Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kampaajakoulutuksessa on jotain pahasti vialla, taipuisien ja kiharien leikkausta ei osata yhtään

Vierailija
21.12.2024 |

Miten kaikilla (lähes) on sama kokemus että kampaajilla ei kertakaikkiaan löydy osaamista leikata niin että kihartuminen korostuu ja paranee. Vallalla on kuvitelma että pitää jyrkästi viistottaa, vuolla veitsellä ja ohentaa suortuvia kärkiä kohti, ja mikä pahinta -ohennussakset! koska se on muka "kiharaleikkaus". Ja mitä tapahtuu? Kiharat tuhoutuvat täysin kun suortuvat on rikottu. Tuloksena hapsottava linnunpesä kiiltävien kiharien sijaan. Kestää kuukausia, jopa vuosia kasvattaa väärä leikkaus pois.

Mikä ihme siellä kampaajakoulutuksessa on vikana? Ei kaikilla ole ohut suora tyypillisen suomalainen tukka.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä opita leikkaamaan myöskään polkkatukkaa suoraan. 

Vierailija
2/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO TÄMÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei se hius jaksa kihartua jos siinä on liikaa massaa

Vierailija
4/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksia missä osataan leikata taipuisaa hiusta? Mistä sellaisen kampaajan voi löytää? Miten sellaista haetaan, missä info liikkuu?

Vierailija
5/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monta kertaa kokeillut leikkauttaa otsatukan, mutta luovutin lopulta. Minulla on taipuisat hiukset, ja jokainen kampaaja leikkaa otsatukan märkänä kiinnittämättä yhtään huomiota siihen miten ne hiukset taipuu. Viimeksi oli naurettavuuden huippu, kun ensimmäisen pesun jälkeen otsatukasta tuli sellaisten wanhanajan viiksien näköiset koukerot otsaan.

Ainoastaan yksi kampaaja sai leikattua minulle kunnollisen otsatukan, mutta siitä on jo 15 vuotta eikä kyseistä kampaamoakaan enää ole.

Vierailija
6/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin on. Ei mitään ymmärrystä kiharista hiuksista. 

Vierailija
7/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just näin. Kampaajat:

-Veitsellä nirhiminen ei sovellu kihartuvalle hiukselle.

-Kiharaa hiusta ei voi leikata märkänä tasamittaan.

-Kihara ei ole tasamittaista joka puolella.

Vierailija
8/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kampaaja edes koskaan sanonut mulle, että mulla on kihara tukka. Föönäsivät vaan hulluna harjan kanssa suoraksi jättipehkoksi. Ite ihmettelin miksi niskahiukset oli aina vähintään laineilla vaikka miten harjan kanssa föönäsi. Vasta kun olin 50v curly girlin myötä tajusin itse, että hiukseni ovat hyvin taipuisat tai jopa kiharat kun sain kasvatettua vaaleat raidat pois. Nyt kun mulla on lyhyet hiukset näyttää kuin olisi permanentti. Mutta ei juuri kukaan osaa leikata sitä. Jyväskylässä on lähin paikka missä osaava kampaaja, Korento. Helsingissä on kai ainakin yksi paikka, mutta mulla on sinne liian pitkä matka.

Vierailija
9/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosituksia missä osataan leikata taipuisaa hiusta? Mistä sellaisen kampaajan voi löytää? Miten sellaista haetaan, missä info liikkuu?

Liity fb:n curly girl ryhmään. Siellä kehutaan.

Vierailija
10/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei se hius jaksa kihartua jos siinä on liikaa massaa

En muista kiharapäistä tiedä mutta hiuslaatuni on ohut, mutta sitä on runsaasti. Se ei paina mitään pitkänäkään

Vierailija
11/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko jostakin curly girl tai muusta kiharatukkaisten fb-yhteisöstä huudella kokemuksia? Mulla ei ole kiharoita, mutta muuten vaativa ja oikukas tukka, niin luottokampaaja on kultaakin kalliimpi. Riittävän monta kertaa sössitty tukka jonkun random kampaajan toimesta ja olen ihmetellyt miten ovat edes paperinsa saanut..Monesti joku ulkomaalaistaustainen kampaaja saattaa osata käsitellä tietyn tyylistä tukkaa paremmin, varsinkin jos on kotimaassaan jo kouluttautunut/tehnyt alan töitä. Mun tukan sai parhaaseen kuntoon brasilialainen kampaaja, tosin hän muutti jonkun vuoden jälkeen valitettavasti pois Suomesta. Hän osasi käyttää veistä oikein, jolloin kampaus pysyi hyvänä vaikkei sille suihkun jälkeen tehnyt juurikaan mitään. Sitten on näitä muita, jossa tukka näyttää viikon jälkeen kampaamoreissusta siltä ettei siellä ole vuoteen käyty.

Vierailija
12/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liity fb:n curly girl ryhmään. Siellä kehutaan.

Kiitos. 

Mä en nimittäin jaksa enää yhtäkään kampaajaa joka katsoo epäuskoisin silmin kun kerron millainen hiuslaatu mulla on ja miten sitä EI voi leikata.

Vierailija
13/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä tällaisesta hiuslaadusta sitten opetetaan koulutuksessa? Maailmahan on täynnä eriasteista kiharaa. Miten se voi olla niin vaikeata opettaa oikein ???

Vierailija
14/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuuko suomalaisesta kampaajakoulutuksesta taipuisan ja kiharan  hiuksen käsittely?

Vierailija
15/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan kampaaja edes koskaan sanonut mulle, että mulla on kihara tukka. Föönäsivät vaan hulluna harjan kanssa suoraksi jättipehkoksi. Ite ihmettelin miksi niskahiukset oli aina vähintään laineilla vaikka miten harjan kanssa föönäsi. Vasta kun olin 50v curly girlin myötä tajusin itse, että hiukseni ovat hyvin taipuisat tai jopa kiharat kun sain kasvatettua vaaleat raidat pois. Nyt kun mulla on lyhyet hiukset näyttää kuin olisi permanentti. Mutta ei juuri kukaan osaa leikata sitä. Jyväskylässä on lähin paikka missä osaava kampaaja, Korento. Helsingissä on kai ainakin yksi paikka, mutta mulla on sinne liian pitkä matka.

Ihan uskomatonta 😂

Vierailija
16/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihara hius leikataan siten, että se kihara pitää ensin saada esille sileänä eli kosteutusta runsaasti ja diffuusetilla kuivaus. Sitten voidaan leikata kuivia latvoja pois ns kihara kerrallaan. Ei leikata ollenkaan kuten suoraa hiusta siten, että märkänä tasataan ja leikataan suoraan ja sitten ohennettaisiin.

Vierailija
17/22 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko myös kampaamokatku viitan alta?

Vierailija
18/22 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihara hius leikataan siten, että se kihara pitää ensin saada esille sileänä eli kosteutusta runsaasti ja diffuusetilla kuivaus. Sitten voidaan leikata kuivia latvoja pois ns kihara kerrallaan. Ei leikata ollenkaan kuten suoraa hiusta siten, että märkänä tasataan ja leikataan suoraan ja sitten ohennettaisiin.

Kuulostaa tälleen ei-kampaajallekin ymmärrettävältä. Miten tuos kiharan leikkaaminen sitten opetetaan opinnoissa? Se kiinnostaisi kovasti, koska eihän tähän tule ikinä mitään muutosta jollei se muutos lähde opetuksesta. JA näköjään kun on oppinut opinnoissa miten kihara muka leikataan niin edes kokemuksen kautta ei avaudu se että jokin tässä nyt mättää kun kiharat "kiharaleikkauksen" seurauksena kuolee eikä suinkaan parane. Ei vain mene jakeluun ei.

Vierailija
19/22 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä alapeukutettiin? JOku on oikeasti sitä mieltä että kiharaa EI leikata noin, niinkö? Vai onko liian työlästä eikä kampaajat sen takia viitsi???

Vierailija
20/22 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amikset ovat menneet joka linjalla  siihen, että oouskellaan etänä ja käytäntö harjoitsllaan sitten töissä jos sellaisen sattuu saamaan.