Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tässä nyt koko syksy palella autossa kun lapsi on harrastamassa?

Vierailija
19.10.2020 |

Kun ei saa mennä sisälle lämmittelemään.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"50 minuuttia keskelle ei mitään? Useimpiin treeneihin meillä on ehditty 30 minuutissa, mutta muutaman kerran on pitänyt ajaa Helsingin keskustaan ja sinne tosiaan menee täältä maakunnasta aikaa, vaikka kehä ykköselle on vain vartin matka. Se loppu 35 minuuttia körötellään liikennevaloissa. Mutta tekemistä ja nähtävää löytyy vaikka kuinka! Olen itse introvertti, joten tyydyn hyvään kirjaan useimmiten mutta se ei johdu siitä, etteikö tekemistä löytyisi. Voi myös koluta lähiseudun museot, näyttelyt ja nähtävyydet. Monissa paikoissa on jokin paikallinen erikoisuus niin kuin esim. jokin teekahvila tai luomutuotteiden myyntipiste. Näitäkin on kiva erityisesti joulun alla käydä läpi."

Tässä taas ajatellaan aika pk-seutukeskeisesti. Jos harrastat jääurheilua, niin treenit saattaa välillä (ei toki aina) olla todella 50 minuuttia ja enemmänkin sinne jonnekin keskelle ei mitään. Esim. taitoluistelua Keski-Suomessa harrastava on saattanut ajaa jopa Länkipohjaan (Googleta ja totea, onko siellä yhtään mitään). Tikkakoskikaan ei varsinaisesti ole mikään city. 

Mutta noi kaikki on kestetty ja keksitty tekemistä, luisteluharrastus on jo menneisyyttä ja luistelija aikuinen. Kun ei ne treenit suinkaan aina olleet missään Keuruulla tai Länkipohjassa.

Länkipohjassa on sekä pururata että huoltoasema!

Vierailija
62/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt ainakaan koronaaikana mitään harrasteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... Sen ajan voi vaikka kävellä tai lenkkeillä.

Tätäkään ei aina jaksa, kun treenit on 5-7 krt viikossa ja kestää kolme tuntia kerrallaan, joillain jopa enemmänkin. 

Mulla on joskus ollut makuupussi mukana, ja oon sen sisällä kattellut tabletilta elokuvia , lukenut tai tehnyt töitäkin :D 

Kolme tuntia?! Miksi et mene kotiin?

Vierailija
64/76 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt ainakaan koronaaikana mitään harrasteta.

Lapset ainakin harrastaa normaalisti.

Vierailija
65/76 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkillekään en uskalla mennä koska hiekoitus ja valot puuttuu.

Miten olisi nastakengät ja otsalamppu?

Ei se otsalamppu kuule paljon turvaa tuo vantaalaisessa lähiössä.

Siis Vantaako on tämä erämaa, jossa ei ole kuin Alepa ja pizzeria??? Nyt löytyy kyllä ehdotuksia vaikka kuinka paljon, kun ajomatkaa ei ole kuin joitakin kilometrejä ja on isot kirjastot, uimahallit, kylpylät, Heureka, ostoskeskukset, lenkkipolut (jäinen maa on Vantaalla yhtä suuri harvinaisuus kuin 40 asteen helteet Suomessa), tekojäät (voi mennä luistelemaan), elokuvateatteri ja lukematon määrä porukkaa (varmaan joku tuttu asuu lähistöllä, meillä ainakin asuu ja en todellakaan asu Vantaalla).

Mihinkäön noista ei korona-aikaan halua. Liekö aukikaan.

Ja ei, en tunne ketään joka asuu Vantaalla.

Enkä muutenkaan kyläile enää iltakasilta.

Eli sulle ei kelpaa mikään muu kun se, että pääset lapsesi harrastuspaikkaan sisälle? Sit ei varmaan auta kun palella siel autossa.

Vierailija
66/76 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan takaisin kotiin.

Vierailija
67/76 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan voisi hyvin itse pyöräillä harrastuksiinsa. Tai jos yli 10 km suuntaansa, niin mennä bussilla.

Vierailija
68/76 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... Sen ajan voi vaikka kävellä tai lenkkeillä.

Tätäkään ei aina jaksa, kun treenit on 5-7 krt viikossa ja kestää kolme tuntia kerrallaan, joillain jopa enemmänkin. 

Mulla on joskus ollut makuupussi mukana, ja oon sen sisällä kattellut tabletilta elokuvia , lukenut tai tehnyt töitäkin :D 

Siis sä istut normaalisti mieluummin kolme tuntia jossain eteisessä kuin vaikka ajat lähimmälle salille ja treenaat itse?? Ja toki muistat aina mainita, ettei lapsiperheen äidillä ole aikaa pitää omasta kunnostaan huolta...

Kuka menee korona-aikaan salille?

Harrastan ihan normaalisti (ja käyn siis myös salilla) ihan niin kauan kuin ne vaan on auki. En ole lähtenyt tähän joukkopsykoosiin ollenkaan mukaan. (Ja toisaalta säännöllinen liikuntaharrastus kyllä parantaa mahdollisuuksiani saada vain lievä tauti, kun se lopulta kohdalle osuu). Ei kai nyt kukaan lopeta harrastuksiaan pariksi vuodeksi?? Vai oikeastiko te luulette, että Korona häviää jonnekin??

Vierailija
69/76 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi myös kiva päästä katsomaan lapsensa pelejä hallin sisälle.  Aika hankala jutella pelin kulusta kun et ole itse edes nähnyt sitä. Voi jäädä myös kioskien mokkapalamyynnit hieman pieniksi kun vanhemmat ei pääse edes sisälle halliin.

Vierailija
70/76 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on juuri niin vaikeaa, kuin itse sen haluat olevan.

Vierailija
71/76 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin kiittää itseä siitä että olen antanut lapsen valita harrastuksensa kävelymatkan päästä. Kuulostaa aivan kamalalta olla noin kiinni asiassa. Tosiaan, eikö siinä voi kurvata sillä autolla asioita hoitamaan? Edes johonkin lähistölle?

Näin tein minäkin. Oli ihana, kun lapsi pystyi itse kävelemään treenehihin 300 metriä lähikoululle. Monta vuotta menikin näin helposti. Sitten tuli teini-ikä ja useampaa lajia harrastaneet alkoivat tehdä lajivalintojaan ja osaa taas alkoi kiinnostaa muut jutut kuin pelaaminen, ja joukkue hajosi. Lähin oman tasoinen joukkue löytyi meidän tytölle ihan toiselta puolen kaupunkia, matkaa treeneihin 35 km. Lähempänäkin olisi ollut joukkue kyllä, mutta liian heikkotasoinen ja näihinkin treeneihin olisi pitänyt kuskata n. 15 km matka.

Että ei se aina ole kiinni siitä, että tekee alun perin valintansa oikein.

(onneksi meillä koronatilanne on sen verran rauhallinen, että salin seinustalle vielä pääsee)

Vierailija
72/76 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pois harrastuksesta.

Vierailija
73/76 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi myös kiva päästä katsomaan lapsensa pelejä hallin sisälle.  Aika hankala jutella pelin kulusta kun et ole itse edes nähnyt sitä. Voi jäädä myös kioskien mokkapalamyynnit hieman pieniksi kun vanhemmat ei pääse edes sisälle halliin.

Meillä ei olla edes järjestetty kahvioita enää tällä kaudella. Kun peleihin ei saa tulla yleisöä, ei tarvitse kahviotakaan. Tosin varainhankintaan tuo aiheuttaakin sitten melkoisen loven.

Vierailija
74/76 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi

Vierailija
75/76 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sinäkin hikilenkki odotellessa

Vierailija
76/76 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset harrastaa 4-5x viikossa, ei jaksa joka ilta lenkkeillä.

Ap

Jättäkää harrastukset suosiolla vähemmälle tai kokonaan pois päiväjärjestyksestä. Ei tarvi valittaa sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan