Lääkäri marisee iltasanomissa ku on niin pieni äitiysraha
Ei kuulemma 3500-5000€/kk riitä. Hohhoijaa mitenköhän muut tavalliset duunari pärjää ku äitiysraha saattaa olla alle 1000€/kk. En kehtais tuossa tilanteessa valittaa lehdessä.
Kommentit (710)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi poliiseilla ja palomiehillä on pienempi palkka kuin lääkäreillä? Pitävätkö lääkärit muita ammattiryhmiä alempiarvoisina?
1) Koska heillä on matalampi koulutus. 2) Mistä lähtien lääkärit ovat päättäneet muiden alojen palkkauksesta?
Okei? Eikö poliisilla ja palomiehellä ole vastuuta? Molemmat tekevät työtään vieläpä oman terveytensä uhalla.
Kuka on väittänyt ettei olisi vastuuta? Lääkäreiden palkkaukseen vaikuttaa sekä vastuu, työn vaativuus että koulutuksen pituus. Kun kaikki nämä huomioidaan, niin palkkaus on peruspalkan osalta kutakuinkin linjassa muiden vastaavien töiden kanssa. Päivystyksen osalta taas vertailukohtia on vähän. Jos halutaan korkeasti koulutettu ihminen painamaan ympärivuorokautista työvuoroa, niin lähtökohtaisesti se ei ole ilmaista. Siksi tällaista järjestelyä ei muilla aloilla juuri olekaan.
Ei lääkäreillä todellisuudessa ole mitään vastuuta. Vastuu on sitä, että jos mokaat, vastaat seurauksista. Lääkärit hyvin harvoin saa mitään seurauksia tekemistään virheistä.
Paljonko kaikkinensa lääkäri maksaa yhteiskunnalle, siis työnantajakulut mukaan laskettuna, kun bruttopalkka on 10k€?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kaikkinensa lääkäri maksaa yhteiskunnalle, siis työnantajakulut mukaan laskettuna, kun bruttopalkka on 10k€?
Kolmisen kertaa tuon eli n. 30 000 e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi poliiseilla ja palomiehillä on pienempi palkka kuin lääkäreillä? Pitävätkö lääkärit muita ammattiryhmiä alempiarvoisina?
1) Koska heillä on matalampi koulutus. 2) Mistä lähtien lääkärit ovat päättäneet muiden alojen palkkauksesta?
Okei? Eikö poliisilla ja palomiehellä ole vastuuta? Molemmat tekevät työtään vieläpä oman terveytensä uhalla.
Kuka on väittänyt ettei olisi vastuuta? Lääkäreiden palkkaukseen vaikuttaa sekä vastuu, työn vaativuus että koulutuksen pituus. Kun kaikki nämä huomioidaan, niin palkkaus on peruspalkan osalta kutakuinkin linjassa muiden vastaavien töiden kanssa. Päivystyksen osalta taas vertailukohtia on vähän. Jos halutaan korkeasti koulutettu ihminen painamaan ympärivuorokautista työvuoroa, niin lähtökohtaisesti se ei ole ilmaista. Siksi tällaista järjestelyä ei muilla aloilla juuri olekaan.
Ei lääkäreillä todellisuudessa ole mitään vastuuta. Vastuu on sitä, että jos mokaat, vastaat seurauksista. Lääkärit hyvin harvoin saa mitään seurauksia tekemistään virheistä.
Lääkärit ovat hyvin kollegiaalisia keskenään, etenkin kun huomaavat toisen tehneen virheen. Sitä ei potilaalle kerrota. Tästä syystä lääkäriä on todella hankala saada kiikkiin, vaikka hoitovirhe olisi tehty täysin huolimattomuuttaan.
Varmaan on totta että tulot ovat ”romahtaneet”, mutta tästä asiasta omalla naamalla ja nimellä kitiseminen on kyllä ihan totaali poliittinen itsemurha
Mitä ihmettä tämä nainen on ajatellut kun on tämän tehnyt?
” Kuka täällä on lääkärin työn ylivertaisuudesta puhunut? Tuo DI:hän on tässä ketjussa ainut, jonka mielestä vain Hän on ansainnut ison palkan. Kukaan lääkäri ei käsittääkseni ole vaatinut, että hänen pitää saada suurempaa palkkaa kuin muiden vaativissa töissä olevien korkeakoulutettujen. Riittää että saa sitä samaa. Osalla kirjoittajista tuntuu vain olevan hukassa mitä näistä vastaavista töistä yleensä maksetaan. Kun vertailukohdaksi ei kelpaa se kampaaja tai edes sh.”
Yhtä koulutettu tutkija yliopistossa saa 1700 euroa/kk apurahaa. Ylitöistä ei saa mitään, vaikka moni tutkija tekee pitkää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas. Hmm. Taisi raskaanaolevan siskoni TYÖAIKANA HOTELLEISSA ja itse SAIRAALAN tiloissa pettänyt lääkärimies olla paikalla, kun heti hädissään ilmiantoi hetki sitten julkaisemani täysin asiallisen kommentin.
Niin, näinhän se narsistin häikäilemätön pieni - toki omasta mielestään varsin suuri - mieli juuri toimii, epätoivoisesti härskit tekonsa koettaa peittää. Keinoja kaihtamatta. Feikkijumalaimago.. Se on toki puhtoisena pidettävä; vaikka kookaupan kloorilla,
hamaan tappiin saakka!Voi sua lekuressua, nyt kävi käry.
Karma is a b*tch, hani. Lähteekö kohta koko lupa, ja se ökytili, kun aletaan tässä oikeudenmuk. eteenpäin törkeyksistäsi ilmoitella.En ole siskosi ex, mutta kannattaisi ehkä ottaa ne lääkkeet. Ei tuollaisesta lupia lähde saati kenenkään tili tyhjene. En tiedä voiko työajalla paneskelusta antaa edes varoitusta, tuskin, mutta sen kummempaa siitä ei kyllä seuraa.
~
Niinhän sinä siellä toiveajattelet.
Kyllä se kusetettu petetty vaimo siitä ainakin lähtee, sukuvihan saa loppuelämäkseen narsutohtori ylleen, ja se ns. kunniallisen lääkärin mainekin on huolella mennyttä, ihan noin alkuunsa.. Jos ei se lupa siitä lähtiskään. Hinta on silti oleva kova.Ajattelusi on sangen narsismin sävyistä.
Läpeensä mätää, puistattava olento olet.Ei naimisissaolevan lääkärin työmaa tosiaan ole mkn ilotalo, eikä kollegansa mtn hänen heppinsä tyydyttäviä lihapaloja.
Lääkkeitä?
Voi kuule. En käytä.
Käytätkö sinä?
Onko tämä joku palstahullu?
Kyllä muakin aika helvetisti sapettais tuommoinen kusettaja siskonmiehenä.
Enkä usko että tk. lääkäriksikään tuollaista henkilöä haluaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vastasinkin jo tuohon toiseen ketjuun, etten tajua tuota kollegan märinää 10 000 euron palkalla.
Mutta mitä tulee tähän vastakkainasetteluun lääkäri vs duunari: Itse erikoistumisen lopulla olevana en todellakaan huomaa elintasossa eroa naapureiden lähihoitajiin ja palomiehiin (puolisoni ei tosin ole lääkäri). Samanlaisissa omakotitaloissa asuu täällä perähikiällä niin duunarit kuin lääkäritkin eikä edes meidän pihassa olevat autot eroa muista. Päin vastoin, vaikuttaa että naapureilla on pätäkkää paremmin 😂 Ulkomailla ei käytännössä koskaan matkusteltu edes ennen koronaa. Itsellä ei puhettakaan mistään 10 000 euron kuukausipalkoista!
Vierailija kirjoitti:
Päivystys ei todellisuudessa ole jatkuvaa työntekoa. Se on vain sitä että olet käytettävissä jos tarvitaan. Eli ei oikeasti tee mitään 60 h/viikko. Vaan chillailee ja pitää puhelimessa äänet päällä.
