Miten tyrmään nätisti miehen järkyt sisustusostokset?
On mullakin ongelmat... Mutta, meillä on alakerran vessa myös vieraiden käytössä. Sinne on huolella valittu nätit laatat, laadukkaat kalusteet, jne.
Pöntön kansi oli alkanut letkua. Mies oli yllärinä ostanut Bauhausista jonkun järkyn kannen, jossa pällistelee kolmiulotteisia delfiinejä! Apua!
Kansi on ihan törkeän näköinen. Todellinen WT-esine. Kun vessaan menee, ei sitä muuta ympäristöä huomaakaan kuin sen järkyttävän kannen ja ne delfiinien maireat hymyt.
Lisäksi se kansi on jotain mdf:ää, jota inhoan pytynkansimateriaalina.
Miten mä nyt sanon miehelle, että se kansi meni vaihtoon?
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 00:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 23:56"]
Olisko kannattanut jossain vaiheessa kysyä miehenkin mielipidettä sisustuksesta?
[/quote]
Joo. No, se miehen mielipide on toisaalta, että jotain hemmetin akuankannaamoja pitäisi olla joka paikassa. Lakanoissa ja tauluissa jne. Miehen kädenjälki näkyy kyllä siinä, että meillä on pikkulapsenkokoinen Mikki-patsas, joka on alkanut ketuttaa mua niin, että jos joskus menen Disney-worldiin, vedän varmaan ekana Mikki-parkaa pataan, jos tulee lähelle virnuilemaan. :) Mikin lisäksi on Hessu-patsas... Oikeesti...
Ja sitten, kun ostin työhuoneeseen merihenkiset verhot, niin mies jaksaa vinkua, että ne on lastenhuoneen verhot. Kyseessä on siis laskosverho, tummansininen, jossa kuvioina saaristolaisvenevajoja (graafinen, ei valokuva) ja tummanpunaiset tereet.
[/quote]
Eli sinun makusi mukaan pitäisi sisustaa yhteinen koti?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 00:17"]
Olisko kannattanut jossain vaiheessa kysyä miehenkin mielipidettä sisustuksesta?
[/quote]
Joo. No, se miehen mielipide on toisaalta, että jotain hemmetin akuankannaamoja pitäisi olla joka paikassa. Lakanoissa ja tauluissa jne. Miehen kädenjälki näkyy kyllä siinä, että meillä on pikkulapsenkokoinen Mikki-patsas, joka on alkanut ketuttaa mua niin, että jos joskus menen Disney-worldiin, vedän varmaan ekana Mikki-parkaa pataan, jos tulee lähelle virnuilemaan. :) Mikin lisäksi on Hessu-patsas... Oikeesti...
Ja sitten, kun ostin työhuoneeseen merihenkiset verhot, niin mies jaksaa vinkua, että ne on lastenhuoneen verhot. Kyseessä on siis laskosverho, tummansininen, jossa kuvioina saaristolaisvenevajoja (graafinen, ei valokuva) ja tummanpunaiset tereet.
[/quote]
[/quote]
Niin, no. Toivoisin, että se yhteisen kodin sisustus löytyisi yhdessä neuvottelemalla.
Sanoin tuosta wc-kannesta, että voisko sen palauttaa. Varovasti. Korostin, että ymmärsin miehen tarkoittaneen hyvää.
Kyllä se taisi vähän loukkaantua, vaikkei sitä näyttänyt kovin selvästi. Esitteli vaan, että katso, tässä on tällainen vaimennintoiminto. Vaimennin. WC-kannessa. Just.
Katseltiin sitten netistä kansivaihtoehtoja. Miehen mielestä on paras sellainen juustonnäköinen, jossa kurkistelee hiiri. Ääks!
ap
Anna sen pöntön kannen olla siinä jokunen viikko, ja sitten se voi ihan sattumalta mennä rikki ;) ja sopivasti olet samana päivänä lähdössä kauppaan, ja ostat uuden kannen. Tein tämän saman rumalle taululle. "oho hups, se tippu ja meni rikki, voi kun harmi...." lähin kauppaan ja toin mukanani taulun, jonka ripustin rumiluksen tilalle.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 00:28"]
[/quote]
No tuota.Jos mahdollista, se kansi on paljon tuota kamalampi. Siinä on viisi delfiiniä, yksi oikein iso delfiininpää siinä kuvan edessä. Jotain keltaisia kaloja vielä taustalla ja jotain merikasveja.
Se "3D"-efekti on tuossa ehkä kamalinta. Ei ne miltään kolmiulotteisilta näytä. Ne näyttää vaan jotenkin...epätarkoilta.
Siis jos tuo olisi vaikka ihan tavallinen kuvakansi eikä mikään kolmedee, niin voisi vielä menetellä. Mutta on niin hirveä kitsch kuin maailmassa vaan voi olla.
Ja kun tuo vessa on ollut mulle sellainen, että sinne kun menee, niin tulee sellainen hyvä mieli, kun wckin on nätti. Ja nyt siellä on maailman järkyin vessanpytynkansi.
Sori, väärin. Järkyin ois kyllä se juustohiirikansi... :(
Jos mies halusi yllättää, olisi vaikka tilannut joltain airbrush-maalarilta erikseen teetetyn kannen kuvalla. Tai mikä muu kuva tahansa, mutta jotain delfiinejä tai kaloja... Yritin ehdottaa, että jos pitää olla kuvakansi, niin joku mustavalkoinen tai muuten hillitty.... Tylsiä, marisee mies.
Huh.
ap
Vaimennin, voi apua :D Mun mies ihasteli kans noita 3D kansia bauhaussissa, oli ties mitä delfiinejä ja vesiputousmaisemia... Ehdotteli että eiks tämmönen olis kiva meillekin. Totesin vaan että ei oo oikein mun juttu mutta mieli teki huutaa hyi saatana :D
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 00:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin, no. Toivoisin, että se yhteisen kodin sisustus löytyisi yhdessä neuvottelemalla.
ap
[/quote]
"Yhdessä neuvottelemalla" kuulostaa siltä, että sä jyräät virheettömällä sisustusmaullasi miehen jokaisen ehdotuksen ja hankinnan. Koska miehen valinnat eivät vain sovi sinulle. Vitun pässi.
Onko teillä vessa siis sekä ylä-että alakerrassa? Siirrä kansi yläkertaan vierailta piiloon (miehelle sanot että on niin kiva että tahdot sen vain teidän käyttöön :D)
Onko teillä vessa siis sekä ylä-että alakerrassa? Siirrä kansi yläkertaan vierailta piiloon (miehelle sanot että on niin kiva että tahdot sen vain teidän käyttöön :D)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 00:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
"Yhdessä neuvottelemalla" kuulostaa siltä, että sä jyräät virheettömällä sisustusmaullasi miehen jokaisen ehdotuksen ja hankinnan. Koska miehen valinnat eivät vain sovi sinulle. Vitun pässi.
[/quote]
Just.
Tässä on ehkä ongelmana se, että tämä on ollut mun koti ja mies muuttanut sitten tänne myöhemmin. Eli mulla on ne omat visiot, millaisena tämän näin jo kun asunnon ostin. Verhokin hankittu ennen miestä.
Mä en nyt tiedä, onko "hauska" wc-kansi joku sisustusratkaisu. Mun mielestä se on typerä. No, jos miettii miehen äidin kotia, niin näitä "hauskoja" sisustusjuttuja riittää. Sellaisia kuituvaloilla toteutettuja sisustusvalohärpäkkeitä. Jättimäinen, äijän pään mallinensäilytysrasia. Joku ihme tonttupatsas, joka onkin tarjottimenkannatusteline. Ja niin edelleen.
Kun mies muutti tänne, olen aina kysynyt hänen mielipidettään. Sanoin, että saa vaihtaa vaikka kaikki verhot, jos ei miellytä. Kunhan ne ei ole jotain akuankkaverhoja sitten. Mies kävi kaupassa tsekkaamassa verhojen hinnat ja totesi, että nämä mun valkkaamat on oikein hyvät...
En ole hankkinut mitään sisustusjuttuja mieheltä kysymättä sen jälkeen, kun hän tänne muutti.
ap
"Miten mä nyt sanon miehelle, että se kansi meni vaihtoon?"
Et sano mitään, vaan ostat uuden sisustustyylin täydennykseksi wc-harjatelineen, jollaisen näin kerran Tukholmassa pilailu- ja krääsäesinekaupassa: wc-harjan astia on takakenossa oleva miehen pää ja harjan paikka on tietenkin ammottavassa suussa. Todellakin!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 00:33"]
Vaimennin, voi apua :D Mun mies ihasteli kans noita 3D kansia bauhaussissa, oli ties mitä delfiinejä ja vesiputousmaisemia... Ehdotteli että eiks tämmönen olis kiva meillekin. Totesin vaan että ei oo oikein mun juttu mutta mieli teki huutaa hyi saatana :D
[/quote]
Jup. Ihan sama reaktio mulla. Tiedät sitten, mitä tarkoitan. :)
ap
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 00:37"]
[/quote]
Yläkertaan se sopisikin, koska siellä on sinisävyiset kaakelit. Siis sopisi ja sopisi, mutta menisi paremmin kuin alakertaan.
Ajattelin myös ehdottaa, että jos laitetaan se mökille... Sielläkin on sellainen lerppu muovipytynkansi. :)
ap
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 00:43"]
"Miten mä nyt sanon miehelle, että se kansi meni vaihtoon?"
Et sano mitään, vaan ostat uuden sisustustyylin täydennykseksi wc-harjatelineen, jollaisen näin kerran Tukholmassa pilailu- ja krääsäesinekaupassa: wc-harjan astia on takakenossa oleva miehen pää ja harjan paikka on tietenkin ammottavassa suussa. Todellakin!
[/quote]
Mahtava! Tuollaisen voisin ostaakin! :D Se olisi sopivan älyvapaa.
Mutta delfiinipytynkansi on jotenkin niin...mielikuvituksettoman ja sovinnaisen "hauska".
Kun selailin noita kansia (joista Saksassa tuntuu olevan ihan mielettömät valikoimat), niin paras oli sellainen, jossa näyttää siltä, että isot ällöt hämähäkit ryömii ulos pöntöstä...
Tai sitten sellainen, jossa on välkkyvät diskovalot.
Mun mielestä joku sisustusjuttu voi olla kreisikin. Mutta sen pitää sitten olla ihan älytön, ei tuollainen haahaa-bauhaus-hauska.
ap
Vain nainen pystyy itkemään vessanpöntön kannesta tuntitolkulla...
Säälin miestäsi!
Hanki vessan koristeeksi ihana teddykankainen pehmuste pöntön kanteen ja pikkumatto (saakohan niitä vielä jostain?). Mieskin saattaa ihastua!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 00:56"]
Hanki vessan koristeeksi ihana teddykankainen pehmuste pöntön kanteen ja pikkumatto (saakohan niitä vielä jostain?). Mieskin saattaa ihastua!
[/quote]
Tiedätkö, se teddykankainen pehmuste oli mun eka ajatus, kun näin ne delfiinit. Että äkkiä nuo virnunaamat peittoon! :)
Mun mummolla oli josksu 80-90-luvulla vessanpöntön kannessa sellainen pehmuste, ei teddyä, mutta jotain froteeta, jossa oli kuin rastat pystyssä. Lapsena se oli jännä. :)
ap
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 00:28"]
[/quote]
Jumiuduin tuijottamaan tuota nettiosoitetta. Keski-Maassa on Kodin Terra?! Miettikää, mitä kaikkea sieltä saa!!! Haltioilla on taatusti maailman upeimmat vessanpöntöt.
Ihana mies, Mikki ja Hessu patsaat kuulostivat hienoilta.
Mut joo, en mäkään delfiinejä vessan kannessa katselisi. :D