Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tästä koronasta on tehty niin suuri ongelma, että olemme valmiita tuhoamaan jopa talouden sen vuoksi?

Vierailija
17.10.2020 |

Selittäkää mulle miksi rajoituksia pitää olla. Teho-osastot ovat tyhjillään, yhteiskunta toimii. Miksi sikainfluenssa ei saanut samaa aikaan? Se kuitenkin oli huomattavasti rajumpi tauti. Kummatkin olen sairastanut, koronan sekä sikainfluenssan. Tämä korona oli lähes huomaamaton, sikainfluenssa vei kahdeksi viikoksi petiin.

Ymmärrän, että vanhuksille ja muille riskiryhmille se voi olla kohtalokas. Niin on myös muiden tautien kanssa. Mutta tauteja tulee ja menee. Ei kai me aleta tästä lähtien sulkemaan aina yhteiskuntaa kun sellainen lähtee leviämään?

Ihmisten olisi nyt lakattava panikoimasta ja mietittävä kokonaisuutta. On myös muita uhkia kuin koronavirus. Kuten esimerkiksi talouden romahtaminen ja sen aiheuttamat ongelmat. Jos terveydenhuolto toimii, ei pitäisi olla mitään taloutta haittaavia rajoituksia. Muutenkin koronalla pelottelu ei ole järkevää kun talous sakkaa ihmisten panikoidessa.

Toki eihän kaikki tstä koronasta kärsi. Maailman rikkaimpien ihmisten omaisuus on noussut huikeisiin lukemiin. Amazon, Facebook, Apple ja muut yritykset tahkoavat huikeita voittoja samalla kun ihmiset kärsivät. Heille tämä koronahysteria onkin hyvä asia.

Rokotetta ei ole tulossa vielä pitkään aikaan. Luotettavan rokotteen kehittämisessä menee pitkään. Tämä ei voi jatkua näin, vaan ihmisten on pakko päästä takaisin normaaliin elämään.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolat ovat helppo kohde rajoituksille, koska Suomesta löytyy paljon ihmisiä, joiden mielestä alkoholin voisi kieltää kokonaan. Anniskelun rajoitukset saavat siis paljon enemmän kannatusta kuin vaikkapa koulujen, kirjastojen tai uimahallien sulkeminen. Lisäksi Suomessa on paljon ihmisiä, jotka eivät juuri koskaan käy ravintoloissa edes syömässä. Ei heitä haittaa, vaikka ravintolat suljettaisiin kokonaan. 

Olin juuri ulkona syömässä, ja ravintola oli täynnä. Ei näytä sulkeminen olevan ovella! Tapahtui Espoossa, missä tilanne 'pahimmasta' päästä. Yhteiskunta tuskin kaatuu, jos yökerhot menevät vähän aikaisemmin kiinni. Niin ne menivät 'kultaisella' 80-luvullakin.

Vierailija
82/87 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous on sukeltanut eniten maissa, joissa on paljon tartuntoja. Ei maissa, joissa on rajoituksia. Ja rajoituksista voidaan luopua, jos tartunnat vähenevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona ei ole vaarallinen kuin erittäin sairaille ihmisille. Järjetöntä pilata ihmisten elämä turhaan. He jotka kuuluvat riskiryhmiin voisi rajoittaa itse omaa elämäänsä.

Jos sun elämäsi on ulkomaanmatkailua ja öisin ravintoloissa olemista, niin ikävä juttu, että rajoitukset pilaavat sun elämäsi. Välillä näitä juttuja lukiessani ihmettelen, asuvatko kirjoittajat Suomessa vai jossain ulkomailla, missä on tiukkoja rajoituksia. Mun tutuistani kaikki elävät ihan normaalisti kahta edellä mainittua asiaa lukuunottamatta. 

Vierailija
84/87 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Ruotsista.

Täällä taudin on annettu levitä ja rajoituksia ei ole juuri ollut (no ainakaan samassa mittakaavassa, kuin muualla Euroopassa). Sen mitä itse oon mediasta asiaa seurannut ja tuttujen kanssa keskustellut, niin tauti voi olla tai ei ole vaarallinen, riippuu ihmisestä. Toki ikä ja perussairaudet vaikuttaa mutta tuttavapiirissä on ollut nuoria ihmisiä, jotka ovat koronan sairastaneet vaihtelevin tuloksin. Näillä perusterveillä nuorilla keuhkot eivät ole taudista parantuneet vieläkään, vaikka tauti on sairastettu keväällä. Osa nuorista kärsii koronan jälkitaudeista.

Itse en todellakaan toivo tautia saavani sen mukaan mitä täällä oon nähnyt.

Vierailija
85/87 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
86/87 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole pelkästään rajoituksista vaan tästä paniikin lietsomisesta mitä hallitus tekee. Jatkuvasti marssitetaan THL:n asiantuntijoita telkaan pelottelemaan kansaa.

Pitäisi olla päinvastainen ote ja kehottaa ihmisiä elämään normaalisti.

Höpö höpö.

Media on pahin paniikin- ja pelonlietsoja ja THL nimenomaan on se taho, jota kannattaa kuunnella.

Vierailija
87/87 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://static.luolasto.org/file/varavarasto/47881/acpqe.jpg

Tämän vuoksi.

Tuon vuoksi voi vähän lamaa tullakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän