Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen terveellisiä el.tapoja noudattava "läski"

Vierailija
22.01.2014 |

Hei.

Olen siis nainen, 32v. Harrastan liikuntaa säännöllisesti. 3-4 kertaa kuussa käyn salilla, n. 2 kertaa kuussa uimassa. Kotona kahvakuulailen päivittäin ja teen n. 4 pitempää kävelylenkkiä viikossa. Kerrottakoon myös että petielämämme on aktiivisya, siinähän kuluu kanssa kaloreita :)

Mitä syömisiin tulee, niin yritän syödä mahdollisimman terveellisesti. Esimerkkipäivä:

-aamu: rahka ja mehukeitto

-lounas: salaatti, keitetty kananmuna, broileria

-välipala: rahka ja tonnikalaa

-välipala 2: pähkinöitä, mandariinia

Iltapala: puuro, 2 leipää juustolla, tuoremehua, raejuustoa.

Lisäksi juon palhon vettä ja välttelen kaikkea epäterveellistä. Esim. vaalean leivän olen vaihtanut tummaan ja sokerin käytön lähes kokonaan lopettanut.

Terveyteni on ok, minulla ei ole diabetestä, nivelvaivoja tai muutenkaan paikat kipeänä. Verenpaine ok, kolesterolia ei ole mitattu. Kuntpkin mielestäni on suht hyvä, ylöspäin kiivetessä saatan vähän hengästyä.

Itsetuntoni on kohdillaan, oidän itsestäni tällaisena kuin olen. Olen mukava ja ulospäinsuuntautunut ja ihmiset viihtyvät seurassani. Minulla on ihana mies joka pitää minua seksuaalisesti haluttavana ja harrastamme seksiä mielestäni ihan tarpeeksi :).

Pidän huolta ulkonäöstäni; meikkaan, käyn kampaajalla n. kerran kahdessa kuukaudessa leikkauttamassa uutta mallia päähäni + samalla otan väriä tukkaani. Ostan kauniita alusvaatteita ja pukeudun mielestäni hyvännäköisiin ja muodikkaisiin vaatteisiin. Käyn suihkussa säännöllisesti ja pidän muutenkin huolta hygieniastani.

Minulla on ihania ystäviä ja käyn heidän kanssaan ulkona kerran pari kuukaudessa. Otan silloin hiukka alkoholia, mutta kulutukseni on kohtuullista. En tupakoi. Mainittakoon, että baarissa minulle usein flirttaillaan, mutta olen uskollinen miehelleni.

Olen vakituisessa työsuhteessa, meillä on mieheni kanssa ostettu uudehko omakotitalo, kaksi autoa ja koira.

Olen onnellinen ja asiani on hyvin.

Seuraavaksi kerron jotain, mikä teitä järkyttää. Painan nimittäin 121 kiloa ja olen "vain" 163 cm pitkä.

Syy miksi kerroin oman tarinani, on se että meillä ylipainoisillakin voi olla hyvä ja onnellinen elämä, mekin voimme tuntea itsemme kauniiksi ja olemme miesten silmissä haluttuja. Mekin saatamme harrastaa ahkerasti liikuntaa ja noudattaa terveellisiä elämäntapoja. Tarkoitukseni ei ollut kehuskella millään, minua vain niin ottaa päähän se mitä meistä "läskeistä" ajatellaan: olemme onnettomia sohvalla makaavia sipsinmussuttajia, joista ei ole mihinkään ja jotka eivät kelpaa kenellekään ja laiskojakin ovat kuin mitkä. Sen kuvan tällä palstalla saa lukiessaan läskifoobikoiden kommentteja ja se tekee välillä niin ärtyneeksi, siksi oli pakko avautua. Saa kommentoida, mut ei mennä törkeyksiin, eihän?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän syy kiloihin löydy ihan ap:n omista teksteistä.

Ensimmäinen ongelma on annoskoot.

AP kertoo, että luulee tietävänsä paljonko syö ja että annoskoot ovat varmaan ihan ok. Annoskoot ovat yksi suurin ongelma, kun ylipainoinen ihminen arvioi saamiaan kaloreja. Ne nimittäin todella usein menevät pieleen. Ellet punnitse jokaista syömääsi ateriaa, et todellakaan tiedä tarkkaa kalorimäärääsi, nimittäin oma silmä ei ole luotettava annoskoon mittaaja. Tämä on ihan yleinen ongelma, itsekin olen sen kanssa taistellut. "Oikeankokoiset" annokset tuntuvat aika pieniltä, varsinkin jos on tottunut siihen, että oikeaa ruokaa voi syödä miten paljon vain.

Toiseksi: nämä "pienet" herkuttelut.

Yhdessä suklaalevyssä (200g) on yli 1000 kaloria. Yhdessä Pringles purkissa on n. 900 kaloria. Yksi pulla/pizzapala voi helposti olla yli 300 kaloria. Jos viikolla syö n. kulutuksen verran tai hieman sen alle, voi silti viikonlopun "pienellä" herkuttelulla joko kasvattaa painoaan tai ainakin pitää sen samana. Puoli kiloa rasvaa vasta 3500 kalorin kalorivajetta, eli pudottaakseen puoli kiloa, ihmisen täytyy viikon aikana (ja seuraavan viikon aikana, ja sitä seuraavan) syödä 3500 kaloria vähemmän kuin kuluttaa. Useimmilla tämä vaatii jo jonkinlaista ruokavalion tarkistusta JA herkkujen vähentämistä/poistamista.

Kolmanneksi: liikunta lisää kulutusta todella vähän, esim. tunnin rauhallinen kävely ei välttämättä kuluta 300 kaloria enempää, eikä reipas tunnin juoksulenkkikään usein kuluta paljoa yli 600 kaloria ja tässä puhutaan jo siis todella reippaasta liikunnasta).

Se, että ap on tyytyväinen omaan kehoonsa ja oloonsa on ihan sallittua. On hienoa, että pystyy nauttimaan elämästään, olipa minkä kokoinen tahansa. Ei ap:n tarvitsekaan olla yhtään hoikempi tai vähentää syömisiään tai lisätä liikuntaa. Mutta on itsensä huijausta kuvitella, että n. 40 kilon ylipaino säilyisi täysin terveellisellä ja kalorimääräisesti kulutuksen alapuolella olevalla ruokavaliolla (huom. liikunnasta en edes mainitse, sillä sen vaikutus painoon on tässä kohtaa todella pieni) tai että tuosta 40:stä kilosta suuri osa on lihasta.

Vierailija
42/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän sama tilanne. Viikolla vajetta jää helposti 300-500 kcal per päivä => max -2500 kcal, mutta sitten saatan perjantai-iltana syödä pussin karkkia ja sunnuntaina pizzan => +2500 kcal, joten paino pysyy samana. Itse en mitenkään tietoisesti herkuttele viikonloppuisin vaan syön muutoin samalla tavalla kuin arkena. Itse en tosin ole ylipainoinen, mutta sinänsä ymmärrän hyvin, miksi ap ei laihdu. Toinen juttu on, että jotta aineenvaihdunta lähtee kunnolla käyntiin, tarvitaan todella reipasta liikuntaa, ei mitään kevyttä kävelyä tai kahvakuulan heilutelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:52"]Oletko ap laskenut syömiäsi kaloreita? Vaikea uskoa, että sairaalloisesti ylipainoinen ei laihtuisi syömällä kuten kuvaat.

[/quote]

Omasta mielestäni en ole sairaalloinen. Kaloreita laskemalla laihdutin sen kymmenen kiloa. En enää laske kaloreita, koska luulen osaavani arvioida syömäni ruuan kalorimäärät ja pyrin pitämään ne alle 2000 kcal/pv. Vähentäisin kalorimäärää entisestään, jos en kuntoilisi yhtään.

Ap

[/quote]

BMI:si on reilusti sairaalloisen ylipainon puolella. Jos tosiaan syöt alle 2000 kcal ja liikut etkä laihdu 120 kilosta niin jossain on vikaa. Oletko käynyt lääkärissä?

[/quote]

Eräs tuttuni kävi vastaavan ongelman takia lääkärissä. Mukana hänellä oli puolen vuoden ruokapäiväkirja. Lääkäri nauroi ja käski merkkaamaan suklaatkin rehellisesti ruokapäiväkirjaan. 

Kaikkien aineenvaihdunta ei ole samanlainen, vaikka kilpirauhassairautta ei olisikaan. Kun kävin koulua toisella paikkakunnalla ja asuin koulun asuntolassa, vieressäni ruokapöydässä istui nk. läpipasko mies, joka otti lautaselleen 15 perunaa, kastiketta ja muuta, kunnes lautanen oli kukkuralleen täynnä. Itse söin normaalin tai pienen annoksen. Illat vietimme asuntolan yhteisissä tiloissa. Minä olin pullukka, kaverini laiha kuin tikku. Joko tämä kaverini treenasi hiki päässä salaa öisin, tai ihmiset eivät ole kaikki samanlaisia.

Vierailija
44/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:28"]

Minulla ei ole salilla mitään varsinaista ohjelmaa, jonka mukaan menisin, vaan teen siellä mitä milloinkin huvittaa. Joskus saattaa olla että poljen kuntopyörää, hölkkään matolla ja teen esim reisilihaksia. En oikein tiedä mitä siellä pitäisi ihan oikeaoppisesti tehdä, joten teen sitä mikä itsestä hyvältä tuntuu.

Kahvakuulaa heiluttelen muutamankymmenen kerran päivässä, painoa sillä on 8 kiloa. Käytän sitä tuolla haaroissa ja heiluttelen ees taas :D 

Ap

[/quote]

Joo ei tollasella kyllä mitään lihaksia kasvateta :D naisilla se lihaskasvu on aika surkeeta vaikka kävis 3 kertaa viikossa tekemässä oikealla ohjelmalla ja tosi raskailla painoilla, ihan siis ns bodausmielessä. Ja mun mielestä joksikin kotitreeniksi (esim kahvakuulalla) lasketaan vasta sellainen että treeni kestää mielellään yli 20 min, tulee hiki ja hengästyy ja kehoa tulee kuormitettua useammalla kuin yhdellä liikkeellä. Ei tollasesta oikeesti ole mitään hyötyä (okei no tyhjää parempaahan jokainen heilautus on). 

[/quote]

Minä käyn salilla "bodaysmielessä". Ruokavalio on tikissä, ja salikertoja tulee kuusi kappaletta viikossa. Lihaskasvu on silti hidasta ja vuodessa lihakset ovat kasvaneet noin kahdella kilolla. Olen nyt "bodannut" kaksi vuotta ja lihaksia on tullut n. 4kg. 

Vierailija
45/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvakuulaa heiluttelen muutamankymmenen kerran päivässä, painoa sillä on 8 kiloa. Käytän sitä tuolla haaroissa ja heiluttelen ees taas :D

Ap

[/quote]Anna minun kaikki kestää! Itse teen etuheilautusta 24 kg kuulalla 15 toiston sarjoja ja enemmänkin voisi olla painoa, ei vaan ole painavampaa kuulaa ja itse painan 70 kg.

Vierailija
46/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas tullut viestiä. Yritän tässä nyt vastailla vähän kaikille.

Syödyt kalorini päivässä ovat oman arvioni mukaan n. 1400-2000 kcal, hieman vaihtelee päivittäin. Syön aikalailla terveellisiä ruokia, määrät ovat mielestäni sopivat. Omasta mielestäni en syö määrällisesti (enkä kaloreita) liikaa tai liian vähän, vaan juuri sopivasti. Silloin tällöin otan palan pullaa tai palan pizzaa mieheltäni, nämä siis noiden muiden syömisteni päälle tapahtuvia "retkahduksia". Viikonloppuisin minulla on lupa ottaa rennommin, ja silloin saatan syödä namipussin tai pringles purkin elokuvaa katsellessa. Voin myös valmistaa jotain vähän rasvaisempaa ruokaa (juustopasta jne).

En usko, että söisin liian vähän ja siitä syystä olisin säästöliekillä ja kulutukseni olisi todella pieni, jolloin laihtumista ei tapahdu. En usko myöskään että söisin päivittäin yli tuon 2000 kcal:n rajan, osaan omasta mielestäni arvioida ruoka-aineiden sisältämät kalorit aika hyvin. Mutta voinhan ottaa kalorinlaskennan taas käyttöön, sillä ainakin varmistan etten syö "yli".

Liikuntaa harrastan tosiaan sen mitä kerroin, mutta salilla voisin käydä useammin, kuten joku ehdotti. Minulla ei ole salilla mitään varsinaista ohjelmaa, jonka mukaan menisin, vaan teen siellä mitä milloinkin huvittaa. Joskus saattaa olla että poljen kuntopyörää, hölkkään matolla ja teen esim reisilihaksia. En oikein tiedä mitä siellä pitäisi ihan oikeaoppisesti tehdä, joten teen sitä mikä itsestä hyvältä tuntuu.

Lenkit on n. 5 kilometrin mittaisia ja hiki tulee, sen verran reipas on tahti lenkillä käydessä.

Kilpirauhastani ei ole tutkittu, mutta olen lähes varma, ettei vika ole siinä. Syytän edelleen tuota liikunnan aloitusta, koska silloin painon putoaminenkin pysähtyi. En nyt väitä että kymmentä kiloa olisi lihasta tullut, mut onhan sen nyt jossain näyttävä kuitenkin :) Eikö kilpirauhanen sitten oireilisi jotenkin muutenkin kuin vain pelkkänä lihavuutena? Ja laihdutinhan minä helposti pois ensimmäiset kymmenen kiloa, ei ne voi kaikki nesteitäkään olla.

Ap

[/quote]Ei tuolla tavalla mikään lihasmassa kasva, 8 kg kuula on tosi pieni paino!

Vierailija
47/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei kai noi sipsit kuulu vakiona sinun viikonloppuherkutteluun? Ne ovat todella epäterveellisiä ja suolaisia, keräävät siis turhaa nestettä kroppaan. Noita pitäisi syödä vain pari kertaa vuodessa!!!

Vierailija
48/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuo pula-ajan hokeminen, mistä lyödään vetoa ettei tuolla kirjoittajalla ole hajuakaan oliko silloin oikeasti ylipainoisia vai ei. Tuossa kuva pula-ajalta, näyttääkö nuo nyt jotenkin tikuilta tuossa?

http://yle.fi/elavaarkisto/kuvat/artikkeli/01054_1iso.jpg

Vierailija
49/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lisää laihoja pula-aikaisia.

http://www15.uta.fi/koskivoimaa/tyo/1940-60/kuvat/saannost.jpg

Vierailija
50/97 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi herää kysymys löydänkö pula-ajalta kuvan jossa joku ei olisi varsin hyvässä lihassa.

http://www.iisalmensanomat.fi/multimedia/dynamic/00159/pyykinpesij_t_5_p_159712b.jpg

Vierailija
51/97 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 07:04"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 06:44"][quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 07:17"]En usko että on provo ja uskon kaiken mitä ap sanoo. Olen nimittäin itsekin n. 120-kiloinen, ja osaan kalorilaskennan etu- ja takaperin lukuisia kertoja laihdutettuani.

minulle esim Kiloklubi suosittelee laihdutukseen noin 1800 kcal syömistä päivässä ja Kiloklubissahan on tarkoitus laihtua maltilla. Tuossa on siis ehkä noin 400kcal vaje kulutukseen nähden. No, jos syön tuon määrän maanantaista perjantaihin, on energiavajeeni 2000kcal. Ja jos viikolla kerran sorrun siihen pullaan tai pitsanpalaan, voi energiavaje olla noin 1700kcal. Lauantaina syön muuten normaalisti mutta päivällisellä juustopastaa ja kas, olen syönyt yli kulutukseni ja vajetta on enää 1300kcal. Sunnuntaina syön kulutukseni verran. Tähän kun lisätään karkkipussi tai pringlesboksi, lopputulos viikolle on noin -500kcal. Ja sillähän laihtuu keskimäärin 70 grammaa. Siis SEITSEMÄNKYMMENTÄ. Eli ei käytännössä mitään koska kalorilaskenta ei voi ikinä mennä ihan nappiin.

Eli näin helppoa on elää terveellisesti ja kolmella valinnalla pilata koko laihdutusviikko.

Lihavan laihduttaminen ei siis ole yhtään sen helpompaa kuin kevyemmänkään vaikka aina ajatellaan että äkkiä ne kilot karisee. Kariseehan ne, mutta todella tarkkana saa olla koko ajan. Ja siksihän ne laihdutukset yleensä katkeavat: ei jaksa olla tiukkana koko ajan joten kyllästyy ja laittaa koko homman "läskiksi", tai sitten "laihduttaa" eikä juuri mitään tapahdu ja siksi luovuttaa. Ja ihmettelee vaan sitä että varmaan on kilpirauhasessa nyt vika eikä itsessä.

[/quote] Mä en ymmärrä tätä. Jos haluaa laihtua, niin eikö ole päiväselvää että karkkipussit ja sipsit eivät kuulu ruokavalioon? Varsinkin jos repsahdus on koko pussi tmv. Sokerista vierottuminen olisi muutenkin tärkeää ja jos sen kanssa on ongelmia ei oteta edes sitä yhtä karkkia ettei se laukase himoa.

Yllä oleva kirjoittaja ei selvästikään ole tehnyt henkistä luopumista vanhasta tavastaan. Ja on eroa syödä sitä juustopastaa megalautasellinen verrattuna desiin pariin, mutta miksi kannattaisi syödä sellaista ruokaa joka suurella todennäköisyydellä laukasee himon syömiseen. Eli huomioitko myös määrät mitä syöt?

[/quote]Olen se ylläoleva kirjoittaja. Otin siis tuohon esimerkkiin mukaan ne asiat, jotka ap on maininnut tässä ketjussa. Eli satunnainen pulla tai pitsanpala, viikonlopun juustopasta, karkit ja pringles. Tämä ei siis ollut suoraan minun elämästäni.

[/quote] Pointtini kuitenkin oli esimerkissäsi herkut (ainakaan pusseittain tms) ei kuulu laihduttajan ruokavalioon ja annoskokoihin on kiinnitettävä huomiota.

Vierailija
52/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:38"]

Syöt aivan liian vähän mikäli haluat laihtua. Normaaliruokavaliolla ei yleensä tarvi mitään viikonloppuherkutteluja tai tarvi pelätä "repsahduksia".

[/quote]

eihän ap sanonut määristä juuri mitään

Vierailija
53/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, paino ei putoa, kun harrastan liikuntaa alkaa mennä jo painavien luitten ohi selityksissä. Googlella ota selvää paljon ihmiselle voi tulla maksimissaan lihaksia kuukaudessa KOVALLA treenauksella..,

Vierailija
54/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, paino ei putoa, kun harrastan liikuntaa alkaa mennä jo painavien luitten ohi selityksissä. Googlella ota selvää paljon ihmiselle voi tulla maksimissaan lihaksia kuukaudessa KOVALLA treenauksella..,

Vierailija
55/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kovalla työllä laihduttanut melkein 50kg. En ymmärrä miksi tarvitsee olla herkuttelu päiviä? Eiköhän tohon painoon ole jo niitä herkuttelu päiviä kertynyt? Omasta päästä Se on kiinni , ei sijaa selityksille!! Herkuttelu päivät tulee sitten kun työ on tehty, ikinä et pääse sokeri,rasva riippuvuudesta eroon, jos mässäilet kerran viikkoon.

Vierailija
56/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, uskon kyllä sinua, vaikka eivät monet tunnu uskovan! Itselläkin jotakin vikaa aineenvaihdunnassa, saattaa johtua stressihormoni kortisolista, mutten vaan meinaa laihtua millään. Vuosi sitten olin "jutta-dieetillä", ja sain pois huikeat neljä kiloa kuudessa viikossa, kun muut paljon hoikemmat laihduttivat viisitoista samassa ajassa (tiedän, osa nesteitä, mutta kuitenkin). Kyllä ärsytti!

Ja vielä juuri se mielikuva, mikä melkeinpä kaikille meistä ylipainoisista tulee: ihan kuin söisimme vaan koko ajan ja makaisimme sohvalla ja laiskottelisimme ja mässäisimme. Ei pidä paikkaansa kaikkien kohdalla, joidenkin ehkä. Sitten on myös näitä todella laihoja, jotka eivät liho millään. Mielestäni on epäreilua, että vaikka he saattaisivat syödä saman verran kuin lihavammat, eivätkä liiku ollenkaan, he silti pysyvät vain laihoina. Ja epäreilua tässä on juuri se mielikuva-asia, heitä pidetään reippaina ja ahkerina jne.

Mutta kannattaa ehdottomasti käydä kilppariarvot mittauttamassa. Itsekin juuri kävin, kun sitä itsellänikin epäilin, mutta sieltä ei syytä löytynyt.

Älä välitä ilkeistä kommenteista, täällä on muitakin samankaltaisessa tilanteessa olevia. Tsemppiä :)

Vierailija
57/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen. 173 cm ja 92 kg. Urheilen säännöllisesti, sauvakävelyä ja kuntosalia. Syön koht terveellisesti. Ärsyttää, kun kaikki olettaa minun vain makailevan kotona. Jos joskus mainitsen, että olinpa lenkillä, niin tulee kommenttia tyyliin: Mahtavaa että olet aloittanut kuntoilun. Sen vain pitäisi olla säännöllistä. Tms.

Vierailija
58/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa muuhun, mutta kahvakuulailulla ja kävelyillä et lihasmassaa saa kasvatettua (paitsi ehkä vähän jos viikoittain vaihdat painavampaan kuulaan...). Lihasmassaa on myös hyvin hankala saada lisää, jos pitää ruokavalion miinuskaloreilla. Naisihminen saa kovalla kuntosaliharjoittelulla ja oikeanlaisella ruokavaliolla lihasta 2 kg VUODESSA.

Hienoa, että liikut aktiivisesti :)

Vierailija
59/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka painava kahvakuula sinulla on käytössä? Päivittäisellä harjoittelulla varmasti jo aika painava. Siitä kahdeksan kilon kuulan heiluttelusta samalla kun katsoo Salkkareita ei ole juuri mitää hyötyä, eikä sinä ainakaan lihakset pidemmän päälle kasva! 

www.kahvakuula.fi

Suosittelen tutustumaan Tuoma Kilpeläiseen etenkin tarkemmin. 

Vierailija
60/97 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei toi kahvakuulailu on hyvä harratus, suosittelen myös tutustumaan siihen kunnolla! Ja nimenomaan asiantuntijoiden avulla, Tuomo Kilpeläinen on hyvä mutta tsekkaa myös www.kukkalaakso.com ! Suosittelen. :)