Kertokaa mulle, teinkö minä väärin??
Sain taas kerran kuulla kunniani. Istuin sohvalla ja tokaisin, että en luota meidän koiraan pikkulasten kanssa, kun aiemmin tänään näykki meillä kylässä ollutta pikkuista. Mies raivostui, että taasko mä pilasin illan keksimällä jotain negatiivista paskaa sanottavaa, hän ajatteli jo että tänään olisi ollut kiva ilta. Vittu vie koira sitten piikille. Sulla on aina kaikki päin vittua! Otti vielä mennessään mun lautaselta meivän ja paiskasi sen sitten mua päin.
Mä olen niin loppu:(. Olen itse alkanut uskomaan, että olen joku hirveä negatiivisuuden huipentuma, aiemmin pidin normaalina tokaista asioita ääneen. Muut ihmiset, paitsi mieheni, tuntuvat pitävän minua hauskana ja kivana jollainen luulin itsekin joskus olevani.
No, tuon sohvaepisodin jälkeen sanoin hiljaa ääneen miehelle, että haista äijä vittu. Lapsellista sekin, mutta mä olen niin loppu solvauksiin ja raivoamiseen. Hän tuli luokseni, väänsi polveni erilleen ja sanoi että anna kuin nuuhkaisen. Tämän jälkeen sanoin vielä, että tiedoksesi mulla ei ole vittua ja lähdin makuuhuoneeseen. Rintaa painaa, ahdistaa..
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 21:04"]
Ymmärrän sua niin täysin. Itselläni hyvin paljon tuollainen mies myös. Kolme lasta. Jotenkin ei niin vaan lähetä, taloudelliset asiat ja kaikki menis uusiksi. Hyvä isä lapsille on kyllä mutta vaimon itsetunnon on kyllä saanut hiljalleen murennettua, että oikeesti sitä luulee olevansa huonompi. Kaipaan samanlaista miestä, kuin itse olen ja sellasta joka antaa toisen olla oma itsensä. Muiden mielestä minäkin olen hyvä tyyppi ja kotona pitää aina miettiä mitä sanoo, myötäillä jne. Kuluttavaa. Joskus vielä olen niin vahva et lähden.
[/quote]
Mun ex oli just tollanen, mä en saanut olla oma itseni vaan kotona piti olla kiltti pikku vaimo joka ei saanut esim. vitsailla tai heittää huulta ilman että mies veti herneen nenään. Senpä takia mun toinen minä töissä olikin ihan erilainen kuin kotiminäni ja kun mies tämän tajusi niin mustasukkasuudella ei ollut rajaa.. Narsistista käytöstähän se on että löytää vain toisesta vikoja eikä itsestään ollenkaan.. Onneksi tämä on ex. Nykyisen kanssa saan olla just sellanen kun haluan eikä mun tarvitse pelätä tai miettiä sanomisiani.
Nämä on niin vaikeita asioita varsinkin kun kuulee vain toisen osapuolen kommentit. Mulla on yksi tuttu joka on sitä mieltä että miehensä on ihan hullu ja kamala ihminen ja sen kanssa on niin raskas elää ja väkivallan uhkaakin on ilmassa. Kun me tavataan perheinä, tää nainen joka on muuten oikein kiva nälvii miestään ihan koko ajan. Voihan se olla että mies pystyy olemaan sivistyneesti kylässä tässä suhteessa ja nainen ei, mutta joka tapauksessa.
Ehkä ap:n kannattaisi hetken kuunnella omaa viestintäänsä miehelle ja jos se ei ole negaa täynnä, sitten kannattaa ottaa jalat alle tai suunnata pariterapiaan.
98 lisää, että viimeksi kun tää pari oli kylässä mun alakouluikäinen lapsi sanoi että kumma kun se "Pekka" joutuu "elämään niin vähällä". Kun kysyin että mitä tarkoitat, niin lapsi sanoi että no kun kaikki koko ajan moittii sitä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:17"]
jossei tulla juttuun ja joku piirre ärsyttää toisessa, puhukaa asiasta. monesti tämä puhdistaa ilmapiiriä. eikä mitään pillitystä vaan täyttä huutoa. toinen varmasti sanoo ilkeitä asioita takaisin, mutta takaisin samalla mitalla. älä ole hiljaa, vaan SANO MITÄ AJATTELET!! ÄLÄ MENE MAKKARIIN MUREHTIMAAN!! SUUTU OIKEIN KUNNOLLA JA HAUKU HÄNTÄ!!
[/quote]
Jos menen huutamaan, hän hiljentää minut. Mielessänne voitte miettiä, miten. Ei tulisi mieleenikään. En koskaan huuda. Ap
[/quote]
Miten? Kerro. Mä en ainakaan käsitä. Lyö?
[/quote]
No vaikka ensiksi alkaa uhkailla, että pidä turpasi kiinni tai ole lehmä hiljaa. Jos en poistu niin nousee uhkaavasti kohti ja nostaa käden, suojaan itseäni niin saattaa tönäistä niin että kaadun tai esimerkiksi heittää mua jollain tavaralla. Ei siinä terveellä järjellä varustettu ihminen enää huuda, etenkään kuin lapsi nukkuu omassa huoneessaan. Ap
[/quote]
Lue ap tuo kirjoittamasi. Jos siskosi/ystäväsi olisi sinun tilanteessasi, mitä sanoisit hänelle?
Ehkä sanoisit niin kuten melkein kaikki täällä palstalla: sinä pelkäät miestäsi, kenenkään ei tarvitse kuunnella tuollaista puolisoltaan saati pelätä häntä, olet vaarassa, lähde heti. Varaa ainakin välittömästi aika terapiaan.
VAstaathan vielä kysymykseen, MIKSI olet hänen kanssaan?
MIKSI sinua saa kohdella noin?
Mie romahan.
Miten te voitte sietää kaiken maailman kuspäitä? Ootteko niin epätoivoisia? Hei, elämä on sitä miksi sen rakentaa. Toisista ihmisistä ei pidä olla riippuvainen - niin on parempi sekä itsen että sen toisen kannalta. Kukapa terve ihminen haluaa riippakiveä - narsisti haluaa kynnysmaton, nyrkkeilysäkin, paskaämpärin ja ehkä aplodeeraavan ihailijan.
Otti siis lautaseltani leivän, piti kirjoittaa. Ap
Molemmat teitte väärin, mutta sitähän se on, kun elämä mättää, solvataan toista, ei tehdä mitään, mikä edistäisi elämän hyvinvointia.
Miten muuten puhutte toisillenne?
Taitaa olla jätkällä toinen nainen kiikarissa. Haluaa demonisoida sinut oikeuttaakseen omat tulevat tai jo tehdyt tekemiset.
"Istuin sohvalla ja tokaisin, että en luota meidän koiraan pikkulasten kanssa, kun aiemmin tänään näykki meillä kylässä ollutta pikkuista." - mitä väärää ap teki?
Ei oo totta miten lapsellisia ootte :D mä en kestä!
huolestuttavaa on tässä se koira, joka näykkii lapsia ja toinen huoli on aggressiivinen mies. ap, olisiko syytä hankkia oma asunto ja viedä lapset pois tuollaisen miehen luota? usko itseesi ja hanki parempi ja tasapainoisempi elämä. voimia.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:37"]
Ei oo totta miten lapsellisia ootte :D mä en kestä!
[/quote]
Niin. Sen takia mun rintaa varmaan puristaakin, että tuo äijä on tuollainen! En tiedä olivatko omat sanomiseni tilanteessa lapsellisia, joskus nyt vaan suusta pääsee jotain niinkin typerää kuin haista äijä vittu. Ap
Mitä hyvää tossa äijässä on? Mitä saat sen kanssa, jota ilman et voi elää? Miksi elämä hänen kanssaan on parempaa kuin elämä yksin, omassa kämpässä?
Mieti hetken aikaa, jos päädyt siihen että miehellä ei ole mitään annettavaa sinulle, voit ruveta pakkaamaan, ja sitten muutat pois.
Minulle ei ole ikinä puhuttu tuolla lailla. Jos joku alkaisi kiroilemaan minulle noin, en haluaisi enää olla missään tekemisissä hänen kanssaa. (No, ehkä tunnekuohuiselta teiniltä saattaisin jonkun kerran v*ttuilua sietää.)
Syyllistäminen on henkistä väkivaltaa. Ja juuri sitä sinä ap tässä episodissa jouduit kohtaamaan. Ei ihme, että ahdistaa.
Pointtini oli lähinnä tiedustella mielipiteitä, oliko tokaisuni koirasta negatiivisen paskan keksimistä ja hyvä syy haukkua minut maailman negatiivisimmaksi ihmiseksi.
Kyllä minä sitten jossain vaiheessa kirosin. Niin tein! Unohdin, että AV:set eivät päästä koskaan suustaan kirosanoja. Ap
milloin aloitte puhua toisillenne tuohon sävyyn?
...ja luultavasti tämä kaikki lähtenyt siitä että se koira on "rakkaudentunnustuksena" tökännyt tai nuolaissut sitä lasta (ei suinkaan purrut).
hohhoijaa....