Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isoisoäidin todella törkeä käytös

Vierailija
22.01.2014 |

Mitä mieltä tästä? Isoäitini, siis lapsen isoisoäiti on hoitanut kahden vuoden ikäistä lastamme säännöllisesti parina viikonloppuna kuukaudessa, päivän pari kerrallaan. Kaikki on sujunut mielestäni hyvin, kunnes hän tällä viikolla puhelimessa puhuessamme sanoa töksäytti, ettei aio ottaa lastamme hoitoon ensi viikonlopuksi, vaikka siitä oli jo aiemmin sovittu. Hän sanoi sen minusta jopa vähän äreällä äänensävyllä.

Olen loukkaantunut. Lopetin puhelun siihen paikkaan sanomatta mitään. Tulistuin niin, että puhelinkin lensi seinään lopetettuani puhelun. Päätin mielessäni, että siihen harakkaan en enää pidä mitään yhteyttä. Suunnitelmamme viikonlopun osalta meni täysin piloille, enkä saa enää mistään hoitajaa lapsellemme.

Isoisomummo asuu yksin, miehensä kuoli jo silloin kun olin lapsi. Hän lähentelee jo 90 vuotta, mutta on erittäin virkeä ikäisekseen ja pärjää hyvin yksin kotona. Ei hän tietääkseni ole mihinkään sairastunut ja yhtä virkeältä kuulosti kuin ennnekin. Mikä tässä nyt mättää, onko hän suuttunut minulle jostain ja kostaa sen näin vai eikö hän halua enää tavata jälkeläistään? Minusta todella kummallista häneltä..

Omat vanhempani asuvat muualla, miehelläni on elossa vain yksi vanhempi, jonka kanssa emme juurikaan ole tekemisissä ja mieheni isovanhemmat ovat kuolleet aikoja sitten. Joten tämä isoisomummo on myös lapsellemme erittäin tärkeä!

Mitä mieltä olette? Pitäisikö vielä soitella mummulle ja kysyä mikä viiraus tämä nyt oli vai annanko olla?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit olis anteeks pyyntö paikallaan

Vierailija
42/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:57"]

Minua suorastaan suututtaa ap:n itsekkyys, vaikka todennäjöisesti trolli onkin. Eikai kukaan voi olla noin törkeä omaa isoäitiään kohtaan. Onneksi suvussani tai ystäväpiirissäni ei ole ap:n kaltaisia ihmisiä.

[/quote]

Miksi joudun jankkaamaan samaa? Ymmärtäisin jos isoäitini ei olisi kunnossa, en tietenkään veisi lastani hänelle silloin hoitoon. Hän oli alunperin se joka halusi ottaa lapsemme viikonloppuhoitoon, ajan kuluessa se muodostui sellaiseksi tavaksi joka on jatkunut näihin päiviin saakka, eikä isoäitini ole missään vaiheessa valittanut. Olen ymmärtänyt, että hänkin itse haluaa nähdä lastamme. Miksi minä olen itsekäs?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiitos nyt kuitenkin parista ihan asiallisesta vastauksesta. Eniten itseäni jäi mietityttämään tuo, että isoäitini kunnossa olisikin tapahtunut muutoksia, muttei hän kerro niistä minulle, koska ei halua minun huolestuvan tai, että hän pelkää joutuvansa vanhainkotiin. Se vanhainkotiin joutuminen olisi hänelle oikeasti paha juttu.

Ap

Vierailija
44/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:52"]

Mitäs jos mummulla on rakastaja ja haluaa viettää viikonloput lihan iloista nauttien. Ei halua kertoa sinulle, ettei koko suku olisi paheksumassa isoäidin tarvetta erotiikkaan vielä elämän ehtoopuolella.

[/quote]

Jos näin olisi, olisin ylpeä isoäidistäni. Olen hänelle jo monta vuotta puhunut siitä kuinka iskeä naapurin ukki, on yhdessä katsottu jopa deittisivustoja, mutta sieltä ei oikein hänen ikäistään seuraa tahdo enää löytyä. :D

Minusta vain tuntuu, että tämä ei nyt liity miehiin. Olen miettinyt pääni puhki onko hän voinut suuttua minulle jostakin, mutten keksi. Nyt hän kyllä on viimeistään suuttunut, sen tiedän.

Ap

[/quote]

Kuinka avuton sun isoäitisi on? Mun ysikymppisellä isoisoäidillä on vähän päälle 70-vuotias "toyboy" jonka nappasi ihan sunnuntaitansseista.

Vierailija
45/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 01:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:52"]

Mitäs jos mummulla on rakastaja ja haluaa viettää viikonloput lihan iloista nauttien. Ei halua kertoa sinulle, ettei koko suku olisi paheksumassa isoäidin tarvetta erotiikkaan vielä elämän ehtoopuolella.

[/quote]

Jos näin olisi, olisin ylpeä isoäidistäni. Olen hänelle jo monta vuotta puhunut siitä kuinka iskeä naapurin ukki, on yhdessä katsottu jopa deittisivustoja, mutta sieltä ei oikein hänen ikäistään seuraa tahdo enää löytyä. :D

Minusta vain tuntuu, että tämä ei nyt liity miehiin. Olen miettinyt pääni puhki onko hän voinut suuttua minulle jostakin, mutten keksi. Nyt hän kyllä on viimeistään suuttunut, sen tiedän.

Ap

[/quote]

Kuinka avuton sun isoäitisi on? Mun ysikymppisellä isoisoäidillä on vähän päälle 70-vuotias "toyboy" jonka nappasi ihan sunnuntaitansseista.

[/quote]

Hieno homma. Mun isoäiti on ollut niin kauan yksin, ettei se oikein osaa miehiä iskeä. Isoisäni oli hänen ensimmäinen mies ja ainoaksi taisi myös jäädä..

Ap

Vierailija
46/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 01:03"]

Minua suorastaan suututtaa ap:n itsekkyys, vaikka todennäjöisesti trolli onkin. Eikai kukaan voi olla noin törkeä omaa isoäitiään kohtaan. Onneksi suvussani tai ystäväpiirissäni ei ole ap:n kaltaisia ihmisiä.

[/quote]

Miksi joudun jankkaamaan samaa? Ymmärtäisin jos isoäitini ei olisi kunnossa, en tietenkään veisi lastani hänelle silloin hoitoon. Hän oli alunperin se joka halusi ottaa lapsemme viikonloppuhoitoon, ajan kuluessa se muodostui sellaiseksi tavaksi joka on jatkunut näihin päiviin saakka, eikä isoäitini ole missään vaiheessa valittanut. Olen ymmärtänyt, että hänkin itse haluaa nähdä lastamme. Miksi minä olen itsekäs?

Ap

[/quote]

Sä olet isekäs, koska et osaa arvostaa sitä suurta palvelusta, jonka tuo isoäitisi on jo tehnyt sinulle. Siis aivan mieletöntä, että se on on hoitanut lastasi puolet viikonlopuista jo pidemmän aikaa(?) Ja sitten kerran kun hän peruu, niin sä suutut? Hän ei ole tilivelvollinen sinulle, vaan voi peruuttaa sovitun asia kertomatta sulle syytä. Varsinkin kun sä et maksa hänelle mitään! 

Ja isoäitisihän perui ihan ajallaankin eikä mitenkään viime tippaan, kun nyt on vasta tiistai. Sä et oikeasti voi laskea vilkkaan taaperon hoitoa koko viikonlopun ajaksi vanhan ihmisen varaan! Vaikka kuinka olisi terve ja vetreä, niin vanhuus tuo mukanaan vaivoja. Mitä jos sille mummollesi käy jotain? Hän saa jonkun kohtauksen tai liukastuu pihalla?  

Vierailija
47/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:45"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:41"]

No mummopa sanoi nyt, voimakastahtoinen kun on, että jo riittää lastenhoito!

Kyllähän se tietty päähän ottaa kun ilmainen hoitaja päättää lopettaa palvelunsa.

Ehkä mumoa ottaa eniten päähän se, että ette vietä viikonloppuja lapsen kanssa.

[/quote]

Onko näitä asioita sitten jotenkin vaikea sanoa suoraan toiselle. Luultavasti en olisi loukkaantunut näin paljoa, jos hän olisi suoraan sanonut olevansa vaikka väsynyt. Minusta hän perustelematta vain töksäytti, ettei ota lastamme hoitoon. Siinä vaiheessa minulla napsahti. Mutta osaa se mummonikin olla kiukuspäissään melkoinen, tuskin tuokaan minuun enää yhteyttä ottaa.

Ap

[/quote]

Luultavasti mummo on arkaillut kertoa sulle, ettei jaksa enään lasta hoitaa niin paljon, kun on tiennyt, miten asiaan reagoit. Ainakin tyylistäsi täällä palstalla huomaa, että taidat olla aika itseriittoinen ja hemmoteltu tyyppi.

Vaikka vanhuus ei ole sairaus, niin kyllä kuule lähes 90v väsyy ihan eritavalla, kuin keski-ikäinen. Ja, Herran tähden, 2v lapset on todella raskaita hoitaa! Tiedät varmaan sen itsekin!

Vielä täytyy ihmetellä tuota, että joka toinen vkl:u viette mummolle hoitoon. Sehän on saman verran kuin avioero isät näkee lapsiaan!!

Kuule, lapsen oot saanut, niin vähän voisit itsekin väsyttää itseäs sen lapsen kanssa.

Vierailija
48/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:08"]

Mikäs tossa nyt oli "todella törkeää"?

[/quote]

No onhan se törkeää, kun olimme varanneet hotellihuoneen toiselta paikkakunnalta ja nyt joudumme sen perumaan, isoäitini tietää tämän erittäin hyvin. Lisäksi ihmettelen, miksei hän halua nähdä lapsenlapsenlastaan, joka on tuossa iässä jossa muuttuu ja kasvaa koko ajan, oppii uusia asioita ja lapsi haluaa itsekin aina päästä isomummulaan kylään. Lapsi on erittäin kiintynyt isoäitiini ja isoäitini onkin hänelle meidän jälkeen tärkein sukulainen! Isoäitini on myös vanha ihminen, ei koskaan tiedä milloin hän poistuu keskuudestamme, kannattaisi nyt vielä nauttia pikkuisestamme kun voi.

Tuota trollikommenttia en huomioi mitenkään.

ap

[/quote]

Niin voihan se olla että kuolee aika piankin jos joutuu vielä tuon ikäisenä usein pikkulasta hoitamaan. Saattaa vaikka yhtäkkiä sydämestä ottaa. Toki on kiva että isomummo näkee lasta ja tottakai saatte käydä kylässä vaikka joka päivä, kunhan olette itse mukana, mutta ette voi jättää 2-vuotiasta noin vanhalle hoitoon paria tuntia pidemmäksi aikaa.

[/quote]

teillä on ilmeisesti mielikuva todella raihnaisesta vanhasta käppänästä, mutta kun isoäitini ei ole sellainen. Ei hänellä käy kotona mitään avustajia, sairaanhoitajia tai muitakaan ylimääräisiä. Hän on erittäin voimakastahtoinen ja on päättänyt, ettei vanhainkotiin mene, kotoaan lähtee vasta ruumisautossa. Hän ei ole koskaan valittanut lapsemme hoidosta, luulisi hänen sanoneen siitä joskus, jos se niin työläältä tuntuu. En minäkään niin hullu ole, että sairaalle ja väsyneelle ihmiselle kaksivuotiaan veisin hoitoon. Tässä täytyy olla kyse nyt jostain muusta.

[/quote]

Ehkä isoäitisi on vain kertakaikkisen kyllästynyt sinun ja miehesi tapaan pitää häntä hoitoautomaattina. Ja ehkei hän nauti niin kovasti kun luulet tuosta pienokaisestanne, kullannupustanne.
On eri asia nauttia pienokaisten seurasta silloin tällöin, pyytteettömästä yhdessäolosta; mutta jos siitä tulee joku säännöllinen hoitonakki, niin ilokin häviää.
Muista myös että isoäitisi ei kuulu minä-minä-mulle kaikki -sukupolveen, joten hänen kynnyksensä valittaa raskaasta tuntuvasta taakasta on korkea.

Isoäitisi saa vapaasti valita milloin hän jaksaa/haluaa nähdä teitä, ja kuinka kauan. Sinun ja miehesi tehtävä on järjestää arjet ja viikonloput niin että lapsikin mahtuu suunnitelmiin mukaan, ja tarvittaessa hommata lapselle hoitopaikka muualta.

Vierailija
49/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 01:19"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 01:03"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Sä olet isekäs, koska et osaa arvostaa sitä suurta palvelusta, jonka tuo isoäitisi on jo tehnyt sinulle. Siis aivan mieletöntä, että se on on hoitanut lastasi puolet viikonlopuista jo pidemmän aikaa(?) Ja sitten kerran kun hän peruu, niin sä suutut? Hän ei ole tilivelvollinen sinulle, vaan voi peruuttaa sovitun asia kertomatta sulle syytä. Varsinkin kun sä et maksa hänelle mitään! 

Ja isoäitisihän perui ihan ajallaankin eikä mitenkään viime tippaan, kun nyt on vasta tiistai. Sä et oikeasti voi laskea vilkkaan taaperon hoitoa koko viikonlopun ajaksi vanhan ihmisen varaan! Vaikka kuinka olisi terve ja vetreä, niin vanhuus tuo mukanaan vaivoja. Mitä jos sille mummollesi käy jotain? Hän saa jonkun kohtauksen tai liukastuu pihalla?  

[/quote]

Vaikutan varmaan kertomani perusteella hieman itsekkäältä, mutta sitä en omasta mielestäni ole. Tietenkin arvostan isoäitini tekemää työtä ja olen siitä hänelle joskus tarjonnut rahallista korvaustakin, muttei se ole kelvannut. Ruuat viedään aina, se on sovittu.

Suutuin, koska meillä oli suunniteltu ensi viikolle hotelliloma toisella paikkakunnalla. Hotelli maksettu, konserttiliput maksettu ja näistä en saa enää rahojani takaisin. Isoäitini tiesi tämän ja silti yhtäkkiä muuttikin mieltään. Mielestäni meillä ei ole mitään salaisuuksia välillämme ja voimme puhua asiasta kuin asiasta ja toivoisin, että hän sanoisi suoraan jos tässä järjestelyssä jokin mättää, tai että hänellä olisi mies, niin kuin joku ehdotti tai jotain muuta vastaavaa. Onko hän sitten todella sairastunut, eikä uskalla puhua siitä? Terveeltä hän kyllä tosin vaikutti kun viimeksi näimme ja puhelimessakin kuulosti ihan virkeältä. Luulen myös, että äitini olisi tietoinen, jos isoäitini olisi sairastunut.

Isoäidilläni on sellainen hätäranneke vai miksi niitä sanotaan, siitä saa tehtyä hälytyksen jos jotain käy. Sen on oma äitini hänelle hommannut vaikkei isoäitini olisi sellaista halunnutkaan. Lisäksi hänellä on senioripuhelin, jota osaa käyttää. olemme siis huolehtineet kyllä isoäitini turvallisuudesta tällaisissakin onnettomuustilanteessa. Ja voihan hän kaatua vaikka olisi yksinkin. Naapurustossa asuu kuitenkin paljon hyväkuntoista porukkaa, kyllä joku hänelle apua hommaisi, jos hän sattuisi ulkona esim. liukastumaan.

Ap

Ap

Vierailija
50/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 01:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:08"]

Mikäs tossa nyt oli "todella törkeää"?

[/quote]

No onhan se törkeää, kun olimme varanneet hotellihuoneen toiselta paikkakunnalta ja nyt joudumme sen perumaan, isoäitini tietää tämän erittäin hyvin. Lisäksi ihmettelen, miksei hän halua nähdä lapsenlapsenlastaan, joka on tuossa iässä jossa muuttuu ja kasvaa koko ajan, oppii uusia asioita ja lapsi haluaa itsekin aina päästä isomummulaan kylään. Lapsi on erittäin kiintynyt isoäitiini ja isoäitini onkin hänelle meidän jälkeen tärkein sukulainen! Isoäitini on myös vanha ihminen, ei koskaan tiedä milloin hän poistuu keskuudestamme, kannattaisi nyt vielä nauttia pikkuisestamme kun voi.

Tuota trollikommenttia en huomioi mitenkään.

ap

[/quote]

Niin voihan se olla että kuolee aika piankin jos joutuu vielä tuon ikäisenä usein pikkulasta hoitamaan. Saattaa vaikka yhtäkkiä sydämestä ottaa. Toki on kiva että isomummo näkee lasta ja tottakai saatte käydä kylässä vaikka joka päivä, kunhan olette itse mukana, mutta ette voi jättää 2-vuotiasta noin vanhalle hoitoon paria tuntia pidemmäksi aikaa.

[/quote]

teillä on ilmeisesti mielikuva todella raihnaisesta vanhasta käppänästä, mutta kun isoäitini ei ole sellainen. Ei hänellä käy kotona mitään avustajia, sairaanhoitajia tai muitakaan ylimääräisiä. Hän on erittäin voimakastahtoinen ja on päättänyt, ettei vanhainkotiin mene, kotoaan lähtee vasta ruumisautossa. Hän ei ole koskaan valittanut lapsemme hoidosta, luulisi hänen sanoneen siitä joskus, jos se niin työläältä tuntuu. En minäkään niin hullu ole, että sairaalle ja väsyneelle ihmiselle kaksivuotiaan veisin hoitoon. Tässä täytyy olla kyse nyt jostain muusta.

[/quote]

Ehkä isoäitisi on vain kertakaikkisen kyllästynyt sinun ja miehesi tapaan pitää häntä hoitoautomaattina. Ja ehkei hän nauti niin kovasti kun luulet tuosta pienokaisestanne, kullannupustanne.
On eri asia nauttia pienokaisten seurasta silloin tällöin, pyytteettömästä yhdessäolosta; mutta jos siitä tulee joku säännöllinen hoitonakki, niin ilokin häviää.
Muista myös että isoäitisi ei kuulu minä-minä-mulle kaikki -sukupolveen, joten hänen kynnyksensä valittaa raskaasta tuntuvasta taakasta on korkea.

Isoäitisi saa vapaasti valita milloin hän jaksaa/haluaa nähdä teitä, ja kuinka kauan. Sinun ja miehesi tehtävä on järjestää arjet ja viikonloput niin että lapsikin mahtuu suunnitelmiin mukaan, ja tarvittaessa hommata lapselle hoitopaikka muualta.

[/quote]

Tietenkin isoäitini itse päättää milloin hän lastamme hoitaa, ei häntä siihen hommaan ole pakotettukaan. Tähän tilanteeseen nyt vaan on ajauduttu, että lapsi on hänellä n. joka toinen viikonloppu ja olen ollut siinä käsityksessä että myös ihan hänen oman halunsa vuoksi.

Ap

Vierailija
51/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 01:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:45"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:41"]

No mummopa sanoi nyt, voimakastahtoinen kun on, että jo riittää lastenhoito!

Kyllähän se tietty päähän ottaa kun ilmainen hoitaja päättää lopettaa palvelunsa.

Ehkä mumoa ottaa eniten päähän se, että ette vietä viikonloppuja lapsen kanssa.

[/quote]

Onko näitä asioita sitten jotenkin vaikea sanoa suoraan toiselle. Luultavasti en olisi loukkaantunut näin paljoa, jos hän olisi suoraan sanonut olevansa vaikka väsynyt. Minusta hän perustelematta vain töksäytti, ettei ota lastamme hoitoon. Siinä vaiheessa minulla napsahti. Mutta osaa se mummonikin olla kiukuspäissään melkoinen, tuskin tuokaan minuun enää yhteyttä ottaa.

Ap

[/quote]

Luultavasti mummo on arkaillut kertoa sulle, ettei jaksa enään lasta hoitaa niin paljon, kun on tiennyt, miten asiaan reagoit. Ainakin tyylistäsi täällä palstalla huomaa, että taidat olla aika itseriittoinen ja hemmoteltu tyyppi.

Vaikka vanhuus ei ole sairaus, niin kyllä kuule lähes 90v väsyy ihan eritavalla, kuin keski-ikäinen. Ja, Herran tähden, 2v lapset on todella raskaita hoitaa! Tiedät varmaan sen itsekin!

Vielä täytyy ihmetellä tuota, että joka toinen vkl:u viette mummolle hoitoon. Sehän on saman verran kuin avioero isät näkee lapsiaan!!

Kuule, lapsen oot saanut, niin vähän voisit itsekin väsyttää itseäs sen lapsen kanssa.

[/quote]

Täytyy mainita, että olin itsekin lapsena omalla isoisoäidilläni hoidossa kesät ja en ainakaan silloin pikkulapsena huomannut hänen mitenkään normaali aikuista enemmän väsyneen, enkä edes lapsena tajunnut kuinka vanha hän oli. Oma isoisoäitini kuoli kun olin alle kymmenen, mutta muistan hyvin lapsuuteni kesät hänen luonaan.

Ap

Vierailija
52/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat terveitä 80-vuotiaita. Veljeni ja hänen vaimonsa tapaavat käydä n. parikertaa vuodessa ulkomailla ja vanhempani menivät aikaisemmin aina hoitamaan heidän(5) lapsiaan. Kunnes kerran isäni kertoi minulle, että eivät he enään millään jaksaisi lapsia hoitaa, kun ovat niin vilkkaita ja äänekkäitä. Isäni koki, että heidän hoidossaan lapset ovat lähes heitteillä, mutta ei uskaltanut kuitenkaan veljelleni asiasta sanoa..

Piti lähes rautalangasta vääntää veljelleni, että vaikka vanhemmat ovat terveitä, niin he väsyvät nopeasti lasten enegisyyteen ja ovat hoitojaksojen jälkeen aina monta päivää ihan puhki.

Vierailija
53/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös ole myös lapseni kannalta tärkeää, että hän näkee edes isoisovanhempaansa, kun isovanhempiaan ei kovin usein näe. Omat vanhempani asuvat niin kaukana, että näemme kerran pari vuodessa. Äitini kanssa puhun puhelimessa, mutta ei lapseni vielä paljoa ymmärrä puheluista äitini kanssa. Minusta on hieno asia, että lapsi on voinut olla tekemisissä isoisoäitinsä kanssa, kuinka moni koskaan edes näkee isoisovanhempiaan? Monelta ne ovat kuolleet jo aikoja aikoja sitten, ennen omaa syntymää.

ap

Vierailija
54/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 01:39"]

Omat vanhempani ovat terveitä 80-vuotiaita. Veljeni ja hänen vaimonsa tapaavat käydä n. parikertaa vuodessa ulkomailla ja vanhempani menivät aikaisemmin aina hoitamaan heidän(5) lapsiaan. Kunnes kerran isäni kertoi minulle, että eivät he enään millään jaksaisi lapsia hoitaa, kun ovat niin vilkkaita ja äänekkäitä. Isäni koki, että heidän hoidossaan lapset ovat lähes heitteillä, mutta ei uskaltanut kuitenkaan veljelleni asiasta sanoa..

Piti lähes rautalangasta vääntää veljelleni, että vaikka vanhemmat ovat terveitä, niin he väsyvät nopeasti lasten enegisyyteen ja ovat hoitojaksojen jälkeen aina monta päivää ihan puhki.

[/quote]

Minun mielestäni asia pitäisi silloin ilmoittaa selvällä suomen kielellä, jos jaksaminen lasten kanssa on vähissä, eikä enää ole hoitajaksi, eikä kierrellä ja kaarrella. Asioista on puhuttava, eikä heittäydyttävä hankalaksi ja arvoitukselliseksi.

Ap

Vierailija
55/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäidilläni on sellainen hätäranneke vai miksi niitä sanotaan, siitä saa tehtyä hälytyksen jos jotain käy. Sen on oma äitini hänelle hommannut vaikkei isoäitini olisi sellaista halunnutkaan. Lisäksi hänellä on senioripuhelin, jota osaa käyttää. olemme siis huolehtineet kyllä isoäitini turvallisuudesta tällaisissakin onnettomuustilanteessa. Ja voihan hän kaatua vaikka olisi yksinkin. Naapurustossa asuu kuitenkin paljon hyväkuntoista porukkaa, kyllä joku hänelle apua hommaisi, jos hän sattuisi ulkona esim. liukastumaan.

Ap

Ap

[/quote]

O_o Eipä muuta..

Vierailija
56/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 01:45"]

Ap

Ap

[/quote]

O_o Eipä muuta..

[/quote]

???

Vierailija
57/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 01:15"]Mun isoäiti on ollut niin kauan yksin, ettei se oikein osaa miehiä iskeä. Isoisäni oli hänen ensimmäinen mies ja ainoaksi taisi myös jäädä..

Ap

[/quote]

Niinhän sinä luulet.

Lämpimin terveisin,

isoäitisi

Vierailija
58/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla päässä vikaa! ENSINNÄKIN KYSY MIKSI EI SOVI! ja sen jälkeen mieti onko hän vielä niin virkeä kuin sen sinulle näyttää, KAIKILLA SE STOPPI joskus tulee. Mielestäni voisit hommata lapsellesi toisen hoitopaikan ja käydä vaikka KYLÄSSÄ yhdessä ja useammin MUMMOLASSA. Tyttöni isomummot ovat 84 & 86 ja yhdessä me siellä vieraillaan tyttö 2,5v. MUmmot on virkeitä ja varmasti olisivat vielä tyttöni kanssa kahdestaan. Mutta mielestäni he ovat hoitaneet lapsensa ja lapsenlapsensakin. Saavat nyt elää eläkepäiviään ihan rauhassa ja iloita meidän vierailusta siellä muutaman kerran viikossa! ja he käyvät myös meillä jos tahtovat!

Vierailija
59/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole hetkeen ollut näin selvää provoa, huomaa heti kirjoitustyylistä, mutta saahan sitä yrittää:D ysikymppinen mummo törkee harakka! Hoitais nyt kakaraa kun vielä henki pihisee :D

Vierailija
60/120 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: olet kyllä itsekeskeisyyden huippu. Vaadit että asioista puhutaan suoraan, mutta itse kuitenkin murrosikämäisesti suutut ja heität puhelimen seinään kun isoäitisi on ilmoittanut että nyt tänä viikonloppuna ei sittenkään käy se lastenhoito.

Muutama juttu:

1. Isoäitisi ei tarvitse pitää sinulle minkäänlaista kirjaa elämästään. Ei vaikka olisi sairauksia, miehiä, mitä tahansa. Hän ei ole sinulle ilmoitusvelvollinen.

2. Jos hän jatkuen lupaisi asioita, ja sitten viimehetkillä peruisi, niin ymmärtäisin turhautumisesi. Mutta tässä näyttää olevan kyse hyvin satunnaisesta kerrasta.

3. Isoäidistäsi ja lapsestasi on varmasti oikein mukavaa viettää aikaa keskenään. Mutta eikö olisi molemmille vielä mukavampaa jos se ei vahingossakaan tuntuisi isoäidillsi taakalta. Eli vaikka muutama tunti viikonlopussa, silloin kun isoäitisi sitä pyytää. Tai vaikka niin että teette jotain kivaa yhdessä kaikki kolme. Pitääkö se lapsi sinne aina yksinään hoitoon jättää, eikö sitä yhteistä aikaa voi viettää muutenkin?

Ja hei, joku konserttikeikka nyt peruuntui. Eiköhän elämässä ole tärkeämpiäkin asioita kuin se yksi yhden viikonlopun reissu konsertteineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä