Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei ole töissä juuri mitään tehtävää ja näin on ollut jo tosi pitkään!

Vierailija
21.10.2020 |

Olen töissä asiantuntijatehtävissä keskisuuressa kunnassa jo usean vuoden ajan. Aikanaan tämä homma alkoi projektina ja silloin töitä oli ok, sitten toiminta vakinaistettiin, mun työnkuvaa vähän muutettiin ja tehtiin myös vakituinen mutta paradoksaalisesti hommat loppuivat. Olen vakitöissä mutta ilman töitä. Kellokortti raksuttaa 8-16, etätyötä ei sallita, jopa viime keväänä työnantaja oli kovin nihkeä etätöihin. Olen viestittänyt työnantajalle, että mulla on kalenterissa pelkkää tyhjää tilaa, voisin tehdä muitakin töitä mutta aina tullut vastaus "joo katotaan sitten, TAI palataan asiaan TAI mitä sä hätäilet". Esimiestä ei näy, on niin eri tehtävissä, ei varmasti kiinnosta mun tilanne. Jos menisin kunnan ylimpään johtoon kertomaan, ettei mulla ole mitään työtä, ehkä jotain tapahtuisi tai sitten koko työtehtävä ajettaisiin alas.

Päivät kuluu sairaan hitaasti, joskus luen kirjaa, usein uutisia, joskus palstailen omalla puhelimella vaikka siitä tulee morkkis, usein pidin 1.5 h lounastunnin buffa-ravintolassa, joskin korona-aikaan en enää. Aiemmin luin ammattiin/koulutukseen liittyvää kirjallisuutta tai opiskelin kieliä työajalla mutta nyt en jaksa sitäkään. Joskus vaan tuijotan seinää kun en jaksa muutakaan.

Olen hakenut varmaan satoihin työpaikkoihin vuosien varrella mutta kun on täysin turhalta alalta maisterin paperit eikä oikein mitään spesifiä työn kautta hankittua osaamista niin ei ole tullut kuin joitain yksittäisiä haastattelukutsuja, ei muuta. Olen vakavasti harkinnut jopa lähi/sairaanhoitajan tutkinnon tekemistä mutta valitettavasti mulla ei ole taloudellisesti mahdollista opiskella.

Tilanne tuntuu tosi absurdilta: pitäisi olla iloinen kun on töitä ja vieläpä hyvä palkka, mutta sitten tää toimettomana oleminen on aika kamalaa ja koko ajan tuntuu kuin eläisi valeessa.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion hallinnossa näkyi erilaisilla hankkeilla palkattuja. Kukaan ei tiennyt mitä heidän piti saada hankkeessa aikaiseksi. Erilaisissa seminaareissa juoksivat ihmettelemässä mitä muissa hankkeissa tapahtuu - eipä juuri mitään mutta aikaa kului mukavasti.

Parin vuoden hankkeen aikana porukka vaihtui koko ajan, koska kaikki lähti ns oikeisiin töihin. Sitten eikun seuraavaa eli jatkohanketta kehiin.

paljonko luulet olevan?

Vierailija
62/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis palkkasi on tosi hyvä ja luuhaat töissä tekemättä mitään, mutta ei ole mahdollisuutta opiskella? Aikuisoopiskelijana esim. lähihoitajaksi voi aika paljon tehdä etänäkin, voisit opiskella siellä ja vetää samalla sitä hyvää palkkaasi siitä, niin millä perusteilla "ei ole varaa opiskella"?

Onko kukaan edes vahtimassa että olet siellä töissä?

Kellokortti vahtii, että olen töissä. Vanhanaikaisesti leimataan sisään ja ulos seinässä olevalla laitteella.

Minulla on aika paljon lainaa, sen takia arveluttaa opiskelu ja jatkossa myös lähihoitajan palkka. Sh opintoja voisin kartoittaa lisää, mutta ymmärrettävästi ei niitä kai voi opiskella juurikaan etänä ja olisi harjoittelua jne. Toisaalta jotain muutosta pakko tehdä.

Ap

En ihan tajunnut, miksi ajattelet ensisijaisesti sairaanhoitajan tai lähihoitajan hommia. Olet jo saanut koulutuksen johonkin asiantuntijatehtävään, eikö joku lähempänä omaa alaa oleva opiskelu voisi viedä uraa eteenpäin paremmalla palkalla? Todennäköisesti olisi myös helpompi opiskella etänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täynnä tällaisia kermaperzzzzzzzeitä, jotka lorvivat töissä saaden palkkaa, yleensä Suomi Oy Ab:llä töissä. Kyllä olisi luudalle töitä. Vitt--- ttt---- tttu mikä valtio, elätetään tollasia saatanan lo izzz zzz zia ja sitten ne tulee mankumaan tänne palstalle.

https://yle.fi/uutiset/18-101019

Täällä ilmeisesti sama tyyppi linkkailee useampiinkin keskusteluihin näitä Yle uutisia. Mikä on tarkoitusperäsi? Mulla ainakaan noista klikkaamalla ei aukea kuin lista jotain vanhoja uutisia.

Vierailija
64/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täynnä tällaisia kermaperzzzzzzzeitä, jotka lorvivat töissä saaden palkkaa, yleensä Suomi Oy Ab:llä töissä. Kyllä olisi luudalle töitä. Vitt--- ttt---- tttu mikä valtio, elätetään tollasia saatanan lo izzz zzz zia ja sitten ne tulee mankumaan tänne palstalle.

Täällä ilmeisesti sama tyyppi linkkailee useampiinkin keskusteluihin näitä Yle uutisia. Mikä on tarkoitusperäsi? Mulla ainakaan noista klikkaamalla ei aukea kuin lista jotain vanhoja uutisotsikoita.

Vierailija
65/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tylsistynyttä työntekijää uhkaa boreout"

https://yle.fi/uutiset/3-7479776

Vierailija
66/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vastaava homma kuin aplla. Välillä on töitä mutta toisaalta voi olla viikkojakin täysin hiljaista. 

Tästä on pomolle puhuttu ja sain jopa ylennyksen. Itse olen ratkaissut ahdistusongelman sillä että osallistun paljon erilaisiin seminaareihin tms. nythän on vaikka mitä etänä saatavilla ja ilmaiseksi. 

Ajattelin lisäksi aloittaa opiskelun tässä sivussa, en vain ole saanut päätettyä alaa. 

Vierailija
67/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa luxukselta. Tiristäisin tilanteesta kaiken hyödyn irti jos palkka menettelee.

Vierailija
68/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Onko sulla vakivirka kuntaan? Jos on, niin lähetä viesti asiasta sähköpostilla esimiehellesi. Jos esimies ei vastaa tai ehdottaa aas jotain epämääräistä, lähetä uusi viesti, jossa kerrot, että tilanne on sietämätön ja että jos hän ei ratkaise ongelmaa, otat yhteyttä hänen esimiehensä. Vetoa myös kuntalaisten rahojen tuhlaukseen.

Vierailija
69/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita, sulla on ihannetilanne!

Vierailija
70/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Onko sulla vakivirka kuntaan? Jos on, niin lähetä viesti asiasta sähköpostilla esimiehellesi. Jos esimies ei vastaa tai ehdottaa aas jotain epämääräistä, lähetä uusi viesti, jossa kerrot, että tilanne on sietämätön ja että jos hän ei ratkaise ongelmaa, otat yhteyttä hänen esimiehensä. Vetoa myös kuntalaisten rahojen tuhlaukseen.

Ei  missään tapauksessa, lähtee vielä homma pois alta. Koska on kehityskeskustelu? Pyydä siellä lisää hommia. Jos et saa niin hyödynnä tilanne jotenkin muuten , esim opiskele jotain.

Vierailija
71/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleinen ongelma asiantuntijatehtävissä. Olen kuullut samaa valitusta omassa lähipiirissäni.

Vierailija
72/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan yleistä tehdä väikkäriä "töiden ohessa" eli siis työajalla. Opettele leikkimään työntekoa, opiskele jotain kiinnostavaa ja etene.

Vierailija
73/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on loistava mahdollisuus etsiä oikeasti parasta työpaikkaa ja brändätä itseään

- liity LinkedIniin ja ala kartuttaa verkostoja

- kirjoita erikoisalaasi liittyviä artikkeleja ja julkaise niitä Linkussa 1-2 vko välein. Pyri säilyttämään analyyttinen tatsi.

- ilmoittaudu alasi seminaareihin ja koulutuspäiviin ja pyydä työpaikkaa kustantamaan nämä

- täydennä osaamistasi sopivalla tutkinnolla

- jne.

Jos olisit perheenperustamisaikeissa, niin toi olisi täydellinen työpaikka. Yövalvomiset jne ei tuntuisi missään ::D

Vierailija
74/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yleinen ongelma asiantuntijatehtävissä. Olen kuullut samaa valitusta omassa lähipiirissäni.

Silloinhan kyseessä alkaa olla jo maan tapa!

Vierailija
75/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuotta vielä ennen eläkettä?

Vierailija
76/108 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut on hyllytetty epäsuorasti, etsiydy toiseen työpaikkaan ennenkuin maineesi on täysin mennyttä, organisatorista kiusaamista, eikä siitä paremmaksi muutu. 

Olen itsekin miettinyt tuota hyllyttämistä mutta toisaalta oli nimenomaan esimiehen idea laittaa koko homma (ja minut) projektista vakituiseksi. Outo homma.

Ap

Mitä ne muut siellä puuhaavat?

Ei ollenkaan outoa, mutta kerro lisää, kyllä täällä joku tietää;-)

En uskalla kertoa enempää, ettei työpaikka paljastu.

Ap

Keskity itsesi kuntoon. Siis hanki omilla rahoilla semmonen pilates- lätty tuolille. Onko sulla jo se?

Tuntien istuminen ei ole hyväksi kenellekään!

https://yle.fi/uutiset/18-25272

---toki nuo voit tulostaa kotona, ei tarvi työaikaa käyttää;-)

https://yle.fi/uutiset/3-8467047

tuolla palomiesten pilatestunti videolla!

Vierailija
77/108 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneenko puhelimeen sun pitää vastata?

Vierailija
78/108 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia tehtäviä, joissa ei ole aina hommia. Sitten taas tulee aikoja kun töitä saa tehdä kaksin käsin. Mutta APlle suosittelen juttelua pomon kanssa ja jos siitä ei ole hyötyä niin käytä aikasi jotenkin järkevästi, kehitä itseäsi, etsi työpaikalta joku tehtävä itsenäisesti tms. Jos olet jonkun alan asiantuntija niin kierrä semmoja.

Vierailija
79/108 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ilmeisesti sama tyyppi linkkailee useampiinkin keskusteluihin näitä Yle uutisia. Mikä on tarkoitusperäsi? Mulla ainakaan noista klikkaamalla ei aukea kuin lista jotain vanhoja uutisotsikoita.

Eikö opetusvirasto ole kuntapuolen virkamiehen työpaikka? Ehkä hän on siellä?

Vierailija
80/108 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoo mikä tulee mieleen, on, että olisiko jotkut tuet riippuvaisia työntekijämäärästä ja ap on juuri se yksi, joka oikeuttaa isompiin tukiin, missä hyöty on palkkakuluja suurempi? Ei hajuakaan millaisia tukia voisi olla, mutta muutakaan en nyt keksi.

Itse olen ollut pari kertaa bore out -tyyppisessä työssä. Molemmilla kerroilla otettiin ylimääräisenä, kun entisillä oli kiire. No ei ollut, ne olivat vain laiskoja, hitaita ja saamattomia. Minusta ei lopulta tykätty, kun tein kahdessa tunnissa yksin työt, mistä aiemmin oli kahdelta mennyt päivä. Kyllä he olisivat osanneet ja voineet tehdä tehokkaammin, mutta halusivat näyttää tarpeellisesta ja tekivät itselleen teennäistä kiirettä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän