Miksi miehille ei kelpaa koulutetumpi nainen?
Joskus esitin treffisivuilla että olen käynyt vain ammattikoulun. Kaikki miehet oli ihan kiinnostuneita minusta.
Kun kerron olevani maisteri, kiinnostus hiipuu ja mies katoaa kuin pieru saharaan.
Miksi?
Kommentit (239)
En laittaisi koulutettua naista pahakseni ollenkaan. Olisi kivaa, kun olisi joku jolta voisi aina kysyä neuvoa eikä tarvitsisi itse leikkiä jotain viisasta.
Kelpaa kyllä, mutta miksi maisterinaiselle ei kelpaa maisterimies? Matalammin koulutetulle kyllä kelpaa.
M32, FM
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi koulutettua naista pahakseni ollenkaan. Olisi kivaa, kun olisi joku jolta voisi aina kysyä neuvoa eikä tarvitsisi itse leikkiä jotain viisasta.
Mutta toki luulen, että harvemmalle korkeakoulutetulle naiselle kelpaa "alempi" mies, vähän sama juttu kuin palkankin kanssa. Miehen pitää olla naista korkeammalla, tai se ei naisen mielestä ole oikea kuuma mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti koulutettu nainen ei tiedä, eikä osaa tehdä mitään käytännön asioita. Ei osaa tehdä ruokaa, kämppä saattaa olla pahempi kuin sikolätti. Samoin mikään muukaan käytännön asia ei suju, ja esim. raha-asiat ovat täysin hakusessa.
T. Käytännön mies
Totta, se peruskoulun reputtanut siiderimötkö, sekarotuisen piskinsä kanssa onkin koulutettua naista parempi ihan kaikessa.
Kalikka kalahti. Mitä vikaa sekarotuisessa koirassa on, onko sese hinta joka määrää paremmuuden? Perusakateemikon ylemmyydentuntoa.
Minkä "perusakateemikon"? t. akateeminen sekarotuisen omistaja
Vierailija kirjoitti:
Kelpaa kyllä, mutta miksi maisterinaiselle ei kelpaa maisterimies? Matalammin koulutetulle kyllä kelpaa.
M32, FM
Oisko sitten vika jossain muualla?
Tuskin löydät niitä koulutettuja miehiä jostain kämäiseltä treffisivustolta. En edes haluaisi huonommin koulutettua miestä kuin itse olen. Koulitut ja koulimattomat aivot eivät kauaa jaksa saman katon alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32, FM
Oisko sitten vika jossain muualla?
Voi olla, mutta aika jännä vika, jos se ilmenee vain akateemisten naisten kohdalla.
Koska - kuten tälläkin palstalla usein havaitaan - ne koulutetummat naiset kuvittelevat olevansa viisaampia, älykkäämpiä ja fiksumpia kuin muut.
Esimerkki: jos joku valittaa työttömyyttä, ollaan täällä patistelemassa opiskelemaan lähäriksi tai jotain. Ei se ratkaise ongelmaa - ongelma ratkeaa työt aloittamalla. Ei hampurilaisten kääntelyyn tarvitse monen vuoden kouluja.
Vierailija kirjoitti:
M32, FM
Kyllä se maisterinaisellekin maisterimies kelpaa jos on sellainen ala, että pääsee hyväpalkkaisiin hommiin. Taiteentutkijamaisterilla on huonot mahikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas ihan päinvastainen kokemus. Koulutukseni ei tuntunut olevan kenellekään ongelma. Tosin enemmän korostin sitä, että käytän paljon aikaa liikuntaan. Suhteessa koulutus ei konkreettisesti niin näy, mutta siitä voi tulla ongelma, että käyn 5-6 viikossa liikkumassa. Monille miehille se on ongelma.
Jos liikuntasi johtaa hyvään perseeseen, niin on vaikea kuvitella ongelmaksi tuota.
Peppua on kovasti kyllä kehuttu, mutta kaikki miehet eivät näe hyvän pepun ja treenin välistä korrelaatiota.
Tämä on yllättävän yleistä! Halutaan hoikka, urheilullinen nainen, joka kuitenkin tulee hampurilaisravintolaan sekä kaljalle eikä nipota syömisistään. Ei ymmärretä ettei kaikkea voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin löydät niitä koulutettuja miehiä jostain kämäiseltä treffisivustolta. En edes haluaisi huonommin koulutettua miestä kuin itse olen. Koulitut ja koulimattomat aivot eivät kauaa jaksa saman katon alla.
No kyllä niitä sieltäkin löytyy ja erityisesti kuvattomien profiilien takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin rasittaavaa tuo jatkuva oman koulutuksen esilletuominen ja pitäminen jotenkin ylivertaisena asiana. Treffailu on nykyään lähinnä CV:n esilletuomista, kuin työhaastattelutilanne. Kauas on tultu niistä ajoista kun toisessa kiinnosti persoona ja siihen myös ihastuttiin.
En harrasta mitään treffipalstoja, mutta yleensä se ihmisen koulutus tulee ilmi hänen yleissivityksessä ja siitä millaisista asioista on aidosti kiinnostunut. Minä katsoin naisen kanssa tv:stä mielummin YLE TV1:n A-Studiota kuin jotain Big Brotheria tai Temptation Islandia.
Alkoi ahdistamaan oletus, että parisuhteessa pitäisi katsoa vierekkäin samoja ohjelmia. Mene toiseen huoneeseen katsomaan. Ärsyttää myös tuo temppariesimerkki, ihan kuin määrittäisi koko ihmistä.
Meillä on illan paras osio, kun illallisen jälkeen voi oman kullan kanssa syventyä yhteiseen lempisarjaan tai elokuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei kestä sitä jos nainen on fiksumpi. Hyvin harva mies kestää sellaista. N37
Kertooko ihmisen saavuttama tutkinto hänen fiksuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin rasittaavaa tuo jatkuva oman koulutuksen esilletuominen ja pitäminen jotenkin ylivertaisena asiana. Treffailu on nykyään lähinnä CV:n esilletuomista, kuin työhaastattelutilanne. Kauas on tultu niistä ajoista kun toisessa kiinnosti persoona ja siihen myös ihastuttiin.
En harrasta mitään treffipalstoja, mutta yleensä se ihmisen koulutus tulee ilmi hänen yleissivityksessä ja siitä millaisista asioista on aidosti kiinnostunut. Minä katsoin naisen kanssa tv:stä mielummin YLE TV1:n A-Studiota kuin jotain Big Brotheria tai Temptation Islandia.
Alkoi ahdistamaan oletus, että parisuhteessa pitäisi katsoa vierekkäin samoja ohjelmia. Mene toiseen huoneeseen katsomaan. Ärsyttää myös tuo temppariesimerkki, ihan kuin määrittäisi koko ihmistä.
Jos katsoo yhdessä YLE TV1:n 20:30 alkavan uutislähetyksen ja sitä seuraavan A-Studion, niin sehän kertoo siitä että molemmat ovat suhteellisen kiinnostuneita ajankohtaisista asioista ja seuraavat jonkin politiikkaa. Ei molempien tarvitse pitää juuri samanlaisista elokuvista, tv-sarjoista tai musiikista.
Silti minusta on tärkeämpää että tietää tunnettuja politiikkoja Suomesta ja ulkomailta sen sijaan että seuraisi vain joidenkin pintajulkisten elämää. Maailmanmenon kannalta on tärkeämpää tietää että Boris Johnson on Britannian pääministeri kun kuka on Bile-Dani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti koulutettu nainen ei tiedä, eikä osaa tehdä mitään käytännön asioita. Ei osaa tehdä ruokaa, kämppä saattaa olla pahempi kuin sikolätti. Samoin mikään muukaan käytännön asia ei suju, ja esim. raha-asiat ovat täysin hakusessa.
T. Käytännön mies
Totta, se peruskoulun reputtanut siiderimötkö, sekarotuisen piskinsä kanssa onkin koulutettua naista parempi ihan kaikessa.
Kalikka kalahti. Mitä vikaa sekarotuisessa koirassa on, onko sese hinta joka määrää paremmuuden? Perusakateemikon ylemmyydentuntoa.
Minkä "perusakateemikon"? t. akateeminen sekarotuisen omistaja
Väli ja pilkku uupuu, mutta on yhtä kuin 'perusjuttuja akateemisesti koulutetulta'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei kestä sitä jos nainen on fiksumpi. Hyvin harva mies kestää sellaista. N37
Kertooko ihmisen saavuttama tutkinto hänen fiksuudesta?
Moni nainen suoritettuaan jonkun humanistisen tutkinnon muuttuu ylimieliseksi ja luulee olevansa jotenkin muita fiksumpi. Tosi yleistä valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se ihmisen pään sisällöstä ja ajatusmaailmasta aika oleellisesti kertoo, jos tyyppi istuu katsomassa jotain Big Brothereita tai Temptation Islandeja tai mitä näitä muita samantasoisia sontasarjoja nyt TV:stä pukkaakaan. Niistähän pitäisi sitten vielä keskustellakin. Ei kiitos. Ajanhukkaa. Ei kerta kaikkiaan kiinnosta ihmiset, jotka löytävät noista sisältöä elämälleen.
Olen seurustellut tai ollut avoliitossa lääkärin, juristin, kauppatieteilijän ja humanistin kanssa. Tämän lisäksi minulla on myös kokemusta parisuhteesta pelkästään lukion tai ammattikoulun suorittaneiden kanssa.
Itse olen KTM, mutta kumppanini koulutuksella ei ole ikinä ollut minkäänlaista merkitystä minulle. Pakko kuitenkin myöntää, että ainakin omien kokemusten perusteella korkeasti koulutetut naiset ovat valitettavan usein luonteeltaan neuroottisia suorittajia, joiden kanssa on välillä hyvin vaikea viettää aikaa rennosti ja kaikesta stressaamatta. Työni on jo tarpeeksi vaativaa, ja en todellakaan kaipaa sitä suorittamista täyttämään myös vapaa-aikaani.
Toisaalta pakko myös myöntää, että minulla on ollut välillä vaikeuksia löytää mielenkiintoisia keskustelunaiheita vähemmän koulutettujen naisten kanssa, vaikka muuten yhteiselo onkin sujunut.
Tapaat vääränlaisia miehiä, siksi.