Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä vuonna Hope ei jaa lahjoja lapsille eikä Hursti köyhille- ei käy kateeksi köyhimpiä!

Vierailija
19.10.2020 |

Nuo kaksi toimijaa ovat sellaisia, joiden apuun tuhannet perheet ympäri maata ovat voineet luottaa silloinkin, kun usko viranomaisiin ym. on ollut koetuksella. Hursti on kuuluisa joulupaketeistaan, joita ovat lähettäneet pitkin Suomea, eikä Hopenkaan toiminta ole mitenkään vaatimatonta. No, tänä vuonna kaikki on sitten peruttu, koronan vuoksi.

Kellään ei tietenkään ole mitään velvollisuutta tehdä hyväntekeväisyyttä muiden eteen, mutta onko tämä nyt fiksu ratkaisu tilanteessa, jossa suomalaisten perheiden stressitasot ovat korkealla ja moni menettänyt työnsä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tapaa niiden vapaaehtoisten stressitaso on korkealla ja lomautukset päällä. Ei tällä hetkellä löydy porukkaa vapaaehtoistöihin, joten ne on pakko lopettaa. Ikävää toki.

Vierailija
2/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mun piti ensi kuussa lahjoittaa Hurtsille se korona75euronen koska olen lapseton ja yksineläjä eikä korona ole mun menoja mitenkään lisännyt, mutta jos homma ei Hurstilla pelitä niin antaa olla sitten. Ostan sit itelleni ehjän läppärin jostain mistä nyt noin 100eurolla saan. Aikasempi meni tammikuussa rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko muistakin jotenkin tekopyhältä että 99% ihmisistä lakkaa vapaaehtoishommat heti, kun on pienikin riski siitä että voisi saada jonkun pöpön asiakaskontaktissa? Että hei, paskat noista kodittomista, ei kiinnosta missä ne nukkuu tai peseytyy seuraavat kuukaudet, minä menen nyt kotiin poterooni. 

Vierailija
4/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan toimeentulotukiasiakkaat saivat sen 75 euroa/perheenjäsen extraa ja ainakin eräässä facebook-ryhmässä ihmiset kertoivat ostaneensa niillä rahoilla lapsilleen joululahjoja, talvivaatteita, käyneet syömässä ja leffassa jne. Että eiköhän tuossa ollut sitä jouluextraa vähävaraisille.

Vierailija
5/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hursti toki ilmoittaa, että köyhien joulujuhlaa ei järjestetä eikä joulupaketteja jaeta, mutta ruokajono on auki pidempään kuin yleensä joulukuussa (tavallisesti lopettavat jo joulukuun alussa). Jouluisia ruokakasseja jaetaan vielä 23.12.

Vierailija
6/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko muistakin jotenkin tekopyhältä että 99% ihmisistä lakkaa vapaaehtoishommat heti, kun on pienikin riski siitä että voisi saada jonkun pöpön asiakaskontaktissa? Että hei, paskat noista kodittomista, ei kiinnosta missä ne nukkuu tai peseytyy seuraavat kuukaudet, minä menen nyt kotiin poterooni. 

Ei, koska valtaosa ei suostuisi edes normaalina aikana tekemään palkatta töitä.

Vierailija
7/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miltä sinusta tuntuu, mikä on sinun syysi siihen ettet ole vapaaehtoistyössä? Vai oletko kenties vain käsi ojossa ja nyt harmittaa kun joku muu ei uhraa henkeään sinun vuoksi?

Vierailija
8/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ainakin Hurstilla suuri osa vapaaehtoistyöntekijöistä ole itsekin työttömiä, työkyvyttömiä tai eläkeläisiä?

Vierailija
9/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miltä sinusta tuntuu, mikä on sinun syysi siihen ettet ole vapaaehtoistyössä? Vai oletko kenties vain käsi ojossa ja nyt harmittaa kun joku muu ei uhraa henkeään sinun vuoksi?

En ole käsi ojossa, mutta avunsaajien joukkoon kuuluva muuten kyllä. En ole koskaan mitään pyytänyt tai saanutkaan. -ap

Vierailija
10/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kyse ei olekaan vapaaehtoisten omasta henkilökohtaisesta päätöksestä, vaan järjestön johto on tehnyt sulkupäätöksen.

Vierailija
11/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käsi ojossa, mutta avunsaajien joukkoon kuuluva muuten kyllä. En ole koskaan mitään pyytänyt tai saanutkaan. -ap

Pahoittelut inhottavasta kommentista, mutta joskus tuntuu, että ne eniten saaneet ovat myös vaativimpia. Teen työtä vapaaehtoisena, tosin eläinten parissa. Ja valitettavasti myös siellä tämä korona näkyy. Avustuksia ei tule, kaikki maksetaan itse (aiemmin sai edes jonkin verran yhdistykseltä) ja hoitajat venyvät itsensä kustannuksella. Oman työn, oman perheen ja oman elämän ohella. Sitten tulee näitä, jotka ovat ihan raivoissaan siitä, kun ei auteta!!! Vähän ymmärrystä vapaaehtoisille, olipa se vapaaehtoistyö mitä tahansa. Myös niillä vapaaehtoisilla voi olla riskiryhmässä olevia läheisiä. 

Vierailija
12/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

'tun naukujat. Kaikki pitäisi jostain aina lahjapaketissa tulla. Terveisin luottotiedot oli mennä, tein töitä, tein lisää töitä, keksin ratkaisuja, en itkenyt että buu yhteiskunta.

Vierailija
13/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt AP:lla on hyvä tilaisuus perustaa itse järjestö ja alkaa auttamaan!

Vierailija
14/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kyse ei olekaan vapaaehtoisten omasta henkilökohtaisesta päätöksestä, vaan järjestön johto on tehnyt sulkupäätöksen.

Järjestön johto on ihan vapaaehtoisia itsekin.

Vierailija
15/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta kaikki vapaaehtoiset eivät ole järjestön johtoa. Turha ruveta kaikkia tässä mustamaalaamaan ja syyttelemään.

Vierailija
16/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistöitä saa tehdä, oli köyhä tai rikas. Arvostelijat ovat aina niitä, jotka vain haluavat, mutta eivät halua antaa. Minä lopetin arvostelijoiden takia. En kaipaa kiitosta, mutta en kaipaa haukkujakaan. Voin vapaa-aikani käyttää ihan vain itseeni. 

Vierailija
17/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta kaikki vapaaehtoiset eivät ole järjestön johtoa. Turha ruveta kaikkia tässä mustamaalaamaan ja syyttelemään.

No sitten ne, jotka haluavat toimia organisoituvat itse ja järjestävät keräykset.

Vierailija
18/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ne, jotka haluavat toimia organisoituvat itse ja järjestävät keräykset.

No sitten se ei enää ole Hopen eikä Hurstin alaista vaan ihan jonkin muun, eikä se liity tähän keskusteluun mitenkään.

Vierailija
19/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joululahjan takiako pitäisi mennä kokeilemaan onnea koronan kanssa? Ruokaahan saa kuitenkin, taitaa olla se pääasia.

Vierailija
20/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu, vaan ymmärrettävältä. Haloo, se on VAPAAEHTOIStyötä. Mene itse tekemään, jos sinua ei korona kerran haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän