Miksi miehille ei kelpaa koulutetumpi nainen?
Joskus esitin treffisivuilla että olen käynyt vain ammattikoulun. Kaikki miehet oli ihan kiinnostuneita minusta.
Kun kerron olevani maisteri, kiinnostus hiipuu ja mies katoaa kuin pieru saharaan.
Miksi?
Kommentit (239)
Ihan vaan tavallaninen it-inssi ja naisystävä on maisteri, opettaja. Kyllähän se ulkonäkö veti puoleensa mutta keskustelut on parhautta hänen kanssaan.
Ihan sama kunhan nainen elättää minut ja sillä on kortti sekä auto millä kuskata minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on just toisin päin! koulutetulle naiselle ei kelpaa vähemmän koulutettu mies!
Niin lukemattomat katoamiset kohdannut kun naiselle käy ilmi että insinööritutkinto on "vain" opistoinssi. Oli mikä tahaansa alakoulun ope tai kirjastovirkailija niin pitävät itseään niin akateemisena kultakimpaleena että ei kelpaa jos ei ole korkeakoulututkintoa
Ei kiinnosta opistotasoiset käsienheiluttelijamiehet kyllä yhtään.
Mies on seksikkäin kun se käyttää päätään. Joku mutterinkääntäjä vie halut heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on just toisin päin! koulutetulle naiselle ei kelpaa vähemmän koulutettu mies!
Niin lukemattomat katoamiset kohdannut kun naiselle käy ilmi että insinööritutkinto on "vain" opistoinssi. Oli mikä tahaansa alakoulun ope tai kirjastovirkailija niin pitävät itseään niin akateemisena kultakimpaleena että ei kelpaa jos ei ole korkeakoulututkintoa
Tuohan on just päinvastoin, yliopistosta valmistuu käsienheiluttelijoita jotka on niin teoreettisia että ne ei osaa tehdä mitään oikeita töitä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei kestä sitä jos nainen on fiksumpi. Hyvin harva mies kestää sellaista. N37
Minun vaimoni on verisuonikirurgi, itse olen käynyt vain amk:n ja häärin sähköasentajana. Ei ole ollut minulle mikään ongelma, että vaimo on koulutetumpi ja älykkäämpi, kuin minä. So what? Enemmän ajattelisi, että vaimoni olisi halunnut jonkun koulutetumman rinnalleen. Yhdessä ollaan kuitenkin oltu jo 21 vuotta.
M40
Ehkä ne miehet katosivat koska valehtelit.
Oma kokemukseni jostain muutaman vuoden takaa tosin oli se että joillekin miehille ihan vaan koulutuksen kertominen = brassailua. Olin jollain sivustolla (Happy pancake?) jossa yksi täytettävä kohta koski koulutusta ja siinä taisi maisteri/tohtori olla vielä niputettu samaan. Ihan jo se että olin siinä tuon valinnut aiheutti kommentteja että "luuletkos olevasi jotain erityistäkin kun ihan maisteri oot".
Mutta normaalien miesten kanssa se ei koskaan ollut ongelma. Oikeastaan sanoisin että päinvastoin. Kyllä mun miehet (no okei ei niitä niin montaa ole ollut) on aina olleet kiinnostuneita myös mun työstä eikä kukaan ole valittanut siitäkään että saan hyvää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
He ovat todenneet ettei kannata haaskata aikaansa. Naisia ei kiinnosta matalammin koulutetut miehet.
Kiinnostaa jos mies on siitä huolimatta korkemmassa asemassa työelämässä, pitkä ja tumma.
"Kyllä minulle koulutuksella on ihan itseisarvo. "
Saa toki olla. Voi tietysti miettiä että mitä sillä sitten oikeasti saa varsinkaan parisuhdemielessä. Onko siinä toisessa silloin kiinnostuneempi sen koulutuksen tuomasta statuksesta kuin siitä mitä se koulutus on toiselle tiedollisesti antanut.
Minulle riittää että mies on harvinaisen fiksu ja sivistynyt eikä häntä tarvitse hävetä missään seurassa tai tilanteessa.
Vaikuttaa yleistämiseltä, ts. ottaa yksi asia tikunnokkaan kun asioilla on niin monta puolta.
Ylipäätään se että on ollut jossain koulussa ei tarkoita että olisi enemmän tietoa tai osaamista kuin toisella, varsinkaan tänä päivänä kun tietoa on vapaasti saatavilla korkeasti motivoituneille henkilöille jolla elämäntilanne sen sallii. Ja vielä vähemmän älykkyyteen liittyy, onko mennyt toisten valmiiksi tallomalle polulle opetettavaksi muiden pillin mukaan tehtäviä suorittamaan.
Itselleni miehenä tuolla asialla ei ole niin väliä, mutta arvostan suuresti jos nainen osaa jutella ja ajatella asioita ja on avarakatseinen ja valmis tarkastelemaan näkemyksiään kriittisestikin ja oppimaan yhdessä. Mutta en osaa todellakaan kuvitella että jokin vaan maisterikoulutus olisi avain onneen, minkä alan maisteri se on sitten se tehokkain tapa näihin tavoitteisiin? Vai olisiko kuitenkin kyse enemmän persoonasta, elämänkokemuksesta ja geeneistä.
Olin joskus Tinderissä. Muistaakseni kerran tuli vastaan naishenkilö joka samantien kysyi koulutuksesta. Kerroin että olen valmistunut ylioppilaaksi, ja sain kuulla että meillä ei ole mitään yhteistä ja toinen katosi. Enpä tainnut menettää paljon. Kertoi lähinnä hänestä ja oli jostain syystä kokenut tuon tärkeäksi kysymykseksi eikä vastaukseni miellyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
miehen on ihan turha haaskata aikaansa itseään koulutetumpaan tai rikkaampaan naiseen. nainen pariutuu aina ylöspäin, joten tavallinen mies ei koulutetulle naiselle kelpaa.
Tuota ei onneksi kukaan ole muistanut kertoa vaimolleni joka on akateemisesti koulutettu toisin kuin minä ja ansaitseekin 30.000 euroa vuodessa minua enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on just päinvastoin, yliopistosta valmistuu käsienheiluttelijoita jotka on niin teoreettisia että ne ei osaa tehdä mitään oikeita töitä.
Ei käsittääksen amiksestakaan valmistu mitään kaikkien arjen käytännön töiden yleismiehiä vaan ihan tiettyyn rajattuun ammattiin ja sen töihin opetettuja ihmisiä.
Kelpaa, mutta ei suomalainen
Suomessa on joku sellainen juttu, että kun kerrankin menestyy niin sitten ei jalat maata kosketa ja kaikkia katsotaan siitä pitäen alaspäin. Saa valita naisissa joko snobin kokoomusbotin tai snobin shampanjasosialistin väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehen on ihan turha haaskata aikaansa itseään koulutetumpaan tai rikkaampaan naiseen. nainen pariutuu aina ylöspäin, joten tavallinen mies ei koulutetulle naiselle kelpaa.
Tuota ei onneksi kukaan ole muistanut kertoa vaimolleni joka on akateemisesti koulutettu toisin kuin minä ja ansaitseekin 30.000 euroa vuodessa minua enemmän.
vaimosi pettää sinua jatkuvasti ja puhuu sinusta halveksivasti kavereilleen. parin vuoden päästä eroatte
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaimosi pettää sinua jatkuvasti ja puhuu sinusta halveksivasti kavereilleen. parin vuoden päästä eroatte
No oltu kohta 28 vuotta yhdessä joten en pidä todennäköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet ei kestä sitä kun ei pääsekään pätemään.
Voi olla näinkin. Nauttikaa siis yksinolosta, voihan sitä hankkia vaikka kissan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei kestä sitä jos nainen on fiksumpi. Hyvin harva mies kestää sellaista. N37
Minun vaimoni on verisuonikirurgi, itse olen käynyt vain amk:n ja häärin sähköasentajana. Ei ole ollut minulle mikään ongelma, että vaimo on koulutetumpi ja älykkäämpi, kuin minä. So what? Enemmän ajattelisi, että vaimoni olisi halunnut jonkun koulutetumman rinnalleen. Yhdessä ollaan kuitenkin oltu jo 21 vuotta.
M40
Eli olitte ollu yhdessä jo kauan ennenkuin vaimostasi tuli lääkäri. Tämän ymmärtää. Miten olisi mahtanut olla, jos hän olisi ollut kirurgi aiemmin? Olisiko kiinnostunut sähköasentajasta? Tuskin. Kyllä koulutetut ihmiset yleensä pariutuvat koulutettujen kanssa. Mutta kaikkea hyvää teille.
Tämä. Kun ei ymmärretä että se pidennetty viikonloppu berliiniin ei vaan onnistu kun ei ole mitään ylimääräistä rahaa mitä heittää.
Vierailija kirjoitti:
Olen DI nainen, eikä mitään ongelmaa löytää puoliso.
Se ongelma onkin DI-miehillä.
Ei koulutus sinänsä ole miinus tietenkään, mutta sen mukana voi tulla lieveilmiöitä jotka eivät ole parisuhteen kannalta edullisia. Korkealla liitävillä ihmisillä ei monesti ole paljon aikaa kumppanille ja perhe-elämälle, saattavat matkustella ja olla paljon pois kotoa. Siinäpä ei paljon tutkintopaperit lämmitä.
Koulutuksella ei myöskään ole mitään tekemistä sen kanssa, että miten hyvin ihmisen kanssa tulee juttuun ja kemia pelaa ja muuta vastaavaa. Älykkäiden keskusteluiden kanssakin on vähän niin ja näin. Korkeakoulutus ei tee ihmisestä mitään jokapaikanhöylää, vaan siinäkin keskitytään yhteen alaan ja jos se ala ei satu kumppania erityisesti kiinnostamaan, niin eipä siinä ole sen enempää puhuttavaa kuin muidenkaan kanssa.
Olen DI nainen, eikä mitään ongelmaa löytää puoliso.