Miksi miehille ei kelpaa koulutetumpi nainen?
Joskus esitin treffisivuilla että olen käynyt vain ammattikoulun. Kaikki miehet oli ihan kiinnostuneita minusta.
Kun kerron olevani maisteri, kiinnostus hiipuu ja mies katoaa kuin pieru saharaan.
Miksi?
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin rasittaavaa tuo jatkuva oman koulutuksen esilletuominen ja pitäminen jotenkin ylivertaisena asiana. Treffailu on nykyään lähinnä CV:n esilletuomista, kuin työhaastattelutilanne. Kauas on tultu niistä ajoista kun toisessa kiinnosti persoona ja siihen myös ihastuttiin.
En harrasta mitään treffipalstoja, mutta yleensä se ihmisen koulutus tulee ilmi hänen yleissivityksessä ja siitä millaisista asioista on aidosti kiinnostunut. Minä katsoin naisen kanssa tv:stä mielummin YLE TV1:n A-Studiota kuin jotain Big Brotheria tai Temptation Islandia.
Alkoi ahdistamaan oletus, että parisuhteessa pitäisi katsoa vierekkäin samoja ohjelmia. Mene toiseen huoneeseen katsomaan. Ärsyttää myös tuo temppariesimerkki, ihan kuin määrittäisi koko ihmistä.
Meillä on illan paras osio, kun illallisen jälkeen voi oman kullan kanssa syventyä yhteiseen lempisarjaan tai elokuvaan.
Ihan vapaasti. Toisaalta en yhtään ihmettele jos paria on hankala löytää jos olettaa että kaikki makuasiat (ohjelmat, musiikki, harrastukset) käyvät yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin rasittaavaa tuo jatkuva oman koulutuksen esilletuominen ja pitäminen jotenkin ylivertaisena asiana. Treffailu on nykyään lähinnä CV:n esilletuomista, kuin työhaastattelutilanne. Kauas on tultu niistä ajoista kun toisessa kiinnosti persoona ja siihen myös ihastuttiin.
En harrasta mitään treffipalstoja, mutta yleensä se ihmisen koulutus tulee ilmi hänen yleissivityksessä ja siitä millaisista asioista on aidosti kiinnostunut. Minä katsoin naisen kanssa tv:stä mielummin YLE TV1:n A-Studiota kuin jotain Big Brotheria tai Temptation Islandia.
Alkoi ahdistamaan oletus, että parisuhteessa pitäisi katsoa vierekkäin samoja ohjelmia. Mene toiseen huoneeseen katsomaan. Ärsyttää myös tuo temppariesimerkki, ihan kuin määrittäisi koko ihmistä.
No kyllä se ihmisen pään sisällöstä ja ajatusmaailmasta aika oleellisesti kertoo, jos tyyppi istuu katsomassa jotain Big Brothereita tai Temptation Islandeja tai mitä näitä muita samantasoisia sontasarjoja nyt TV:stä pukkaakaan. Niistähän pitäisi sitten vielä keskustellakin. Ei kiitos. Ajanhukkaa. Ei kerta kaikkiaan kiinnosta ihmiset, jotka löytävät noista sisältöä elämälleen.
Aha. Esim. palkittu professori Samuli Siltanen (googleta) rentoutuu muistaakseni juuri temppareita katsomalla.
Pienikin vihje siitä, että kumppaniehdokas alkaa sanelemaan tuon tasoisia asioita johtaa välittömään hylkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan haittaa jos nainen on älykäs ja kouluja käynyt. Kunhan on riittävän naisellinen ja jaksaa myös mun tyhmiä juttuja kuunnella :)
No tässähän se tulikin. Ei ne fiksut naiset jaksa kuullella mitään tyhmiä juttuja jatkuvasti.
Pyrkyrit ja pätijät ovat tylsää seuraa sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos näin on, niin miksi tuo sitten pitää tuoda esille. Esittäydy amiksena ja anna ajankulua ja treffailkaa ja jos mies huomaa, että olet ok, niin sitten voit tuoda esille akateemisuutesi
mies52v
Jaa, olet siis sitä mieltä että naisen pitäisi valehdella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näin on, niin miksi tuo sitten pitää tuoda esille. Esittäydy amiksena ja anna ajankulua ja treffailkaa ja jos mies huomaa, että olet ok, niin sitten voit tuoda esille akateemisuutesi
mies52v
En oikeastaan, vaan sinulla oli ongelma miesten suhteen ja mielestäni tuossa tilanteessa "valkoinen" valhe on sallittua ja mahdollisestihan tuo on yhteiseksi hyväksi ja lopulta molemmat tyytyväisiä. Onnea miehen hakuun
mies52v
Kylläpäs täällä taas haukutaan akateemisia.
Olen akateeminen nainen asiantuntijahommissa. Minua kiinnostavat pohtijaluonteet, ajattelijat, jotka tosiaan usein sattuvat myös olemaan akateemisia. Monille heistä pinnalliset statusjutut ovat merkityksettömiä, mikä on myös mukavaa.
Pidän keskusteluista. En siis tulisi ollenkaan toimeen ihmisen kanssa, joka ei osaa tai halua keskustella kaiken maailman asioista, myös omaan ja hänen työhönsä liittyvistä.
Kärjistetysti: opettaja tai tutkija, joka laittaa epähuomiossa eripariset sukat jalkaansa ja puhuu kanssani politiikasta ja taiteesta olisi minusta huomattavasti ihanampi kuin kalliisti pukeutunut puhelimessaan kiinni oleva pintaliitäjä, jonka mielestä kirjat ovat vanhanaikaisia.
(Ei-akateeminenkin ihminen voi tietysti olla pohtija ja laajasti sivistynyt. Minulle kelpaisi loistavasti ruumiillisen työn tekijä, jos juttua riittäisi ja ainakin osa mielenkiinnon kohteista olisi samankaltaisia kuin itselläni. )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
En oikeastaan, vaan sinulla oli ongelma miesten suhteen ja mielestäni tuossa tilanteessa "valkoinen" valhe on sallittua ja mahdollisestihan tuo on yhteiseksi hyväksi ja lopulta molemmat tyytyväisiä. Onnea miehen hakuun
mies52v
En ole ap, mutta itse en ainakaan deittailisi miestä, joka tietoisesti valehtelee treffipalstalla saadakseen matcheja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se ihmisen pään sisällöstä ja ajatusmaailmasta aika oleellisesti kertoo, jos tyyppi istuu katsomassa jotain Big Brothereita tai Temptation Islandeja tai mitä näitä muita samantasoisia sontasarjoja nyt TV:stä pukkaakaan. Niistähän pitäisi sitten vielä keskustellakin. Ei kiitos. Ajanhukkaa. Ei kerta kaikkiaan kiinnosta ihmiset, jotka löytävät noista sisältöä elämälleen.
Aha. Esim. palkittu professori Samuli Siltanen (googleta) rentoutuu muistaakseni juuri temppareita katsomalla.
Pienikin vihje siitä, että kumppaniehdokas alkaa sanelemaan tuon tasoisia asioita johtaa välittömään hylkyyn.
Täällä FM (matemaattis-luonnontieteet), joka niin ikään rentoutuu niin Temppareiden kuin A-Studionkin äärellä. Eivät mieltymykset tv-ohjelmien suhteen välttämättä kerro loppujen lopuksi paljonkaan ”pää sisällöstä ja ajatusmaailmasta”. Vähän vedät kyllä mutkia suoriksi. Pitäisi varmasti selvittää tarkemmin esim. henkilön motivaatiota katsoa kys. ohjelmia. Itseäni kiinnostaa mm. kasvutarinat ja sosiaalipsykologiset ilmiöt.
Eiköhän se kiinnostuksen puute ole niillä akateemisilla naisilla amismiehiä kohtaan.
Paljon ovat kuitenkin tätä asennettaan mainostaneet monilla eri perusteluilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
mies52v
En ole ap, mutta itse en ainakaan deittailisi miestä, joka tietoisesti valehtelee treffipalstalla saadakseen matcheja.
Sait tuon kuulostamaan kuin peliltä, jossa tarkoitus on saada mahdollisimman paljon tykkäyksiä. Treffipalstan (itse en ole) tarkoitus on mielestäni löytää parisuhde ja sitä kautta jatkuvuutta, ei matcheja.
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Asia johtuu siitä että mainostat koulutustasi deitti-ilmoituksessa. Se antaa sinusta kuvan, että koulutus on sinulle tärkeää. Nainen joka korostaa koulutustaan tai älykkyyttään on monelle miehelle turn off.
Mies kokee asian ikään kuin kilpailutilanteena, jossa naiselle tärkeää on päteminen, haastaminen etc.
Lopeta siis sun opiskelutaustojen tai ammatin korostaminen, jos se kerran ei ole sinulle tärkeää.
Älä esittäydy: Hei, olen Maiju, akateemisesti koulutettu!
En ole ap, mutta olen katsonut parhaaksi kertoa koulutukseni jo profiilissa, jotta saan ne karsittua, ketkä pitävät koulutustani ongelmana. Jos asia ei ole heti tiedossa, niin helposti moni mies aloittaa älyttömän kilpailun ties mistä, kun koulutus käy selville. Itse en ole sellaisesta haastamisesta kiinnostunut.
Samasta syystä, kuin tekniikan ylioppilas ei ole ammatti..
Idiootit vastailee miehen kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen akateeminen nainen asiantuntijahommissa. Minua kiinnostavat pohtijaluonteet, ajattelijat, jotka tosiaan usein sattuvat myös olemaan akateemisia. Monille heistä pinnalliset statusjutut ovat merkityksettömiä, mikä on myös mukavaa.
Pidän keskusteluista. En siis tulisi ollenkaan toimeen ihmisen kanssa, joka ei osaa tai halua keskustella kaiken maailman asioista, myös omaan ja hänen työhönsä liittyvistä.
Kärjistetysti: opettaja tai tutkija, joka laittaa epähuomiossa eripariset sukat jalkaansa ja puhuu kanssani politiikasta ja taiteesta olisi minusta huomattavasti ihanampi kuin kalliisti pukeutunut puhelimessaan kiinni oleva pintaliitäjä, jonka mielestä kirjat ovat vanhanaikaisia.
(Ei-akateeminenkin ihminen voi tietysti olla pohtija ja laajasti sivistynyt. Minulle kelpaisi loistavasti ruumiillisen työn tekijä, jos juttua riittäisi ja ainakin osa mielenkiinnon kohteista olisi samankaltaisia kuin itselläni. )
Mulla oli tuollainen ystävä, kuin sinä. Akateeminen asiantuntija.
Oli kiinnostunut kaikesta yksityiselämässäni ja työhöni liittyvässä.
Hänen oman elämänsä rajasi kaikkeen muuhun kuin omaan työhönsä. Jos työstä tuli puhetta, oli se arka aihe josta ei saanut puhua. Jos kysyi jotain oli se utelua tai jos heitti esimerkin jostain hänen ammattiinsa liittyvästä, oli se puolestaan arvostelua. Ihan kuin elämä olisi joku kilpailu.
Ainoa mikä jäi harmittamaan, oli se että hän oli mielestäni ihan hyvännäköinen.
Hopeakettu kirjoitti:
Siis tietty kelpaa👍 Tääkin täällä odottaa noutajaansa. Mahdollisimman koulutettu ja varakas neito saisi minusta ikuisen ja uskollisen shaalin kaulalleen😄
Kuten huomaat, ei naisia oikein innosta jos mies ei tuo omia rahojaan ja koulutuksiaan suhteeseen, niitä pitää olla enemmän kuin naisella tai ei ole mies ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Haittaako jos mies on poliittisesti täysin eri linjoilla kuin sinä, mutta kykenee keskusteluun ja tietää aiheesta?
Eihän maapallolla älykkäitä ole. Jos ihminen olisi älykäs niin hän osaisi kertoa mitä aika on, mitä on ääretön, mikä on maailmankaikkeuden perusrakenne. Eihän ihmisen ja simpanssin, lähiserkkunsa, välillä mitään kovin suurta älykkyyseroa ole. Se vain tuntuu siltä, kun ei ole ollut todella älykästä maapallolla. Jos olisi niin moni fysiikan- ja tiedekirja jouduttaisiin kirjoittamaan uusiksi.
Kyllä mä voisin kuvitella että mulle kelpaisi hyvinkin koulutetumpi nainen. Se olisi melkein kiihottavaa. Mua ei haittaisi jos nainen olisi fiksumpi. En koe tarpeelliseksi todistaa miehisyyttäni olemalla naista parempi tai jotain.
Siis tietty kelpaa👍 Tääkin täällä odottaa noutajaansa. Mahdollisimman koulutettu ja varakas neito saisi minusta ikuisen ja uskollisen shaalin kaulalleen😄
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-