Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviomies ei halua vasektomiaan, koska saattaa haluta vielä lapsia jonkun muun kanssa.

Vierailija
17.10.2020 |

Aviomies ei halua vasektomiaan, koska saattaa haluta vielä lapsia jonkun muun kanssa. Elämästä, kun ei hänen mukaansa tiedä.

Aviomies ei halua vasektomiaan, koska saattaa haluta vielä lapsia jonkun muun kanssa.

Vaihtoehdot

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies haluaa siittää vielä jonkun nuoren typyn

Vierailija
82/104 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talletus spermapankkiin ennen toimenpidettä, helppoa!

Juuri näin. Säilyy DNA freesimpänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkaisin toistaiseksi suhdetta mutta en tietenkään rasittaisi omaa elimistöäni millään hormonaalisella ehkäisyllä eli kumin kanssa sitten mentäisiin ja koska lapsikiintiö on täynnä niin vain varmoina päivinä silläkin.

Tämä. Tosin meillä ei olisi seksiä edes kumin kanssa. Se olisi loppu.

Yleensähän se seksillä kiristävien naisten kohdalla loppuu ihan miehen aloitteesta, kun ne tapaukset harvemmin varsinaisia seksipetoja sängyssä ovat muutenkaan.

Vierailija
84/104 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen ihmisen tulisi saada päättää omasta kehostaan.

Emme tiedä miten ja missä kontekstissa apn mies asian ilmaisi.

Mutta, jos suhde muuten on kunnossa, tuota ei kyllä voi sanoa perusteeksi olettaa, että mies etsii uutta puolisoa.

Samalla lailla, jos mies sanoisi, että laitapa silikonit, laihdutapa 20kg tai otapa tatuointi, koska MINÄ niin haluan, niin se olisi kohtuutonta vaimon ruumiiseen puuttumista.

Kenenkään ei pitäisi toisen mieliksi käydä sterilisaatiossa! Toki ap sitten itse ratkaisee, haluaako enää seksiä, miten ehkäistään, saako lapsi tulla sitten vaan, tai oletko valmis itse sterilisaatioon (tunnen muuten tosi monta naista, joille on tehty viimeisen synnytyksen yhteydessä tuo sterilisaatio, eikä se erikseenkään mikään sydänkirurginen operaatio ole - jos siis itse olet varma, ettet enää ikinä halua uutta lasta, vaikka koko nykyinen perheesi huomenna menehtyisi...)

Ja charlie Chaplinin tuli isäksi vielä melkein 80-vuotiaana...

Vierailija
85/104 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei sanota, onko mies todellakin möläyttänyt aloittajalle sanatarkasti noin kuin aloittaja on kirjoittanut vai onko mies sanonut jotain muuta, jonka aloittaja on tulkinnut tuolla tavoin kuin on kirjoittanut. Silläkin on merkitystä, onko kyse laajemman keskustelun summasta vai onko niin, että aloittaja on kysynyt tyyliin etkö voisi mennä vasektomiaan, johon mies sitten on möläyttänyt, että en, kun voin haluta lapsia jonkun toisen kanssa.

Tällä palstalla kannattaa lähteä siitä, että suurin osa aloituksista on keksittyjä - ainakin ne, joista tulee keskustelua. Ja pointti onkin, että keskustellaan aloituksen esittelemästä tilanteesta. Jos lähdetään spekuloimaan, oliko asia ihan niin, voitaisiin 90% aloituksista jo tyrmätä todennäköisesti keksittyinä eli mitän ei tapahtunut. Varsin todennäköisesti niin on tämänkin kanssa, mutta tässähän onkin keskustella kuvatusta ihmissuhdedilemmasta - mitä pointteja, näkemyksiä, mitä asiasta pitäisi ajatella (jos sellainen tilanne olisi).

Näin ainakin itse suhtaudun kaikkiin aloituksiin täällä. Se on ajanvietettä, huvia, leikitellään kuvitelluilla tilanteilla.

Vierailija
86/104 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkaisin liittoa tietenkin. Jokainen päättää omasta kehostaan.

Ei kai tässä nyt ongelma ollutkaan se että mies ei halua vasektomiaa, vaan se syy miksi ei halua. Kyllä ainakin minulle olisi ongelma jos mies suorastaan suunnittelisi olevansa jonkun muun kanssa tulevaisuudessa. Ja kyllä tuollaista voi suunnitteluksi sanoa jos antaa tuollaisten ajatusten vaikuttaa päätöksiinsä.

Ei voi pitää. Mies ei vaan halua tehdä pysyviä päätöksiä kun elämästä ei oikeasti voi koskaan tietää. Sinä voit jäädä vaikka auton alle 2 vuoden päästä. Miehellä ei olisi siis oikeutta jatkaa elämää?

Eiköhän miehellä olisi kyseisessä tapauksessa ihan riittävästi ongelmia järjestää elämänsä jo ihan niiden olemassaolevien lasten kanssa. Ei ne valmiit muksut katoa vaikka niiden äiti kuolee.

Äiti saattaa silti ottaa eron ja etäännyttää lapset isästään, jolloin isälle jää 'vain maksajan' rooli.

Vierailija
87/104 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne reilu 10v sitten mutta kun totesin sen ääneen niin mies itsekin tajua miten työtä ajatus. Sen jälkeen syntyneen kolmannen lapsen jälkeen sitten vihdoin meni vasektomiaan. Se ehkäisee joka ei lasta halua.

Vierailija
88/104 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä suostuisi piuhojen katkaisuun. Se on ollennainen osa seksuaalista nautintoani, että tarvittaessa voin siittää lapsen. M40

Mitkäs ovat ne valmiudet elättää ja kasvattaa se lapsi?

Erittäin hyvät. Parista lapsesta jo kokemusta ja taloudellinen asema parempi kuin 98% suomalaisista.

Vierailija
89/104 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama tilanne reilu 10v sitten mutta kun totesin sen ääneen niin mies itsekin tajua miten työtä ajatus. Sen jälkeen syntyneen kolmannen lapsen jälkeen sitten vihdoin meni vasektomiaan. Se ehkäisee joka ei lasta halua.

*Typerä ajatus

Vierailija
90/104 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkaisin toistaiseksi suhdetta mutta en tietenkään rasittaisi omaa elimistöäni millään hormonaalisella ehkäisyllä eli kumin kanssa sitten mentäisiin ja koska lapsikiintiö on täynnä niin vain varmoina päivinä silläkin.

Tämä. Tosin meillä ei olisi seksiä edes kumin kanssa. Se olisi loppu.

Yleensähän se seksillä kiristävien naisten kohdalla loppuu ihan miehen aloitteesta, kun ne tapaukset harvemmin varsinaisia seksipetoja sängyssä ovat muutenkaan.

Se ettei halua lapsia ja sitä myöten seksiä, ei ole seksillä kiristämistä.

Vierailija
91/104 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä nyt ongelma ollutkaan se että mies ei halua vasektomiaa, vaan se syy miksi ei halua. Kyllä ainakin minulle olisi ongelma jos mies suorastaan suunnittelisi olevansa jonkun muun kanssa tulevaisuudessa. Ja kyllä tuollaista voi suunnitteluksi sanoa jos antaa tuollaisten ajatusten vaikuttaa päätöksiinsä.

No ei voi. Tunnistan kyllä tuon ajattelutavan. Minullakin on tapana ylianalysoida ja antaa lisämerkityksiä toisten sanomisille. Johtuu vain omasta heikosta itsetunnosta. Ihmiset möläyttelee jatkuvasti asioita, joita eivät oikeasti ole juurikaan miettineet tai eivät ymmärrä miltä se toisen mielestä saattaa kuulostaa.

Joka tapauksessa jokaisen aikuisen ihmisen tulisi kyetä ymmärtämään että elämä voi todellakin muuttua silmänräpäyksessä. Voitte joutua autokolariin huomenna ja koko perhe pyyhkäistään pois. Jos ei ole aivan varma ettei missään tilanteessa halua lisää lapsia, sitä ei todellakaan kannata sulkea lopullisesti pois.

Naurettavaa saivartelua. Kyllä minulle olisi ongelma, jos mies ei tuon vertaa osaisi sosiaalisia tilanteita ja miten ihmisten kanssa puhutaan. On vähän eri asia sanoa, että "en halua vasektomiaa, kun eihän elämästä koskaan tiedä - mitä, jos se vasektomia ei myöhemmin tunnukaan hyvältä ajatukselta" tms, kuin joku "en halua vasektomiaa, kun saatanhan haluta joskus lapsia jonkun muun kanssa, tai jos sinä ja lapset kuolette auto-onnettomuudessa, haluan varmasti uuden perheen". Tuo jälkimmäinen vaan on aika epähienotunteista möläyttelyä, ja en minä ainakaan halua olla suhteessa, jossa möläytellään tuollaista. Se, että kumppanini löytäisi uuden, jos sattuisin kuolemaan, olisi minusta ihan ok, ja jopa toivoisinkin että hän löytäisi vielä uuden eikä olisi yksin ja surullinen loppuikäänsä. Mutta ei vaan ole ok kumppanin kanssa puhuessa maalailla eroa tai toisen kuolemaa. Voi vaan sanoa, että ei halua vasektomiaa, koska se on niin lopullinen ja elämää ei pysty ennustamaan.

Se, että ei halua kuulla epähienotunteista ja tökeröä möläyttelyä, ei ole osoitus huonosta itsetunnosta, vaan nimenomaan hyvästä itsetunnosta - että haluaa toisen kohtelevan itseään hyvin ja kunnioittavasti, eikä pidä normaalina mitä tahansa möläyttelyä. Huonon itsetunnon omaava nimenomaan ottaa p*skaa vastaan niin paljon kuin sitä tulee.

Tuo juuri kielii huonosta itsetunnosta ja tietynlaisesta itsekeskeisyydestä, että kokee että "pitää ottaa paskaa vastaan" kun toinen rehellisesti ja suoraan kertoo miksi ei vasektomiaa halua ja mieluummin kuulisi kaunistelua ja puolitotuuksia.

Vierailija
92/104 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi. Tunnistan kyllä tuon ajattelutavan. Minullakin on tapana ylianalysoida ja antaa lisämerkityksiä toisten sanomisille. Johtuu vain omasta heikosta itsetunnosta. Ihmiset möläyttelee jatkuvasti asioita, joita eivät oikeasti ole juurikaan miettineet tai eivät ymmärrä miltä se toisen mielestä saattaa kuulostaa.

Joka tapauksessa jokaisen aikuisen ihmisen tulisi kyetä ymmärtämään että elämä voi todellakin muuttua silmänräpäyksessä. Voitte joutua autokolariin huomenna ja koko perhe pyyhkäistään pois. Jos ei ole aivan varma ettei missään tilanteessa halua lisää lapsia, sitä ei todellakaan kannata sulkea lopullisesti pois.

Naurettavaa saivartelua. Kyllä minulle olisi ongelma, jos mies ei tuon vertaa osaisi sosiaalisia tilanteita ja miten ihmisten kanssa puhutaan. On vähän eri asia sanoa, että "en halua vasektomiaa, kun eihän elämästä koskaan tiedä - mitä, jos se vasektomia ei myöhemmin tunnukaan hyvältä ajatukselta" tms, kuin joku "en halua vasektomiaa, kun saatanhan haluta joskus lapsia jonkun muun kanssa, tai jos sinä ja lapset kuolette auto-onnettomuudessa, haluan varmasti uuden perheen". Tuo jälkimmäinen vaan on aika epähienotunteista möläyttelyä, ja en minä ainakaan halua olla suhteessa, jossa möläytellään tuollaista. Se, että kumppanini löytäisi uuden, jos sattuisin kuolemaan, olisi minusta ihan ok, ja jopa toivoisinkin että hän löytäisi vielä uuden eikä olisi yksin ja surullinen loppuikäänsä. Mutta ei vaan ole ok kumppanin kanssa puhuessa maalailla eroa tai toisen kuolemaa. Voi vaan sanoa, että ei halua vasektomiaa, koska se on niin lopullinen ja elämää ei pysty ennustamaan.

Se, että ei halua kuulla epähienotunteista ja tökeröä möläyttelyä, ei ole osoitus huonosta itsetunnosta, vaan nimenomaan hyvästä itsetunnosta - että haluaa toisen kohtelevan itseään hyvin ja kunnioittavasti, eikä pidä normaalina mitä tahansa möläyttelyä. Huonon itsetunnon omaava nimenomaan ottaa p*skaa vastaan niin paljon kuin sitä tulee.

Tuo juuri kielii huonosta itsetunnosta ja tietynlaisesta itsekeskeisyydestä, että kokee että "pitää ottaa paskaa vastaan" kun toinen rehellisesti ja suoraan kertoo miksi ei vasektomiaa halua ja mieluummin kuulisi kaunistelua ja puolitotuuksia.

Tuo nyt on muutenkin ihan vitsi että "koska se on niin lopullinen ja elämää ei pysty ennustamaan."  olisi jotenkin paremmin sanottu. Sen verran paljon olen naisten kanssa elänyt että tiedän tasan tarkkaan että se ei tuohon jää vaan seuraavaksi nainen ihan itse alkaa sitten tinkaamaan että tekisikö niitä muksuja jonkun toisen kanssa jne. Eli käytännössä tuo "möläyttelijä" lähinnä vain säästi aikaa, samaan suohon päätyy möläytteli tai ei.

Vierailija
93/104 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma keho, oma päätös. Ei tarvita mitään syytä tai perustelua. Minulle vasektomia oli ilmeinen ratkaisu heti, kun se oli lain puolesta mahdollista, mutta jokainen päättää itse.

Hakeudu itse sterilisaatioon, jos haluat varman ehkäisykeinon.

Vierailija
94/104 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lääkäri kysyi sterilisaatiolähetettä pyytäessäni (olin 30v ja lapseton), että mitä jos mies vaihtuu (ja tarkoitti siis että haluaisin lapsen uuden miehen kanssa)? Vastasin, että no sittenhän on hyvä että ehkäisyasia on jo hoidossa minun puolestani - ja juuri sen takia, että mies voi vaihtua, en ole ehdottanut helpompaa toimenpidettä eli vasektomiaa miehelleni, koska minä olen se, joka ei koskaan halua lapsia.

T.46v vela-nainen, jolla on muuten edelleen se sama mies

Vierailija
95/104 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani vaatisi mua steriloimaan itseni lähtisin itse suhteesta.

Vierailija
96/104 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin sterilisaatioon heti kun täytin 30, koska oma lapsilukuni (2) oli täynnä.

Nimenomaan ajattelin että jos ero tulee, mies saattaa haluta vielä lisääntyä.

Yhä ollaan naimisissa, ikääkin itsellä yli 50 ja miehellä yli 60.

Se, joka ei lapsia halua, menee sterilisaatioon, ei voi toiselta sitä vaatia.

Vierailija
97/104 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun avomiehelläni on vähän samantyyppinen logiikka. Hän ei halua mennä naimisiin, koska hänen mukaansa elämästä ei koskaan tiedä, ja hän haluaa pitää kaikki vaihtoehdot avoimina. Lapsia siitä huolimatta haluaa. Lapset eivät kuitenkaan hänen mielestään sido yhteen yhtä paljon kuin avioliitto.

En oikein tiedä mitä ajatella.

Vierailija
98/104 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin itse steriloitavaksi. Se menee joka on varma, ettei enää lapsia halua.

Juuri näin. Toisen kehosta ei voi päättää. Voi päättää vain omasta kehosta.

Jos lapsitoiveet eroavat, sitten erotaan. Se on niin yksinkertaista. Mitä kauemmin hän roikkuu epätoivoisessa suhteessa, sitä huonommat mahdollisuudet hänellä on saada lapsia jonkun toisen kanssa.

Vierailija
99/104 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero, mieshän on polygaminen apina. Vauhdita hänen elukkahaaveitaan ja pelasta oma sielusi.

Vierailija
100/104 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun avomiehelläni on vähän samantyyppinen logiikka. Hän ei halua mennä naimisiin, koska hänen mukaansa elämästä ei koskaan tiedä, ja hän haluaa pitää kaikki vaihtoehdot avoimina. Lapsia siitä huolimatta haluaa. Lapset eivät kuitenkaan hänen mielestään sido yhteen yhtä paljon kuin avioliitto.

En oikein tiedä mitä ajatella.

Tuo on nykymiesten protokolla, jotkut jättävät jo raskausaikana ja alkavat etsiä uusia siitettäiä jos vaikuttaa siltä ettei tämän yhden kanssa onnistu kuin yksi lapsi. 

Mitä siitä pitäisi ajatella? Raivo-oksentaa ja mennä loppuelämän selibaattiin tietysti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän