Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tässä nyt koko syksy palella autossa kun lapsi on harrastamassa?

Vierailija
19.10.2020 |

Kun ei saa mennä sisälle lämmittelemään.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tietenkin pitää olla niin, että aloittajan omat tarpeet menevät kaiken edelle ja jos hän lähtee jotain kuskaamaan niin jonkun pitää tuoda hänen autonsa luo hänelle lämmin maito ja pullamössöannos sekä käynnistää hänen autonsa, että se pysyy lämpimänä. Jos aloittajaa kakattaa, pitää jonkun satunnaisen ohikulkijan kantaa aloittaja pytylle ja kannustaa häntä ulostamaan ja pyyhkiä hänen takapuolensa.

Vierailija
42/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkillekään en uskalla mennä koska hiekoitus ja valot puuttuu.

Miten olisi nastakengät ja otsalamppu?

Ei se otsalamppu kuule paljon turvaa tuo vantaalaisessa lähiössä.

Siis Vantaako on tämä erämaa, jossa ei ole kuin Alepa ja pizzeria??? Nyt löytyy kyllä ehdotuksia vaikka kuinka paljon, kun ajomatkaa ei ole kuin joitakin kilometrejä ja on isot kirjastot, uimahallit, kylpylät, Heureka, ostoskeskukset, lenkkipolut (jäinen maa on Vantaalla yhtä suuri harvinaisuus kuin 40 asteen helteet Suomessa), tekojäät (voi mennä luistelemaan), elokuvateatteri ja lukematon määrä porukkaa (varmaan joku tuttu asuu lähistöllä, meillä ainakin asuu ja en todellakaan asu Vantaalla).

Mihinkäön noista ei korona-aikaan halua. Liekö aukikaan.

Ja ei, en tunne ketään joka asuu Vantaalla.

Enkä muutenkaan kyläile enää iltakasilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tyttö osaa mennä jo itse ratsastustunnille ja tulla takaisin. Ei ollut aikoinaan kivaa palella maneesissa.

Vierailija
44/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä matkaa harrastuspaikalle 50min autolla. Treenit kestää 2,5-3h. On oikeasti haaste keksiä tekemistä. Treenit neljä kertaa viikossa.

50 minuuttia keskelle ei mitään? Useimpiin treeneihin meillä on ehditty 30 minuutissa, mutta muutaman kerran on pitänyt ajaa Helsingin keskustaan ja sinne tosiaan menee täältä maakunnasta aikaa, vaikka kehä ykköselle on vain vartin matka. Se loppu 35 minuuttia körötellään liikennevaloissa. Mutta tekemistä ja nähtävää löytyy vaikka kuinka! Olen itse introvertti, joten tyydyn hyvään kirjaan useimmiten mutta se ei johdu siitä, etteikö tekemistä löytyisi. Voi myös koluta lähiseudun museot, näyttelyt ja nähtävyydet. Monissa paikoissa on jokin paikallinen erikoisuus niin kuin esim. jokin teekahvila tai luomutuotteiden myyntipiste. Näitäkin on kiva erityisesti joulun alla käydä läpi.

Vierailija
45/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten palelet kun mikään tekeminen ei kelpaa!

Vierailija
46/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä matkaa harrastuspaikalle 50min autolla. Treenit kestää 2,5-3h. On oikeasti haaste keksiä tekemistä. Treenit neljä kertaa viikossa.

50 minuuttia keskelle ei mitään? Useimpiin treeneihin meillä on ehditty 30 minuutissa, mutta muutaman kerran on pitänyt ajaa Helsingin keskustaan ja sinne tosiaan menee täältä maakunnasta aikaa, vaikka kehä ykköselle on vain vartin matka. Se loppu 35 minuuttia körötellään liikennevaloissa. Mutta tekemistä ja nähtävää löytyy vaikka kuinka! Olen itse introvertti, joten tyydyn hyvään kirjaan useimmiten mutta se ei johdu siitä, etteikö tekemistä löytyisi. Voi myös koluta lähiseudun museot, näyttelyt ja nähtävyydet. Monissa paikoissa on jokin paikallinen erikoisuus niin kuin esim. jokin teekahvila tai luomutuotteiden myyntipiste. Näitäkin on kiva erityisesti joulun alla käydä läpi.

En ole aloittaja. Mutta meidän matka sujuu yli puolet motaria pitkin. On hyödynnetty kävelyä, uimahallia, ym. Silti on haastavaa keksiä tekemistä. Joka ei maksaisi hirveän paljon. Varsinkin kylmällä kelillä. Bensa maksaa jo matkoissa, joten kovin pitkälle ei rahaa ajella tekemään. Max 7-10km. Oma ajatukseni oli tuoda vain ilmi, että lapsen harrastus sitoo paljon vanhempaa. Korona tuo vielä lisähaasteita, kun paikkoja suljetaan.

Vierailija
47/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö samalta suunnalta löydy ketään toista samassa harrastuksessa käyvää, jonka kanssa voisi jakaa kyytivuoroja?

Vierailija
48/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse annat lapsen harrastaa moista että joudut odottamaan. Jos vaihtoehto on nököttää autossa pakkaisin koiran mukaan, fikkari päähän, nastat jalkaan ja lenkille. En kyllä jaksais tommosta kuskaamista, itekki lapsena harrasti sitä mihin ite jakso kävellä/polkea.

Vierailija
49/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää. Kuuluu ammattivalittajan työehtosopimukseen, tarkista vaikka.

Ei ole tämä ammattivalittajan aloitus. Meillä lapsen isä vie harkkoihin ja odottaa siellä sisällä.

Siis miksi sun sitten pitää palella autossa jos se isä menee sinne sisälle?

Tämä. Ja jokaiseen tekemisen ehdotukseen on ihmisillä vain syitä miksi ei käy :D

Vierailija
50/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen harkat on paikallisen ala-asteen jumppasalissa, eikä lähellä ole mitään, missä viettää aikaa. Jos lähtee takaisin kotiin, eipä juuri ehdi mitään tekemään, kun pitää jo lähteä takaisinpäin. Ja seuralta tuli alkusyksystä ohjeistus että ei vanhempia hengailemaan salin ulkopuolelle, eli eli...

Vierailija
51/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää. Kuuluu ammattivalittajan työehtosopimukseen, tarkista vaikka.

Ei ole tämä ammattivalittajan aloitus. Meillä lapsen isä vie harkkoihin ja odottaa siellä sisällä.

Kuulostaa kyllä vähän häneltä. :D 

Vierailija
52/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ennen riitti kaupungin ja kunnan kentät ja jäät johon lapsena kuljettiin itse ja nyt pitää kuskata sitten 30 kilometrin päähän?

Vierailija
53/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ennen riitti kaupungin ja kunnan kentät ja jäät johon lapsena kuljettiin itse ja nyt pitää kuskata sitten 30 kilometrin päähän?

Nykyään harrastukset on maksullisia ja kaukana.

Vierailija
54/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuori harrastaa ikäryhmänsä huipulla, ei sitä välttämättä löydy kotikaupungin läheltä. Mutta suurimman osan lapset käyvät sen tunnin lähikoulun jumppasalissa koripalloa pelaamassa tiistaisin ja torstaisin. Niiden on vaikea tietää mitä huipulla vaaditaan.

Vierailija
55/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sen kakaran oikeasti pakko harrastaa jotain tuollaista? Jääköön kotiin ja lukekoon kirjoja.

Vierailija
56/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai korona-aikana enää mitään harrasteta. Tai siis meillä harrastukset ovat vaihtuneet etäharrastuksiksi kotoa käsin.

Vierailija
57/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsen harkat on paikallisen ala-asteen jumppasalissa, eikä lähellä ole mitään, missä viettää aikaa. Jos lähtee takaisin kotiin, eipä juuri ehdi mitään tekemään, kun pitää jo lähteä takaisinpäin. Ja seuralta tuli alkusyksystä ohjeistus että ei vanhempia hengailemaan salin ulkopuolelle, eli eli...

Kyllä kai joka paikassa, missä on koulu, löytyy lähistöltä vähintään huoltoasema, jossa voi istua kahvilla ja lukea päivän lehden. Ja kyllä itse hyödyntäisin tuon ajan lenkkeillen ja vaikka siellä koulun pihalla lihaskuntoliikkeitä tehden. Jos lapsi jaksaa urheilla noin monta kertaa viikossa, jaksat sinäkin.

Vierailija
58/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... Sen ajan voi vaikka kävellä tai lenkkeillä.

Tätäkään ei aina jaksa, kun treenit on 5-7 krt viikossa ja kestää kolme tuntia kerrallaan, joillain jopa enemmänkin. 

Mulla on joskus ollut makuupussi mukana, ja oon sen sisällä kattellut tabletilta elokuvia , lukenut tai tehnyt töitäkin :D 

Istut kumminkin treenipaikan pihalla kolme tuntia etkä mee välillä kotiin tai vaikka kirjastoon tekemään töitä?

Vierailija
59/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin kiittää itseä siitä että olen antanut lapsen valita harrastuksensa kävelymatkan päästä. Kuulostaa aivan kamalalta olla noin kiinni asiassa. Tosiaan, eikö siinä voi kurvata sillä autolla asioita hoitamaan? Edes johonkin lähistölle?

Vierailija
60/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"50 minuuttia keskelle ei mitään? Useimpiin treeneihin meillä on ehditty 30 minuutissa, mutta muutaman kerran on pitänyt ajaa Helsingin keskustaan ja sinne tosiaan menee täältä maakunnasta aikaa, vaikka kehä ykköselle on vain vartin matka. Se loppu 35 minuuttia körötellään liikennevaloissa. Mutta tekemistä ja nähtävää löytyy vaikka kuinka! Olen itse introvertti, joten tyydyn hyvään kirjaan useimmiten mutta se ei johdu siitä, etteikö tekemistä löytyisi. Voi myös koluta lähiseudun museot, näyttelyt ja nähtävyydet. Monissa paikoissa on jokin paikallinen erikoisuus niin kuin esim. jokin teekahvila tai luomutuotteiden myyntipiste. Näitäkin on kiva erityisesti joulun alla käydä läpi."

Tässä taas ajatellaan aika pk-seutukeskeisesti. Jos harrastat jääurheilua, niin treenit saattaa välillä (ei toki aina) olla todella 50 minuuttia ja enemmänkin sinne jonnekin keskelle ei mitään. Esim. taitoluistelua Keski-Suomessa harrastava on saattanut ajaa jopa Länkipohjaan (Googleta ja totea, onko siellä yhtään mitään). Tikkakoskikaan ei varsinaisesti ole mikään city. 

Mutta noi kaikki on kestetty ja keksitty tekemistä, luisteluharrastus on jo menneisyyttä ja luistelija aikuinen. Kun ei ne treenit suinkaan aina olleet missään Keuruulla tai Länkipohjassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme