Pitääkö tässä nyt koko syksy palella autossa kun lapsi on harrastamassa?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... Sen ajan voi vaikka kävellä tai lenkkeillä.
Tätäkään ei aina jaksa, kun treenit on 5-7 krt viikossa ja kestää kolme tuntia kerrallaan, joillain jopa enemmänkin.
Mulla on joskus ollut makuupussi mukana, ja oon sen sisällä kattellut tabletilta elokuvia , lukenut tai tehnyt töitäkin :DKuinka kaukana ne harkat on jos sieltä ei kolmessa tunnissa ehdi kotiin välillä tai vaikka työpaikalle? Tai edes ruokakauppaan muutamana päivänä viikossa? Ja mitään yhteiskuljetuksiakaan ei voi järjästää, jos vaikka Matin isi veisi Matin ja Maijan, ja Maijan isi sitten hakisi molemmat?
Ei kai voi olla totta että ihminne käyttää 15- 20 tuntia viikossa siihen, että odottelee lasta autossa harrasruksen ajan?
En ole ap, meillä treenimatkaa oli n. 30 km suuntaansa ja muutenkin harrastus oli kallis yksinhuoltajalle maksettavaksi. Siksi jumitin siellä aina nuo treeniajat, kun en hennonut edestakas ajella Usein vielä olivat niin myöhään, että esim. paikkakunnan kirjasto oli kiinni. Ja tosiaan siihen meni n. 15-20 tuntia viikossa, välillä enemmänkin, kun pelipäivinä meni vielä enemmän aikaa.
Onpa helpotus että lapset ovat jo niin isoja ettei tuollaista tarvitse enää miettiä. Silloin kun se oli vielä ajankohtaista niin kävin lenkillä, kaupassa, istuin hallilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätäkään ei aina jaksa, kun treenit on 5-7 krt viikossa ja kestää kolme tuntia kerrallaan, joillain jopa enemmänkin.
Mulla on joskus ollut makuupussi mukana, ja oon sen sisällä kattellut tabletilta elokuvia , lukenut tai tehnyt töitäkin :DSiis sä istut normaalisti mieluummin kolme tuntia jossain eteisessä kuin vaikka ajat lähimmälle salille ja treenaat itse?? Ja toki muistat aina mainita, ettei lapsiperheen äidillä ole aikaa pitää omasta kunnostaan huolta...
Kuka menee korona-aikaan salille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joskus ollut makuupussi mukana, ja oon sen sisällä kattellut tabletilta elokuvia , lukenut tai tehnyt töitäkin :DKuinka kaukana ne harkat on jos sieltä ei kolmessa tunnissa ehdi kotiin välillä tai vaikka työpaikalle? Tai edes ruokakauppaan muutamana päivänä viikossa? Ja mitään yhteiskuljetuksiakaan ei voi järjästää, jos vaikka Matin isi veisi Matin ja Maijan, ja Maijan isi sitten hakisi molemmat?
Ei kai voi olla totta että ihminne käyttää 15- 20 tuntia viikossa siihen, että odottelee lasta autossa harrasruksen ajan?
No aika hurjalta kuulostaa tosiaan! Aikanaan menin lapsen kanssa bussilla harrastukseen, kun ei ollut autoa. Siinähän sitten meni tietysti aika tavalla aikaa, mutta oli se sen arvoista. Siinä sitten aina kuuntelin muiden valitusta, kuinka RASITTAVAA on viedä autolla harrastamaan ja käydä samalla kaupassa, hoitaa muita asioita tms. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkille, uimahalliin, salille, kirppikselle, kirjastoon...vaihtoehtoja on paljon. Toki korona vähän rajoittaa.
Kai tajuat ettei se harrastus välttämättä ole siellä missä nuo on.
Meidän tyttöjen harrastuksen luona on kukkakauppa, pizzeria ja alepa. Piste.
No menet pitseriaan, ostat kahvin ja könötät läppäri nokan edessä kaksi tuntia. Tai sitten käsket mukulan lopettaa harrastamisen.
Mutta en pääse uimahalliin, salille, kirppikselle, kirjastoon tai mihinkään runsiaden vaihtoehtojen äärelle kuten väitit. Lenkillekään en uskalla mennä koska hiekoitus ja valot puuttuu.
Liityin ketjuun, en ollut ensimmäinen kirjoittaja. Olisin kyllä noita samoja ehdottanut. Mutta jos ne eivät käy, miksi se pitseria ei sitten käy? Ei siellä sisällä pakkasta ole. Samalla tilaat siitä mukulalle iltapalapitsan ja teet ruokaostokset sinä päivänä siellä Alepassa. Taidat olla niitä ihmisiä, joille ei mikään ehdotus kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkille, uimahalliin, salille, kirppikselle, kirjastoon...vaihtoehtoja on paljon. Toki korona vähän rajoittaa.
Kai tajuat ettei se harrastus välttämättä ole siellä missä nuo on.
Meidän tyttöjen harrastuksen luona on kukkakauppa, pizzeria ja alepa. Piste.
No menet pitseriaan, ostat kahvin ja könötät läppäri nokan edessä kaksi tuntia. Tai sitten käsket mukulan lopettaa harrastamisen.
Mutta en pääse uimahalliin, salille, kirppikselle, kirjastoon tai mihinkään runsiaden vaihtoehtojen äärelle kuten väitit. Lenkillekään en uskalla mennä koska hiekoitus ja valot puuttuu.
Heijastinliivi, otsalamppu, nastat kenkiin. Vai meneekö tukka lyttyyn?
Miten pitkä matka sinne harrastukseen sitten on? Missä meinasit viettää ajan, kun ilmoitit lapsen harrastukseen?
Mietin juuri tänään samaa, kun kävelin ympäristössä ja menin sitten maski päällä viimeisiksi 15 minuutiksi odottamaan.
Sitä autoako ei voi ajaa sillä välin kun lapsi on harrastamassa? Eihän jonkin kahvilan, kaupan tms. tarvi siinä kävelymatkan päässä olla, jos autolla olet liikkeellä. Menee polttoainetta juu, mutta ellei kymmeniä kilometrejä tarvi ajaa lähimpään ajanviettopaikkaan, niin ei siinä montaa litraa mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joskus ollut makuupussi mukana, ja oon sen sisällä kattellut tabletilta elokuvia , lukenut tai tehnyt töitäkin :D
Kolme tuntia? Siinä ajassa käyt jo kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joskus ollut makuupussi mukana, ja oon sen sisällä kattellut tabletilta elokuvia , lukenut tai tehnyt töitäkin :DKolme tuntia? Siinä ajassa käyt jo kotona.
Kirjoitinkin toisessa viestissä, että en hennonut ajella edestakaisin, kun rahat olivat muutenkin tiukilla. Onneksi tuota ei ollut kuin yksi vuosi ja muuten lapsen treenit olivat vain 17 kilometrin päässä. Silloin toki meninkin kotiin, ellen ollut vapaaehtoistöissä sillä aikaa.
Meillä myös lasten harrastukset ovat vieneet pitkien matkojen päähän mutta emme onneksi asu missään käsivarren Lapissa, joten pienen ajomatkan päästä on löytynyt puuhaa. Tässä minun ehdotukseni ihan tosielämään perustuen:
- ota mattoja mukaan, vie ne lähimpään itsepalvelupesulaan
- käy kaupassa tekemässä ruokaostokset
- käy lähellä asuvan sukulaisen /ystävän luona kyläilemässä/ kahvilla
-Varustaudu hyvällä kirjalla ja lämpimällä viltillä ja lukuvalolla (tai parkkeeraa hyvän katuvalon alle)
- katso netflixiä ( muista se viltti)
-käy lenkillä
- ota läppäri mukaan ja tee töitä. Olen tehnyt lukemattomia tunteja töitä läppärin kanssa autossa hanskat käsissä (muista hanskat, kädet palelee aina!)
-Tutustu lähialueen maisemiin ja palveluihin. Joskus on kiva kuunnella radiota ja ajella ympäristöä vähän tutummaksi (mutta ei kovin ekologista, myönnetään)
-Soita maraton-puhelut ystäville. Toimii aina!
Vierailija kirjoitti:
Lenkillekään en uskalla mennä koska hiekoitus ja valot puuttuu.
Miten olisi nastakengät ja otsalamppu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se otsalamppu kuule paljon turvaa tuo vantaalaisessa lähiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joskus ollut makuupussi mukana, ja oon sen sisällä kattellut tabletilta elokuvia , lukenut tai tehnyt töitäkin :D
Itse en jaksaisi mennä koilmeksi tunniksi sisään odottamaan. Kyllähän tuossa ajassa jo kai ehtisi kotiinkin vähäksi aikaa, tai voi vaikka mennä tapaamaan ystävää. Tai mene sen tabletin kanssa jonnekin kahvilaan tai kirjastoon katsomaan elokuvia.
Se on sitä omaa aikaa. Itse käyn yleensä kuntosalilla, joskus kaupoilla tms. Mutta hyödyksi pyrin jollain tapaa käyttämään
Meillä matkaa harrastuspaikalle 50min autolla. Treenit kestää 2,5-3h. On oikeasti haaste keksiä tekemistä. Treenit neljä kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se otsalamppu kuule paljon turvaa tuo vantaalaisessa lähiössä.
Siis Vantaako on tämä erämaa, jossa ei ole kuin Alepa ja pizzeria??? Nyt löytyy kyllä ehdotuksia vaikka kuinka paljon, kun ajomatkaa ei ole kuin joitakin kilometrejä ja on isot kirjastot, uimahallit, kylpylät, Heureka, ostoskeskukset, lenkkipolut (jäinen maa on Vantaalla yhtä suuri harvinaisuus kuin 40 asteen helteet Suomessa), tekojäät (voi mennä luistelemaan), elokuvateatteri ja lukematon määrä porukkaa (varmaan joku tuttu asuu lähistöllä, meillä ainakin asuu ja en todellakaan asu Vantaalla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää. Kuuluu ammattivalittajan työehtosopimukseen, tarkista vaikka.
Ei ole tämä ammattivalittajan aloitus. Meillä lapsen isä vie harkkoihin ja odottaa siellä sisällä.
Siis miksi sun sitten pitää palella autossa jos se isä menee sinne sisälle?
Siis sä istut normaalisti mieluummin kolme tuntia jossain eteisessä kuin vaikka ajat lähimmälle salille ja treenaat itse?? Ja toki muistat aina mainita, ettei lapsiperheen äidillä ole aikaa pitää omasta kunnostaan huolta...