Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri marisee iltasanomissa ku on niin pieni äitiysraha

Vierailija
18.10.2020 |

Ei kuulemma 3500-5000€/kk riitä. Hohhoijaa mitenköhän muut tavalliset duunari pärjää ku äitiysraha saattaa olla alle 1000€/kk. En kehtais tuossa tilanteessa valittaa lehdessä.

Kommentit (710)

Vierailija
301/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän DI: n jonka palkka alkaa 7:llä ja saa bonuksia tuosta vaan yhtäkkiä 10 000 - 20 000 € käteen

Olen DI. Palkkani alkaa kasilla ja bonukseni ylittävät tuon. Palkastani, jonka maksaa yksityinen yritys, menee joka kuukausi yli neljä tonnia verottajalle.

Työni on vastuullista ja henkisesti raskasta, eikä minulla ole irtisanomisaikaa. Olen mielestä ansainnut joka sentin, vaikka te kouluja käymättömät siitä kitisettekin.

Ilman muuta. Tuo on täysin normaali palkkataso pitkän koulutuksen vaativissa haastavissa ja vastuullisissa työtehtävissä. Jostain syystä lääkärille ei kuitenkaan saisi vastaavaa palkkaa maksaa, vaan silloin alkaa vertailu matalapalkka-aloihin. Ei saa lekurille maksaa kun en mäkään kampaajana saa.

DI tekee vaativissa asiantuntijatehtävissä taatusti haasteellisempaa duunia, kuin joku rivilääkäri joka tukeutuu käypä hoito -manuaaliinsa. Oikeasti, onko se lääkärin työ nyt niin vaikeaa? Tarviiko siinä suorittaa raskaita matemaattisia ongelmanratkaisuja päivittäin?

Ai sinä olet taas näitä, joiden mielestä Juuri Sinulla on se maailman ainut The Työ josta saa maksaa hyvää palkkaa. Koska sinä osaat laskea, sinusta vain laskemista pitäisi maksaa hyvää palkkaa. Tiedätkö, että maailma on pullollaan ihmisiä jotka ovat samaa mieltä? Monet johtajatkin ajattelevat, että vain taito johtaa muita ihmisiä on taito josta kuuluisi maksaa rahaa. Kaikki muut on tyhmiä rividuunareita joille ei mitään tartte maksaa.

Ja joo, tarvitaan haastavaa ongelmanratkaisua päivittäin. Se ei nyt satu tapahtumaan matemaattisessa muodossa, joten sinusta siitä ei pidä maksaa. Tämä selvä. En kyllä muutenkaan laita kovin paljoa painoarvoa sellaisen ihmisen mielipiteelle, jonka mielestä juuri hänen vahvuutensa ovat ne ainoat oikeat mittarit joiden mukaan kaikkien muidenkin ihmisten töitä pitäisi arvottaa.

Eh. Kuinka monta prosenttia ihmisistä kykenee vaativaan matemaattiseen ongelmanratkaisuun? Alle 5% ehkä. Tarvitaanko rivilääkärin työssä tällaista osaamista? No ei. Mitä haastavaa lääkärin työssä oikeasti on? Lääkkeiden yhteensopivuuden tarkastelu?

Eiköhän useimmat hyväpalkkaiset ihmiset ole yhtä ylimielisiä kuin sinäkin ja pidä itseään kaikkia muita parempana. Esimerkiksi tuon artikkelin lääkäri pitää itseään taatusti parempana kuin sinua. En jaksa jatkaa keskustelua noin asennevammaisen ihmisen kanssa. Onneksi sinä et päätä muiden ihmisten palkoista.

Vierailija
302/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän DI: n jonka palkka alkaa 7:llä ja saa bonuksia tuosta vaan yhtäkkiä 10 000 - 20 000 € käteen

Olen DI. Palkkani alkaa kasilla ja bonukseni ylittävät tuon. Palkastani, jonka maksaa yksityinen yritys, menee joka kuukausi yli neljä tonnia verottajalle.

Työni on vastuullista ja henkisesti raskasta, eikä minulla ole irtisanomisaikaa. Olen mielestä ansainnut joka sentin, vaikka te kouluja käymättömät siitä kitisettekin.

Ilman muuta. Tuo on täysin normaali palkkataso pitkän koulutuksen vaativissa haastavissa ja vastuullisissa työtehtävissä. Jostain syystä lääkärille ei kuitenkaan saisi vastaavaa palkkaa maksaa, vaan silloin alkaa vertailu matalapalkka-aloihin. Ei saa lekurille maksaa kun en mäkään kampaajana saa.

DI tekee vaativissa asiantuntijatehtävissä taatusti haasteellisempaa duunia, kuin joku rivilääkäri joka tukeutuu käypä hoito -manuaaliinsa. Oikeasti, onko se lääkärin työ nyt niin vaikeaa? Tarviiko siinä suorittaa raskaita matemaattisia ongelmanratkaisuja päivittäin?

No ei tarvitse. Tämä on vuosikymmeniä rakennettu myytti lääkäreiden ylivertaisuudesta kaikkiin muihin aloihin nähden ja sillä osataan rahastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni yritykset saavat maksaa työntekijöille mitä lystää, mutta lääkäreiden palkan maksamme me ja kitinä siitä että aluksi ei saa ”kuin” 3500 e (siinä vaiheessa siis kun ei vielä mitään osaakaan) on pöyristyttävää. Lääkäreitä sietäisi tuoda tänne satoja tai tuhansia ulkomailta. Loppuisi tuo ruikutus.

Eri

Vierailija
304/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä jutussa toistetaan monta kertaa että aloittavan lääkärin alkupalkka on pieni, mutta ei mitenkään perustella sitä miksi sen tulisi kokemattomalla olla suurempi.

En itse tunne alaa lainkaan mutta alkupalkka on kuulostaa suurelta suhteessa muiden alojen alkupalkkoihin. Eikö tilanne ole sama joka alalla, kokemus kerryttää osaamista ja sitä kautta ansioita. Tämä lienee jossain määrin verrannollinen esim hurjapalkkaisiin lentäjiin ja heidän aloituspalkkoihin.

Jutussa oli hyvää se, että avattiin sitä, että toisinaan hurjilta kuulostavat kuukausiansiot ovat tuntiansioiksi laskettuna varsin järjellisiä. On sitten asia erikseen, kuinka turvallista on potilaan tai lääkärin osalta se, että tehdään runsaasti ylitöitä, ilmeisesti myös rahan vuoksi. Taustalla varmasti pula lääkäreistä.

Valmistuvalla lääkärillä on jo useamman vuoden työkokemus. En siis alkuunkaan ymmärrä miten 3500e alkupalkka on mielestäsi suuri. Esim diplomi-insinöörin aloituspalkka on suunnilleen sama, vaikka koulutus on lyhempi. 3500 euron bruttopalkka lisensiaatintutkinnolla on kyllä maailmanmittakaavassa surkea, eikä suomipalkaksikaan todellakaan kehuttava.

Eikö niillä valmistuvilla dippainsseillä ole muutaman vuoden työkokemusta?

Usein kyllä, mutta tutkinto ei olekaan lisensiaatintutkinto.

Lääkiksessä on lisensiaatintutkinnot alennusmyynnissä. Tutkinnon laajuus on vain 360 opintopistettä, joista tieteellistä kypsyyttä osoittavan opinnäytteen laajuus vaivaiset 20 opintopistettä.

Vertaa vaikkapa filosofian lisensiaatin tutkintoon, jonka laajuus on 450 opintopistettä. Siihen sisältyy ensin gradu 40 op, päälle lisensiaatintyö 90 op. Samoin tekniikan lisensiaatin tutkinto on laajempi kuin lääketieteen lisensiaatin tutkinto.

Lääkis on eräänlainen yliopistomaailman amis, jossa opetellaan tekemään käytännön työtä. Vaativaa sellaista kyllä, mutta ei sitä voi oikein muihin yliopisto-opintoihin verrata.

Täällä suurin osa, sinäkin, höpisee suu vaahdossa asioista joista ei mitään oikeasti tiedä. LL-tutkintoa ei muuten voi edes verrata muiden alojen lisensiaatin tutkintoon, koska niillä muilla aloilla on kyse tieteellisestä jatkotutkinnosta. LL on sen sijaan ihan vain perustutkinto, joka on lähes kaikkia muita perustutkintoja pidempi. Lisäksi lääkiksen sisältövaatimukset opintopistettä kohtaan on huomattavasti suuremmat mitä monellä hömppähumanistialalla.

Tämä ikuinen mussutus, varsinkin itse lääkäreiden suusta... "En ole maisteri olen lisensiaatti" no voi voi... Nimike joka on ihan maisteria vastaava, mutta pidetään yllä, että saadaan kutsua itseään muita korkeakoulutettuja paremmiksi. Minullakin on päälle 400op edestä opintoja koska opettajana hommasin useamman pätevyyden, ihan maisteri olen vaikka pisteitä on enemmän kuin lääkäreillä.

No mutta kun ne lääkärit osaa luetella kaikki luut ulkoa ja heillä on paljon kirjoja :) ja sitten saa siihen päälle valkoisen takin.

Vierailija
305/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni yritykset saavat maksaa työntekijöille mitä lystää, mutta lääkäreiden palkan maksamme me ja kitinä siitä että aluksi ei saa ”kuin” 3500 e (siinä vaiheessa siis kun ei vielä mitään osaakaan) on pöyristyttävää. Lääkäreitä sietäisi tuoda tänne satoja tai tuhansia ulkomailta. Loppuisi tuo ruikutus.

Eri

Siitä se ruikutus vasta alkaisikin, kun täällä on terkkarit pullollaan kielitaidottomia lääkäreitä. Siis vielä enemmän kuin nyt.

Vierailija
306/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikottiin moiset lekurit, inhottava.

Ei pärjää palkalla, nyyyyyyh! Menot on niiiiiiiin suuret, oi että.

"söisivät kakkua" Meininkiä.

Vierailija
307/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä on hyvä palkka muihin akateemisiin verrattuna. Piste. Osa lääkäreistä on tyhmiä ja huonoja ja osa taitavia sek viisaita, osa ansaitsee hyvän palkkansa ja osa ei ja kaiken päälle osa erikoisaloista on helppoja oppia sekä psyykkisesti helppoja ja osa raskaita ja vaikeita.

Joissain ihan älyttömissä ammateissa kuitenkin tienataan enemmän ja joissain normi lääkärin hommaa raskaamissa paljon vähemmän.

Joo, en kehtaisi kitistä 3500e tuloista kotona möllöttämisestä vauvan kanssa, itse sain noin samanverran ja hulluahan se oli. Lisäksi kaikissa ammateissa ei ole vastavaa mahdollisuutta tehdä esim. hoitovapaan ajan ”pikkukeikkaa” jotta saa elintasos pidettyä yllä. Omassa ammattissa oli myös tämä optio ja olihan se huippua olla kotiäitinä ja keikkailla, omaa rahaa tuli, sai olla kuitenkin pääosin kotona mutta ammattitaitokin säilyi.

Eli turhaa kitisee tämä lekuri, kaikki on hyvin hällä.

Rahan takiahan lääkikseen mennään. Aika paljon uusia lääkäreitä voisi palkata, kun lääkäreiden palkkoja leikattaisiin. Suorittavaa työtä teoriapohjalta, ihan kuten insinöörien ym. työ.

Lääkäreille opetetaan jo peruskursseilla, miten teistä tulee jotain ihan muuta kuin kukaan muu tässä yliopistossa. Senioreilta opitaan lisää **lkkumaista asennetta ja vasta sitten ollaan valmiita. Tarpeeksi röyhkeä kun osaa olla, kyllähän yhteiskunta maksaa. Me saisimme oikeasti samalla rahalla enemmän ja parempaa, kun noista huipputuloista karsittaisiin turhat pois. Kuka poliitikko tarttuisi asiaan?

Vierailija
308/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Siitä se ruikutus vasta alkaisikin, kun täällä on terkkarit pullollaan kielitaidottomia lääkäreitä. Siis vielä enemmän kuin nyt.

Kielen kyllä oppii.

Vierailija
309/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse. Tämä on vuosikymmeniä rakennettu myytti lääkäreiden ylivertaisuudesta kaikkiin muihin aloihin nähden ja sillä osataan rahastaa.

Kuka täällä on lääkärin työn ylivertaisuudesta puhunut? Tuo DI:hän on tässä ketjussa ainut, jonka mielestä vain Hän on ansainnut ison palkan. Kukaan lääkäri ei käsittääkseni ole vaatinut, että hänen pitää saada suurempaa palkkaa kuin muiden vaativissa töissä olevien korkeakoulutettujen. Riittää että saa sitä samaa. Osalla kirjoittajista tuntuu vain olevan hukassa mitä näistä vastaavista töistä yleensä maksetaan. Kun vertailukohdaksi ei kelpaa se kampaaja tai edes sh.

Vierailija
310/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkäri ansaitsee vähintään 20 000 € pelkästää äitiysvapaalla kelarahaa ja palkkaa pitäisi saada vähintään se 50 000€ kuussa koska lääkäri on jumalasta ylempänä, toisin kuin joku haiseva duunari tai edes valkokaulus. Kukaan, ei kukaan, ole yhtä upea ja ansaitseva kuin lääkäri. Itse asiassa, kun asiaa vielä tarkemmin pohtii, niin tavallisen kansan pitäisi vajota polvilleen kunnioituksesta lääkärien kulkiessa ohitse.

Vierailija
311/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poliiseilla ja palomiehillä on pienempi palkka kuin lääkäreillä? Pitävätkö lääkärit muita ammattiryhmiä alempiarvoisina?

Vierailija
312/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Kielen kyllä oppii.

Joo siltähän se nytkin näyttää. Ei suinkaan ole kokonaisia alueita pk-seudulla, joilla potilaat hakeutuvat lisääntyvässä määrin privaattiin kun ei omassa tk:ssa ole enää yhtään kielitaitoista lääkäriä. Eikä suinkaan tule vuosikausia valituksia samojen lääkärien puutteellisesta kielitaidosta. Ja nyt puhutaan siis suomenkielen osaamisesta. Ruotsiahan ei tulokkaista puhu juuri kukaan, vaikka olisi miten kauan täällä asunut.

Mutta sama minulle, ampukaa vain omaa jalkaanne, ei tuo minulta pois ole.

Vierailija
313/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi poliiseilla ja palomiehillä on pienempi palkka kuin lääkäreillä? Pitävätkö lääkärit muita ammattiryhmiä alempiarvoisina?

1) Koska heillä on matalampi koulutus. 2) Mistä lähtien lääkärit ovat päättäneet muiden alojen palkkauksesta?

Vierailija
314/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä jutussa toistetaan monta kertaa että aloittavan lääkärin alkupalkka on pieni, mutta ei mitenkään perustella sitä miksi sen tulisi kokemattomalla olla suurempi.

En itse tunne alaa lainkaan mutta alkupalkka on kuulostaa suurelta suhteessa muiden alojen alkupalkkoihin. Eikö tilanne ole sama joka alalla, kokemus kerryttää osaamista ja sitä kautta ansioita. Tämä lienee jossain määrin verrannollinen esim hurjapalkkaisiin lentäjiin ja heidän aloituspalkkoihin.

Jutussa oli hyvää se, että avattiin sitä, että toisinaan hurjilta kuulostavat kuukausiansiot ovat tuntiansioiksi laskettuna varsin järjellisiä. On sitten asia erikseen, kuinka turvallista on potilaan tai lääkärin osalta se, että tehdään runsaasti ylitöitä, ilmeisesti myös rahan vuoksi. Taustalla varmasti pula lääkäreistä.

Valmistuvalla lääkärillä on jo useamman vuoden työkokemus. En siis alkuunkaan ymmärrä miten 3500e alkupalkka on mielestäsi suuri. Esim diplomi-insinöörin aloituspalkka on suunnilleen sama, vaikka koulutus on lyhempi. 3500 euron bruttopalkka lisensiaatintutkinnolla on kyllä maailmanmittakaavassa surkea, eikä suomipalkaksikaan todellakaan kehuttava.

Eikö niillä valmistuvilla dippainsseillä ole muutaman vuoden työkokemusta?

Usein kyllä, mutta tutkinto ei olekaan lisensiaatintutkinto.

Lääkiksessä on lisensiaatintutkinnot alennusmyynnissä. Tutkinnon laajuus on vain 360 opintopistettä, joista tieteellistä kypsyyttä osoittavan opinnäytteen laajuus vaivaiset 20 opintopistettä.

Vertaa vaikkapa filosofian lisensiaatin tutkintoon, jonka laajuus on 450 opintopistettä. Siihen sisältyy ensin gradu 40 op, päälle lisensiaatintyö 90 op. Samoin tekniikan lisensiaatin tutkinto on laajempi kuin lääketieteen lisensiaatin tutkinto.

Lääkis on eräänlainen yliopistomaailman amis, jossa opetellaan tekemään käytännön työtä. Vaativaa sellaista kyllä, mutta ei sitä voi oikein muihin yliopisto-opintoihin verrata.

Täällä suurin osa, sinäkin, höpisee suu vaahdossa asioista joista ei mitään oikeasti tiedä. LL-tutkintoa ei muuten voi edes verrata muiden alojen lisensiaatin tutkintoon, koska niillä muilla aloilla on kyse tieteellisestä jatkotutkinnosta. LL on sen sijaan ihan vain perustutkinto, joka on lähes kaikkia muita perustutkintoja pidempi. Lisäksi lääkiksen sisältövaatimukset opintopistettä kohtaan on huomattavasti suuremmat mitä monellä hömppähumanistialalla.

Tämä ikuinen mussutus, varsinkin itse lääkäreiden suusta... "En ole maisteri olen lisensiaatti" no voi voi... Nimike joka on ihan maisteria vastaava, mutta pidetään yllä, että saadaan kutsua itseään muita korkeakoulutettuja paremmiksi. Minullakin on päälle 400op edestä opintoja koska opettajana hommasin useamman pätevyyden, ihan maisteri olen vaikka pisteitä on enemmän kuin lääkäreillä.

No mutta kun ne lääkärit osaa luetella kaikki luut ulkoa ja heillä on paljon kirjoja :) ja sitten saa siihen päälle valkoisen takin.

Ja kaikki maailman lääkkeet mitä ikinä on, annostuksineen ja käyttöaiheineen. Pitäisikö järjestää vuosittainen liputuspäivä näille jumalille, lääkäripäivä. Kokoonnumme palvomaan näitä aikamme epäjumalia ja uhraamaan seteleitä alttarille heidän eteensä, ettei vaan kukaan lopettaisi pyyteetöntä kutsumustyötään terveytemme hyväksi.

Vierailija
315/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Koska heillä on matalampi koulutus. 2) Mistä lähtien lääkärit ovat päättäneet muiden alojen palkkauksesta?

Okei? Eikö poliisilla ja palomiehellä ole vastuuta? Molemmat tekevät työtään vieläpä oman terveytensä uhalla.

Vierailija
316/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta haukkumista!

Teillä JOKAISELLA olisi ollut mahdollisuus kouluttautua lääkäriksi.

Ensin ala- ja yläaste hyvin arvosanoin ja siitä lukioon valiten kemiasta, fysiikasta ja biologiasta kaikki kurssit ja lisäksi pitkä matikka.

YO-todistuksen on oltava häikäisevä jos sillä hakisit lääkikseen.

Toinen vaihtoehto on lukea monta kuukautta ja onnistua erittäin hyvin pääsykokeissa.

Toki muitakin teitä on, mutta helpolla et lääkikseen pääse.

Opiskelet erittäin vaativaa alaa VÄHINTÄÄN kuusi vuotta ja erikoistuessa vielä toiset kuusi.

Ennen kuin haukut lääkäreitä, niin mieti ihan oikeasti olisitko valmis tuohon.

Ja toiseksi, Jenni Puoliväli sanoi tehneensä 60 tunnin työviikkoa ansaitessaan kymppitonnin. Ei siis normia 40 tuntia.

Ja miksi ihmeessä hänen ei pitäisi saada palkkaansa perustuvaa äitiyspäivärahaa josta joku jo veti herneen nenäänsä!

Jos se hänen tuloillaan on melkein neljä tonnia, niin silloin se on.

Ja vinkiksi niille, joilla alkaa se ulina, että minä saan vain alle tonnin, hae lääkikseen!

Olen itse matalapalkkainen konttorirotta, enkä pysty ymmärtämään tällaista kateutta.

En itse jaksanut opiskella ja lopputulos on sen mukainen.

Vierailija
317/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Halvemmaksi tulisi palkata ulkomaalaisia lääkäreitä ja tulkki jokaisen sellaisen viereen seisomaan, kuin noita suomalaisia.

Vierailija
318/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta haukkumista!

Ensin ala- ja yläaste hyvin arvosanoin ja siitä lukioon valiten kemiasta, fysiikasta ja biologiasta kaikki kurssit ja lisäksi pitkä matikka.

Toinen vaihtoehto on lukea monta kuukautta ja onnistua erittäin hyvin pääsykokeissa.

Opiskelet erittäin vaativaa alaa VÄHINTÄÄN kuusi vuotta ja erikoistuessa vielä toiset kuusi.

Ja toiseksi, Jenni Puoliväli sanoi tehneensä 60 tunnin työviikkoa ansaitessaan kymppitonnin. Ei siis normia 40 tuntia.

Ja miksi ihmeessä hänen ei pitäisi saada palkkaansa perustuvaa äitiyspäivärahaa josta joku jo veti herneen nenäänsä!

Ja vinkiksi niille, joilla alkaa se ulina, että minä saan vain alle tonnin, hae lääkikseen!

Olen itse matalapalkkainen konttorirotta, enkä pysty ymmärtämään tällaista kateutta.

Sen verran olen elämäni aikana sairastellut, että olen samaa mieltä. Lääkäri on palkkansa ansainnut.

Vierailija
319/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta haukkumista!

Päivystys ei todellisuudessa ole jatkuvaa työntekoa. Se on vain sitä että olet käytettävissä jos tarvitaan. Eli ei oikeasti tee mitään 60 h/viikko. Vaan chillailee ja pitää puhelimessa äänet päällä.

Vierailija
320/710 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei? Eikö poliisilla ja palomiehellä ole vastuuta? Molemmat tekevät työtään vieläpä oman terveytensä uhalla.

Kuka on väittänyt ettei olisi vastuuta? Lääkäreiden palkkaukseen vaikuttaa sekä vastuu, työn vaativuus että koulutuksen pituus. Kun kaikki nämä huomioidaan, niin palkkaus on peruspalkan osalta kutakuinkin linjassa muiden vastaavien töiden kanssa. Päivystyksen osalta taas vertailukohtia on vähän. Jos halutaan korkeasti koulutettu ihminen painamaan ympärivuorokautista työvuoroa, niin lähtökohtaisesti se ei ole ilmaista. Siksi tällaista järjestelyä ei muilla aloilla juuri olekaan.