Lääkäri marisee iltasanomissa ku on niin pieni äitiysraha
Ei kuulemma 3500-5000€/kk riitä. Hohhoijaa mitenköhän muut tavalliset duunari pärjää ku äitiysraha saattaa olla alle 1000€/kk. En kehtais tuossa tilanteessa valittaa lehdessä.
Kommentit (710)
Odotan sitä päivää että saadaan suuri osa lääkärin työstä hoidettua tietotekniikalla. Tulee kunnon säästöt ja vähenee hoitovirheet. Saatas vaikka diagnosointiautomaatteja joka nurkkaan jotka hoitas esim. haitallisten luomien seulomiset.
Näihin vois syöttää kuvan luomesta ja laitteessa olevan tietokannan perusteella se osais arvioida luomen hyvä/huonolaatuisuuden suurella tarkkuudella.
Samalla tavalla vois automisoida monia asioita joiden perusteella diagnosointia tehdään. Kone suorittais nämä usein vielä paljon paremmin. Miksi pitää mennä lääkärille esim. kuuntelemaan sydänääniä tai näön tarkastukseen? Kaiken tuon vois hoitaa jollain riittävän älykkäällä laitteella.
Helvetinmoiset säästöt tulis kun laitettais sitä digitalisaatiota tälle saralle ja vähemmän suorittavalle sektorille..
Päivän naurut.
Täydellinen esimerkki nykyajan uhriutumiskulttuurista: Kaikki haluavat olla uhreja, ja kun ei ole oikeita ongelmia, niitä pitää keksiä vaikka väkisin.
Sitten kun päivystyksistä siirrytään vuorotyöhön, on oikeudenmukaista että yövuorosta maksetaan korvaus samalla tavalla kuin muissakin ammateissa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun päivystyksistä siirrytään vuorotyöhön, on oikeudenmukaista että yövuorosta maksetaan korvaus samalla tavalla kuin muissakin ammateissa.
Ja se yökorvaus vois olla samaa luokkaa kuin varhaisjakajille, olikohan se noin 50 senttiä tunnilta :)
Vierailija kirjoitti:
Ai kun kaikissa muissa ammateissa on sama palkka?
Mua mietitytti tuossa ainoastaan se, että jo parikuisesta on työkeikan ajan erossa. Tuon ikäinen on valmis oleman max pari tuntia erossa äidistään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se yökorvaus vois olla samaa luokkaa kuin varhaisjakajille, olikohan se noin 50 senttiä tunnilta :)
Varmaan hauska ajatusleikki, että sinä pääsisit päättämään kaikkien muiden palkkatasot. Ei se taida kuitenkaan ihan niin mennä. Eihän ne lääkärit saisi nytkään palkkaa, jos kateelliset saisi päättää.
Vierailija kirjoitti:
Mua mietitytti tuossa ainoastaan se, että jo parikuisesta on työkeikan ajan erossa. Tuon ikäinen on valmis oleman max pari tuntia erossa äidistään
Ja höpö höpö, isä on ihan kelpo hoitaja omalle lapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Noin pieni vauva ei vielä ymmärrä isän päälle. Vasta isompana vauvana on valmis luomaan muita kiintymyssuhteita. Tämä on ihan tutkittua tietoa.
Pointti oli siinä, että kuinka huima on ero palkalla ja mammalomalla olevan ansiot.
Hienoa että on kouluttanut itsensä ” hyvaPalkkaiseen ” Työhön .
Kade ei kannata olla,
kukin kykyjensä mukaan.
Valintoja, valintoja mitä elämälläsi teet.
Miten sitten lapset pärjäävät, jos äiti on menehtynyt? aina tosta keskustelusta unohtuu, että osa lapsista kasvaa täysin ilman toisata vanhempaansa ja osa ainakin ihan normaaleja, on kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hauska ajatusleikki, että sinä pääsisit päättämään kaikkien muiden palkkatasot. Ei se taida kuitenkaan ihan niin mennä. Eihän ne lääkärit saisi nytkään palkkaa, jos kateelliset saisi päättää.
Harmi etten saa, silloin olisi kyllä jotain oikeudenmukaisuuttakin liksoissa. Sun mielestä on varmaan ok että varhaisjakaja saa tehä sen 16 tuntia duunia että saa saman mitä lekuri tekee vartissa? Usein se mitä lääkäri tekee näissä varttien potilaskohtaamisissa ei ole edes perus googletusta kummempaa. Samaan pystyisi moni tavis kellä on maalaisjärkeä ja hieman sivistystä ihmisen terveydestä.
Olisko ideaa että lääkäreillekkin palkkaus menisi potilaiden haastavuuden perusteella? Perustarkastukset vois sijottaa noin 20e/h kategoriaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Noin pieni vauva ei vielä ymmärrä isän päälle. Vasta isompana vauvana on valmis luomaan muita kiintymyssuhteita. Tämä on ihan tutkittua tietoa.
No ei ole. Kiintymyssuhdehihhulit on tulkinneet tutkimustulokset ihan miten sattuu. Se, että pienellä vauvalla on taipumus muodostaa yhteen hoitajaan läheisempi kiintymyssuhde on totta. Se, ettei muita kiintymyssuhteita kehittyisi siinä samalla taustalla ei pidä paikkaansa. Ja on todistettu, että pienen lapsen kehitys kärsii pitkäaikaisesta erosta ensisijaiseen hoitajaan. Ei ole todistettu, että lapsi kärsisi vuorokauden erosta äidistään silloin, kun hoitajana on tuttu ja lasta aiemminkin aktiivisesti hoitanut isä.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten lapset pärjäävät, jos äiti on menehtynyt? aina tosta keskustelusta unohtuu, että osa lapsista kasvaa täysin ilman toisata vanhempaansa ja osa ainakin ihan normaaleja, on kokemusta.
Tämä. Tai vaikkei menehtyisi, niin äidin joutuminen sairaalahoitoon ei ole edes harvinaista. Ihan normaaleja näidenkin äitien lapsista kasvaa.
Täällä seksuaalisen ahdistelun kohteeksi naimisissa olevan lääkärin toimesta joutunut sh. Joku siellä aiemmin puhui työpaikalla seksiä vonkaavasta lääkäristä. Jäi vaivaamaan kovasti.
Missä päin maata tämä työaikana vaimoaan pettävä öykkäri on töissä, onko viestinlaittaja vielä kuulolla? Epäilen, että kyse on samasta pitkästä 30+ komeahkosta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaisjakaja joutuu vielä työskentelemään ulkona pimeässä joka säässä ja vaihtelevissa olosuhteissa. Voi liukastua, törmätä liikenteesssä, kaatua portaissa, joutua tappeluun humalaisten kanssa jne.. Lekurin vaara on lähinnä tukehtua siihen pullaan kahvitauolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi etten saa, silloin olisi kyllä jotain oikeudenmukaisuuttakin liksoissa. Sun mielestä on varmaan ok että varhaisjakaja saa tehä sen 16 tuntia duunia että saa saman mitä lekuri tekee vartissa? Usein se mitä lääkäri tekee näissä varttien potilaskohtaamisissa ei ole edes perus googletusta kummempaa. Samaan pystyisi moni tavis kellä on maalaisjärkeä ja hieman sivistystä ihmisen terveydestä.
Olisko ideaa että lääkäreillekkin palkkaus menisi potilaiden haastavuuden perusteella? Perustarkastukset vois sijottaa noin 20e/h kategoriaan?
Minuakin harmittaa, etten saa päättää kaikkien muiden palkoista sen mukaan mikä Juuri Minusta olisi heille riittävä palkka. Minä kun olen joka alan suuri asiantuntija ja paras ihminen arvioimaan eri töiden kuormittavuutta. Sellainen se ihmisluonto on, että muita olisi aina hirmu kiva päästä vähän kepittämään ja itseä siinä sivussa ylentämään. Sen takia meillä ei kukaan yksittäinen ihminen näitä päätäkään, ettei pääse inhimillinen naapurikateus liikaa vaikuttamaan päätöksiin.
Haluan, että lääkärille, jonka osaamisen varassa terveyteni tiukan paikan tullen on, maksetaan riittävästi. Onpa sitten motivaatiota yrittää parastaan ilman harmitusta liian pienestä korvauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaisjakaja joutuu vielä työskentelemään ulkona pimeässä joka säässä ja vaihtelevissa olosuhteissa. Voi liukastua, törmätä liikenteesssä, kaatua portaissa, joutua tappeluun humalaisten kanssa jne.. Lekurin vaara on lähinnä tukehtua siihen pullaan kahvitauolla.
Lääkärin työpaikallahan ei ole koskaan hilluvia humalaisia. 😂
Ahnas nars is ti, minä minä minä minä minä minä ja mun rahat ja oho oli mulla joku lapsikin.