Isoisoäidin todella törkeä käytös
Mitä mieltä tästä? Isoäitini, siis lapsen isoisoäiti on hoitanut kahden vuoden ikäistä lastamme säännöllisesti parina viikonloppuna kuukaudessa, päivän pari kerrallaan. Kaikki on sujunut mielestäni hyvin, kunnes hän tällä viikolla puhelimessa puhuessamme sanoa töksäytti, ettei aio ottaa lastamme hoitoon ensi viikonlopuksi, vaikka siitä oli jo aiemmin sovittu. Hän sanoi sen minusta jopa vähän äreällä äänensävyllä.
Olen loukkaantunut. Lopetin puhelun siihen paikkaan sanomatta mitään. Tulistuin niin, että puhelinkin lensi seinään lopetettuani puhelun. Päätin mielessäni, että siihen harakkaan en enää pidä mitään yhteyttä. Suunnitelmamme viikonlopun osalta meni täysin piloille, enkä saa enää mistään hoitajaa lapsellemme.
Isoisomummo asuu yksin, miehensä kuoli jo silloin kun olin lapsi. Hän lähentelee jo 90 vuotta, mutta on erittäin virkeä ikäisekseen ja pärjää hyvin yksin kotona. Ei hän tietääkseni ole mihinkään sairastunut ja yhtä virkeältä kuulosti kuin ennnekin. Mikä tässä nyt mättää, onko hän suuttunut minulle jostain ja kostaa sen näin vai eikö hän halua enää tavata jälkeläistään? Minusta todella kummallista häneltä..
Omat vanhempani asuvat muualla, miehelläni on elossa vain yksi vanhempi, jonka kanssa emme juurikaan ole tekemisissä ja mieheni isovanhemmat ovat kuolleet aikoja sitten. Joten tämä isoisomummo on myös lapsellemme erittäin tärkeä!
Mitä mieltä olette? Pitäisikö vielä soitella mummulle ja kysyä mikä viiraus tämä nyt oli vai annanko olla?
Kommentit (120)
En lukenut kaikkia, joten joku on voinut samantapaista jo kommentoida.
Päivä pari kerrallaan pari kertaa kuussa kuulostaa TOSI usein hoitamiselta. Vietatte näköjään tosi usein "laatuaikaa" keskenänne ilman lasta. Miksei hoitoa olisi pari tuntia kerrallaan, vähemmän raskasta? Tai miksette koko poppoo mene isoisoäidille tai hänet haette teille pariksi tunniksi, tällöinkin hän näkee lastanne, mutta ilman hoitovastuuta.
Meillä jo 60v isovanhemmat on poikki jos koko päivän lapsiamme hoitavat ja sitä tapahtuukin noin kahden kolmen kuukauden välein se päivä kerrallaan.
Nytkin ollaan menossa kylpylähotelliin ja ihan on lapset mukana.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 06:22"]En lukenut kaikkia, joten joku on voinut samantapaista jo kommentoida.
Päivä pari kerrallaan pari kertaa kuussa kuulostaa TOSI usein hoitamiselta. Vietatte näköjään tosi usein "laatuaikaa" keskenänne ilman lasta. Miksei hoitoa olisi pari tuntia kerrallaan, vähemmän raskasta? Tai miksette koko poppoo mene isoisoäidille tai hänet haette teille pariksi tunniksi, tällöinkin hän näkee lastanne, mutta ilman hoitovastuuta.
Meillä jo 60v isovanhemmat on poikki jos koko päivän lapsiamme hoitavat ja sitä tapahtuukin noin kahden kolmen kuukauden välein se päivä kerrallaan.
Nytkin ollaan menossa kylpylähotelliin ja ihan on lapset mukana.
[/quote]
Tähän vielä, että kyllä meilläkin lasta kuletetaan mukana, kun mahdollista, mut ei kai pikkulapsia sentään rockkonsetteihin viedä.
Omat vanhempani ovat 6-kymppisiä ja välillä tuntuu, että he ovat paljon energisempiä kuin minä itse!
Minkäs ikäistä porukkaa täällä oikein kirjoittelee, kun 6-7-kymppiset ovat mielestänne jo ihan ikäloppuja!
Ap
Kysy seuraavaksi lapsenvahdiksi isoisoisoäitiä, 125v. On varmaan kans virkee ikäisekseen.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 01:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 09:23"]
Sori, tämä oli muuten hyvä mutta seinään heitetty puhelin paljasti provoksi. The devil is in the details, ap.
[/quote]
Haha, luitko jo aiemman vastaukseni tähän viestiin? Olen heitelly ennenkin tavaroita seinään ja olen rikkonut suutuspäissäni mm. kaukosäätimen, useita astioita, vanhan puhelimeni ja kerran humalassa kameran. Että mitenkä ihmeessä se minusta provon tekee? Jos sinä olet hiljainen kiltti hissukka, ei se sitä tarkoita, että muidenkin tulisi olla suuttuessaan.
Ap
[/quote]Sä oot AP sairas päästäsi. Hae apua tohon käsittämättömään vihaasi ja väkivaltaisuuteesi. Kohta hakkaat sitä lastasi koska se estää teitä menemästä konserttiin tai muuallekkaan. Ainakin se lapsi ottaa susta mallia ja alkaa väkivaltaiseksi itsekin pian. Hae oikeasti nyt apua!!
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 01:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 09:23"]
Sori, tämä oli muuten hyvä mutta seinään heitetty puhelin paljasti provoksi. The devil is in the details, ap.
[/quote]
Haha, luitko jo aiemman vastaukseni tähän viestiin? Olen heitelly ennenkin tavaroita seinään ja olen rikkonut suutuspäissäni mm. kaukosäätimen, useita astioita, vanhan puhelimeni ja kerran humalassa kameran. Että mitenkä ihmeessä se minusta provon tekee? Jos sinä olet hiljainen kiltti hissukka, ei se sitä tarkoita, että muidenkin tulisi olla suuttuessaan.
Ap
[/quote]
No katsos kun yleensä tavaroiden heittely on uhkaavaa käytöstä, jonka perimmäinen tarkoitus on pelotella ja ahdistaa vastapuolta. Epäsuoraa väkivaltaa. Hyvin harvoin kukaan heittelee puhelinta huvikseen, ellei sitä ole kukaan näkemässä.
Aika kylmä suhde lapseen, jos olisi ok soitella kuoleelle isoäidille ja hälytellä naapureita apuun. Lisäksi äiti vuorotyössä, lapsi isän hoteissa ja joka toinen viikonloppu hoidossa. Eikä äiti ikävöi yhtään tai sure sitä, että ihana pikkulapsiaika on kohta ohi. Ei mene läpi, paitsi jos äidillä paha persoonallisuushäiriö, mihin nuo raivarit ja tunnekylmyys lasta kohtaan kyllä viittaisivat. Joko provo tai pieni lapsi henkisesti heitteillä. Toivottavasti siis provo.
jaxuhali ap sulle, rankkaa tollane isomummo :(
troloooolooo jollei niin hakeudu ap hoitoon, oikeastaan noin tyhmästä trollistakin voisi vaihtaa lääkitystä.
Ei ole tosi... ap taitaa vastailla itselleen, kukaan tervejärkinen ei ole näin huonoa provoa uskonut alun alkaenkaan.
Herranen aika, ap, kasva jo aikuiseksi. Etkö todella käsitä, miten röyhkeästi riistät isoäitiäsi? Vaikka hän olisi veteraaniurheilija ja juoksisi kymmenen maratoonia vuodessa, niin siitä huolimatta olet velvollinen itse hoitamaan lapsesi. Eikö sinua hävetä yhtään käytöksesi? Minä häpesin puolestasi, kun luin tuon aloituksesi.
Kuule, uhmäikä on noin 3-vuotiaana, ei noin 30-vuotiaana. Että oikein piti puhelinkin nakata seinään, juuri kuin 3-vuotias, joka ei saa tahtoaan läpi. Miksette pysy kotona, miksi sinne hotelliin pitää mennä? Vai eikö kotona voi harjoittaa rauhassa suvunjatkamista?
Ap, minä vähän nyt neuvon, kun tuo trollaaminen ei sulla oikein ole handussa.
Ei kannata rakentaa itsestään ihan noin törkeää ja itsekästä kuvaa. Anna vähän inhimillisempi kuva, mutta piilota joukkoon sitten joku yksityiskohta. Nyt sinulla ei ole itsestäsi tuossa yhtään ainoaa hyvää piirrettä, olet liian tyylipuhdas itsekäs sika - se ei ole uskottavaa. Kuten joku sanoikin, tuo kännykän rikkominen oli ehdottoman liikaa. Samaten teit ihan liian vanhan tuosta isoisoäidistä - olisit puhunut 67-vuotiaasta äidistä, niin se olisi ollut uskottavampaa. Kukaan ei oleta yhdeksänkymppisen jaksavan tuollaista hoitorumbaa, ei edes av-mammoista itsekkäin... joten se vie trolliltasi maton alta.
Älä sure, kyllä sinä vielä kehityt.
60-70 vuotias voi vielä jaksaakin, mutta 90-vuotias on jo IHAN eri juttu..Aika vastuutonta jättää niin vanhalle hoitoon, sehän voi vaikka kuolla kupsahtaa niiltä sijoiltaan. Mutta sittenhän ap haukkuisi isoisoäitiä hautajaisissa kun kehtasi kuolla ja traumaisoida lapsen ja hoitajakin meni,
117 oli ap. Lopeta jo, kukaan ei ota sua ja sun itselles tehtailemiasi kiukkuisia kommentteja tosissaan.
Lol, nyt kun yks viikonloppu ei sovikkaan niin se tarkottaakin heti sitä että hän ei halua enää koskaan nähdä sun lasta? Tyhmä olet. Soita takas ja pyydä anteeksi lapsellista käyttäytymistä
Eniten ihmettelen, että näin moni tämän palstan lukijoista ottaa tällaisenkin tosissaan.
Onko siis todella olemassa ihmisiä, jotka laittaisivat pienen lapsensa 90-vuotiaan hoitoon?
Ei kannattaisi ap:n suuttua tuosta.
Isoisoäitisi on todella iäkäs. Vaikka olisikin hyväkuntoinen ja virkeä ikäisekseen, ei silti ole oikein jättää lasta hoitoon hänelle.
Toisekseen - kuten joku mainitsikin - hän ei ole uskaltanut ehkä kieltäytyä hoitamisesta. Et voi myöskään tietää, miten hän suoriutuu lapsen kanssa kahdestaan. Hän voi tsempata ja pinnistellä kovasti silloin, kun te vanhemmat olette paikalla. Voi siis näyttää siltä, että jaksaa hyvin.
Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, voisiko käytös olla oire muistisairaudesta (alkavasta tai jo edenneestä).
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 04:42"]... ja se, että keskustelua käydään pikkutunneilla.
[/quote]
Lukekaa aiemmat vastaukset puhelimen viskomisesta. Nyt taitaa mennä jo tahalliseksi ärsytykseksi.
Teen 3-vuorotyötä ja ilta- yöviikot valvon pikkutunneille saakka. Se on minun henk.koht laatuaikaa, kun mies nukkuu lapsemme kanssa. Tällä viikolla olen tehnyt iltaa ja kotona surffaillut myöhään yöhön saakka. Yöviikollakin pääsen nettiin kappas vain -älypuhelimella! :D
Mies on lomautettuna ja hänellä on aikaa ja energiaa temmeltää lapsen kanssa heti aamusta.
Ennen kuin haukut trolliksi, suosittelen ensi kerralla perustelemaan paremmin.
En jaksa muutenkaa enää vastailla tähän ketjuun, samat kommentit kaikilla, monettako päivää jo..
Olen puhunut
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 02:36"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 02:31"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:20"]
Eniten ihmettelen, että näin moni tämän palstan lukijoista ottaa tällaisenkin tosissaan.
Onko siis todella olemassa ihmisiä, jotka laittaisivat pienen lapsensa 90-vuotiaan hoitoon?
[/quote]
Toivottavasti ei.
Ei tulisi mieleenkään vaivata edes 70+ ikäisiä isovanhempiani vaikka ovatkin suht pirteitä ja terveitä. Eivät he jaksa samalla tavalla kuin vaikkapa 20 vuotta nuoremmat. Iloisia ovat, kun käymme ja ottavat mielellään muutamaksi tunniksi hoitoon jos tarve vaatii mutta että yöksi tai koko viikonlopuksi...juu ei.
[/quote]
Mitähän 70-vuotiaat ajattelisivat siitä, että heitä pidetään jo vanhoina ja raihnaisina, liian vanhoina mihinkään? Osa 70-vuotiaista käy kuules vielä töissäkin. Ei 7-kymppiset nyt mitään ihan ikäloppuja ole kuitenkaan!!
Ap
[/quote]
Kyse ei ole siitä, että he olisivat raihnaisia vaan he eivät jaksa samalla tavalla vilkkaita taaperoita (tai vanhempiakaan lapsia) kuten vaikkapa 50v.
Turhaan yrität puolustella itseäsi. Sinä se tässä olet huonosti käyttäytynyt etkä yhtään ajattele vanhempia ihmisiä.
Ja totisesti toivon, että tämä(kin) on provo.