Kuinkas usein sä päivystätkään kun tämän tiedät niin varmuudella? Nykyiset päivystyspisteet on käytännössä kaikki ns raskaita päivystyksiä jossa on tekemistä ihan koko vuoron mitalta. Ja vaikka yöllä olisi hetki ilman aktiivityötä, ei se mitään lepoa ole kun joka hetki voi puhelin soida ja samalla sekunnilla olla valmis toimenpiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haluta. Hyvin kelpaisi normaali vuorotyö, mutta lääkärit ei suostu muuhun kuin 24h päivystyksiin, koska siitä saa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän DI: n jonka palkka alkaa 7:llä ja saa bonuksia tuosta vaan yhtäkkiä 10 000 - 20 000 € käteen
Olen DI. Palkkani alkaa kasilla ja bonukseni ylittävät tuon. Palkastani, jonka maksaa yksityinen yritys, menee joka kuukausi yli neljä tonnia verottajalle.
Työni on vastuullista ja henkisesti raskasta, eikä minulla ole irtisanomisaikaa. Olen mielestä ansainnut joka sentin, vaikka te kouluja käymättömät siitä kitisettekin.
Mielestäni yritykset saavat maksaa työntekijöille mitä lystää, mutta lääkäreiden palkan maksamme me ja kitinä siitä että aluksi ei saa ”kuin” 3500 e (siinä vaiheessa siis kun ei vielä mitään osaakaan) on pöyristyttävää. Lääkäreitä sietäisi tuoda tänne satoja tai tuhansia ulkomailta. Loppuisi tuo ruikutus.
Eri
Siitä se ruikutus vasta alkaisikin, kun täällä on terkkarit pullollaan kielitaidottomia lääkäreitä. Siis vielä enemmän kuin nyt.
Halvemmaksi tulisi palkata ulkomaalaisia lääkäreitä ja tulkki jokaisen sellaisen viereen seisomaan, kuin noita suomalaisia.
Sinä taidat siinä tapauksessa olla aika pihalla tulkin palkkatasosta, jos luulet että viidellä tonnilla irtoaa tulkki ja maahanmuuttajalääkäri.
Lääkärit on ihan tavallisia korkeakoulutettuja ihmisiä. Ihan 1900-lukulaista pitää jotain ihmisenä ylivertaisena, vaikka olisi apteekkari, insinööri tai nimismies.
Ja mitä tuohon palkkaan tulee - kyllä kaikilla aloilla halutaan enemmän palkkaa iltaisin, öisin ja pyhinä. Senhän takia tuonkin jutun lääkärin palkka tuplaantui; paljon tunteja öisin ja ylimääräisenä.
Mulle kelpaa vähempikin, koska arvostan vapaa-aikaani. Peruspalkka on kyllä sama ja tällä pärjään mainiosti.
T. Muu korkeakoulutettu
Vierailija kirjoitti:
Mun palkka lääkärinä pk-seudulla on vajaa 21 euroa tunnissa. Asiantuntijatehtävissä kyseinen tuntipalkka on alasta riippumatta asteikon alhaisemmalla puoliskolla. Tosiasiassa palkkakuitissa lukee jotain vajaa 6000e. Siitä vaan laskemaan, montako työtuntia viikossa pitää tehdä sen eteen. Palkallisia tunteja taitaa olla 60-70 viikossa. Ylityölisät ei kovin kummoisia ole; saattaa kaupankassa saada isompaa tuntipalkkaa tiettyyn kellonaikaan. Kaikista ylitöistä ei myöskään makseta mitään korvausta - esim töissä pitää olla 7.30 mutta palkanmaksu alkaa klo 8. Jos klo 15.45 on tekemättömiä töitä tai kaaos päällä, ei voi vaan sulkea tietokonetta vaan pitää jäädä ilman palkkaa hoitamaan asiat loppuun. Mulle sopisi oikein hyvin, että joku muu tekisi osan näistä töistä. Tulijoita ei vain tällä hetkellä ole, ja oikeastaan virat on täynnä eli lisää ei voisi palkatakaan kuin ajoittain johonkin parin viikon pesteihin. Lääkäriliitto sanoo, että tunteja on laittoman paljon, mutta kukaan ei näitä töitä tekisi jos mä vain lähtisin kotiin perheen luo. Nykyiselläänkään en hoida työtäni sellaisella paneutumisella kuin haluaisin.
Kyllä kellokortti tunnistaa että olet paikalla 7.30 ja myös työajan jatkumisen. Näistä saa tunti tunnista takaisin ja jos ei ehdi pitää vapaana, maksetaan ylitys kerran vuodessa. Ilmaista työtä ette tee, että eipä nyt sellaista yritetä väittää kuitenkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta haukkumista!
Teillä JOKAISELLA olisi ollut mahdollisuus kouluttautua lääkäriksi.
Ensin ala- ja yläaste hyvin arvosanoin ja siitä lukioon valiten kemiasta, fysiikasta ja biologiasta kaikki kurssit ja lisäksi pitkä matikka.
YO-todistuksen on oltava häikäisevä jos sillä hakisit lääkikseen.
Toinen vaihtoehto on lukea monta kuukautta ja onnistua erittäin hyvin pääsykokeissa.
Toki muitakin teitä on, mutta helpolla et lääkikseen pääse.
Opiskelet erittäin vaativaa alaa VÄHINTÄÄN kuusi vuotta ja erikoistuessa vielä toiset kuusi.
Ennen kuin haukut lääkäreitä, niin mieti ihan oikeasti olisitko valmis tuohon.
Ja toiseksi, Jenni Puoliväli sanoi tehneensä 60 tunnin työviikkoa ansaitessaan kymppitonnin. Ei siis normia 40 tuntia.
Ja miksi ihmeessä hänen ei pitäisi saada palkkaansa perustuvaa äitiyspäivärahaa josta joku jo veti herneen nenäänsä!
Jos se hänen tuloillaan on melkein neljä tonnia, niin silloin se on.
Ja vinkiksi niille, joilla alkaa se ulina, että minä saan vain alle tonnin, hae lääkikseen!
Olen itse matalapalkkainen konttorirotta, enkä pysty ymmärtämään tällaista kateutta.
En itse jaksanut opiskella ja lopputulos on sen mukainen.
Sen verran olen elämäni aikana sairastellut, että olen samaa mieltä. Lääkäri on palkkansa ansainnut.
Enemmän olisi varaa palkata lääkäreitä ja enemmän olisi varaa kaikkeen muuhunkin, kun lääkäreiden palkkaus olisi kohtuullinen.
Mikä sinusta on kohtuullinen, kun kerran 5000 on aivan liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkka on 10000 euroa, niin 3500 euron äitiysraha tuntuu varmasti pieneltä.
Äitiyspäiväraha on n. 90% tuloista eli 10 000 euron tuloista olisi n. 9 000 euroa ja vanhempainpäiväraha n. 60 % tuloista eli silloin n. 6 000 euroa.
Toki tässä oli suurituloisille joku lisävähennys kai, mutta kuitenkin noin suunnilleen.
Mutta ei siis todellakaan tämän marisijan keskitulot ole 10 000 euroa kuukaudessa kerta vanhempainpäiväraha vain 3 500 euroa.
Itselläni esim. vanhempainpäiväraha n. 2 500 euroa (60 % tuloistani) ja keskituloni hiukan päälle 4 000 euroa kuukaudessa. Tyytyväinen olen, vaikka vanhempainpäivärahaa verotetaankin aika samalla prosentilla kuin kuukausituloja.
Tartun tuohon arvioon, että äitiyspäiväraha olisi 10 000 € bruttopalkkalaisella 9000 €. Ei ole, sillä progressio koskee verotuksen lisäksi myös kaikkia ansiosidonnaisia tukia ja etuuksia: prosentti vaihtelee tulojen suuruuden mukaan. Jos bruttopalkka on 10 000 €/kk, äitiyspäiväraha on bruttona 5900 €.
Niin ja tuosta kymppitonnin palkasta saa veroprogression vuoksi käteen noin kuusi tonnia.
Kerron ihan vaan esimerkkinä, sillä yleensä pienempituloisille vero- ja muu progression jyrkkyys ei ole niin tuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun palkka lääkärinä pk-seudulla on vajaa 21 euroa tunnissa. Asiantuntijatehtävissä kyseinen tuntipalkka on alasta riippumatta asteikon alhaisemmalla puoliskolla. Tosiasiassa palkkakuitissa lukee jotain vajaa 6000e. Siitä vaan laskemaan, montako työtuntia viikossa pitää tehdä sen eteen. Palkallisia tunteja taitaa olla 60-70 viikossa. Ylityölisät ei kovin kummoisia ole; saattaa kaupankassa saada isompaa tuntipalkkaa tiettyyn kellonaikaan. Kaikista ylitöistä ei myöskään makseta mitään korvausta - esim töissä pitää olla 7.30 mutta palkanmaksu alkaa klo 8. Jos klo 15.45 on tekemättömiä töitä tai kaaos päällä, ei voi vaan sulkea tietokonetta vaan pitää jäädä ilman palkkaa hoitamaan asiat loppuun. Mulle sopisi oikein hyvin, että joku muu tekisi osan näistä töistä. Tulijoita ei vain tällä hetkellä ole, ja oikeastaan virat on täynnä eli lisää ei voisi palkatakaan kuin ajoittain johonkin parin viikon pesteihin. Lääkäriliitto sanoo, että tunteja on laittoman paljon, mutta kukaan ei näitä töitä tekisi jos mä vain lähtisin kotiin perheen luo. Nykyiselläänkään en hoida työtäni sellaisella paneutumisella kuin haluaisin.
Kyllä kellokortti tunnistaa että olet paikalla 7.30 ja myös työajan jatkumisen. Näistä saa tunti tunnista takaisin ja jos ei ehdi pitää vapaana, maksetaan ylitys kerran vuodessa. Ilmaista työtä ette tee, että eipä nyt sellaista yritetä väittää kuitenkaan...
Olen eri, mutta mikä ihmeen kellokortti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkka on 10000 euroa, niin 3500 euron äitiysraha tuntuu varmasti pieneltä.
Äitiyspäiväraha on n. 90% tuloista eli 10 000 euron tuloista olisi n. 9 000 euroa ja vanhempainpäiväraha n. 60 % tuloista eli silloin n. 6 000 euroa.
Toki tässä oli suurituloisille joku lisävähennys kai, mutta kuitenkin noin suunnilleen.
Mutta ei siis todellakaan tämän marisijan keskitulot ole 10 000 euroa kuukaudessa kerta vanhempainpäiväraha vain 3 500 euroa.
Itselläni esim. vanhempainpäiväraha n. 2 500 euroa (60 % tuloistani) ja keskituloni hiukan päälle 4 000 euroa kuukaudessa. Tyytyväinen olen, vaikka vanhempainpäivärahaa verotetaankin aika samalla prosentilla kuin kuukausituloja.
Tartun tuohon arvioon, että äitiyspäiväraha olisi 10 000 € bruttopalkkalaisella 9000 €. Ei ole, sillä progressio koskee verotuksen lisäksi myös kaikkia ansiosidonnaisia tukia ja etuuksia: prosentti vaihtelee tulojen suuruuden mukaan. Jos bruttopalkka on 10 000 €/kk, äitiyspäiväraha on bruttona 5900 €.
Niin ja tuosta kymppitonnin palkasta saa veroprogression vuoksi käteen noin kuusi tonnia.
Kerron ihan vaan esimerkkinä, sillä yleensä pienempituloisille vero- ja muu progression jyrkkyys ei ole niin tuttua.
Olet väärässä. Äitiysraha 10 000 euron kuukausituloilla on paljon pienempi, koska tietyn rajan jälkeen äitiysraha on vain 40 prosenttia tuloista. Siitäkin vähennetään tulonhankkimiskulut ja muut vähennykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän DI: n jonka palkka alkaa 7:llä ja saa bonuksia tuosta vaan yhtäkkiä 10 000 - 20 000 € käteen
Olen DI. Palkkani alkaa kasilla ja bonukseni ylittävät tuon. Palkastani, jonka maksaa yksityinen yritys, menee joka kuukausi yli neljä tonnia verottajalle.
Työni on vastuullista ja henkisesti raskasta, eikä minulla ole irtisanomisaikaa. Olen mielestä ansainnut joka sentin, vaikka te kouluja käymättömät siitä kitisettekin.
Ilman muuta. Tuo on täysin normaali palkkataso pitkän koulutuksen vaativissa haastavissa ja vastuullisissa työtehtävissä. Jostain syystä lääkärille ei kuitenkaan saisi vastaavaa palkkaa maksaa, vaan silloin alkaa vertailu matalapalkka-aloihin. Ei saa lekurille maksaa kun en mäkään kampaajana saa.
DI tekee vaativissa asiantuntijatehtävissä taatusti haasteellisempaa duunia, kuin joku rivilääkäri joka tukeutuu käypä hoito -manuaaliinsa. Oikeasti, onko se lääkärin työ nyt niin vaikeaa? Tarviiko siinä suorittaa raskaita matemaattisia ongelmanratkaisuja päivittäin?
Ai sinä olet taas näitä, joiden mielestä Juuri Sinulla on se maailman ainut The Työ josta saa maksaa hyvää palkkaa. Koska sinä osaat laskea, sinusta vain laskemista pitäisi maksaa hyvää palkkaa. Tiedätkö, että maailma on pullollaan ihmisiä jotka ovat samaa mieltä? Monet johtajatkin ajattelevat, että vain taito johtaa muita ihmisiä on taito josta kuuluisi maksaa rahaa. Kaikki muut on tyhmiä rividuunareita joille ei mitään tartte maksaa.
Ja joo, tarvitaan haastavaa ongelmanratkaisua päivittäin. Se ei nyt satu tapahtumaan matemaattisessa muodossa, joten sinusta siitä ei pidä maksaa. Tämä selvä. En kyllä muutenkaan laita kovin paljoa painoarvoa sellaisen ihmisen mielipiteelle, jonka mielestä juuri hänen vahvuutensa ovat ne ainoat oikeat mittarit joiden mukaan kaikkien muidenkin ihmisten töitä pitäisi arvottaa.
Eh. Kuinka monta prosenttia ihmisistä kykenee vaativaan matemaattiseen ongelmanratkaisuun? Alle 5% ehkä. Tarvitaanko rivilääkärin työssä tällaista osaamista? No ei. Mitä haastavaa lääkärin työssä oikeasti on? Lääkkeiden yhteensopivuuden tarkastelu?
Eiköhän useimmat hyväpalkkaiset ihmiset ole yhtä ylimielisiä kuin sinäkin ja pidä itseään kaikkia muita parempana. Esimerkiksi tuon artikkelin lääkäri pitää itseään taatusti parempana kuin sinua. En jaksa jatkaa keskustelua noin asennevammaisen ihmisen kanssa. Onneksi sinä et päätä muiden ihmisten palkoista.
Missä kohtaa olen puhunut itsestäni? En ole DI, enkä tee vaativaa matemaattista ongelmanratkaisua työkseni. Minun työni on leppoista ja mukavaa ja olen palkkani puolesta keskituloinen. Olen vain ja ainoastaan sitä mieltä, että lääkärin työ on sekä yliarvostettua ja palkka liian korkea suhteessa muun hoitohenkilökunnan palkkaukseen. Vastuusta puhuminen on sananhelinää, koska kaikki me tiedetään, etteivät lääkärit saa juuri mitään sanktioita hoitovirheistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystys ei todellisuudessa ole jatkuvaa työntekoa. Se on vain sitä että olet käytettävissä jos tarvitaan. Eli ei oikeasti tee mitään 60 h/viikko. Vaan chillailee ja pitää puhelimessa äänet päällä.
Kuinkas usein sä päivystätkään kun tämän tiedät niin varmuudella? Nykyiset päivystyspisteet on käytännössä kaikki ns raskaita päivystyksiä jossa on tekemistä ihan koko vuoron mitalta. Ja vaikka yöllä olisi hetki ilman aktiivityötä, ei se mitään lepoa ole kun joka hetki voi puhelin soida ja samalla sekunnilla olla valmis toimenpiteisiin.
Kamala juttu. On se tosi ikävää kun joutuu töitä tekemään työajalla. Moni muukin vastaa puhelimeen ja tekee töitä, myös yöllä. Ehkä palkankorotus auttaisi tuohon? Veisi varmaan pahan mielen pois ja auttaisi jaksamaan. Olisiko kenties lääkäreiden ay-liitosta, lääkäriliitosta apua? Tai jos vaikka lakkoon menisi, edellisestä lääkärilakosta onkin aikaa. Nythän se olisi hyvä rahastaa kun on korona-aika ja joukkotyöttömyys.
Enemmän olisi varaa palkata lääkäreitä ja enemmän olisi varaa kaikkeen muuhunkin, kun lääkäreiden palkkaus olisi kohtuullinen.