Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet kaltaisestani miehestä suhdehistoriani perusteella?

Vierailija
20.01.2014 |

Tietenkään kukaan teistä ei välttämättä tiedä detaljeja ja tunne minua henkilökohtaisesti, mutta tuli äsken taksimatkalla baarista kotiin mieleen, että miten ihmiset luonnehtisivat tuntematonta miestä/naista, jos tietävät lähinnä hänen suhdehistoriansa.

Taustaksi: olen 44-vuotias mies, jolla on 3 akateemista tutkintoa ja joka on työskennellyt sekä Suomessa että ulkomailla julkisella ja yksityisellä sektorilla. Olen lisäksi taiteellinen musiikin suhteen ja olen levyttänyt viitisen albumia eri yhtyeiden kanssa.

Suhdehistoria:

1. 16-17 -vuotiaana kahden vuoden suhde vuotta nuoremman tytön kanssa. Suhde päättyi tytön puolelta, koska hän ei halunnut vakiintua noin nuorena.

2. 19-24 -vuotiaana viiden vuoden suhde samanikäisen naisen kanssa. Suhde kaatui pettämisiin molemmin puolin ja naisen sairastumiseen paranoiaan.

3. 25-31 -vuotiaana viiden vuoden avoliitto ja kihlaus 5 vuotta nuoremman naisen kanssa (muutimme yhteen pari kuukautta tapaamisemme jälkeen). Suhde kaatui pettämiseen minun taholtani neljän eri naisen kanssa.

4. 32-36 -vuotiaana kihlaus ja avioliitto samanikäisen naisen kanssa. Suhteen aikana syntyi myös yksi lapsi. Suhde kaatui vaimon psyykkisiin ongelmiin (diagnosoitu).

5. Avioliiton jälkeen puolen vuoden sisällä 3 muutaman kuukauden mittaista suhdetta (kaksi päällekkäistä), joista yksi 6 vuotta nuoremman, yksi 7 vuotta nuoremman ja yksi 13 vuotta nuoremman naisen kanssa. Kaikki kaatuivat siihen, että en olin avioerotaistelun jälkeen edelleen kiinni ex-perheessäni.

6. 37 -vuotiaana kihlaus ja avoliitto 18 vuotta nuoremman naisen kanssa. Tämä suhde päättyi 44 -vuotiaana eli kuuden vuoden yhdessäolon jälkeen siihen, että humalapäissäni olin kutsunut avovaimoa todella pahoilla nimillä muutaman kerran. Tosin myös ajan saatossa hieman vieraannuimme toisistamme, vaikka vietimme paljon aikaa yhdessä. Mutta molemmilla myös omat kaveripiirit, joissa harrastettiin eri asioita.

Noiden suhteiden välissä on muutama yhdenillan juttu, mutta niitä en koe kovin merkityksellisiksi itse. Niihin ei liittynyt pettämistä minun taholtani (naisten taholta kyllä).

Eli nyt olen taas vaihteeksi sinkkuna. Miten luulisitte tarinani jatkuvan?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot aika pinnallinen. 

Vierailija
82/87 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 12:59"]

Vastaus ikäiseltäsi naiselta (olen myös sekä Suomessa että ulkomailla työskennellyt ja minullakin on 3 akateemista tutkintoa, eli meillä on ainakin tällä tasolla jotain yhteistä ;-)): kuulostaa jotenkin epäkypsältä ja häilyvältä tuo kertomasi historia ikäisellesi ja taustaisellesi miehelle. Mikä on saanut sinut kerta toisensa jälkeen pettämään, mikset osaa sitoutua? Ja oletko miettinyt, mikä ajaa sinut kerta toisensa jälkeen suhteisiin mieleltään epätasapainoisten naisten kanssa? Ja miksi monet naisystävistäsi ovat niin paljon sinua nuorempia, pelkäätkö aikuistua/vanhentua? Tällaisia mietteitä minulle tuli, kun kerran nyt kysyit. 

[/quote]

Varmaan sen takia ap on epävakaiden naisten kanssa, koska ei välitä henkisestä puolesta vaan katsoo ulkokuorta ja melko monet naiset, jotka ottavat paljon vanhemman miehen, ovat epävakaita ja hakevat turvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisperse pettäjä

Vierailija
84/87 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huora mikä huora. En ottaisi edes kaveriksi.

Se, että ei mitenkään edes viitsi noteerata kaikkia yhden yön juttuja, tuntuu limaiselta. Eihän sinuun voi luottaa pennin vertaa?

Mitenhän olet kerinnyt kaikki akateemiset loppututkintosi suorittaa, kun "häntä" on vienyt miestä kuin metrin mittaa...huokaus...

Vierailija
85/87 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 00:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 00:50"]

Mua hämmensi tuo kohta, että suhde päättyi siihen, että kutsuttiin pahoilla nimillä. Aika heppoisissa kantimissa oli se suhde...

[/quote]

Tästä olen itsekin hämmentynyt edelleen. Näin nainen perusteli eron syyn. Minusta se ei vaikuttanut riittävältä syyltä lähes 7 vuoden suhteen lopettamiseen. Ainakaan minun puoleltani ei ollut yhtään pettämistä ja olimme mielestäni todella läheisiä melkein loppuun saakka.

ap

[/quote]

Tämä on minusta jännä kommentti AP:ltä. Kertoo siitä, miten huono yhteys teillä on täytynyt olla, ette ole ollenkaan tajunneet toisianne, tai edes yrittäneet tajuta. Koetko muuten kuin tyttöystävien osalta AP että sulla on yleensä hyvä yhteys esim. sukulaisiin tai ystäviin, vai etkö muutenkaan oikein "tajua" ihmisiä helposti?

Vierailija
86/87 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 12:59"]

Vastaus ikäiseltäsi naiselta (olen myös sekä Suomessa että ulkomailla työskennellyt ja minullakin on 3 akateemista tutkintoa, eli meillä on ainakin tällä tasolla jotain yhteistä ;-)): kuulostaa jotenkin epäkypsältä ja häilyvältä tuo kertomasi historia ikäisellesi ja taustaisellesi miehelle. Mikä on saanut sinut kerta toisensa jälkeen pettämään, mikset osaa sitoutua? Ja oletko miettinyt, mikä ajaa sinut kerta toisensa jälkeen suhteisiin mieleltään epätasapainoisten naisten kanssa? Ja miksi monet naisystävistäsi ovat niin paljon sinua nuorempia, pelkäätkö aikuistua/vanhentua? Tällaisia mietteitä minulle tuli, kun kerran nyt kysyit. 

[/quote]

Varmaan sen takia ap on epävakaiden naisten kanssa, koska ei välitä henkisestä puolesta vaan katsoo ulkokuorta ja melko monet naiset, jotka ottavat paljon vanhemman miehen, ovat epävakaita ja hakevat turvaa.

[/quote]

voi hyvin olla. Itse mietin vaan mikä motivoi AP:tä. Koska siitähän tässä lopulta on kyse: AP on onneton sellaisena kuin on, ja haluaa muuttaa omaa käytöstään. Sitä varten tarvitsisi tietää, miksi AP hakeutuu juuri noiden naisten seuraan kuin hakeutuu. Ei siis riitä todeta että AP on ulkokohtainen - mikä voi olla totta - vaan miksi AP on niin ulkokohtainen? Mitä hän oikeastaan hakee näistä ihmissuhteistaan? 

Vierailija
87/87 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että olet kasvanut psyykkisesti ristiriitaisessa ympäristössä, mikä on tehnyt käytöksestäsi haitallista (itsellesi) haluat ehkä turvallisen parisuhteen (jos nyt edes myönnät sitä itsellesi) mutta sinua vetää puoleensa epävakaat ihmiset, joihin "mukasitoudut vahvasti", todellisuudessa et sitoudu, koska ymmärrät suhteen edetessä, että se on mahdotonta, mutta et oikein eroakaan koska "sitouduit, kun tunne oli niin vahva"? Tjoo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi