Miksi miehille ei kelpaa koulutetumpi nainen?
Joskus esitin treffisivuilla että olen käynyt vain ammattikoulun. Kaikki miehet oli ihan kiinnostuneita minusta.
Kun kerron olevani maisteri, kiinnostus hiipuu ja mies katoaa kuin pieru saharaan.
Miksi?
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei kestä sitä jos nainen on fiksumpi. Hyvin harva mies kestää sellaista. N37
Minun vaimoni on verisuonikirurgi, itse olen käynyt vain amk:n ja häärin sähköasentajana. Ei ole ollut minulle mikään ongelma, että vaimo on koulutetumpi ja älykkäämpi, kuin minä. So what? Enemmän ajattelisi, että vaimoni olisi halunnut jonkun koulutetumman rinnalleen. Yhdessä ollaan kuitenkin oltu jo 21 vuotta.
M40
Eli olitte ollu yhdessä jo kauan ennenkuin vaimostasi tuli lääkäri. Tämän ymmärtää. Miten olisi mahtanut olla, jos hän olisi ollut kirurgi aiemmin? Olisiko kiinnostunut sähköasentajasta? Tuskin. Kyllä koulutetut ihmiset yleensä pariutuvat koulutettujen kanssa. Mutta kaikkea hyvää teille.
Olemme tunteneet jo lapsesta saakka ja olimme parhaita kavereita vuosia, ennenkuin aloimmeseurustelemaan. Eli varmaan joku muukin vaikutti asiaan, kuin koulutus. Siihen ei kuitenkaan ole vastausta, olisiko hän kiinnostunut minusta valmiina kirurgina ja ilman, että olisi tuntenut minut aiemmin. Ehkä olisi, ehkä ei.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ap testi:
1. Teet profiilin miehenä, matala koulutusaste, matala tulotaso. Seuraa tuloksia
2. Teet profiilin miehenä, korkea koulutusaset, korkeat tulot. Seuraa tuloksia.
Sitten voit tehdä yleistävän ketjun millaisia "naiset" ovat.
Hah, totta.
Voin lähihoitajamiehenä vahvistaa että lähes kaikki keskustelut päättyvät siinä vaiheessa kun kerron olevani lähihoitajan töissä.
Ei mulla DI-miehenä mene yhtään sen paremmin. Tuskin se koulutusasteesta on kiinni vaan miehillä on ne muutama naisten mieleen oleva koulutus.
Naiset eivät halua piilosovinistia. Näemmä äskeinen viittaus insinööri miesten sovinismiin sai jonkun painamaan punaista. Sama koskee muunkin alan edustajia. Ellet millään kykene pitämään isoisäsi aikaisia ajatuksia omana tietonasi niin et sit ihmettele (vieläpä ääneen!) mikset kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei kestä sitä jos nainen on fiksumpi. Hyvin harva mies kestää sellaista. N37
Lähde? Tutkitusti ne avioliitot kestävät parhaiten, joissa naisen älykkyysosamäärä on 10% miehen äo:ta korkeampi.
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ap testi:
1. Teet profiilin miehenä, matala koulutusaste, matala tulotaso. Seuraa tuloksia
Hah, totta.
Voin lähihoitajamiehenä vahvistaa että lähes kaikki keskustelut päättyvät siinä vaiheessa kun kerron olevani lähihoitajan töissä.
Ei mulla DI-miehenä mene yhtään sen paremmin. Tuskin se koulutusasteesta on kiinni vaan miehillä on ne muutama naisten mieleen oleva koulutus.
Naiset eivät halua piilosovinistia. Näemmä äskeinen viittaus insinööri miesten sovinismiin sai jonkun painamaan punaista. Sama koskee muunkin alan edustajia. Ellet millään kyken
Havaintojeni mukaan se menee juuri toisinpäin. Mitä sovinistisempi ja ilkeämpi niin sitä varmemmin naiset ovat kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Kun olit ammattikoulussa oli BMI:si 20
Kun valmistuit maisteriksi oli BMI:si 35
Matalasti koulutetut ovat tutkitusti lihavampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ap testi:
Hah, totta.
Naiset eivät halua piilosovinistia. Näemmä äskeinen viittaus insinööri miesten sovinismiin sai jonkun painamaan punaista. Sama
Nyt kyllä sekoitat naiset ja miehet. Vaikka nainen on itse piru, niin miehelle kelpaa kunhan nainen on hyvännäköinen.
"Miksi miehille ei kelpaa koulutetumpi nainen?"
Siitä ei ole ollenkaan kyse. Maisteri on lähes aina ammattikoulun käynyttä vanhempi. Turha kouluttautua miehen vuoksi, miehiä kiinnostaa nuorekkuus, kokemattomuus ja uskollisuus, ei koulutukset.
Naisen koulutus on naista itseään varten. Mies ei hyödy siitä juuri yhtään.
MIehistä suurinta osaa ei kiinnosta naisen koulutus. Saa olla millainen vaan
Akateemisellekään miehelleei koulutuksellasi ole väliä. Tärkeämpää on hedelmällisyytesi ja oletko muutenkin hyvää vaimoainesta.
