Miksi miehille ei kelpaa koulutetumpi nainen?
Joskus esitin treffisivuilla että olen käynyt vain ammattikoulun. Kaikki miehet oli ihan kiinnostuneita minusta.
Kun kerron olevani maisteri, kiinnostus hiipuu ja mies katoaa kuin pieru saharaan.
Miksi?
Kommentit (239)
Ongelma on just toisin päin! koulutetulle naiselle ei kelpaa vähemmän koulutettu mies!
Niin lukemattomat katoamiset kohdannut kun naiselle käy ilmi että insinööritutkinto on "vain" opistoinssi. Oli mikä tahaansa alakoulun ope tai kirjastovirkailija niin pitävät itseään niin akateemisena kultakimpaleena että ei kelpaa jos ei ole korkeakoulututkintoa
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on just toisin päin! koulutetulle naiselle ei kelpaa vähemmän koulutettu mies!
Niin lukemattomat katoamiset kohdannut kun naiselle käy ilmi että insinööritutkinto on "vain" opistoinssi. Oli mikä tahaansa alakoulun ope tai kirjastovirkailija niin pitävät itseään niin akateemisena kultakimpaleena että ei kelpaa jos ei ole korkeakoulututkintoa
Sanoo vaan, että on insinööri, alan voi itse valita mikä haluaa olla.
Kelpaa. Eri asia kelpaanko vähemmän kouluttautuneena, työttömänä miehenä koulutetulle naiselle.
Ja tietysti on paljon muitakin syitä kuin tuo koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Monesti koulutettu nainen ei tiedä, eikä osaa tehdä mitään käytännön asioita. Ei osaa tehdä ruokaa, kämppä saattaa olla pahempi kuin sikolätti. Samoin mikään muukaan käytännön asia ei suju, ja esim. raha-asiat ovat täysin hakusessa.
T. Käytännön mies
Miksi noita ei muka osaisi koulutettu ihminen tehdä? Ihan omillaan sitä kuitenkin elellään opiskelija-aikoina ja nuo kodin ja taloudenhoitoon liittyvät asiat ovat elämässä läsnä niin kuin kenellä tahansa muullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ap testi:
1. Teet profiilin miehenä, matala koulutusaste, matala tulotaso. Seuraa tuloksia
2. Teet profiilin miehenä, korkea koulutusaset, korkeat tulot. Seuraa tuloksia.
Sitten voit tehdä yleistävän ketjun millaisia "naiset" ovat.
Hah, totta.
Voin lähihoitajamiehenä vahvistaa että lähes kaikki keskustelut päättyvät siinä vaiheessa kun kerron olevani lähihoitajan töissä.
Minä tunnen lähihoitajamiehiä, jotka ovat parisuhteessa. Taidat treffailla itsellesi sopimattomia naisia.
"Saa trolleille olla aika hyvä tulotaso kun verottaja vie päältä ja muut nousevat kulut vielä siihen päälle."
No verotuksesta huolimatta kahden koulutetun ihmisen perheen tulotaso on ihan selkeästi parempi kuin kahden vähemmän koulutetun. Kyllä jo vaikka tonni kuussa lisää käteen vaikuttaa perheen elämään tosi paljon. Se voi tarkoittaa omistusasuntoa vuokra-asunnon sijaan tai uutta autoa vanhan romun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti koulutettu nainen ei tiedä, eikä osaa tehdä mitään käytännön asioita. Ei osaa tehdä ruokaa, kämppä saattaa olla pahempi kuin sikolätti. Samoin mikään muukaan käytännön asia ei suju, ja esim. raha-asiat ovat täysin hakusessa.
T. Käytännön mies
Miksi noita ei muka osaisi koulutettu ihminen tehdä? Ihan omillaan sitä kuitenkin elellään opiskelija-aikoina ja nuo kodin ja taloudenhoitoon liittyvät asiat ovat elämässä läsnä niin kuin kenellä tahansa muullakin.
Onhan tuo rahan käyttö suurimmalla osalla ihan selvä, vaikka onkin koulutettu. Hankitaan hienot autot ja talot ja sitten ollaan veloissa ja itketään siitä jos joku kustannus nousee, oli se sitten ruoka tai sähkö. Laadusta ei voi tinkiä. Siinäpä sitten kun velkoja makselee ahkerasti kun itse aiheutettu, vaikka onkin kovasti koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Käytännön mies
Tuossa eletään jotain kostofantasiaa. Asia on päinvastoin, korkeammin koulutetut yleensä syövät paremmin ja koulutus suojaa taloudellisilta ongelmilta.
https://akavaworks.fi/blogit/koulutus-suojaa-velkaantumisongelmilta/
Kyllä kelpaa jos muuten natsaa,en itse arvota naista koulutuksen mukaan.
Minkä ikäinen olet/olit? Itselle ei ole tullut mieleen mainita valmistunisnimikettä deittiprofiilissa. Laitan vain työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on mittakirvesmies, itselläni on akateeminen tutkinto taidealalta. Miehen yleissivistys on yhtä hyvä kuin itselläni ja hän on ainakin yhtä älykäs, eli olemme tasaveroisia kumppaneita.
Yhteensopivuus on tärkeämpää kuin tittelit.
Tuossahan on juuri se pointti. Ratkaisevaa on se että molemmilla on suunnilleen samanlainen suhde oppimiseen ja asioiden tietämiseen. Vähemmän koulutettu ihminen voi olla fiksu ja paljon lukenut. Valitettavasti se on vain nykyään paljon harvinaisempaa kuin ennen joka on sitten luonut kuilua sukupuolien välille.
Oma miehenikin on selkeästi alemmin koulutettu kuin minä mutta koko ajan nenä kiinni kirjassa tai katsomassa jotain dokumenttia milloin mistäkin aiheesta. Ja hänen yleissivistyksensä on ihan rehellisesti sanottuna paljon parempi kuin minulla. Onneksi hän on siirtänyt saman uteliaisuuden ja opinhalun myös lapsiimme jotka o
Kyllä minulle koulutuksella on ihan itseisarvo. Oppimisenhalu on toki vielä tärkeämpää, mutta koulutustaso on ihan oma pointtinsa ja myös ratkaisevaa. Isäni oli duunari ja luki paljon, silti olen tätä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi tämä ketju on täynnä ihmisiä joiden mielestä korkea koulutustaso on huono ja suorastaan moraalisesti väärä kriteeri parinvalinnassa?"
Samaa ihmettelen. Ensin kyllä puhutaan monissa parinvalintaketjuissa miten pitää tosi tarkasti katsoa millaisen ihmisen kanssa menee yhteen ja kenet valtsee lapsensa vanhemmaksi. Tai puhutaan että pitää ottaa vastuuta elämästään ja valinnoistaan jotta pärjää elämässä.
Mutta sitten kun valitaan kumppani joka tilastollisesti tarjoaa paremman elintason sille omalle perheelle ja jonka koulutustaso todennäköisemmin periytyy myös niille lapsille niin sellaista valintaa ei sitten saisikaan tehdä.
Ja korostan että en pidä alemmin koulutettuja ihmisiä millään tavalla huonompina vanhempina tai kumppaneina. Mutta kyllä se millaisen ihmisen valitsee on aina valinta ja kyllä sen vaikutuksia pitää voida myös miettiä ihan realistisesti. Jo
Kyllä 5000€ alkaa olla jo hyvä summa, josta jää enemmän käteenkin. Mistä muista nousevista kuluista puhut? Mitään pakollista ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi tämä ketju on täynnä ihmisiä joiden mielestä korkea koulutustaso on huono ja suorastaan moraalisesti väärä kriteeri parinvalinnassa?"
Samaa ihmettelen. Ensin kyllä puhutaan monissa parinvalintaketjuissa miten pitää tosi tarkasti katsoa millaisen ihmisen kanssa menee yhteen ja kenet valtsee lapsensa vanhemmaksi. Tai puhutaan että pitää ottaa vastuuta elämästään ja valinnoistaan jotta pärjää elämässä.
Mutta sitten kun valitaan kumppani joka tilastollisesti tarjoaa paremman elintason sille omalle perheelle ja jonka koulutustaso todennäköisemmin periytyy myös niille lapsille niin sellaista valintaa ei sitten saisikaan tehdä.
Ja korostan että en pidä alemmin koulutettuja ihmisiä millään tavalla huonompina vanhempina tai kumppaneina. Mutta kyllä se millaisen ihmisen valitsee on aina valinta ja kyllä sen vaikutuksia
Kyllä 5000€ alkaa olla jo hyvä summa, josta jää enemmän käteenkin. Mistä muista nousevista kuluista puhut? Mitään pakollista ei ole.
Onhan se sitten jos ei ole asuntolainaa maksettavana tai asu hki seudulla
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet/olit? Itselle ei ole tullut mieleen mainita valmistunisnimikettä deittiprofiilissa. Laitan vain työpaikan.
Miksei? Koulutus on tärkeämpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Koulutus on tärkeämpi
Miksi koulutus on tärkeämpi? Töissä käyn joka päivä ja kyllähän se kertoo persoonallisuudestakin onko ydinfyysikko, koodaaja, vai runoiluopettaja. Nimikkeellä ei ole ollut jokapäiväisessä elämässä mitään käyttöä ensimmäisen työhaastattelun jälkeen.
Meillä vaimoni on minua enemmän kouluja käynyt. Jostain syystä hän pitää minusta ja minä hänestä. On se vain kummallista 😀
Naisen ylimielisyys saa uudet ulottuvuudet nykyajan haistapaskapaperien kautta. Nainen kuittaa jokaisen riidan "olen kouluja käynyt, olen oikeassa!" ja työllistyi kuitenkin julkiselle kun muualla vaaditaan osaamistakin eikä vain papereita.
miehen on ihan turha haaskata aikaansa itseään koulutetumpaan tai rikkaampaan naiseen. nainen pariutuu aina ylöspäin, joten tavallinen mies ei koulutetulle naiselle kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta opistotasoiset käsienheiluttelijamiehet kyllä yhtään.
Meneehän monikin, kuka nyt suomalaisen miehen haluaa