Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen terveellisiä el.tapoja noudattava "läski"

Vierailija
22.01.2014 |

Hei.

Olen siis nainen, 32v. Harrastan liikuntaa säännöllisesti. 3-4 kertaa kuussa käyn salilla, n. 2 kertaa kuussa uimassa. Kotona kahvakuulailen päivittäin ja teen n. 4 pitempää kävelylenkkiä viikossa. Kerrottakoon myös että petielämämme on aktiivisya, siinähän kuluu kanssa kaloreita :)

Mitä syömisiin tulee, niin yritän syödä mahdollisimman terveellisesti. Esimerkkipäivä:

-aamu: rahka ja mehukeitto

-lounas: salaatti, keitetty kananmuna, broileria

-välipala: rahka ja tonnikalaa

-välipala 2: pähkinöitä, mandariinia

Iltapala: puuro, 2 leipää juustolla, tuoremehua, raejuustoa.

Lisäksi juon palhon vettä ja välttelen kaikkea epäterveellistä. Esim. vaalean leivän olen vaihtanut tummaan ja sokerin käytön lähes kokonaan lopettanut.

Terveyteni on ok, minulla ei ole diabetestä, nivelvaivoja tai muutenkaan paikat kipeänä. Verenpaine ok, kolesterolia ei ole mitattu. Kuntpkin mielestäni on suht hyvä, ylöspäin kiivetessä saatan vähän hengästyä.

Itsetuntoni on kohdillaan, oidän itsestäni tällaisena kuin olen. Olen mukava ja ulospäinsuuntautunut ja ihmiset viihtyvät seurassani. Minulla on ihana mies joka pitää minua seksuaalisesti haluttavana ja harrastamme seksiä mielestäni ihan tarpeeksi :).

Pidän huolta ulkonäöstäni; meikkaan, käyn kampaajalla n. kerran kahdessa kuukaudessa leikkauttamassa uutta mallia päähäni + samalla otan väriä tukkaani. Ostan kauniita alusvaatteita ja pukeudun mielestäni hyvännäköisiin ja muodikkaisiin vaatteisiin. Käyn suihkussa säännöllisesti ja pidän muutenkin huolta hygieniastani.

Minulla on ihania ystäviä ja käyn heidän kanssaan ulkona kerran pari kuukaudessa. Otan silloin hiukka alkoholia, mutta kulutukseni on kohtuullista. En tupakoi. Mainittakoon, että baarissa minulle usein flirttaillaan, mutta olen uskollinen miehelleni.

Olen vakituisessa työsuhteessa, meillä on mieheni kanssa ostettu uudehko omakotitalo, kaksi autoa ja koira.

Olen onnellinen ja asiani on hyvin.

Seuraavaksi kerron jotain, mikä teitä järkyttää. Painan nimittäin 121 kiloa ja olen "vain" 163 cm pitkä.

Syy miksi kerroin oman tarinani, on se että meillä ylipainoisillakin voi olla hyvä ja onnellinen elämä, mekin voimme tuntea itsemme kauniiksi ja olemme miesten silmissä haluttuja. Mekin saatamme harrastaa ahkerasti liikuntaa ja noudattaa terveellisiä elämäntapoja. Tarkoitukseni ei ollut kehuskella millään, minua vain niin ottaa päähän se mitä meistä "läskeistä" ajatellaan: olemme onnettomia sohvalla makaavia sipsinmussuttajia, joista ei ole mihinkään ja jotka eivät kelpaa kenellekään ja laiskojakin ovat kuin mitkä. Sen kuvan tällä palstalla saa lukiessaan läskifoobikoiden kommentteja ja se tekee välillä niin ärtyneeksi, siksi oli pakko avautua. Saa kommentoida, mut ei mennä törkeyksiin, eihän?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et syö lämmintä päivällistä?

Vierailija
22/97 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et syö juuri ollenkaan kasviksia, jos olisin sinä lisäisin niiden määrää hurjasti ja vähentäisin esim. viljoja. Muutenkin tunnut syövän kyllä aika vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaat niin vähän ettei se kyllä sinulle juurikaan lihasta ole tuonut. Eniten painoa saa pudotettua juuri katsomalla syömisiään. Itsepetosta sanon minä. Miksei pula-ajalla ollut läskejä?

Vierailija
24/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti syö esimerkkipäivän mukaisesti suurinta osaa ajasta. Muuten olisit kevyempi. Aivan varmasti. Eli mitä järkeä on laittaa tänne jotakin "esimerkkipäivän ruokalistaa" edes, jos sitä ei noudata?

Vierailija
25/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kiloilla voisit nauttia ruuastakin. Kuka hitto syö rahkaa tai tunaa? *puistatus* Esimerkkipäiväs kyllä kuulosti huonolta vitsiltä.

Mä olen samankokoinen kuin sä ja nautin elämästä ja perheestä ja mauista. Mä olen ihan omaa laiskuuttani läski. Syön komeesti ja liikun vähästi.

Vierailija
26/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pysyykö painosi tasaisena tuolla ravinnolla ja liikunnalla? kaipa suht terveellistäkin ruokaa voi syödä ihan liian paljon ja lihoa, mutta en ihan usko, että se on silti pidemmän päälle terveellistä ainakaan nivelille tai selälle

Vierailija
27/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet itsellesi nyt aika lailla.

Vierailija
28/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 120kg ei ole rehellisesti läski vaan "läski"?

Vierailija
29/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne loput 2000 - 5000 kaloria päivässä sitten tulevat?

Vierailija
30/97 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/97 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pula-aikaan ei ollut läskejä, mutta eikös yksi hypoteesi ole, että puha-ajasta selvinneiden jälkeläisten elimistöt on ohjelmoitu toimimaan niin, että varastoivat varmuudeksi kaiken ja syövät niin paljon kuin voivat.

Jos näin on, niin sellaisten, joiden isovanhemmat eivät kärsineet nälkää ja puutetta, on helpompi pysyä hoikkana, kun elimistö "luottaa" siihen, että ravintoa riittää. Ja säästöliekille vetäminen on viimeinen asia, jota kannattaa tehdä laihtuakseen, koska silloin keho luulee, että pula-aika taas iskee ja varastoi kaiken, mitä vain ovi. Jotenkin näin, asiantuntijat lisätköön, jos tietävät jotain tästä tarkemmin.

Vierailija
32/97 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:28"]

No olipas tullut viestiä. Yritän tässä nyt vastailla vähän kaikille.

Syödyt kalorini päivässä ovat oman arvioni mukaan n. 1400-2000 kcal, hieman vaihtelee päivittäin. Syön aikalailla terveellisiä ruokia, määrät ovat mielestäni sopivat. Omasta mielestäni en syö määrällisesti (enkä kaloreita) liikaa tai liian vähän, vaan juuri sopivasti. Silloin tällöin otan palan pullaa tai palan pizzaa mieheltäni, nämä siis noiden muiden syömisteni päälle tapahtuvia "retkahduksia". Viikonloppuisin minulla on lupa ottaa rennommin, ja silloin saatan syödä namipussin tai pringles purkin elokuvaa katsellessa. Voin myös valmistaa jotain vähän rasvaisempaa ruokaa (juustopasta jne).

En usko, että söisin liian vähän ja siitä syystä olisin säästöliekillä ja kulutukseni olisi todella pieni, jolloin laihtumista ei tapahdu. En usko myöskään että söisin päivittäin yli tuon 2000 kcal:n rajan, osaan omasta mielestäni arvioida ruoka-aineiden sisältämät kalorit aika hyvin. Mutta voinhan ottaa kalorinlaskennan taas käyttöön, sillä ainakin varmistan etten syö "yli".

Liikuntaa harrastan tosiaan sen mitä kerroin, mutta salilla voisin käydä useammin, kuten joku ehdotti. Minulla ei ole salilla mitään varsinaista ohjelmaa, jonka mukaan menisin, vaan teen siellä mitä milloinkin huvittaa. Joskus saattaa olla että poljen kuntopyörää, hölkkään matolla ja teen esim reisilihaksia. En oikein tiedä mitä siellä pitäisi ihan oikeaoppisesti tehdä, joten teen sitä mikä itsestä hyvältä tuntuu.

Kahvakuulaa heiluttelen muutamankymmenen kerran päivässä, painoa sillä on 8 kiloa. Käytän sitä tuolla haaroissa ja heiluttelen ees taas :D

Lenkit on n. 5 kilometrin mittaisia ja hiki tulee, sen verran reipas on tahti lenkillä käydessä.

Kilpirauhastani ei ole tutkittu, mutta olen lähes varma, ettei vika ole siinä. Syytän edelleen tuota liikunnan aloitusta, koska silloin painon putoaminenkin pysähtyi. En nyt väitä että kymmentä kiloa olisi lihasta tullut, mut onhan sen nyt jossain näyttävä kuitenkin :) Eikö kilpirauhanen sitten oireilisi jotenkin muutenkin kuin vain pelkkänä lihavuutena? Ja laihdutinhan minä helposti pois ensimmäiset kymmenen kiloa, ei ne voi kaikki nesteitäkään olla.

Ap

[/quote]

Voi että.. Kyllä ne ihan hyvin pystyivät olemaan pelkästään nesteitä. Itse laihduin kahdessa viikossa kymmenen kiloa, kun aloitin ruuan punnitsemisen ja kasvisten runsaan syömisen ja ne olivat pelkkää nestettä. Tiputettavaa oli tuolloin 30kg. 

Mutta tämä aloitus haisee. Joko koko juttu on satua, tai aloittaja valehtelee joko meille tai itselleen. Kun itse vedin noin 400-600 kalorin päivä vajeella vuoden, laihduin 20kg. Lenkillä/pyöräilemässä kävin 6 kertaa viikossa, josta 4 kertaa oli maksimisykkeellä. Kuntosalilla kävin 5 kertaa viikossa n. 2h sessioita. Joogaa harrastin (ja harrastan edelleen) päivittäin. 

Jos ap:n kalorivaje on totta, hänen tulisi laihtua ilman liikuntaakin. Lihaskasvu on todella hidasta ja ap:n ruokavalio ei lihaskasvua tue. Laskeekohan hän esim. limppareita, maitoa, mehuja tms. mukaan kaloreihinsa? 

Vierailija
33/97 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:28"]

No olipas tullut viestiä. Yritän tässä nyt vastailla vähän kaikille.

Syödyt kalorini päivässä ovat oman arvioni mukaan n. 1400-2000 kcal, hieman vaihtelee päivittäin. Syön aikalailla terveellisiä ruokia, määrät ovat mielestäni sopivat. Omasta mielestäni en syö määrällisesti (enkä kaloreita) liikaa tai liian vähän, vaan juuri sopivasti. Silloin tällöin otan palan pullaa tai palan pizzaa mieheltäni, nämä siis noiden muiden syömisteni päälle tapahtuvia "retkahduksia". Viikonloppuisin minulla on lupa ottaa rennommin, ja silloin saatan syödä namipussin tai pringles purkin elokuvaa katsellessa. Voin myös valmistaa jotain vähän rasvaisempaa ruokaa (juustopasta jne).

En usko, että söisin liian vähän ja siitä syystä olisin säästöliekillä ja kulutukseni olisi todella pieni, jolloin laihtumista ei tapahdu. En usko myöskään että söisin päivittäin yli tuon 2000 kcal:n rajan, osaan omasta mielestäni arvioida ruoka-aineiden sisältämät kalorit aika hyvin. Mutta voinhan ottaa kalorinlaskennan taas käyttöön, sillä ainakin varmistan etten syö "yli".

Liikuntaa harrastan tosiaan sen mitä kerroin, mutta salilla voisin käydä useammin, kuten joku ehdotti. Minulla ei ole salilla mitään varsinaista ohjelmaa, jonka mukaan menisin, vaan teen siellä mitä milloinkin huvittaa. Joskus saattaa olla että poljen kuntopyörää, hölkkään matolla ja teen esim reisilihaksia. En oikein tiedä mitä siellä pitäisi ihan oikeaoppisesti tehdä, joten teen sitä mikä itsestä hyvältä tuntuu.

Kahvakuulaa heiluttelen muutamankymmenen kerran päivässä, painoa sillä on 8 kiloa. Käytän sitä tuolla haaroissa ja heiluttelen ees taas :D

Lenkit on n. 5 kilometrin mittaisia ja hiki tulee, sen verran reipas on tahti lenkillä käydessä.

Kilpirauhastani ei ole tutkittu, mutta olen lähes varma, ettei vika ole siinä. Syytän edelleen tuota liikunnan aloitusta, koska silloin painon putoaminenkin pysähtyi. En nyt väitä että kymmentä kiloa olisi lihasta tullut, mut onhan sen nyt jossain näyttävä kuitenkin :) Eikö kilpirauhanen sitten oireilisi jotenkin muutenkin kuin vain pelkkänä lihavuutena? Ja laihdutinhan minä helposti pois ensimmäiset kymmenen kiloa, ei ne voi kaikki nesteitäkään olla.

Ap

[/quote]

Voi että.. Kyllä ne ihan hyvin pystyivät olemaan pelkästään nesteitä. Itse laihduin kahdessa viikossa kymmenen kiloa, kun aloitin ruuan punnitsemisen ja kasvisten runsaan syömisen ja ne olivat pelkkää nestettä. Tiputettavaa oli tuolloin 30kg. 

Mutta tämä aloitus haisee. Joko koko juttu on satua, tai aloittaja valehtelee joko meille tai itselleen. Kun itse vedin noin 400-600 kalorin päivä vajeella vuoden, laihduin 20kg. Lenkillä/pyöräilemässä kävin 6 kertaa viikossa, josta 4 kertaa oli maksimisykkeellä. Kuntosalilla kävin 5 kertaa viikossa n. 2h sessioita. Joogaa harrastin (ja harrastan edelleen) päivittäin. 

Jos ap:n kalorivaje on totta, hänen tulisi laihtua ilman liikuntaakin. Lihaskasvu on todella hidasta ja ap:n ruokavalio ei lihaskasvua tue. Laskeekohan hän esim. limppareita, maitoa, mehuja tms. mukaan kaloreihinsa? 

[/quote]

Täytynee ottaa kalorinlaskenta uudelleen käyttöön ja laskea aivan kaikki. Alan tässä jo itsekin epäillä, että syönkö kuitenki liikaa kaloreita. Kertyykö niitä jotenkin vahingossa enemmäin kuin luulen...

Mutta mitenkäs kun tiedän monia ihan normaalisti syöviä ja liikkuviakin ihmisiä ja heiltäkään ei vain paino putoa, en ole ainoa. Voiko vika olla aineenvaihdunnassa? Mites sitten kun on laihoja, jotka eivät liho vaikka mitä söisivät. Asiat ei mene aina niin kuin luulisi.

En minäkään täällä tahallani satuile, kyllä myöntäisin suoraan jos söisin liikaa ja tiedostaisin sen itse

Ap

Vierailija
34/97 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskepa huomiset kalorisi tarkalleen ja kirjaa ylös. Tule sitten illalla kertomaan mitä tuli. Jatka tätä pari viikkoa, äläkä huijaa.

Pakko sanoa että juustopasta, Pringlesit, karkkipussi, satunnaiset pullat ja pizzat - niistä tulee tuhansia ja tuhansia kaloreita todella äkkiä. Plus että ovat säännöllisesti syötyinä tajuttoman epäterveellisiä muutenkin!

Vierailija
35/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
36/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162cmja 57kg. Laihduin 54 kiloiseksi tällä:

Aamupala kahvi/tee ja omena

lounas tonnikala öljyssä ja vihanneksia (ei kastiketta)

Välipala hedelmä

päivällinen kotiruokaa pieni annos mahd paljon lihaa ja kasviksia.ei pastaa/perunaa

iltapala hapabkorppu ja teetä ja juustosiivu

Vierailija
37/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliostasi puuttuu jotakuinkin puolet välttämättämistä ravintoaineista, vitamiineista, hivenistä ja ravintokuiduista. Nyt ravitsemusterapeutille korjaamaan tuo ruokavalio terveelliseksi. Ihme jos olet vielä terve...

Vierailija
38/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kilotolkulla lihasta tulee vain tehokkaasti treenaaville bodareille, jotka syövät kaikenmaailman proteiinia. Taviksella kilokin on jo paljon. Et siis ole kilokaupalla saanut lihasta noilla treeneillä ja kahvakuulan heilutettululla, se on täysin mahdotonta. Katsopa vähän siellä salilla millaisia painoja (anteeksi, olen kyylännyt, ihaillen tosin) lihaksikkaat naiset heiluttavat. Ne, jotka ovat lihaksikkaita, eivätkä vain luule. Katsopa vaikka sitten taitoluistelijoita ja voimistelijoita. Heillä on jonkun verran lihaksia, mutta silti he ovat todella kevyitä ja hekin käyvät salilla. 

Vierailija
39/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 07:17"]En usko että on provo ja uskon kaiken mitä ap sanoo. Olen nimittäin itsekin n. 120-kiloinen, ja osaan kalorilaskennan etu- ja takaperin lukuisia kertoja laihdutettuani.

minulle esim Kiloklubi suosittelee laihdutukseen noin 1800 kcal syömistä päivässä ja Kiloklubissahan on tarkoitus laihtua maltilla. Tuossa on siis ehkä noin 400kcal vaje kulutukseen nähden. No, jos syön tuon määrän maanantaista perjantaihin, on energiavajeeni 2000kcal. Ja jos viikolla kerran sorrun siihen pullaan tai pitsanpalaan, voi energiavaje olla noin 1700kcal. Lauantaina syön muuten normaalisti mutta päivällisellä juustopastaa ja kas, olen syönyt yli kulutukseni ja vajetta on enää 1300kcal. Sunnuntaina syön kulutukseni verran. Tähän kun lisätään karkkipussi tai pringlesboksi, lopputulos viikolle on noin -500kcal. Ja sillähän laihtuu keskimäärin 70 grammaa. Siis SEITSEMÄNKYMMENTÄ. Eli ei käytännössä mitään koska kalorilaskenta ei voi ikinä mennä ihan nappiin.

Eli näin helppoa on elää terveellisesti ja kolmella valinnalla pilata koko laihdutusviikko.

Lihavan laihduttaminen ei siis ole yhtään sen helpompaa kuin kevyemmänkään vaikka aina ajatellaan että äkkiä ne kilot karisee. Kariseehan ne, mutta todella tarkkana saa olla koko ajan. Ja siksihän ne laihdutukset yleensä katkeavat: ei jaksa olla tiukkana koko ajan joten kyllästyy ja laittaa koko homman "läskiksi", tai sitten "laihduttaa" eikä juuri mitään tapahdu ja siksi luovuttaa. Ja ihmettelee vaan sitä että varmaan on kilpirauhasessa nyt vika eikä itsessä.

[/quote] Mä en ymmärrä tätä. Jos haluaa laihtua, niin eikö ole päiväselvää että karkkipussit ja sipsit eivät kuulu ruokavalioon? Varsinkin jos repsahdus on koko pussi tmv. Sokerista vierottuminen olisi muutenkin tärkeää ja jos sen kanssa on ongelmia ei oteta edes sitä yhtä karkkia ettei se laukase himoa.

Yllä oleva kirjoittaja ei selvästikään ole tehnyt henkistä luopumista vanhasta tavastaan. Ja on eroa syödä sitä juustopastaa megalautasellinen verrattuna desiin pariin, mutta miksi kannattaisi syödä sellaista ruokaa joka suurella todennäköisyydellä laukasee himon syömiseen. Eli huomioitko myös määrät mitä syöt?

Vierailija
40/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 06:44"][quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 07:17"]En usko että on provo ja uskon kaiken mitä ap sanoo. Olen nimittäin itsekin n. 120-kiloinen, ja osaan kalorilaskennan etu- ja takaperin lukuisia kertoja laihdutettuani.

minulle esim Kiloklubi suosittelee laihdutukseen noin 1800 kcal syömistä päivässä ja Kiloklubissahan on tarkoitus laihtua maltilla. Tuossa on siis ehkä noin 400kcal vaje kulutukseen nähden. No, jos syön tuon määrän maanantaista perjantaihin, on energiavajeeni 2000kcal. Ja jos viikolla kerran sorrun siihen pullaan tai pitsanpalaan, voi energiavaje olla noin 1700kcal. Lauantaina syön muuten normaalisti mutta päivällisellä juustopastaa ja kas, olen syönyt yli kulutukseni ja vajetta on enää 1300kcal. Sunnuntaina syön kulutukseni verran. Tähän kun lisätään karkkipussi tai pringlesboksi, lopputulos viikolle on noin -500kcal. Ja sillähän laihtuu keskimäärin 70 grammaa. Siis SEITSEMÄNKYMMENTÄ. Eli ei käytännössä mitään koska kalorilaskenta ei voi ikinä mennä ihan nappiin.

Eli näin helppoa on elää terveellisesti ja kolmella valinnalla pilata koko laihdutusviikko.

Lihavan laihduttaminen ei siis ole yhtään sen helpompaa kuin kevyemmänkään vaikka aina ajatellaan että äkkiä ne kilot karisee. Kariseehan ne, mutta todella tarkkana saa olla koko ajan. Ja siksihän ne laihdutukset yleensä katkeavat: ei jaksa olla tiukkana koko ajan joten kyllästyy ja laittaa koko homman "läskiksi", tai sitten "laihduttaa" eikä juuri mitään tapahdu ja siksi luovuttaa. Ja ihmettelee vaan sitä että varmaan on kilpirauhasessa nyt vika eikä itsessä.

[/quote] Mä en ymmärrä tätä. Jos haluaa laihtua, niin eikö ole päiväselvää että karkkipussit ja sipsit eivät kuulu ruokavalioon? Varsinkin jos repsahdus on koko pussi tmv. Sokerista vierottuminen olisi muutenkin tärkeää ja jos sen kanssa on ongelmia ei oteta edes sitä yhtä karkkia ettei se laukase himoa.

Yllä oleva kirjoittaja ei selvästikään ole tehnyt henkistä luopumista vanhasta tavastaan. Ja on eroa syödä sitä juustopastaa megalautasellinen verrattuna desiin pariin, mutta miksi kannattaisi syödä sellaista ruokaa joka suurella todennäköisyydellä laukasee himon syömiseen. Eli huomioitko myös määrät mitä syöt?

[/quote]Olen se ylläoleva kirjoittaja. Otin siis tuohon esimerkkiin mukaan ne asiat, jotka ap on maininnut tässä ketjussa. Eli satunnainen pulla tai pitsanpala, viikonlopun juustopasta, karkit ja pringles. Tämä ei siis ollut suoraan minun elämästäni.