Mies lähes viikoksi reissuun, minä vauvan kanssa...
Mies ilmoitti, että haluaa lähteä jouluna kaveriporukalla reissuun. Matkoineen olisi poissa 6 päivää. Sanoi, että käyttää isyysvapaata siihen ja minä sitten älähdin. Jos ei isyysvapaata käytä niin kuulemma kesälomapäiviä sitten, että eikö se ole ihan sama kummasta lomasta ottaa nuo vapaat.
Vauvamme olisi tuolloin 8kk ja mietinkin, että olenko kohtuuton jos pyydän jättämään reissun välistä. Muutamme täältä isosta kaupungista pikkukylään joten ystävien luona käynnin voi unohtaa. Enkä usko, että ihan hirveän pian saisin kavereita uudesta kylästä, asukkaita joku alle 500... kauppa sentään löytyy n. 0,5km päästä.
Niin joo, mies haluaisi lähteä keväällä myös toiselle reissulle, joka kestäisi viikon. Ei ymmärrä miksi poljen jaloilla maata.
Kommentit (84)
Tarkistan vain. Puhutaan siis joulusta 2014, jonne on 11 kk? Ja keväästä 2015? Ensi jouluna lapsenne (esikoinen?) on 8 kk, eli hän ei ole vielä syntynytkään, mutta säädätte jo miehen matkoista ja miten sinä selviät 8-kuisen lapsen kanssa kuusi päivää yksin? Kyllä sinä selviät, siitä olen aivan varma.
Murehditko muutenkin asioita reilusti etukäteen?
aapee joutuu oleen talvella, keväällä ja kesällä yksin 1-2 viikkoa vauvan kanssa.Lisäks aapee mainitsee et mies käy myös tekemässä päiväreissuja sekä vkl-reissuja.Opetelkaa lukeen,kyseessä ei oo muutaman päivän retkiä vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 20:33"]
Mun mies on parhaillaan kolmen viikon työmatkalla ja minä kotona puolivuotiaan kanssa. Jos olisin tiennyt miten raskasta yksin oleminen lapsen kanssa on, en olisi kannustanut (epäröivää) miestäni lähtemään. Kaikki respektit yksinhuoltajille, en tajua miten selviätte!
Mulla ei voimille ota käytännön asiat, vaan se henkinen puoli. Jollakin muulla ehkä toisin.
Niin että ap, testatkaa miehen kanssa miten tämä itse pärjää yksin lapsen kanssa vaikka pari päivää. Katsokaa sitten mitä päätätte. Jos mies lähtee reissuilleen, pyydä tuttuja kyläilemään ja pidä itsesi ja lapsesi muutenkin kiireisinä koko ajan.
Niin ja varaa kaapit täyteen lasten särkylääkkeitä. Meillä yllätti hampaiden teko oikein olan takaa heti miehen lähdettyä -> pahantuulinen ja kitisevä vauva eikä särkylääkettä kotona.
[/quote]En ymmärrä mikä siinä niin raskasta on? Mikäli vauva valvottaa yöllä niin nuku päivällä kun vauvakin nukkuu. Sitähän on vaikka mitä tekemistä.
Pieni lapsi ja mies ilmoittaa noin vaan että lähtee reissuun. Ai kun kivaa. Ymmärrän työreissut.
En oikein ymmärrä. Siis miksi mies ei saisi mennä? Etkö sinä terve, aikuinen ihminen pärjää lapsen kanssa? Mitenkähän ne monet yksinhuoltajat pärjää joka päivä?
Miksi ei pääsisi, jos muutoin on kotona eikä viikonloppuisin rellestä ja kaljoittele yms. Jos juhlii viikonloput/vapaat muutenkin niin sit vois miettiä uudestaan.
Oletko ajatellut, että mies voi lähteä vaikka lopullisesti. Mitä sitten tekisit? Antaisit lapsen hänelle mukaan, kun et yksin pärjää? Voi näitä uusavuttomia.
Menet sitten itse vastavuoroisesti tyttöporukalla ulkomaille. Niin helppoa se on. En yhtään ymmärrä sellaista periaatetta, että nainen on jokin lastenhoitajahuushollerska ja mies vain saa toteuttaa itseään.
Johan sitä vauvan kanssa pärjää. Lue kirjoja jos et muuta keksi kun vauva nukkuu tai laita sinäkin pötkölleen. Kai sinäkin joskus pääset reissuun kun vauveli isompi.
Hmm. Ymmärrän harmistuksesti. Ei vauvaperheessä ilmoiteta useamman päivän poissaoloista vaan neuvotellaan niistä yhdessä. Minulla pistiin silmään erityisesti se, että miehesi lähtisi reissuun jouluna. Hän siis viettäisi lapsenne ensimmäisen joulun mieluummin kavereidensa kanssa reissussa..?
Joo, tuo joulu vähä ihmetyttää! Käyttekö perheen kesken yleensä ottaen missään vai mies aina vain kavereidensa kanssa?
Mun mies on parhaillaan kolmen viikon työmatkalla ja minä kotona puolivuotiaan kanssa. Jos olisin tiennyt miten raskasta yksin oleminen lapsen kanssa on, en olisi kannustanut (epäröivää) miestäni lähtemään. Kaikki respektit yksinhuoltajille, en tajua miten selviätte!
Mulla ei voimille ota käytännön asiat, vaan se henkinen puoli. Jollakin muulla ehkä toisin.
Niin että ap, testatkaa miehen kanssa miten tämä itse pärjää yksin lapsen kanssa vaikka pari päivää. Katsokaa sitten mitä päätätte. Jos mies lähtee reissuilleen, pyydä tuttuja kyläilemään ja pidä itsesi ja lapsesi muutenkin kiireisinä koko ajan.
Niin ja varaa kaapit täyteen lasten särkylääkkeitä. Meillä yllätti hampaiden teko oikein olan takaa heti miehen lähdettyä -> pahantuulinen ja kitisevä vauva eikä särkylääkettä kotona.
Äh eihän se vauva ole ilmeisesti vielä syntynytkään. Käyttekö miehesi kanssa missään kahdestaan?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 20:17"]
Oletko ajatellut, että mies voi lähteä vaikka lopullisesti. Mitä sitten tekisit? Antaisit lapsen hänelle mukaan, kun et yksin pärjää? Voi näitä uusavuttomia.
[/quote]
ei kyse ole siitä ettei naiset pärjää vaan siitä ettei heidän kuulu pärjätä yksin kun yhdessä on lapsi alulle laitettu. Olkoon lapsi kuin rakas vaan ei se ole naisen hommaa se kasvatus ja kotona olo ! Nainen kaksi kertaa vuodessa vauva-aikana pidemmälle reissulle ei kuule tule onnistumaan ja sitte ei lähde mieskään
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 20:28"]Johan sitä vauvan kanssa pärjää. Lue kirjoja jos et muuta keksi kun vauva nukkuu tai laita sinäkin pötkölleen.
[/quote]
Tää oli hyvä, entäs jos vauva ei nuku? Heräilee puolen tunnin välein? Päiväunia ei ollenkaan?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 20:15"]
En oikein ymmärrä. Siis miksi mies ei saisi mennä? Etkö sinä terve, aikuinen ihminen pärjää lapsen kanssa? Mitenkähän ne monet yksinhuoltajat pärjää joka päivä?
[/quote]
Mulla on mies, joka on lasteni isä, sen takia mun ei tarvitse pärjätä yksin lasten kanssa. Vauva-aikana ei meidän perheessä kuukaan lähde mihinkään reissuihin yksin, se on molemmille selvä. Ei, vaikka kaikki muut äidit olisivat yksijalkaisia ja -kätisiä yksinhuoltajia.
En ole uusavuton ja olen tukenut harrastuksessa. Miehen ystävät ovat kehuneet, kuinka hän pääsee niin usein lähtemään enkä ole napisemassa. Viime vuonna pääsi kahteen viikon mittaiseen reissuun ja yhteen kahden viikon mittaiseen. Pusuilla olen matkaan saattanut. Lisäksi on päiväreissuja ja joskus harvemmin viikonloppureissuja.
Olisi halunnut nyt tulevana kesänä lähteä kahdeksi viikoksi reissuun mutta ymmärsi kuitenkin, että saattaisi olla minulle raskasta. Mutta ensikesänä hän sitten lähtisi.
Ajatus ei kulkenut, tarkoitin joulukuussa, silloin olisi 6pvän reissu, sitten luultavasti maaliskuussa tai huhtikuussa viikon reissu ja kesällä kahden viikon reissu. En todellakaan käske lopettamaan harrastamista. Olisin vain halunnut, että olisi jättänyt nämä kaksi ensimmäistä reissua välistä. Vauva on ensimmäinen meille ja kaikki on uutta joten siksi tällainen "pyyntö" miehelle.
AP
Mun mies tekee reissutyötä, on suurimman osan ajasta pois kotoa. On ollut koko seurusteluajan, myös raskaus- ja pikkuvauva-ajan. Eipä tulis mieleenikään etten pärjäisi, päin vastoin olen oppinut nauttimaan ajasta vauvan kanssa kahdestaan :)
Voisitko tehdä niin, että ehdottaisit miehellesi, että teistä ei kumpikaan sovi ainakaan yli yhden yön reissuja vauvan ensimmäiselle elinvuodelle ennen kuin vauva on syntynyt ja olette nähneet, minkälainen kaveri sieltä tulee. Jos hyvä tuuri käy, voi lapsi helppo ja rauhallinen tapaus ja huomaat nopeasti, että miehen reissut ei häiritse sinua sen enempää kuin ennenkään. Tai sitten voi olla kirkuva koliikkivauva, jolloin moneen kuukauteen ei kukaan nuku hyvin ja kaikki perheen voimavarat menee selviytymiseen. Eihän ennen vauvan syntymää voi edes tietää, onko vauva terve vai onko joku vakavampi krooninen sairaus. Mielestäni miehesi olisi kohtuullista sitoutua tähän varsinkin kun ottaa huomioon kuinka joustava olet hänen menojensa suhteen ollut. Raskausaikana ei kukaan kaipaa turhaa stressiä ja vaikuttaa, että tämä asia tuottaa sinulle turhaa mielipahaa.