Mitä ajattelet kaltaisestani miehestä suhdehistoriani perusteella?
Tietenkään kukaan teistä ei välttämättä tiedä detaljeja ja tunne minua henkilökohtaisesti, mutta tuli äsken taksimatkalla baarista kotiin mieleen, että miten ihmiset luonnehtisivat tuntematonta miestä/naista, jos tietävät lähinnä hänen suhdehistoriansa.
Taustaksi: olen 44-vuotias mies, jolla on 3 akateemista tutkintoa ja joka on työskennellyt sekä Suomessa että ulkomailla julkisella ja yksityisellä sektorilla. Olen lisäksi taiteellinen musiikin suhteen ja olen levyttänyt viitisen albumia eri yhtyeiden kanssa.
Suhdehistoria:
1. 16-17 -vuotiaana kahden vuoden suhde vuotta nuoremman tytön kanssa. Suhde päättyi tytön puolelta, koska hän ei halunnut vakiintua noin nuorena.
2. 19-24 -vuotiaana viiden vuoden suhde samanikäisen naisen kanssa. Suhde kaatui pettämisiin molemmin puolin ja naisen sairastumiseen paranoiaan.
3. 25-31 -vuotiaana viiden vuoden avoliitto ja kihlaus 5 vuotta nuoremman naisen kanssa (muutimme yhteen pari kuukautta tapaamisemme jälkeen). Suhde kaatui pettämiseen minun taholtani neljän eri naisen kanssa.
4. 32-36 -vuotiaana kihlaus ja avioliitto samanikäisen naisen kanssa. Suhteen aikana syntyi myös yksi lapsi. Suhde kaatui vaimon psyykkisiin ongelmiin (diagnosoitu).
5. Avioliiton jälkeen puolen vuoden sisällä 3 muutaman kuukauden mittaista suhdetta (kaksi päällekkäistä), joista yksi 6 vuotta nuoremman, yksi 7 vuotta nuoremman ja yksi 13 vuotta nuoremman naisen kanssa. Kaikki kaatuivat siihen, että en olin avioerotaistelun jälkeen edelleen kiinni ex-perheessäni.
6. 37 -vuotiaana kihlaus ja avoliitto 18 vuotta nuoremman naisen kanssa. Tämä suhde päättyi 44 -vuotiaana eli kuuden vuoden yhdessäolon jälkeen siihen, että humalapäissäni olin kutsunut avovaimoa todella pahoilla nimillä muutaman kerran. Tosin myös ajan saatossa hieman vieraannuimme toisistamme, vaikka vietimme paljon aikaa yhdessä. Mutta molemmilla myös omat kaveripiirit, joissa harrastettiin eri asioita.
Noiden suhteiden välissä on muutama yhdenillan juttu, mutta niitä en koe kovin merkityksellisiksi itse. Niihin ei liittynyt pettämistä minun taholtani (naisten taholta kyllä).
Eli nyt olen taas vaihteeksi sinkkuna. Miten luulisitte tarinani jatkuvan?
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 00:52"]
Ällö mies
[/quote]
Kiitos.
ap
Taidat olla aika rikki, jollain tavalla, jota et itse ole itsellesi edes myöntänyt. Ei hyvinvoivassa suhteessa ole tarpeen pettää, varsinkaan neljän (!) eri henkilön kanssa. Pettämisiä sisältävissä suhteissa olette molemmat olleet ilmeisesti kyvyttömiä kommunikoimaan. Kuten myös viimeisessä, jos suhde kaatuu yhteen äänekkääseen riitaan. Minä ja miehemme olemme molemmat aika kuumakalleja, on tullut pari kertaa vaikean elämäntilanteen keskellä riidellessä sanottua pahastikin (ei koskaan kuitenkaan väkivaltaa missään muodossa), mutta osaamme keskustella asiat halki jälkikäteen ja sopia niin, ettei arpia jää.
Pitäisin myös erittäin hälyttävänä sitä, että olet ollut pitkässä suhteessa kahden eri ihmisen kanssa, joissa suhde kaatui toisen psyykkisiin ongelmiin. Yksi mene sattuman piikkiin, mutta toinen alkaa jo vaikuttaa siltä, että olet itsekin jonkinlaista epätervettä turvallisuutta ja kiintymystä parisuhteista etsivä.
Ihan näin näppituntumalta.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 00:53"]
miksi pitää aina mennä kihloihin jos et kuitenkaan arvosta naistasi vaan petät jossain vaiheessa?
[/quote]
En ole pettänyt kuin kahta mainituissa suhteissa. Oletko itse pettänyt kuinka montaa ihmistä?
Kihloihin menin siksi, että ihan tosissani ajattelin suhteen jatkuvan loppuelämäni.
ap
Et ole tainnut saada kovin positiivisia kommentteja. Vähän sellaselta epäluotettavalta hulivililta vaikutat. Ei hyvä.
Ja useamman akan olet tehnyt hulluksi ja sitten pettänyt ja jättänyt.
Ei kannata ainakaan tuota suhdehiatoriaasi paljastaa seuraavalle ihastuksellesi, hän saattaa säikähtää ja luikkia karkuun..
Ole kerrankin 20 tai 30 vuotta yhdessä jonkun kanssa.. Sitä voi kutsua pitkäksi suhteeksi. Pisin suhde on se kun ollaan yhdessä kunnes kuolema meidät erottaa!
Sinun on parempi olla yksin lopun elämää, alkaahan sulla olla toinen jalka haudassa ikäsi puolesta kohta. Jos vaan jatkat yhdenillan juttuja kun et kenenkään viereen osaa lopullisesti jäädä
ei voi arvostella, sillä jokainem ihminen tekee virheitä, mutta se että kaksi naista sai psyykkisiä oireita, ja vielä oikein sä mainitset sen täällä mikä viittaa ehkä.siihen että olet pyrkinyt vakuuttamaan itseä että naisten psyykkiset ongelmat olivat vain ja ainoastaan naisten oma syy, etkä EHKÄ ( en tiedä enkä väitä tietäväni mitään sinusta) ole käsitellyt omaa käyttäytymistä ja miten voit tulevaisuudessa välttää tehtyjä virheitä, no olethan kiltimpi naisten kanssa tulevaisuudessa. muuten oletko työskennellyt Venäjällä? Ja onkohan ikäsi tämä.
Noh, olen nuori sinuun verrattuna eli 23-vuotias nainen, mutta ottaen huomioon sen, että olet seurustellut kovin nuorien kanssa, voinen vastata. Jollakin tavalla itse ajattelisin, että olet henkisesti jollain tavalla keskenkasvuinen. Osaat vakiintua tietylle tasolle, mutta kun asiat menevät oikeasti vakaviksi ja vaikeiksi, petät, nimittelet ym. Tuntuu myös omituiselta, että olet rakastunut naisiin, joilla on noin suuria ongelmia: mielialahäiriöitä, pettämistä ym. ja myöskin ikäero on huomattava. Ehkä ihastut ja päädyt suhteisiin liian nopeasti... Jatkossa harkitsisin ennemmin samanikäistä naista, joka on aidosti vakaan oloinen. Kun aloitat suhteen, koetko ennemminkin ajautuvasi siihen vai vilpittömästi ajattelet, että siitä syntyy jotain aidosti pysyvää?
Jotenki kummallista että yksi sairastunut aikanasi paranoiaan ja yhdellä mielenterveysongelmia ja yksi suhde kaatunut nimittelyyn ja pettämistä koko ajan pelissä. Tuntuu että naiset jotenkin romahtavat kanssasi.. et taida olla kovin arvostava puoliso.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 01:00"]
Taidat olla aika rikki, jollain tavalla, jota et itse ole itsellesi edes myöntänyt. Ei hyvinvoivassa suhteessa ole tarpeen pettää, varsinkaan neljän (!) eri henkilön kanssa. Pettämisiä sisältävissä suhteissa olette molemmat olleet ilmeisesti kyvyttömiä kommunikoimaan. Kuten myös viimeisessä, jos suhde kaatuu yhteen äänekkääseen riitaan. Minä ja miehemme olemme molemmat aika kuumakalleja, on tullut pari kertaa vaikean elämäntilanteen keskellä riidellessä sanottua pahastikin (ei koskaan kuitenkaan väkivaltaa missään muodossa), mutta osaamme keskustella asiat halki jälkikäteen ja sopia niin, ettei arpia jää.
Pitäisin myös erittäin hälyttävänä sitä, että olet ollut pitkässä suhteessa kahden eri ihmisen kanssa, joissa suhde kaatui toisen psyykkisiin ongelmiin. Yksi mene sattuman piikkiin, mutta toinen alkaa jo vaikuttaa siltä, että olet itsekin jonkinlaista epätervettä turvallisuutta ja kiintymystä parisuhteista etsivä.
Ihan näin näppituntumalta.
[/quote]
Täytyy myöntää, että tämä oli hyvä kommentti. On mahdollistä, että olen rikki. Olen menossa tällä viikolla elämäni ensimmäiseen terapiaan, vaikka ei se viimeisintä suhdettani taida enää pelastaa. Ajattelin kuitenkin yrittää. Jos sieltä nyt sitten jotain itseeni liittyvää valkenisi.
Se suhde kaatui muuten riitoihin (monikossa) ei yhteen ainoaan riitaan. Riitojen aihe oli yleensä kova humaltumiseni ja sen seurauksena muutaman kerran ikävät kommentit taholtani. En todellakaan juo päivittäin, mutta joskus juon liikaa kerralla ja sitten tietyn pisteen jälkeen jos tulee riittaa, niin saatan "räjähtää". Kavereiden mielestä olen pääasiassa erittäin rauhallinen ihminen myös humalassa. Mutta joskus sellainen 2 litraa vodkaa saatta nostaa sen ikävän puolen pintaan jos siinä vaiheessa riita repeää.
ap
Vakiintuminen "johonkin pisteeseen saakka" ei ole vakiintumista ensinkään.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 00:53"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 00:50"]
Tuo reippaasti itseä nuoremman kumppanin hakeminen on mun punainen vaate. Onpa rikkinäistä elämä ollut. Vaikuttaa pinnalliselta kaiken kaikkiaan. Et ole tainnut päästä tuosta 4. kohdasta yli.
[/quote]
Tuota kommenttia en osaa kritisoida, voit olla oikeassa. Tottakai avioliitto on ollut erittäin tärkeä osaa historiaani. Ex-vaimoni tosin sairastui paranoidiseen skitsofreniaan, joten se oli eron takana, eikä mikään pettäminen tms. Olen toki surullinen, että niin kävi lapseni äidin kanssa.
[/quote]
Sain sinusta pintapuolisen, sekä ulkonäkö- ja statuskeskeisen kuvan. > "Minulla on kolme akateemista tutkintoa" sijaan olisi riittänyt "Olen akateeminen". Levytyksetkin kuulostaa vaan leveilyltä.
Aika kaltevalla ja liukkaalla pinnalla on mies itseään paljon nuorempien naisten kanssa. Erilaiset ovat intressit. Jos harrastaisit purjehdusta, niin toteaisin, että nyt ovat sulla poijut sekaisin väylällä. Vaikutat väsähtäneeltä ja yksinäiseltä.
elementary conclusion, rakennat lauseita hieman venäläisen tai ruotsalaisen tyyliin (voin erehtyä), ikääsi tuslin kerroit oikein sillä se paljastaisi liikaa
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 01:01"]
Et ole tainnut saada kovin positiivisia kommentteja. Vähän sellaselta epäluotettavalta hulivililta vaikutat. Ei hyvä.
[/quote]
Olet oikeassa negatiivisten kommenttien suhteen, mutta en ihan ymmärrä, että miksi olisin vallaton hulivili, jos noiden kaikkien mainittujen pitkien suhteiden aikana kahdessa on ollut pettämistä? Mielestäni olen osannut myös sitoutua.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 01:02"]
Ja useamman akan olet tehnyt hulluksi ja sitten pettänyt ja jättänyt.
[/quote]
Mikä saa minut ajattelemaan, että tein heidät "hulluiksi"? Toinen "hulluksi" tullut sekosi terveydenhoitajana tautikammoon töidensä takia ja toinen (ex-vaimo) puolestaan oli diagnosoitu jo ennen suhdettamme. Minä en vaan siitä tiennyt silloin.
Aika kauann kesti et tajuut menn terapiaan
Miten ihmeessä siitä pettämisestä voi järkevä mies nyt edes jäädä kiinni...
Hyh hyh mikä ukko!