Aviomies ei halua vasektomiaan, koska saattaa haluta vielä lapsia jonkun muun kanssa.
Aviomies ei halua vasektomiaan, koska saattaa haluta vielä lapsia jonkun muun kanssa. Elämästä, kun ei hänen mukaansa tiedä.
Kommentit (104)
Menisin itse steriloitavaksi. Se menee joka on varma, ettei enää lapsia halua.
Tuo on kyllä todellakin henkilökohtainen asia. Elämästä ei oikeastikkaan tiedä. Sinä ap saatat olla vainaa viikon päästä.
AP et sinä omista miestäsi, etkä hänen siemenjohtimiaan.
Seksi ei ole mikään ihmisoikeus naisille. Joko menet itse silvottavaksi tai olet ilman seksiä.
Kaikilla on itsemääräämisoikeus omaan vartaloonsa. Paitsi miehillä.
Miten tuo pitää tulkita?
A) mies oikeasti haluaa lapsia, mutta tietää, että sinä et halua, niin ei halua ehdottaa lasten tekemistä
B) mies on jo varma, että joskus tulee joku toinen, eli ei pidä liittoanne kovin vakaalla pohjalla.
Olen itse teettänyt sterilisaation ja lääkäri kysyi mm. Että olenko varma etten halua lapsia myös esimerkiksi silloin jos lapseni kuolee. Minusta se oli hyvä kysymys. Itse olen varma etten haluaisi lapsia silloinkaan, mutta ymmärrän hyvin että joku saattaisi ääritilanteessa muuttaa mieltään.
Onko tämä joku uusi trendi, että puolisot painostavat miestä vasektomiaan? Tuttavapiirissäkin on tapaus, jossa nimenomaan nainen toivoi, että kolmekymppinen mies menisi toimenpiteeseen kahden lapsen jälkeen. Olisiko asia teille naisille ok, että mies painostaisi vastaavaan toimenpiteeseen? N37
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku uusi trendi, että puolisot painostavat miestä vasektomiaan? Tuttavapiirissäkin on tapaus, jossa nimenomaan nainen toivoi, että kolmekymppinen mies menisi toimenpiteeseen kahden lapsen jälkeen. Olisiko asia teille naisille ok, että mies painostaisi vastaavaan toimenpiteeseen? N37
Naisiahan on koko modernin ehkäisyn olemassaoloajan enemmän tai vähemmän painostettu käyttämään ehkäisyä, ja kyllä, myös sterilisaatioon on ihan satavarmasti naisia miehen taholta painostettu. Koska kumit on niin ällöttäviä, hyh, kuka nyt söisi karkin papereineen.
Jos tilanne olisi se että minä olisin ollut tähän mennessä pääasiallinen ehkäisijä (pillerit, kapseli, rengas tms.) ja mies ei suostuisi vasektomiaan, lähtisin suhteesta. Kyllä miehenkin täytyy joskus kantaa kortensa kekoon.
Miehet kun voi lisääntyä loputtomasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut sen käsityksen, että miehillä steriilisaatio on pienempi toimenpide kuin naisilla. Jos näin on, niin selittänee hiukan, miksi naiset toivovat miehen toimenpiteeseen menevän.
Ehkäisyn on siis hoitanut ap tähän asti (yli 14- vuotta). Montaa ehkäisyvalmistetta olen kokeillut ja sopivammasta tullut akne, mikä siis on nyt käytössä. Sen vuoksi vasektomiaa ehdotin. Siitä ollaan 100% varmoja, ettei enää haluta yhteisiä lapsia.
itse en halua että mies menee sterilisoitavaksi juurikin sen takia jos mieli muuttuukin. Vaikka jonkun muun kuin minun kanssa. En itsekään menisi.
Nykyään meillä tosin ikää jo (minulla 39- ja miehellä 48-vuotta) mutta eihän elämästä silti koskaan tiedä! Mies voi lisäksi tulla isäksi vanhempanakin. Jos kuolen tai ero tulee ja mies löytää nuoremban naisen joka haluaakin lapsia.
Itse olin ihan varma etten halua enää lapsia. Meillä oli jo kolme lasta jotka jo teinejä. Mieli muuttui ja nyt meillä pieni poika vielä täällä elämää ilostuttamassa.
Mutta kyllä silti loukkaantuisin jos mies kuuluttaisi minulle että ei halua sterilisaatoita jos vaikka haluaakin lapsia vielä jonkun muun kuin minun kanssa. Vaikka itsekin ajattelen samoin niin ei sitä puolisolle tarvitse mainita.
Ketään ei saa painostaa tuollaisiin pysyviin ratkaisuihin.
Jatkaisin toistaiseksi suhdetta mutta en tietenkään rasittaisi omaa elimistöäni millään hormonaalisella ehkäisyllä eli kumin kanssa sitten mentäisiin ja koska lapsikiintiö on täynnä niin vain varmoina päivinä silläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisyn on siis hoitanut ap tähän asti (yli 14- vuotta). Montaa ehkäisyvalmistetta olen kokeillut ja sopivammasta tullut akne, mikä siis on nyt käytössä. Sen vuoksi vasektomiaa ehdotin. Siitä ollaan 100% varmoja, ettei enää haluta yhteisiä lapsia.
Mikset itse teetä sterilisaatiota, jos sinä kerran olet varma ettet halua lapsia kenenkään kanssa. Ei se naisellekkaan mikään vaikea toimenpide ole. Itselleni tehty. En itse kyllä haluaisi päättää tuollaista asiaa toisen puolesta. Hirveä vastuu toisen henkilökohtaisesta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itse?
Jos et kerran lapsia halua. Ja jos ajattelet että ehkä haluat mutta jonkun muun kanssa niin onko yllätys jos mies ajattelee samoin?
Vierailija kirjoitti:
Jatkaisin toistaiseksi suhdetta mutta en tietenkään rasittaisi omaa elimistöäni millään hormonaalisella ehkäisyllä eli kumin kanssa sitten mentäisiin ja koska lapsikiintiö on täynnä niin vain varmoina päivinä silläkin.
Kumi on vain 99% varma. Eli joka sadas kumi pettää oikeinkäytettynäkin. Oma vahinkoni tuolla juuri rakentelee legoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisiahan on koko modernin ehkäisyn olemassaoloajan enemmän tai vähemmän painostettu käyttämään ehkäisyä, ja kyllä, myös sterilisaatioon on ihan satavarmasti naisia miehen taholta painostettu. Koska kumit on niin ällöttäviä, hyh, kuka nyt söisi karkin papereineen.
En minä ole ainakaan kokenut painostusta. En ole aikuisella iälläni paria hassua kuukautta lukuunottamatta käyttänyt hormonaalista ehkäisyä ollenkaan. En halua kehooni mitään ylimääräistä. Jos ne kumit ei käy, niin voipi olla ilman. N37
Jatkaisin liittoa tietenkin. Jokainen päättää omasta kehostaan.