Vierailija kirjoitti:
MIehistä suurinta osaa ei kiinnosta naisen koulutus. Saa olla millainen vaan
Ei saa olla millainen vaan, sillä naisen pitää arvostaa miestä, synnyttää vain hänelle, ja valita hänet ja vain ja ainoastaan hänet. Naisen pitää pystyä pitämään perhettä kasassa. Nainen, jonka on maailma vienyt, on aina toissijainen vaihtoehto.
Muut asiat kuten koulutus merkkaavat kyllä, mutta ei niin paljoa.
Aloitus on varmaan keksitty. Ei ainakaan minun kohdalla ole pitänyt paikkaansa. Koulutus on aina ollut plussaa. Tietysti, jos tapailee miehiä, joilla itsellään ei ole koulutusta, niin mies voi tuntea, että koulutusero on hankala juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vaimoni on verisuonikirurgi, itse olen käynyt vain amk:n ja häärin sähköasentajana. Ei ole ollut minulle mikään ongelma, että vaimo on koulutetumpi ja älykkäämpi, kuin minä. So what? Enemmän ajattelisi, että vaimoni olisi halunnut jonkun koulutetumman rinnalleen. Yhdessä ollaan kuitenkin oltu jo 21 vuotta.
M40
Minä tiedän useita pareja, joissa nainen akateeminen, mies ei.
Jos nainen (tai mies) kertoo koulutuksensa jossain treffipalstatekstissä, on henkilö yleensä täynnä koulutustaan ja se kertoo tarinaa, että yleisesti hiukan halveksii tai määrittelee myös muita sillä tai muilla vastaavilla perusteilla. Ei kuulosta mukavalta ihmiseltä, joka ottaa sinut sellaisena kuin olet missään asiassa.
Fiksun ja vähemmän fiksun ihmisen tunnistaa yleensä muutenkin tekstistä. Siihen tavallisesti riittää parin kappaleen mittainen kirjoitelma.
Ehkä poikkeuksen tekee, jos on maininta sairaanhoitajuudesta. Se voi kertoa "haluan hoivata myös sinua" tai "minulla on epäsäännöllinen työ, enkä hätkähdä pienistä" tai "puhun aika roisejakin juttuja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ap testi:
Hah, totta.
Naiset eivät halua piilosovinistia. Näemmä äskeinen viittaus insinööri miesten sovinismiin sai jonkun painamaan punaista. Sama koskee muunkin alan edustajia. Ellet millään kyken
Insinöörimiehet tosiaan ovat sovinisteja. Sairaanhoitaja-naiset taas tappavat potilaitaan insuliinila ja varastaa kuolevilta kipulääkkeet.
Olkaa miehet varovaisia hoitsujen kanssa.
Mitä ihme horinaa koko ketju. Tutkitusti suomalainen mies avioituu useammin korkeammin koulutetun naisen kanssa kuin suomalainen nainen korkeammin koulutetun miehen kanssa. Molemmat sukupuolet suosivat samaa koulutustasoa puolisossaan.
Ero johtuu ihan siitä, että korkeakoulutettuja miehiä on Suomessa vähemmän kuin korkeakoulutettuja naisia. Voitte myös höpistä, että miehet haluavat selvästi nuoremman naisen, mutta tosiasiassa puolisoilla on yleensä max. parin vuoden ikäero.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihme horinaa koko ketju. Tutkitusti suomalainen mies avioituu useammin korkeammin koulutetun naisen kanssa kuin suomalainen nainen korkeammin koulutetun miehen kanssa. Molemmat sukupuolet suosivat samaa koulutustasoa puolisossaan.
Ero johtuu ihan siitä, että korkeakoulutettuja miehiä on Suomessa vähemmän kuin korkeakoulutettuja naisia. Voitte myös höpistä, että miehet haluavat selvästi nuoremman naisen, mutta tosiasiassa puolisoilla on yleensä max. parin vuoden ikäero.
Johtuu ihan siitä että naisten ammatit on pitänyt nostaa korkeakoulutetuiksi täällä suomessa, jotta saadaan tilastot näyttämään hyvältä.
Tämä maisteri tässä opettelee lastenlauluja. Hän sitten hoilaa niitä yhdessä 4v lapsien kanssa. Lapset osaavat sanat paremmin kuin tämä maisteri.
Minulla ei ole rajoituksia sen suhteen minkälainen koulutus naisella on mutta sillä ei ole merkitystä koska en kumminkaan kelpaisi naisille jos on työkyvyttömyyseläkkeellä, mielenterveysongelmia ym. Tosin en ole stereotyyppinen sohvalla makaaja joka ei pidä itsestään huolta mutta näillä nyt ei ole merkitystä kun alkuperäinen kysymys esitetty normaaleille työsskäyville ja terveille eikä koske minua mutta huvikseni vaan kommentoin tähän.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harva itseään fiksuna tai miestä fiksumpana pitävä lopulta on sitä oikeasti.
Sekin voi olla että jos jos deittiilmoituksessa korostetaan, että on maisteri tms. Niin se karkoittaa ehdokkaita.