Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syödä kun loppukuuksi rahaa 10e?

Vierailija
14.01.2014 |

Heippa! Eli nyt on 19v opiskelijalla semmonen tilanne, että loppukuuksi on rahaa 10e, ja sillä pitäs saada loppukuun eväät. Kela laski mun opintotukea jostain syystä, joten aika tiukalle meni tämä loppukuu. Kaipaisinkin nyt vinkkejä miten saan tuon 10e riittämään, vai hyväksynkö kohtaloni ja nään nälkää sitten? Tai syön pari kertaa viikossa vaan?

Keneltäkään ei rahaa heru lainaan, vanhempiini välit poikki joten turha kuvitella sieltä mitään apuja. Kavereille en kehtaa tunkea syömään kun hekin ovat opiskelijoita niin ei varmasti riitä rahat mua ruokkia.

Koulussa ei ole ilmaista ateriaa päivisin.

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivieskassa on ruokajono, sinne siis :). Elämän leipä muistaakseni nimeltään. 

http://www.ylivieskancity.seurakunta.net/?sid=4

Vierailija
82/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ruokajonoja ole jokapaikassa, eikä taida olla enää kaikilla pienillä paikkakunnilla diakoniakaan jotta saisi seurakunnalta jotain.

Täällä on kumma tapa olettaa, että jokaisella paikkakunnalla on kaikki samat palvelut kuin omalla paikkakunnalla, esim. K-Supermarket.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarket myi ainakin muutama hetki sitten kun 2 pkt kaurahiutaleita eurolla. Aika paljon saa siitäkin jo syötävää. Makaroni on toinen halpa.

Vierailija
84/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Itselläni on ollut pahimmillaan 5€ kahdeksi viikoksi, olen opiskelija myös. Ostin hiivaa, leivoin sämpylöitä. Tein makaronilaatikkoa veteen, keitin ja paistoin kananmunia, lisukkeeksi porkkanaraastetta. Toki kaapista löytyy yleensä esim jauhoja valmiina... Kurjaa se on mutta yleensä tilapäistä. Nosta ihmeessä opintolainaa, se on suuri summa opiskelijalle mutta paljon pienempi työssäkäyvälle. Jos nostat nyt esim 50 €, tilanteesi on jo aivan toinen!

Vierailija
85/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kalajoella, voin ostaa sulle ruokakassin?

Vierailija
86/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
87/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 21:43"]

[/quote]

En pääse mitenkään kalajoelle täältä. Enkä ylivieskaan. Kun ne bussimatkat maksaa. Tosin liftaamistahan voisin aina kokeilla.. :)

Minä nyt ensisijaisesti otan tuolta pankista sitä opintolainaa, jos se kerran parissa päivässä tulee niin mahtavaa!

Vierailija
88/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa täysjyvämakaroneja. Onko sulla mahdollisuutta käydä työssä viikonloppuisin? Mikäli asut Hgissä niin jotain töitä luulisi löytyvän. Mene leipäjonoon, Hgissä kai Hursti jakaa ja Myllypurossakin kai vielä on. Itse en oo koskaan käynyt vaikka ollut työtönkin.

Vierailija
89/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin sinuna kaurahiutaleita aamupalapuuroksi. Lisäksi perunoita, porkkanoita ja xtran valkopapuja tomaattikastikkeessa, joista tekisin keiton...sitten makaroonia ja lenkkiä ( jos sulla on jauhoja ja rasvaa, niin tee makkarakastiketta). Jos sulla on vehnäjauhoja, niin voit tehdä helposti myös teeleipiä itsellesi. Pienenä söin hoidossa usein myös näkkärikeittoa (murskattuja näkkäreitä maustetussa vedessä). Xtran 1 kg ranskalaisiakin on vain 1,29€ ja siitä riittää ainakin neljälle kerralle. Haapavesi on kökkö paikka, mutta sen s-marketista saa sentään noita xtra tuotteita.

Vierailija
90/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Ruukissa tai Vihannissa? Olen työni puolesta kulkemassa 24.1 Ruukin ja Vihannin kautta Ouluun. Pääset kyydilläni Ouluun, voin siellä ostaa sulle vaikka kympillä ruokaa (en ole itsekään kovin rikas) ja tarjota Oulun La Fiestassa sinulle 7 euron pizzan, halpa ja hyvä paikka. Ajelen joskus 13-14 aikaan Ouluun, voin ottaa sut kyytiin. Takaisinpäin lähden joskus 16 aikaan ja pääset kyydilläni takaisin. (Hoidan Oulussa pari asiaa) terv se Seinäjokinen, laita mailia xenical@luukku.com.

Vierailija
91/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan myös Kannuksen ja Ylivieskan ohi, jos asut siellä. Terv se, joka on menossa Ouluun.

Vierailija
92/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 10 € ole edes vähän, sillä saa vaikka mitä ku järkeä käyttää...

Vierailija
93/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Oulussa ja voisin tuoda ruokakassin ovellesi asti :)  Asutko Limingassa? Vai kuinka kaukana Oulusta? Raahessa? Voit sen tänne laittaa, ei kukaan tunnista sua tietenkään!! Haluaisin auttaa sinua :)

Vierailija
94/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 21:48"]Asutko Ruukissa tai Vihannissa? Olen työni puolesta kulkemassa 24.1 Ruukin ja Vihannin kautta Ouluun. Pääset kyydilläni Ouluun, voin siellä ostaa sulle vaikka kympillä ruokaa (en ole itsekään kovin rikas) ja tarjota Oulun La Fiestassa sinulle 7 euron pizzan, halpa ja hyvä paikka. Ajelen joskus 13-14 aikaan Ouluun, voin ottaa sut kyytiin. Takaisinpäin lähden joskus 16 aikaan ja pääset kyydilläni takaisin. (Hoidan Oulussa pari asiaa) terv se Seinäjokinen, laita mailia xenical@luukku.com.

[/quote]

Työni aikataulun vuoksi ehdin vain ajaa noiden paikkakuntien ohi, minulla on tiukka aikataulu, siksi ottaisin sinut kyytiin ja tarjoan ruokaa Oulussa. Voin tuoda myös kotoa mehupullon pakastimesta ja puolukoita.

Vierailija
95/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroni, kaurapuuro, kananmuna, peruna...

Vierailija
96/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Haapavedellä, kuten joku jo arvasikin. Kiitos tosi paljon kaikille, mun sydäntä ihan lämmittää kun oon saamassa apua :') huomenna kuitenkin aluksi soitan sinne Nordeaan ja otan sen 50e lainan! Kiitos kaikille ihan hulluna avusta!

Vierailija
97/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei oo ongelma, mulla auto. Ilmota palstalla, jos tarve tulee. :)

t. Se kalajokinen

Vierailija
98/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot tulossa Oulussa käymään niin voisin viedä sut kauppaan ja ostaa sulle ruokaa kassin mukaasi :) Itse voisit kerätä sen mieltymystesi mukaan :) En tekisi asiasta mitään numeroa vaan kassalla vaan maksaisin ostoskorisi sisällön. Hygieniatuotteita myös yms sinulle tarpeellista :) Ilmoittele ihmeessä, jos tännepäin tulet :)

Vierailija
99/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:59"]

Asun semmosella pienellä paikkakunnalla missä ei oo mitään leipäjonoja paitsi kerran parissa kuukaudessa saa semmosen EU avustuspaketin, mitä nyt ei oo ollu saatavilla. Seurakuntakin taitaa sijaita jossain sivukylillä. Täällä on siis yksi kauppa (S-market) ja sen roskikset sijaitsee lukittujen metalliovien takana. Uskokaa pois, olen yrittänyt dyykata mutta ei onnistu :/ Olen myös yrittänyt myydä tavaraa, mutta tämä on niin pieni paikka ettei oikein kukaan osta. 

Opintolainaa ottaisin, jos olis mun pankki täällä opiskelupaikkakunnalla. Täälläkin on se yks pankki joka on S-pankki. vai voinko sieltä nordean asiakkaana hakea sitä opintolainaa? :o

[/quote]

No entä jos liftaisit sieltä jollekin isommalle paikkakunnalle? Tai sinne seurakunnalle? J aseurakuntaan voi kyllä myös soittaa!

Vierailija
100/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin kuormasta syömistä.