Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän nyt säästeliäästi ja on todella tylsää elämää

Vierailija
21.02.2024 |

Tilanne on nyt se, että vaikka palkkani on ihan kohtalainen ja perheen tulot keskitasoa, on meidän elettävä nyt todella säästeliäästi. Se tarkoittaa, että olen käytännössä katsoen aina kotona. Voisin tietysti mennä ulos, mutta siellä on kylmää, liukasta ja pimeää. Olenkin viettänyt talven pääasiassa kotona. Käyn työpaikalla satunnaisesti, mutta pääasiassa teen etätöitä.

Tuntuu, että elämä valuu hukkaan. Päivät työtä ja illat ruutuaikaa. Viikon kohokohta on ruokakaupassa käynti. Odotankin kesää, että ihmisiä näkee ulkonakin ja ulkona voi vaan olla.

Tätä tämä elämä nyt sitten on. Onneksi on sentään katto pään päällä ja ruokaa ja laskut saadaan maksettua. En vaan oikein löydä iloa elämään kun mitään ei voi tehdä.

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin sinne ulos ja lenkille. Se virkistää. Itse tänäänkin olin kolme tuntia ulkoilemassa. Kävin lenkillä ja tein lumitöitä

Vierailija
2/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sille 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon viettäny koko ikäni köyhää elämää. Joskus mietin että kannattako enää edes elää.

Vierailija
4/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keksi jotain kivaa. Saa vähemmälläkin jotain. Miten muut perheessä jaksavat jos kaikki ilo on poistettu. Entä ulkomaanmatkat, jäikö nekin.

Vierailija
5/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se vasta tylsää onkin, kun kaikki on hyvin 😂

Jos menisi huonosti niin eihän se tylsää olisi, kun se olisi koettelemusta. 

Suosittelen kyllä ulkoilua, sillä piristävää on tämä, kun kävelen nyt kotoa kohti.

Vierailija
6/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole matkojakaan tiedossa ja sekin harmittaa. Täytyy saada nyt säästettyä tulevaan. En vaan mitenkään saan iloa tuolta kylmyydestä kun mieluiten saunoisin joka päivä.

Ehkä tämä alakulo hellittää kevään tullen. Talvi on vaan ollut loputtoman pitkä ja tylsääkin tylsempi.

Vierailija
7/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se elämä on. Silloin tällöin voit päästä etelän lomalle tai viettämään kylpyläviikonlopun. Elämä on täysin nähty 40-vuotiaana.

Vierailija
8/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain käsitöitä tai taidetta tms. Välineiden ei tarvitse olla kalliit. Käy kirjastosta hyviä kirjoja. Kyllä se elämä siitä avautuu kun kevät ja kesä tulee ja pääsee ulkoilemaan ja rannalle. Päivät on jo aika valoisia ja kunnolla pukeutumalla selviät liukkaudesta ja kylmästä.

Vierailija
9/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ennen teit? Kuka edes jaksaa työpäivän jälkeen lähteä yhtään mihinkään huvituksiin?!

Vierailija
10/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos vaan. Ei ihmistä oo tarkoitettu nököttää sisällä neljän seinän sisällä. 

Vierailija
11/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuo sisällä istujien elämä tuommoista apaattista. Minä kuljen tuolla luonnossa joka päivä koirien kanssa vähintään kolmesti: aikaisin aamulla, iltapäivällä ja illalla tunninkin kerrallaan, eikä masenna yhtään! 

Vierailija
12/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga, telttailu, kokkaaminen, leipominen, lenkkeily, retkeily, laavureissut, kirjasto, neulominen, takan ääressä istuminen, lautapelit, puutarhan kasvatus, huonekasvit, piirtäminen, maalaaminen jne jne jne jne. 

Vierailija
13/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki mukavat tekemiset on ilmaisia tai lähes ilmaisia. Vapaaehtoistoiminta SPR, vertaistuki Al-Anon, kirjasto, uimahalli, lenkkeily koiran kanssa, kuntosali kivassa porukassa 2x viikossa.

Vierailija
14/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulet suomalaisten enemmistön elävän arkeaan? Noin mekin elämme, vaikka palkkani on 6000€ ja omaisuuutta melkein miljoona. Ehkäpä etsit syytä alakuloosi väärästä asiasta. 

Ps. Kunnon kengät, gore-texit ja raitis ulkoilma auttaa moneen vaivaan.

Vierailija
15/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sexi

Vierailija
16/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin sinne ulos ja lenkille. Se virkistää. Itse tänäänkin olin kolme tuntia ulkoilemassa. Kävin lenkillä ja tein lumitöitä

Onko tuo nyt sitä nautinnollista, iloista ja tapahtumarikasta elämää? Ulkoilu ja lumitöiden teko?

Tuohan on pelkkää arkea suurimmalle osalle. Kannattaa lukea aloitus vielä uudestaan ja ymmärtää lukemansa.

Vierailija
17/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tuo sisällä istujien elämä tuommoista apaattista. Minä kuljen tuolla luonnossa joka päivä koirien kanssa vähintään kolmesti: aikaisin aamulla, iltapäivällä ja illalla tunninkin kerrallaan, eikä masenna yhtään! 

Niin, muut käyvät töissäkin. Se on varmasti mukavaa, kun voi päivät pitkät lorvia ja ulkoilla, toisten "piikkiin."

Vierailija
18/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välii, kaikki kuolee kuitenkin.

Istut tai kävelet, perse antaa sävelet.

Vierailija
19/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo nyt sitä nautinnollista, iloista ja tapahtumarikasta elämää? Ulkoilu ja lumitöiden teko?

Tuohan on pelkkää arkea suurimmalle osalle. Kannattaa lukea aloitus vielä uudestaan ja ymmärtää lukemansa.

Raitis ulkoilma ja liikunta usein helpottaa henkisiä ongelmia, joten kyllä. Sen jälkeen telkkarin ja netinkin katselu on mukavampaa. Jos sekään ei auta, niin sitten lääkärin pakeille.

Vierailija
20/132 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne, mutta talvella ei vain ole mielekästä tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän