Olen terveellisiä el.tapoja noudattava "läski"
Hei.
Olen siis nainen, 32v. Harrastan liikuntaa säännöllisesti. 3-4 kertaa kuussa käyn salilla, n. 2 kertaa kuussa uimassa. Kotona kahvakuulailen päivittäin ja teen n. 4 pitempää kävelylenkkiä viikossa. Kerrottakoon myös että petielämämme on aktiivisya, siinähän kuluu kanssa kaloreita :)
Mitä syömisiin tulee, niin yritän syödä mahdollisimman terveellisesti. Esimerkkipäivä:
-aamu: rahka ja mehukeitto
-lounas: salaatti, keitetty kananmuna, broileria
-välipala: rahka ja tonnikalaa
-välipala 2: pähkinöitä, mandariinia
Iltapala: puuro, 2 leipää juustolla, tuoremehua, raejuustoa.
Lisäksi juon palhon vettä ja välttelen kaikkea epäterveellistä. Esim. vaalean leivän olen vaihtanut tummaan ja sokerin käytön lähes kokonaan lopettanut.
Terveyteni on ok, minulla ei ole diabetestä, nivelvaivoja tai muutenkaan paikat kipeänä. Verenpaine ok, kolesterolia ei ole mitattu. Kuntpkin mielestäni on suht hyvä, ylöspäin kiivetessä saatan vähän hengästyä.
Itsetuntoni on kohdillaan, oidän itsestäni tällaisena kuin olen. Olen mukava ja ulospäinsuuntautunut ja ihmiset viihtyvät seurassani. Minulla on ihana mies joka pitää minua seksuaalisesti haluttavana ja harrastamme seksiä mielestäni ihan tarpeeksi :).
Pidän huolta ulkonäöstäni; meikkaan, käyn kampaajalla n. kerran kahdessa kuukaudessa leikkauttamassa uutta mallia päähäni + samalla otan väriä tukkaani. Ostan kauniita alusvaatteita ja pukeudun mielestäni hyvännäköisiin ja muodikkaisiin vaatteisiin. Käyn suihkussa säännöllisesti ja pidän muutenkin huolta hygieniastani.
Minulla on ihania ystäviä ja käyn heidän kanssaan ulkona kerran pari kuukaudessa. Otan silloin hiukka alkoholia, mutta kulutukseni on kohtuullista. En tupakoi. Mainittakoon, että baarissa minulle usein flirttaillaan, mutta olen uskollinen miehelleni.
Olen vakituisessa työsuhteessa, meillä on mieheni kanssa ostettu uudehko omakotitalo, kaksi autoa ja koira.
Olen onnellinen ja asiani on hyvin.
Seuraavaksi kerron jotain, mikä teitä järkyttää. Painan nimittäin 121 kiloa ja olen "vain" 163 cm pitkä.
Syy miksi kerroin oman tarinani, on se että meillä ylipainoisillakin voi olla hyvä ja onnellinen elämä, mekin voimme tuntea itsemme kauniiksi ja olemme miesten silmissä haluttuja. Mekin saatamme harrastaa ahkerasti liikuntaa ja noudattaa terveellisiä elämäntapoja. Tarkoitukseni ei ollut kehuskella millään, minua vain niin ottaa päähän se mitä meistä "läskeistä" ajatellaan: olemme onnettomia sohvalla makaavia sipsinmussuttajia, joista ei ole mihinkään ja jotka eivät kelpaa kenellekään ja laiskojakin ovat kuin mitkä. Sen kuvan tällä palstalla saa lukiessaan läskifoobikoiden kommentteja ja se tekee välillä niin ärtyneeksi, siksi oli pakko avautua. Saa kommentoida, mut ei mennä törkeyksiin, eihän?
Kommentit (97)
Kolme viikkoa pelkällä vedellä, niin kyllä se jossakin näkyy..
Tässä toinen läski joka aloitti salitreenin viime syksynä. Silloin painoin 102kg. Ensin aloitin vain treenaamisen ja paino putosi 4kg vaikka se lihasmassa kasvoi samalla selvästi. Nyt olen aloittanut myös laihdutuksen ja paino putoaa 0,5kg viikossa vaikka treenaan tosissani.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:52"]Oletko ap laskenut syömiäsi kaloreita? Vaikea uskoa, että sairaalloisesti ylipainoinen ei laihtuisi syömällä kuten kuvaat.
[/quote]
Omasta mielestäni en ole sairaalloinen. Kaloreita laskemalla laihdutin sen kymmenen kiloa. En enää laske kaloreita, koska luulen osaavani arvioida syömäni ruuan kalorimäärät ja pyrin pitämään ne alle 2000 kcal/pv. Vähentäisin kalorimäärää entisestään, jos en kuntoilisi yhtään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:56"]Kolme viikkoa pelkällä vedellä, niin kyllä se jossakin näkyy..
[/quoteVarmaan taju lähtisi jo parissa päiväsdä tuolla dieetillä. :(
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:56"]Muuten hyvä mutta siellä salilla käydään 3krt viikossa ei kuussa. Sun itsepetoksesi on melkoinen. Muka lihasmassa kasvaa niin ettet laihdu.
[/quote]
Totta, voisin käydä useamminkin salilla. Mutta onneksi tulee sentään kahvakuulailtua päivittäin. Luulisi harrasteideni nyt sentään jossain näkyvän!
Ap
Jos todella ylipainoinen ihminen syö alle 2000kcal/pv ja vielä päälle liikkuu, niin ilman sairauksia hän laihtuu väkisinkin. Onko kilppariarvot mitattu?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:52"]Äitini on samanlainen kuin sinä ap, ja syö myös hyvin terveellisesti. Hänkään ei kuitenkaan laihdu. Ja äiti todellakin käy salilla kolmesti viikossa, kävelee päivittäin eikä syö salaa (tän tiedän varmasti). Se nyt vaan on niin, että joidenkin keho toimii eri lailla kuin toisten. Se, että ihmiset ovat erilaisia ja heidän aineenvaihduntansa toimii eri tavoin, on jotenkin tabu, koska nykyään halutaan uskoa että kaikki olisivat samanlaisia jos vaan tahtoisivat, ja että ylipäänsä kaikkien kuuluisi olla samanlaisia.
Ps: myös minun äidilläni on kiloistaan huolimatta hyvä elämä, hyvä ura, hyvä pitkä parisuhde ja vieläpä lisänä me lapset, joiden silmissä hän on aina ollut lämmin ja viisas ihminen. En ymmärrä ollenkaan tätä asennetta, että vain hoikkana ihminen voi saada onnellisen ja rikkaan elämän.
[/quote]
Olen samaa mieltä kanssasi :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:06"]Jos todella ylipainoinen ihminen syö alle 2000kcal/pv ja vielä päälle liikkuu, niin ilman sairauksia hän laihtuu väkisinkin. Onko kilppariarvot mitattu?
[/quote]
Ei ole mitattu. Pitäisi varmaan käydä mittauttamassa varmuuden vuoksi. Onnistuukohan työterveyshuollossa?
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:52"]Oletko ap laskenut syömiäsi kaloreita? Vaikea uskoa, että sairaalloisesti ylipainoinen ei laihtuisi syömällä kuten kuvaat.
[/quote]
Omasta mielestäni en ole sairaalloinen. Kaloreita laskemalla laihdutin sen kymmenen kiloa. En enää laske kaloreita, koska luulen osaavani arvioida syömäni ruuan kalorimäärät ja pyrin pitämään ne alle 2000 kcal/pv. Vähentäisin kalorimäärää entisestään, jos en kuntoilisi yhtään.
Ap
[/quote]
BMI:si on reilusti sairaalloisen ylipainon puolella. Jos tosiaan syöt alle 2000 kcal ja liikut etkä laihdu 120 kilosta niin jossain on vikaa. Oletko käynyt lääkärissä?
ap, eikö sua pelota hillittömän ylipainon mukanaan tuomat sairaudet yms?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:16"]ap, eikö sua pelota hillittömän ylipainon mukanaan tuomat sairaudet yms?
[/quote]
No eivät ole pelottaneet, koska terveenä olen tähän asti pysynyt. Ja nythän minä koko ajan yritän pitää huolta tetveydestäni kuntoilemalla ja syömällä viisaasti!
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:04"]
[/quote]
Ap
[/quote]
BMI:si on reilusti sairaalloisen ylipainon puolella. Jos tosiaan syöt alle 2000 kcal ja liikut etkä laihdu 120 kilosta niin jossain on vikaa. Oletko käynyt lääkärissä?
[/quote]
En ole lihavuuteni takia käynyt lääkärissä. Kun olen ollut sairaana tai käynyt työrveystarkastuksissa on painoni ollut puheena hoitajan kanssa, muttei mitään sen kummempaa.
Ja laihduinhan minä nopeastikin sen 10 kiloa, kun aloin laskea kaloreita. Kuten sanoin, luulen että kuntoilun aloitus pysäytti painonlaskun,mutta enköhän saa sen vielä uudelleen laskuun. Tarkoitus ei ole jäädä tämän painoiseksi!
Ap
Jos et muka laihdu, niin kehosi on niin pahasti säästöliekillä että päivittäinen kulutksesi on 500kcal. Jos asia on näin, niin kannattaa mennä lääkäriin. Ei ole kauhean terveellistä pidemmän päälle.
Syöt aivan liian vähän mikäli haluat laihtua. Normaaliruokavaliolla ei yleensä tarvi mitään viikonloppuherkutteluja tai tarvi pelätä "repsahduksia".
Kilpirauhasessasi on todella jotakin vikaa, tai sitten sinulla on ahmimishäiriö, jota et pysty myöntämään itsellesi tai muille. Tästä on tehty dokumenttikin - ylipainoisten ihmisten, jotka väittivät ja lopulta jopa itsekin uskoivat syövänsä kevyesti ja paljon pienemmissä määrin kuin todellisuudessa, koteihin asennettiin valvontakamerat ja kas kummaa, yön pimeinä tunteina kaivettiin herkut esiin sängyn alta, aamulla ei muistettu enää mitään. Aivan ensimmäiseksi kävisin sinuna lääkärissä, saat tietää onko tälle joku terveydellinen vai ihan psykologinen syy.
Muuten hyvä mutta siellä salilla käydään 3krt viikossa ei kuussa. Sun itsepetoksesi on melkoinen. Muka lihasmassa kasvaa niin ettet laihdu.