Aviomies ei halua vasektomiaan, koska saattaa haluta vielä lapsia jonkun muun kanssa.
Aviomies ei halua vasektomiaan, koska saattaa haluta vielä lapsia jonkun muun kanssa. Elämästä, kun ei hänen mukaansa tiedä.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Naiselle voi sterilisaatioista olla merkittävää terveydellistä hyötyä.
Aivan. Ei voi tulla raskaaksi. Kieltämättä se on terveyshyöty. Miehelle vasektomiasta on taloudellista hyötyä, voi mennä panemaan ympäriinsä tulematta isäksi.
Ap, mietit eroa tällaisen yhden lausahduksen perusteella. Olet aika häilyvä ihminen. Olet todennäköisesti miettinyt eroa monta kertaa aiemminkin. Miehellä on ihan perusteltu syy pelätä että ette ole loppuikää yhdessä.
Ja sanoisin myös että kaikki joilla mielestään on oikeus puuttua tällaiseen fyysiseen asiaan toisen ihmisen kehossa, ovat sairaita päästään.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä suostuisi piuhojen katkaisuun. Se on ollennainen osa seksuaalista nautintoani, että tarvittaessa voin siittää lapsen. M40
Mitkäs ovat ne valmiudet elättää ja kasvattaa se lapsi?
Minulle tuttu mies sanoi vasektomiaan mennessään että voihan sen purkaa jos haluaa mahdollisen uuden kumppanin kanssa lapsia. Ja tämäkin mies naimisissa ja kaksi lasta. Miehet <3
Vierailija kirjoitti:
Ap, mietit eroa tällaisen yhden lausahduksen perusteella. Olet aika häilyvä ihminen. Olet todennäköisesti miettinyt eroa monta kertaa aiemminkin. Miehellä on ihan perusteltu syy pelätä että ette ole loppuikää yhdessä.
Ja sanoisin myös että kaikki joilla mielestään on oikeus puuttua tällaiseen fyysiseen asiaan toisen ihmisen kehossa, ovat sairaita päästään.
Mites sitten ne miehet jotka ovat sitä mieltä että on naisen tehtävä ehkäistä syömällä hormoneja? Sekin on toisen kehoon puuttumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on useampi lapsi ja kaikki on syntynyt sectiolla. Siitä ajatus, että mies voisi hoitaa välillä näitä asioita.
ApOlisit voinut helposti pyytää sektion yhteydessä sterilisaation.
No näin minulle on tehty.
Mun mielestä tässä ei lopulta ole kyse siitä, tuleeko suhteeseen vielä lisää lapsia, vaan enemmänkin siitä, että ap vaikuttaisi olevan miehelleen vain se toiseksi paras vaihtoehto. On ihan ap:n oma päätös, onko se hänelle okei. Mulle ei olisi. Takaraivossa olisi ajatus siitä, että mies skannaa jatkuvasti ympärilleen hakien jotain parempaa. En jaksaisi semmoista, että parisuhde olis koko ajan veitsenterällä. Joku särö luottamukseen on tullut.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä suostuisi piuhojen katkaisuun. Se on ollennainen osa seksuaalista nautintoani, että tarvittaessa voin siittää lapsen. M40
Tiedätkö millä nimellä kutsutaan miestä jolla lapset liittyvät seksuaalisen nautintoon?
Tuo on hankala asia.
Olen ollut oman mieheni kanssa nyt 24 vuotta (olen kohta 43-vuotias, mies kohta 47-vuotias), lapsia meillä on kolme. Kuopuksemme on 13-vuotias. Mies halusi aikanaan vasektomian (teki lopullisen päätöksen asiassa ihan raskauteni loppuvaiheessa), joka tehtiin kuopuksen vauva-aikana, kun mies yllättäen pääsi todella nopeasti peruutusajalle. Hän oli tuolloin 33-vuotias.
Meillä minä toppuuttelin miestä juuri sillä perusteella, ettei elämästä ikinä tiedä. Me kumpikaan emme enää halunneet lisää lapsia. Oli pakko varmistella mieheltä moneen kertaan, että onko ihan varma asiasta. Toki lääkärinkin kanssa siitä puhuttiin yhdessä ja mies vielä erikseenkin. Kumpikin oli varma, ettei halua lisää lapsia enää kenenkään kanssa. Jos joskus eroamme tms., niin aion itse käydä sterilisaatiossa, mikäli uuteen suhteeseen jonkun kanssa päätyisin.
Mutta siis itse en eroaisi, jos mies ei haluaisi vasektomiaa. Ei se sitä tarkoita, että ero olisi jo pedattu valmiiksi. Elämä on oikeasti joskus arvaamatonta ja yllättävää.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuttu mies sanoi vasektomiaan mennessään että voihan sen purkaa jos haluaa mahdollisen uuden kumppanin kanssa lapsia. Ja tämäkin mies naimisissa ja kaksi lasta. Miehet <3
Se vaan harvemmin onnistuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten ne miehet jotka ovat sitä mieltä että on naisen tehtävä ehkäistä syömällä hormoneja? Sekin on toisen kehoon puuttumista.
No ei siinäkään mielestäni ole toisella mitään sanottavaa. Ei miehellä ole oikeutta vaatia tuollaista, pyytää voi. Sekin on kuitenkin siinä mielessä pienempi pyyntö, että sen voi sentään perua.
Jos sinä vaikka kuolet niin hän jää leskeksi, ja voi löytää uuden vaimon jnpp.
Vierailija kirjoitti:
Naisella on oikeus tappaa syntymätön lapsensa (ja miehen). Kyllä miehellä pitää olla oikeus päättää omasta steriloinnistaan.
On kyllä sairaita ihmisiä tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Ja uuden vaimon kanssa haluaa lapsia, nykyisen ei? Aika karua.
Vierailija kirjoitti:
Voi jäädä eronneeksi vaikka heti. Mitä sitä turhaan odottelemaan.
Odotat nyt vaan rauhassa, että luonto hoitaa tuon asian. Tuskin siihen montaa vuotta voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkaisin liittoa tietenkin. Jokainen päättää omasta kehostaan.
Ei kai tässä nyt ongelma ollutkaan se että mies ei halua vasektomiaa, vaan se syy miksi ei halua. Kyllä ainakin minulle olisi ongelma jos mies suorastaan suunnittelisi olevansa jonkun muun kanssa tulevaisuudessa. Ja kyllä tuollaista voi suunnitteluksi sanoa jos antaa tuollaisten ajatusten vaikuttaa päätöksiinsä.
No ei voi. Tunnistan kyllä tuon ajattelutavan. Minullakin on tapana ylianalysoida ja antaa lisämerkityksiä toisten sanomisille. Johtuu vain omasta heikosta itsetunnosta. Ihmiset möläyttelee jatkuvasti asioita, joita eivät oikeasti ole juurikaan miettineet tai eivät ymmärrä miltä se toisen mielestä saattaa kuulostaa.
Joka tapauksessa jokaisen aikuisen ihmisen tulisi kyetä ymmärtämään että elämä voi todellakin muuttua silmänräpäyksessä. Voitte joutua autokolariin huomenna ja koko perhe pyyhkäistään pois. Jos ei ole aivan varma ettei missään tilanteessa halua lisää lapsia, sitä ei todellakaan kannata sulkea lopullisesti pois.
Naurettavaa saivartelua. Kyllä minulle olisi ongelma, jos mies ei tuon vertaa osaisi sosiaalisia tilanteita ja miten ihmisten kanssa puhutaan. On vähän eri asia sanoa, että "en halua vasektomiaa, kun eihän elämästä koskaan tiedä - mitä, jos se vasektomia ei myöhemmin tunnukaan hyvältä ajatukselta" tms, kuin joku "en halua vasektomiaa, kun saatanhan haluta joskus lapsia jonkun muun kanssa, tai jos sinä ja lapset kuolette auto-onnettomuudessa, haluan varmasti uuden perheen". Tuo jälkimmäinen vaan on aika epähienotunteista möläyttelyä, ja en minä ainakaan halua olla suhteessa, jossa möläytellään tuollaista. Se, että kumppanini löytäisi uuden, jos sattuisin kuolemaan, olisi minusta ihan ok, ja jopa toivoisinkin että hän löytäisi vielä uuden eikä olisi yksin ja surullinen loppuikäänsä. Mutta ei vaan ole ok kumppanin kanssa puhuessa maalailla eroa tai toisen kuolemaa. Voi vaan sanoa, että ei halua vasektomiaa, koska se on niin lopullinen ja elämää ei pysty ennustamaan.
Se, että ei halua kuulla epähienotunteista ja tökeröä möläyttelyä, ei ole osoitus huonosta itsetunnosta, vaan nimenomaan hyvästä itsetunnosta - että haluaa toisen kohtelevan itseään hyvin ja kunnioittavasti, eikä pidä normaalina mitä tahansa möläyttelyä. Huonon itsetunnon omaava nimenomaan ottaa p*skaa vastaan niin paljon kuin sitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä sairaita ihmisiä tällä palstalla.
puhutko ihan yleisesti, vai tämän ketjun keskustelijoista? Minkälainen näkemys asiasta on sun mielestä "sairasta"?
Olisit voinut helposti pyytää sektion yhteydessä sterilisaation.