Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syödä kun loppukuuksi rahaa 10e?

Vierailija
14.01.2014 |

Heippa! Eli nyt on 19v opiskelijalla semmonen tilanne, että loppukuuksi on rahaa 10e, ja sillä pitäs saada loppukuun eväät. Kela laski mun opintotukea jostain syystä, joten aika tiukalle meni tämä loppukuu. Kaipaisinkin nyt vinkkejä miten saan tuon 10e riittämään, vai hyväksynkö kohtaloni ja nään nälkää sitten? Tai syön pari kertaa viikossa vaan?

Keneltäkään ei rahaa heru lainaan, vanhempiini välit poikki joten turha kuvitella sieltä mitään apuja. Kavereille en kehtaa tunkea syömään kun hekin ovat opiskelijoita niin ei varmasti riitä rahat mua ruokkia.

Koulussa ei ole ilmaista ateriaa päivisin.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan upeita ehdotuksia olet saanut ja kauppareissuja.

Rahaa oli 10 päivälle, se kymppi. ostin 5 kg perunaa eurolla, Punajuurta 2kg ja porkkanaa 2 kg euro per pussi. Neljän viljan hiutaleita pirkka 1.29 kg, makaronia 0.39/400gr pussi, törsäsin sitten viherpippurikastikkeeseen 2.79 kolme pussia, eli kuuteen ruokaan, ihan mun herkku. muutama maito!

Mutta nämähän mä ostin jo joulukuussa, miten osasinkin opiskelijana ennakoida, ettei tammikuussa muuta ole kuin laskujen jälkeen 200 euroa bilerahaa!!!!!!!

Vierailija
122/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, joka onnistui

Törkeetä provoilua. Sen sijaan uskon, että ihmiset täällä oikeasti halusivat auttaa. Koko tarina oli mätä. Uskon, että ap:lle tuli hätä, kun sai ihmiset oikeasti auttamaan. Sitten hän guuglaili ja sai kasaan jonkinmoisen uskottavan jutun. Mutta kyllä siitäkin pääsi läpi omituisuuksia (ottaa 50 euroa lainaa, 50!). Toivottavasti ap:lta provoilut loppui, mutta pessimistisesti luulen, että: "Tämähän meni hyvin!".

Auttajille kaikkea hyvää! Te olette hyviä ihmisiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään pankkiin ja miniminosto oli 220e. Eipä haittaa, otin sit 250e lainaa :) nyt asioiden pitäs järjestyä mainiosti, parin päivän päästä sitten rahaa tilille :)

Vierailija
124/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakuntaan matkaa huimat 350 m, ei ole kovin kaukana...

Vierailija
125/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos ap sai asiat järjestymään ja nostettua opintolainaa!! Tsemppiä! Ei se opiskelu helppoa ole, täytyy vaan olla todella säästäväinen tai yrittää löytää jotain ilta/viikonlopputöitä.

Vierailija
126/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai hienoa että ihmiset on valmiit auttamaan, mietin vaan millaista se sitten olisi... Yksi lupaa voipaketin ("kiitti, tää onkin kivasti sulanut valmiiksi"), yksi puolikkaan kaurahiutalepaketin, siis avatun tietysti. Yks on kiikuttamassa PUOLUKOITA pakastimesta (kylmäketju, sulaminen, hygienia....?) ja kannullisen mehua... =D Liikkistä, mutta järki hoi.

Vierailija
127/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kysynyt kirkolta apua? Eikö niillä ole joku "hätä-kassa" mistä voi auttaa.

Minä kyllä voisin antaa  20 e, auttaisko se yhtään? Enempää minulla ei antaa, mutta ei toki tarvitse maksaa takaisin.

Vierailija
128/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:10"]

oletko kysynyt kirkolta apua? Eikö niillä ole joku "hätä-kassa" mistä voi auttaa.

Minä kyllä voisin antaa  20 e, auttaisko se yhtään? Enempää minulla ei antaa, mutta ei toki tarvitse maksaa takaisin.

[/quote]

Voi että on niin ihanaa, kun on olemassa tällaisia hyviä ihmisiä, ja paljon muitakin oli täällä ketjussa, jotka olivat heti valmiita antamaan ruokaa. Ihan liikuttaa. Ihmiset ovat välillä niin ihanan hyviä! Tästä tuli hyvä mieli

Vierailija
129/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:59"]

Asun semmosella pienellä paikkakunnalla missä ei oo mitään leipäjonoja paitsi kerran parissa kuukaudessa saa semmosen EU avustuspaketin, mitä nyt ei oo ollu saatavilla. Seurakuntakin taitaa sijaita jossain sivukylillä. Täällä on siis yksi kauppa (S-market) ja sen roskikset sijaitsee lukittujen metalliovien takana. Uskokaa pois, olen yrittänyt dyykata mutta ei onnistu :/ Olen myös yrittänyt myydä tavaraa, mutta tämä on niin pieni paikka ettei oikein kukaan osta. 

Opintolainaa ottaisin, jos olis mun pankki täällä opiskelupaikkakunnalla. Täälläkin on se yks pankki joka on S-pankki. vai voinko sieltä nordean asiakkaana hakea sitä opintolainaa? :o

[/quote]

Opintolainan voi hakea ihan netistä, olettaen että sinulla on nettipankki käytössä. Ja tilanteessasi kyllä etsisin sen seurakunnan, vaikka miten olisi sivukylillä, koska sieltä apua saisit. 

Vierailija
130/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut Helsingissä tai pk-seudulla niin voit tulla meille syömään ja saat mukaan 20e. Meillä on miehen lisäksi kotona 3v poika ja pieni hauva, toivottavasti et ole kummallekaan allerginen :)

Maijatn@hotmail.com

Vierailija
131/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herneistä hernekeittoa vaihteluksi. Pussillinen maksaa alle euron.

Vierailija
132/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUHUU IHMISET! Kommentoitte lukematta ketjua.

AP on vastannut: 

-hän asuu Haapavedellä

-on nyt nostanut nettipankista opintolainaa, joka saapuu tilille parissa päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi