Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Lokakuun 2014 lapsoset***

25.01.2014 |

Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014. 

Itse plussasin viime viikolla  kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.

Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä. 

Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.

Jokos meitä muita lokakuisia olisi?

T: Kippis ja olio 4+1

Kommentit (400)

41/400 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukka, täällä painitaan samojen tunteiden kanssa koko ajan :D Ennen ultraa mun suurin pelkoni oli just tuo, että mitä jos siellä ei olekaan mitään ja ne katsoo ihan kummana, että mitä sä täällä teet. En siis pelännyt, että onko se kuollut tai onko jotain kehityshäiriötä, vaan sitä että mulle nauretaan... Ei järkeä. Se ultra sitten konkretisoi toki tätä odotusta, mutta siiäkin on jo kohta pari viikkoa aikaa niin oon sen sijaan nyt alkanut ajatella, että mitä jos se onkin nyt sitten kuitenkin jo kuollut. Kun tosiaan oireet on jo aika vähäiset eikä vielä päälle päin näy. Itselläni on hiukkasen ylipainoa, niin se turvotuskin herkästi peittyy tuonne läskien sekaan. Iltaisin tosiaan selvästi on vatsa pyöreämpi, mutta tuskin sitä vielä kukaan muu huomaa kuin minä itse. Olen vähän ajatellut kotidopplerin hankkimista, että voisi sydänääniä kuunnella, niin ei koko ajan tarttis mietiä että onko se nyt elossa vai ei. Onko teillä muilla dopplereita kotona?

Aarinko 14+2

42/400 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarinko: No ehkä mullakin on sitten tuolla oikeasti joku.:D

Ja hei, sä olet kuitenkin jo viikolla 15, niin etköhän sä ala tuntemaan liikkeetkin pian. Sitten sen kyllä tietää että sielä on joku.:)

Muistatko onko sulla istukka edessä vai missä? Mulla oli edessä ekassa raskaudessa ja sehän vähän vaimentaa liikkeitä alkuun. Kyllä ne silti pian tuntuu!

Tosin muistan silti edellisestä raskaudesta aamuja kun tökin vatsaa, että miksi se ei nyt liiku... Raukka yritti nukkua niin äiti tökki hereille.:D

Mulla ei oo kotidoppleria, olis kiva!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/400 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotidoppleri käytössä. Oma se ei ole, vaan lainassa. Se saa mielen rauhalliseksi, kun joka toinen ilta kuuntelen, että pikkunen on elossa. En tiedä, missä stressin pyörteissä olisin, jollen olisi tuota doppleria saanut käyttööni.. Ensikertaa kuulin sydänäänet sillä jo 10+1.

Pidin rajana np-ultraa huolehtimisen kannalta, mutta nopeasti se varmuus raskaudesta kaikkosi, kun aloin miettimään, että mitä kaikkea sitä voikin vielä sattua. Np-ultrasta on niin kauhean pitkä matka sinne rakenneultraan.. Kaippa ne aiemmat keskenmenot seuraavat minua ihan synnytykseen asti. :( Vaikka luulisi sen vähän auttavan, kun aiemmat olivat kuitenkin tuulimunia ja nyt siihen ei ole enää mahdollisuuksia, koska sikiö on eläväksi todettu. 

Huomenna tulee täyteen 13+0. Ehkä huoli vähentyy päivä päivältä.. :)

Huomenna olisi tarkoitus julkistaa raskaus.. Jännittää ihan kauheasti ja tekisi mieli salata tämä loppuun asti. :D Toki olemme läheisille kertoneet jo, mutta jotenkin ns. kaikkien tietoon julkistaminen tuntuu niin kauhean pelottavalta, vaikka toisaalta sitä ei kuitenkaan malttaisi odottaa. Olen alusta asti jo halunnut huutaa kaikille "Minä olen raskaana!". :D

44/400 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukka: kysyin tosta istukasta sillon np-ultrassa, mutta se kätilö sanoi että vähän hankala vielä sanoa, että rakenneultrassa näkyy sitten paremmin. Mutta epäili, että takaseinässä olisi. Liikkeitä en (kai?) ole vielä tuntenut, tai ainakaan tunnistanut perus suolikaasun myllerryksestä :p mutta ehkäpä kohta jo.

45/400 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

killed27.3. klo 18:30357/366    

Voisitko/voisko joku muu kertoa meiliosoitteen johon voin ilmoittautua facebook-kutsua varten? En löydä ryhmää facesta, ainakaan samalla nimellä. Olen kysynyt tätä jo aiemmin, tuntuu vastauksetkin menevän ohi silmien.

46/400 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten eka ultra onnellisesti ohi! Jännitti ihan sairaasti aamulla, mutta sielähän se vauhdikas pikkukaveri terveenä köllötteli ja pomppi! 

Helpotus on niin suuri ettei sanotuksi saa, on niin uskomattoman iloinen ja onnellinen olo! Sukulaiset ja tuttavat ovat aivan onnessaan, lopuillekin ollaan tänään kerrottu. Tuleva isovelikin otti uutisen hymyssä suin vastaan.:)

Muakin kiinnostaisi osallistua sinne facebook-ryhmään kun täällä on niin vähäistä keskustelua....

47/400 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös eka ultra ohi ja ensi tapaaminen pikkuisen kanssa tapahtunut <3 Nyt voi huokaista helpotuksesta, siellä oikeasti on joku ja se siellä liikkuu ja viuhtoo. Kun näin pienen kuvan monitorilla aloin itkemään, olin niin helpottunut ja onnellinen! Istukka on edessä, joten ei kuulemma tartte ihmetellä jos liikkeet alkaa tuntua myöhemmin kuin ekasta.

Nyt ei tartte enää salata, alkoi jo hätävalheet loppua ;)

48/400 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia ultrakuulumisia täällä! <3

Mua on mietityttänyt alkuraskauden painonnousu.. Mites teillä muilla on noussu paino/laskenu paino/pysyny samana? Itse olen alkuraskauden pysytellyt aika samassa painossa. Aluksi laihduin kilon, sitten sain sen takasin.. Sitten tuli 0,5kg lisää ja sit taas tippu samaan. Eli samoissa ollaan pysytty, kun noi heitot voi olla ihan normi heittelyäkin.

Mulla oli ruokahaluttomuutta paljon aluksi ja monet ruuat alko vaan etoomaan, niin ei ihme, että paino ei oo lähteny nousuun. Toisaalta ihan hyvä näin, sillä en ollut alkujaankaan mikään langanlaiha, vaikken tietenkään mikään kauhean isokaan.

Mietityttää vaan, että jollei tää paino ala yhtään nouseen, niin missä vaiheessa pitää ns. huolestua asiasta..? Tässä vaiheessa samoissa pysyminen on ihan normaalia, mutta missä vaiheessa se ei enää ole?

Ellu ja pikkutuhisija 13+2

49/400 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva lukea, että näin monella on ultra jo takana ja ennen kaikkea kaikilla kaikki ollut siellä hyvin :)

Onko teillä alkuraskauden oireet jo hellittäneet? Minä en ihan vieläkään ole saanut kiinni siitä "raskauden hehkusta" ja ajatuksesta että "raskaana nainen on kauneimmillaan" ja mitä tätä muuta sontaa nyt kuulee. Vaikka pahoinvointi on aika pitkälti helpottanut, niin onhan tähän tilalle tullut kaikkea muuta kivaa. Olen huomannut, että juoda pitää nykyään ihan kamalia määriä. Tämän johtaa sitten tietysti jatkuvaan vessassa ravaamiseen. Ja jos ei ehdi/muista juoda niin paljon kun pitäisi, niin tuloksena on armoton päänsärky. Iho-ongelmia mulla on vieläkin ja olen nyt muutaman kerran käyttänyt Basiron-voidetta, vaikka se on vähän epävarmaa että saisiko sitä käyttää... Pakkauselosteessa lukee että kysy lääkäriltä, eli ihan suoraan sitä ei raskaanolevilta kielletä. Olen sitten vähän googlaillut ja moni on ilmeisesti saanut lääkäriltä luvan sitä käyttää, mutta onhan se aina vähän riskiä luottaa anonyymeihin nettikeskusteluihin.

Painon nousua en ole seuraillut yhtään. En ole käynyt vaa'alla ekan neuvolakäynnin jälkeen. Kahden viikon päästä on toinen käynti, saa nähdä onko tullut kiloja lisää. Pahoinvointi ei minulla painoa varmaankaan laskenut, koska en oksennellut juurikaan ja söin aika reippaasti/säännöllisesti. Saas nähdä tuleeko noottia.

Oletteko jo kertoneet raskaudesta kavereille/sukulaisille/töissä? Me on oikeestaamn kaikille kavereille jo kerrottu, samoin esimiehelle kerroin viime viikolla, mutta työkävereille en ole vielä paljastanut.

50/400 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös ensimmöinen ultra takana :) Siellä se pikkuinen potki ja heilutteli käsillä, kunnes tuli päikkäriaika :D Mahtava tunne oli kyllä nähdä, että on siellä oikeasti joku. Ja sillä jokulla on kaikki aivan hyvin. Tänään mennään omien vanhempieni luo kertomaan uutiset ja viikonlopun aikana tai sitten alkuviikosta myös miehen perheelle. Hieman jännittää!

51/400 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena ilmoittaudun ketjuun mukaan. LA 3.10. Ensimmäinen ultra ja lääkärikäynti takana päin, pienellä on kaikki hyvin :)

Oma olo vaan tooooosi väsynyt kokoajan, eikä mikään kiinnosta. Tuntuu että mikään unen määrä ei ole riittävä. Naamaan puskee sellainen määrä finnejä että näin paljon näitä ei ole ollut edes teinivuosina :D!! Raskauden "hehku" kaukana tästä odottajasta. Ruoka maistuu hyvin ja mikään haju tai maku ei kuvota. Mutta kun illalla käy makaamaan sängylle, tulee oksettava olo. Lisäksi turvotusta koko kropassa niin että luulisi raskauden olevan jo loppusuoralla :D

Kuinka voikaan olla täysin toisenlainen raskaus kuin ensimmäiseni kohdalla. Tuolloin oksensin alusta loppuunasti kokoajan, mutta muutoin olo oli mahtava! Tytär nyt 5v.

Olen yksinodottaja, sillä tulevalle isukille tämä lapsi ei ollut se iloinen yllätys, vaan hän vaati aborttia. Meillä jo 1 yhteinen lapsi ja hänelle tämä tuleva on 5. Suhteemme päättyi siihen. Olo on raskaudesta kiitollinen ja onnellinen, luulin etten voi tulla luonnollisesti raskaaksi. Tyttäreni on saatu IVF:llä.

Tuhannesti onnea kaikille muille lokakuun odottajille, meillä on vielä pitkä matka raskautta edessä :)

52/400 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkuraskauden oireet vähentyneet, mutta eivät kadonneet.

Rinnat ei enää oo niin arat. Alussa ne oli tosi kipeät ja meinas itku tulla, kun otti rintsikat illalla pois. Nykyään voin jo elää oikeastaan normaalisti rintojen osalta. :D

Väsymys on myös vähän helpottanut, vaikka edelleen uni maistuu. 

Ruokahaluttomuus on myös helpottanut. Välillä tosin ruoka alkaa etomaan ja välillä ei oikein tee mieli mitään, mutta ei oo enää niin voimakasta kuin alussa. 

Pahoinvointi ei oo missään vaiheessa mulla yltynyt oksenteluun, mutta etominen ja yökkäily (varsinki hampaita pestessä) on edelleen läsnä. Aamuisin on nykyään harvemmin enää ällötys oloa. Alussa sitä oli useammin.

Naama on ollut epäpuhtaampi alusta asti, mutta ei mitenkään järkyttävästi. Ei siis mitään agnea tai muutakaan ole ainakaan vielä ilmaantunut.

Hiukset myös tuntuu rasvoittuvan nopeammin.. Se on myös ollu alusta asti ja on edelleen.

Yöllä heräilen edelleen pissalle, mutta siihen jo alkaa tottumaan pikku hiljaa.

Olemme "julkistaneet" raskauden. Töissä en ole kylläkään kertonut enkä aio nyt ihan heti kertoakkaan, jollei tule jotain sellaista eteen, että olisi pakko. Olen vasta aloittanut uudessa työpisteessä (työsopimus on kylläkin monen vuoden takaa, mutta vaihdoin toimipistettä) enkä kehtaisi ihan heti kertoa tälläisiä uutisia.

SUSSU82: Ikävä tarina sinulla.. Mutta onneksi osasit tehdä omat päätöksesi asian suhteen ja kannat sen vastuullisesti. Siitä pitää olla ylpeä! :)

Ellu ja tuhisija 13+4

53/400 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yksi odottaja, joka mielellään liittyisi fb-ryhmään. Pääseekö vielä mukaan? toivottavasti :) LA mulla on 10.10 ja tällä viikolla oli np-ultra ja kaikki oli hyvin. Nyt uskaltaa siis nauttia raskaudesta kunnolla :)

54/400 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi myös yksi odottaja. LA on 4.10. Ikää minulla on 23 ja Keski-Suomesta olen. Ultra oli kaksi viikkoa sitten :) Pääseekö vielä fb- ryhmään?

55/400 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä, miten siihen FB ryhmään pääsee mukaan?? Täällä on aiheesta monta kysymystä, mutta ilman vastauksia:)

56/400 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäkää viesti, jossa ilmenee oma sähköpostiosoitteenne osoitteeseen lokakuiset@outlook.com :) 

57/400 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt leikin hieman tyhmää mut siis pitääkö mun niinku sähköpostilla laittaa viesti tohon osoitteeseen vai miten? :o :D 

58/400 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on laskettuaika 17.10. ja ensimmäistä odotellaan

59/400 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on hiljentynyt. Oletteko kaikki siirtyneet tuonne facebookin puolelle?

Tulin vain päivittelemään omia kuulumisiani. Tänään oli toinen neuvolakäynti, sydänäänetkin päästiin kuulemaan. Aikamoista odottelua tämä odotus nyt kun oireet on lähes olemattomat ja vauvan liikeitä ei vielä tunne. Tuntuu absurdilta että siellä olisi joku. Ehkä tässä parin viikon sisään niitä liikkeitäkin pääse tuntemaan sitten.

Aarinko 16+4

60/400 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kans tässä pahoinvoinnit loppuneet (luojan kiitos) mutta sitten iskikin tää "pelko" juuri tuosta syystä. Onko siellä ketään enään? Liikkeet eivät tunnu vielä ja mahakaan ei oikein ole kasvanut, turvotuspyöristymistä on iltaisin varsinkin vähän. Kotidopplerin saan lainaksi toivottavasti mahd. pian niin on sitten ensiapuna harhaluuloihin. Itsellä alkaa torstaina viikko 15 ja kuukauden päästä vasta kolmas neuvola + ultra loppukuusa, ei malttaisi odottaa sitten yhtään!! Samoilla linjoilla mennään AARINKO :)