Ihastun välillä hetkellisesti ihan mielipuolisesti. Sitten tunteet katoaa kuin seinään ja seksihalut loppuu myös täysin. Naiset?
Ihastun välillä päätä pahkaa. Yleensä ihmisiin joita en voi saada syystä tai toisesta. En minä etene enkä tee mitään aloitteita mutta mietin kohdetta 24/7 pari viikkoa ja kaikenlaisia haavekuvia piirrän mielessäni. Myös seksuaalisesti halut palaavat. Sitten jonain päivänä ihastus katoaa ja se oli siinä, seksihalutkin katoavat.
Onko tämä ihan normaalia?
Kommentit (22)
Ihastuminen tapahtuu omassa päässä mielikuviin. Ehkä jossain vaiheessa ne mielikuvat muuttuu ja tunteet sen myötä.
Jokin hormonipiikki aiheuttaa sen ja vaikuttaa huumeen tavoin. Jos on esim. kaksisuuntainen mielialahäiriö, voi se lisätä tuollaista.
Ihastuminen käynnistää koneen ja sinun pitäisi jatkaa siitä haluamaasi suuntaan. Ihastuminen itsessään ei merkitse mtn
Vierailija kirjoitti:
Ihastuminen tapahtuu omassa päässä mielikuviin. Ehkä jossain vaiheessa ne mielikuvat muuttuu ja tunteet sen myötä.
Jep. Onneksi ihastumisen tunne jossain kohtaa loppuu kuin itsestään. En varsinaisesti pidä siitä kun mietin vain toista ihmistä alituiseen. Se on tosi häiritsevää. Onneksi siitä herää ja voi jatkaa normaalia elämäänsä. Eri asia olisi jos sitten olisi vastakappale joka olisi oikeasti potentiaalinen vaihtoehto suhteeseen ja olisi myös kiinnostunut. Sitten olisi varmaan mukavaa. Ap
Kuulostaa ihan bi.pol aarin maniavaiheelta. Hae ihmeessä tasaavat litiumit terkkarilta.
Itsellä on noin; ihastun/ rakastun tulisesti, eikä se aina ole yksipuolistakaan. Haaveilen yhteisestä tulevaisuudesta jne. Tila kestää yleensä noin 4kk. Sen jälkeen loppuu kuin seinään. Hassua tämä on siksikin, että olen pitkässä avioliitossa ja haluan siinä myös pysyä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on noin; ihastun/ rakastun tulisesti, eikä se aina ole yksipuolistakaan. Haaveilen yhteisestä tulevaisuudesta jne. Tila kestää yleensä noin 4kk. Sen jälkeen loppuu kuin seinään. Hassua tämä on siksikin, että olen pitkässä avioliitossa ja haluan siinä myös pysyä.
Mielenterveysongelma? Kovin on epävakaata kohellusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelma? Kovin on epävakaata kohellusta.
Ei tuo ole elämää haitannut, kun sen tiedostaa. Hyväksyn omat tunteeni ja päätän käyttää aina johonkin hyödylliseen sen energian, mikä noista huipuista seuraa.
Itsellä samaa ja koen sen niin, että ihastuminen kohentaa mielialaa ja pitää elämänhalua yllä. Muutoin hankala sairaus veisi kaiken ilon elämästä.
Kaikki epätavalliset käyttäytymismallit, tai miksi tätä sanoisi, eivät ole aina mielenterveysongelmia vaan ihan selviytymistä. Mitä haittaa ihastumiset ja vilkas mielikuvitus ketään, jos siitä saa apua pärjäämiseen ja ikävien asioiden hyväksymiseen. Elämässä pitää löytää tasapaino, jotta mieli kestää ne ikävimmätkin tunteet ja kokemukset.
Googlaa limerenssi...
Tuttu juttu, liittyy dopamiiniin, ehkä lapsuuden traumoihin, mutta saat mielihyvää siitä ihastuksen tunteesta...
Itse ihastun pakonomaisesti myös, valitettavasti. Ja pitkässä avioliitossa minäkin.
Tein hyvän ratkaisun, otin riskin ja kerroin aviomiehelleni olevani tällainen. Häntä ei haittaa, kunhan pysyn uskollisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Onneksi ihastumisen tunne jossain kohtaa loppuu kuin itsestään. En varsinaisesti pidä siitä kun mietin vain toista ihmistä alituiseen. Se on tosi häiritsevää. Onneksi siitä herää ja voi jatkaa normaalia elämäänsä. Eri asia olisi jos sitten olisi vastakappale joka olisi oikeasti potentiaalinen vaihtoehto suhteeseen ja olisi myös kiinnostunut. Sitten olisi varmaan mukavaa. Ap
Oletko sinkku? Kauanko olet ollut sinkku? Jos on pitkä aika vuosissa, niin ihan luonnollista että ihastuu ihmisiin. Toki ihastumisia on erilaisia ja voi olla vahvojakin tunteita hetken jos kaipaa läheisyyttä kovasti. Itsellä ainakin on on kova läheisyyden puute, kun sinkkuutta jo vuosia takana.
Kirjoita ylös kalenteriin nämä. Samassa kalenterissa seuraa kuukautiskiertoasi. Voi hyvin olla ovulaation aikaisia hormonihommia.
Minulla on tämä
Kuukautisten jälkeen aina, ihastun johonkin. Työkaveri, tv-hahmo, yoututubetyyppi tms.
Kuvittelen seksiä kaksi viikkoa putkeen.
Ovulaation jälkeen vaivun synkkyyteen, elämä on arjessa selviytymistä.
Kunnes taas kuukautisten aikaan olo jokseenkin neutraali, ja taas mennään
Vierailija kirjoitti:
Googlaa limerenssi...
Tuttu juttu, liittyy dopamiiniin, ehkä lapsuuden traumoihin, mutta saat mielihyvää siitä ihastuksen tunteesta...
Itse ihastun pakonomaisesti myös, valitettavasti. Ja pitkässä avioliitossa minäkin.
Tein hyvän ratkaisun, otin riskin ja kerroin aviomiehelleni olevani tällainen. Häntä ei haittaa, kunhan pysyn uskollisena.
No minulla se ei useinkaan jää pelkäksi pakonomaiseksi ihastumiseksi, vaan n molemminpuolista. Kolme kertaa se on johtanut avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen. Jännittävää tässä on se, että tuo *ihastumisvaihde* voi mennä silmään ihan milloin ja missä vain. Ja sitten se on menoa. #7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa limerenssi...
No minulla se ei useinkaan jää pelkäksi pakonomaiseksi ihastumiseksi, vaan n molemminpuolista. Kolme kertaa se on johtanut avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen. Jännittävää tässä on se, että tuo *ihastumisvaihde* voi mennä silmään ihan milloin ja missä vain. Ja sitten se on menoa. #7
No tuo taas kertoo, että sun pitäisi ehkä erota. Ei pettäminen ole ok.
On muhunkin ihastunut muutama tyyppi, mutta ei normaali aikuinen ihminen hajota perhettä ja loukkaa omaa rakasta pettämällä. Siis oikeesti pettämällä (salaa viestittely, tapailu, seksi..).
Ihastuneen fantasiointi ei ole ketään pois, enhän mäkään voi tietää mitä oma mieheni päässään miettii.
Rakkaus on asia erikseen.
Mutta jos olet pettävää tyyppiä niin kasva aikuiseksi tai eroa.
En voi edelleen käsittää, että joku toteaa olleensa kolmesti avioliiton ulkopuolisessa suhteessa niin kuin se olisi jotenkin hyväksyttävää.
Olet ihan tosi huono ihminen. Käy todella sääliksi puolisosi, päästä hänestä irti, löytää varmasti jonkun paremman kuin sinä!
Vierailija kirjoitti:
Ihastuminen käynnistää koneen ja sinun pitäisi jatkaa siitä haluamaasi suuntaan. Ihastuminen itsessään ei merkitse mtn
Tämä on totta ja ainoa asia, jolla on mtn väliä!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan bi.pol aarin maniavaiheelta. Hae ihmeessä tasaavat litiumit terkkarilta.
Olen samanlainen kuin ap, mutta en bipo. Kyllä se näkyisi muutenkin ja sotkisi elämää. Itse veikkaan syyksi ovulaatiota.
Vierailija kirjoitti:
En voi edelleen käsittää, että joku toteaa olleensa kolmesti avioliiton ulkopuolisessa suhteessa niin kuin se olisi jotenkin hyväksyttävää.
Olet ihan tosi huono ihminen. Käy todella sääliksi puolisosi, päästä hänestä irti, löytää varmasti jonkun paremman kuin sinä!
Puolisoni jäi kiinni lähes vuoden mittaisesta sivusuhteesta. Se käynnisti minulla tuon käytösmallin.
Olen siis nainen. Onko muillakin naisilla näin?