaikkia arvostetaan tasavertaisesti. Se on sitä tasa-arvoa, ei se, että kaikkien on pakko tehdä SAMAA.
Ap:n kaltaiset ovat pelottavia tapauksia, vankat mielipiteet ilman mitään järkeä ja perusteluita. Jos on umpityhmä niin kannattaisi pitää ajatukset omana tietonaan...ap:n tapauksessa taitaa olla niin tyhmä ettei tajua edes sitä :/
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:12"]
Ap:n kaltaiset ovat pelottavia tapauksia, vankat mielipiteet ilman mitään järkeä ja perusteluita. Jos on umpityhmä niin kannattaisi pitää ajatukset omana tietonaan...ap:n tapauksessa taitaa olla niin tyhmä ettei tajua edes sitä :/
[/quote]
Sinut pitäisi laittaa vankilaan tuollaisesta asenteesta.
Meillä lapsilla on kaksoiskansalaisuus ja poikamme voivat halutessaan jättää Suomen kansalaisuuden. Toiseen kansalaisuuteen saa liitettyä tarvittaessa pysyvän oleskeluluvan jos haluaa silti Suomessa asua. Eipä tuolla kansalaisuudella enää suurta merkitystä ole, kunhan on pysyvä oleskelulupa EUn alueella.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:52"]
Kerran harkitsin itse meneväni, mutta sain vain naurut siitä kuinka en pärjäisi siellä lyhyyteni takia :D
[/quote]
Onhan se vähän rankempaa lyhyemmälle, mutta kyllä siellä pärjää... :) t. alle 160cm
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:19"]
Ja miehet synnyttämään? Tai imettämään vähintäänkin.
[/quote]
Miten tuo liittyy tasa-arvoon? Onkohan sulla vähän nyt käsitteet hukassa.
[/quote]
Armeijan tarkoitus lienee se että sodan syttyessä asevelvollisuuden sinne lähetetään. Siihen on varmaankin joku hyvä syy miksi miehet lähtee mutta naiset eivät..?
[/quote]
Laiskuus ja halu olla kuin lapsi jota isä aina suojelee?
Kerran harkitsin itse meneväni, mutta sain vain naurut siitä kuinka en pärjäisi siellä lyhyyteni takia :D