Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehille ei kelpaa koulutetumpi nainen?

Vierailija
20.10.2020 |

Joskus esitin treffisivuilla että olen käynyt vain ammattikoulun. Kaikki miehet oli ihan kiinnostuneita minusta.

Kun kerron olevani maisteri, kiinnostus hiipuu ja mies katoaa kuin pieru saharaan.

Miksi?

Kommentit (239)

Vierailija
81/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia johtuu siitä että mainostat koulutustasi deitti-ilmoituksessa. Se antaa sinusta kuvan, että koulutus on sinulle tärkeää. Nainen joka korostaa koulutustaan tai älykkyyttään on monelle miehelle turn off.

Mies kokee asian ikään kuin kilpailutilanteena, jossa naiselle tärkeää on päteminen, haastaminen etc.

Lopeta siis sun opiskelutaustojen tai ammatin korostaminen, jos se kerran ei ole sinulle tärkeää.

Älä esittäydy: Hei, olen Maiju, akateemisesti koulutettu!

Koulutuksen/ammatin maininta on korostamista? 

Jos toinen mainitsee olevansa maisteri, niin ainakin minulle tulee mielikuva, että mainitsija toivoo minunkin olevan korkeasti koulutettu. Tuohan ei kerro mitään muuta kuin koulutuksen tason. Se ei anna mitään tietoa siitä, mitä alaa henkilö on opiskellut tai milla alalla työskentelee. Eli kyllä kyseessä on koulutuksen korostaminen.

Jos joku on vaikkapa 30-vuotias ja hän käynyt vain peruskoulun tai on edelleen vain ylioppilas, niin kyllähän sekin ihmetettyisi.

Vierailija
82/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kelvannut koulutetumpi ja hyvässä asemassa oleva mies koska koin itseni riittämättömäksi hänelle. Itselläni kun ei ole kuin tavallinen amk-koulutus ja huomattavasti pienemmät tulot. Haluan olla suhteessa myös itsenäinen ja omillani toimeen tuleva, koin etten voinut pyytää miestä "alentumaan" mun elintasolle, hänellä kun aivan varmasti riittää yliopstotaustaisia naisia hyvillä tuloilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni yliopiston käynyt luulee vähän liikoja itestään ja on aikamoinen nipottaja tai joku feminismikiihkoilija. Kelpuuttaa myös itselleen vain akateemisen kumppanin. Moni heikkomman koulutuspohjan omaava jättää sen vuoksi yrittämättä. En muuten luule sillä olevan merkitystä.

Itse opiskelen yliopistossa naisvaltaisella alalla ja aika nopeasti karisi kuvitelmat yliopiston sivistävästä ja ajatusmaailmaa laventavasta vaikutuksesta. Jutut on täysin ’kauppaopiston naiset’ -tasoa. Eikä siinä mitään, kukin tavallaan.

Vierailija
84/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen väittämä. Ainakin kaikilla minun viimeaikaisilla naisystävilläni on ollut vähintään yksi järkevä master-tasoinen tutkinto kasassa tai opinnot loppusuoralla. En keksi mitään syytä miksi naisen kouluttautumattomuus lisäisi naisten haluttavuutta ainakaan koulutettujen miesten keskuudessa.

Vierailija
85/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti koulutettu nainen ei tiedä, eikä osaa tehdä mitään käytännön asioita. Ei osaa tehdä ruokaa, kämppä saattaa olla pahempi kuin sikolätti. Samoin mikään muukaan käytännön asia ei suju, ja esim. raha-asiat ovat täysin hakusessa. 

T. Käytännön mies

Mistä ihmeestä nämä stereotypiat tulee? Tuttavapiirini on täynnä vähintään alemman korkeakoulututkinnon suorittaneita ja ihan normaalia kotiruokaa syövät ja sen itse tekevät ja asunnot siivotaan ihan tavallisesti.

Vierailija
86/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas ihan päinvastainen kokemus. Koulutukseni ei tuntunut olevan kenellekään ongelma. Tosin enemmän korostin sitä, että käytän paljon aikaa liikuntaan. Suhteessa koulutus ei konkreettisesti niin näy, mutta siitä voi tulla ongelma, että käyn 5-6 viikossa liikkumassa. Monille miehille se on ongelma.

Jos liikuntasi johtaa hyvään perseeseen, niin on vaikea kuvitella ongelmaksi tuota.

Peppua on kovasti kyllä kehuttu, mutta kaikki miehet eivät näe hyvän pepun ja treenin välistä korrelaatiota.

Vierailija
87/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olit ammattikoulussa oli BMI:si 20

Kun valmistuit maisteriksi oli BMI:si 35

Eikös nuo BMI-luvut ole pikemminkin toisin päin... Mitä koulutetumpi ihminen, sitä pienempi BMI ;)

Vierailija
88/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keksitte näitä juttuja siitä, että koulutettu nainen on jotenkin hankala. Itse olen tohtori ja en jaksa niin stressata asioista. Esim. Ei kiinnosta, miten mies pukeutuu, mitä mies syö ja lähteekö kavereitten kanssa kalaan. Nykyisen mieheni ex oli lähihoitaja ja monessa asiassa näytti olleen hankaluutta. 2 kuukautta kiemurteli tuosta kalareissustakin ja ihmetteli, kun sanoin vain, että ok ja ilmoitin itseni samalle viikonlopulle maratonille.

Vierailija
89/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei kestä sitä jos nainen on fiksumpi. Hyvin harva mies kestää sellaista. N37

Ei tuo kyllä olisi mikään ongelma ja olen montakin itseäni koulutetumpaa ja fiksumpaa naista tapaillut. Ongelma tulee yleensä siinä, että ovat niin paljon paremmin tienaavia ettei oikein se yhdessä tekeminen onnistu kun toinen tykkää käyttää rahaa kalliisiin harrastuksiin ja matkailuun.

M38

Vierailija
90/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei kelvannut koulutetumpi ja hyvässä asemassa oleva mies koska koin itseni riittämättömäksi hänelle. Itselläni kun ei ole kuin tavallinen amk-koulutus ja huomattavasti pienemmät tulot. Haluan olla suhteessa myös itsenäinen ja omillani toimeen tuleva, koin etten voinut pyytää miestä "alentumaan" mun elintasolle, hänellä kun aivan varmasti riittää yliopstotaustaisia naisia hyvillä tuloilla.

Kas, siinäpä juuri samat kokemukset ja ajatukset mitä itsekin kirjoittelin.

M38

Vierailija
91/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisen koulutus jostain syystä jonkin sortin ongelma JOILLEKIN miehille on, mutta että koulutettu nainen ei kelpaa? En tunnista sellaista. Itse kun olin deittipalstoilla, joilla piti täydentää tiettyjä tietoja itsestään, niin kyllä siellä jotkut miehet kovin kärkkäästi tarttuivat nimenomaan koulutusta koskevaan kohtaan kommentoiden, että "vai että oikein maisteri, no ollaanpa sitä nyt sitten olevinaan". Enkä todellakaan korostanut koulutustani, enkä sitä missään muualla maininnut.

Nykyinen kumppanini on AMK.

Vierailija
92/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni yliopiston käynyt luulee vähän liikoja itestään ja on aikamoinen nipottaja tai joku feminismikiihkoilija. Kelpuuttaa myös itselleen vain akateemisen kumppanin. Moni heikkomman koulutuspohjan omaava jättää sen vuoksi yrittämättä. En muuten luule sillä olevan merkitystä.

Itse opiskelen yliopistossa naisvaltaisella alalla ja aika nopeasti karisi kuvitelmat yliopiston sivistävästä ja ajatusmaailmaa laventavasta vaikutuksesta. Jutut on täysin ’kauppaopiston naiset’ -tasoa. Eikä siinä mitään, kukin tavallaan.

Yhteiskuntatieteellisen koulutuksen läpikäyneenä voin myös kertoa, että ei siellä mitään kovin välkkyjä ole opiskelemassa. Hyvin tunnollisia ja motivoituneita, ainakin ideologisesti. Varokaa miehet.

Vierailija
93/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei kestä sitä jos nainen on fiksumpi. Hyvin harva mies kestää sellaista. N37

Ei tuo kyllä olisi mikään ongelma ja olen montakin itseäni koulutetumpaa ja fiksumpaa naista tapaillut. Ongelma tulee yleensä siinä, että ovat niin paljon paremmin tienaavia ettei oikein se yhdessä tekeminen onnistu kun toinen tykkää käyttää rahaa kalliisiin harrastuksiin ja matkailuun.

M38

Amismies tienaa enemmän kuin pätkätyöläinen humanistinainen.

Vierailija
94/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

Mun humanistikaverit tienaa järjestäin n. 4000e/kk. Ei sillä paljoa harrasta tai matkustele.

Vierailija
95/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

Nämä ei sellaisia olleet.

M38

Vierailija
96/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet ei kestä sitä kun ei pääsekään pätemään.

Akateemisena miehenä en ole kelpuuttanut akateemista naista. Vaimoni on alemman tason insinööri. Huomasin opiskeluaikoinani kuinka hankalia tapauksia monet humanisti/yhteiskuntatiedenaiset ovat. En halunnut tehdä elämästäni hankalaa.

No millaisia ne on, nyt heräsi uteliaisuus.

No jos olet mies niin olet hieman sadomasokisti.

Vierailija
97/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

Mun humanistikaverit tienaa järjestäin n. 4000e/kk. Ei sillä paljoa harrasta tai matkustele.

Onhan tuo reilusti yli suomalaisten keskipalkan ja mediaaneihin nähden vielä enemmän.

Mulle sopisi joku alle keskituloinen niinkuin itsekin olen.

M38

Vierailija
98/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten koulutus korreloi älykkyyteen? Ehkä olet vain tylsä ja ahdasmielinen kuten avauksesi osoittaa?

Millä lailla aloituksesta käy ilmi ahdasmielisyys ja tylsyys? -eri-

Vierailija
99/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

Anteeksi mitä?!

Vierailija
100/239 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sulla ei oo penistä

mulle ainostaa kelpaa seksikäs shemale bigcockia