Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta neuletta teillä on talveksi?

Vierailija
17.10.2020 |

Itsellä ihan liikaa ja vielä haluaisin lisää......en tiedä miksi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tykkäät neuleista :D Anna itsellesi lupa neuleisiin silloin kun ovat 100 % luonnonmateriaalia. Silloin ympäristö ei kuormitu jäteosuudesta. Kaikki sekoitteiden käyttö pitäisi lopettaa, koska pesussa irtoaa kuituja vesistöön ja myös kävellessä ympäristöön. Eli ei akryyliä jne. vaan villaa jne. ja voi pitää neuleita hyvällä omalla tunnolla :)

Vierailija
2/20 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään nrukette. Pidän villatakeista ja neuletakeista. Kolme ohutta neuletakkia ja kaksi ohutta villatakkia. Yhden villatskin aion ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tykkäät neuleista :D Anna itsellesi lupa neuleisiin silloin kun ovat 100 % luonnonmateriaalia. Silloin ympäristö ei kuormitu jäteosuudesta. Kaikki sekoitteiden käyttö pitäisi lopettaa, koska pesussa irtoaa kuituja vesistöön ja myös kävellessä ympäristöön. Eli ei akryyliä jne. vaan villaa jne. ja voi pitää neuleita hyvällä omalla tunnolla :)

Tää on hyvä vinkki! Tilasin juuri zalandolta akryyli neuleita 3. Oli kivan näköisiä mutta jos panostaisinkin villaan ja kashmiriin niin ei tulisi niin paljoa ostettua. On mulla kashmirneuleitakin. Ja ne on lemppareita. Harvoin tulee hinnan vuoksi ostettua. Ostan m&s kashmirneuleita kun on joku tarjous ja rahaa on jemmassa. On eri värisinä. Itselleni sopivissa väreissä.

Ap

Vierailija
4/20 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama, joita en käytä. Olen kuumaverinen, ja villavaatteet on minulle aivan liian kuumia.

Vierailija
5/20 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä mutta esim. polyamidia lisätään aina 25% villasukkalankohin nimenomaan kestävyyden vuoksi. Ne olisi muutamassa viikossa puhki ilman tuota vahviketta. Eli ei se nylon=polyamidi pieninä määrinä haittaa villapaidassakaan, pysyy kyynärpäät ehjinä pidempään.

Mutta elastaanin ja akryylin voi hyvin jättää kauppaan.

Minäkin rakastan ihan villapaitoja, omistan 3 ja teen neljättä. Erityisesti tykkään itse neulotuista :)

Vierailija
6/20 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 Saksan armeijan villapaitaa, äidin tekemä vanhanaikainen villatakki ja yksi itse neulomani paksu villapaita.

Vierailija
7/20 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, kun ostin kesällä pari pitkähihaista ohutta tekokuituista paitaa, ja nyt totesin, että ne ovat liian kylmiä talveksi.

Vierailija
8/20 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä mutta esim. polyamidia lisätään aina 25% villasukkalankohin nimenomaan kestävyyden vuoksi. Ne olisi muutamassa viikossa puhki ilman tuota vahviketta. Eli ei se nylon=polyamidi pieninä määrinä haittaa villapaidassakaan, pysyy kyynärpäät ehjinä pidempään.

Minäkin rakastan ihan villapaitoja, omistan 3 ja teen neljättä. Erityisesti tykkään itse neulotuista :)

Lankoihin voi käyttää myös muita vahvikkeita ja sellaisille, jotka tykkäävät neulomisesta, kuluminen ei ole ongelma, sillä kuluneen kohdan voi neuloa uudelleen. Neulon itse, enkä koskaan osta sekoitelankoja. Sekoite kyllä haittaa, vaikka sitä olisi pieni määrä.

Vierailija
9/20 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama, joita en käytä. Olen kuumaverinen, ja villavaatteet on minulle aivan liian kuumia.

Silkkineule on miellyttävä.

Vierailija
10/20 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 villa-mekkoa, 2 villatakkia, 1 villapaita, 1 villasekoite neule, I villainen aluspaita

Vierailija
11/20 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossani on toimiva keskuslämmitys samoin työpaikalla, en tarvitse neuleita talvella. Kesällä takin tilalla.

Vierailija
12/20 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin juuri etsiä netin kautta ostettavia neuleita, joiden materiaali olisi villaa, puuvillaa tai kashmiriä. Lähes kaikkiin on työnnetty akryylia, polyamidia jne. Vaikka laitoin kriteereiksi luonnokuidut. 

Todella vähän tarjolla; ja cashmirit maksoivat about 300€. Ja villaiset olivat aivan liian paksuja sisäkäyttöön.

No, tilasin kaksi puuvilla-viskoosineuletta, ans kattoo, millaisia ovat.

Vierailija
13/20 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso: https://www.northoutdoor.com/

Siellä on ihania neuleita, jotka valmistetaan Suomessa. Minulla on kaksi sieltä ostettua neuletta ja lisäksi yksi Makian neule, joka on selkeästi huonompilaatuinen.

Vierailija
14/20 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Kymmeniä. Mä rakastan neuleita ja kun hyvän ostaa, ne kestää vuosia. Vanhimmat mulla on jo yli 10 vuotta.

Pääosin mulla on 100% luonnonmateriaaleja. Ei yhtään akryyliä.

Vierailija
15/20 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso: https://www.northoutdoor.com/

Siellä on ihania neuleita, jotka valmistetaan Suomessa. Minulla on kaksi sieltä ostettua neuletta ja lisäksi yksi Makian neule, joka on selkeästi huonompilaatuinen.

Kiitos vinkistä!

Vierailija
16/20 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä tai viis, kaikki halpatuotantoa. Sori siitä. Koetan parantaa tapani.

Vierailija
17/20 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin/ missä niitä pitäisi, ei sisällä.

Ulkona takin alla 20 asteen pakkasessa.

Vierailija
18/20 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI yhtään neuletta. Olen kuumaverinen. Niin kylmä ilma ei tule ikinä, että tarvitsisin neuleita.

Vierailija
19/20 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta sekoitteesta mieleen, että eikö tosiaan muovin tilalla voisi käyttää vaikka hamppukuitua? Tai jotain muuta luonnonkuitua (en ole kovin perehtynyt eri kuitujen ominaisuuksiin). Vai rahako ratkaisee?

Vierailija
20/20 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi alpakanvillainen tunika, yksi neulepusero, jossa on puoliksi alpakan villaa sekä yksi itse kutomani paksu villapusero. En voi pitää kutittavia vaatteita, joten kaikki villavaatteet eivät käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi