Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syödä kun loppukuuksi rahaa 10e?

Vierailija
14.01.2014 |

Heippa! Eli nyt on 19v opiskelijalla semmonen tilanne, että loppukuuksi on rahaa 10e, ja sillä pitäs saada loppukuun eväät. Kela laski mun opintotukea jostain syystä, joten aika tiukalle meni tämä loppukuu. Kaipaisinkin nyt vinkkejä miten saan tuon 10e riittämään, vai hyväksynkö kohtaloni ja nään nälkää sitten? Tai syön pari kertaa viikossa vaan?

Keneltäkään ei rahaa heru lainaan, vanhempiini välit poikki joten turha kuvitella sieltä mitään apuja. Kavereille en kehtaa tunkea syömään kun hekin ovat opiskelijoita niin ei varmasti riitä rahat mua ruokkia.

Koulussa ei ole ilmaista ateriaa päivisin.

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin aloittaja asuu? Jos vaikka voisin helppiä. Rahaa en lähetä/anna mutta ruokaa kylläkin.

Vierailija
42/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin soijarouhetta paketin, pienen pullon öljyä, sipuleita, makaronia, ,kaurahiutaleita, halpisketsupin.Tai ihan eka selvittäisin, onko paikkakunnalla ruokajakelua, koska sieltä saa yleensä juurikin makaronia ja kaurahiutaleita, jos näin käy, ostan niihin kuluvalla rahalla paketin linssejä tai jotain halpoja kuivapapuja (paljon halvempia kuin purkkipavut), tomaattimurskan ja jos rahaa vielä jää, tarjouskaalin tai porkkanoita.

Tuosta ruokavaliosta saa proteiinia, hiilaria ja rasvaa ja jopa vitamiineja. Vitamiinisisältöä voi parantaa jos onnistuu dyykkaamaan kasviksia.

Kokeilisin myös kaikki lähikauppojen roskikset.Sieltä löytyy yleensä ainakin omenoita, perunoita ja leipää.Saatat löytää myös runsasenergiaista herkkua, kuten päivän vanhoja paistopistetuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun semmosella pienellä paikkakunnalla missä ei oo mitään leipäjonoja paitsi kerran parissa kuukaudessa saa semmosen EU avustuspaketin, mitä nyt ei oo ollu saatavilla. Seurakuntakin taitaa sijaita jossain sivukylillä. Täällä on siis yksi kauppa (S-market) ja sen roskikset sijaitsee lukittujen metalliovien takana. Uskokaa pois, olen yrittänyt dyykata mutta ei onnistu :/ Olen myös yrittänyt myydä tavaraa, mutta tämä on niin pieni paikka ettei oikein kukaan osta. 

Opintolainaa ottaisin, jos olis mun pankki täällä opiskelupaikkakunnalla. Täälläkin on se yks pankki joka on S-pankki. vai voinko sieltä nordean asiakkaana hakea sitä opintolainaa? :o

Vierailija
44/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:53"]

Saako koulusta parit näkkärit voideltuna ja paperiin käärittynä, pari kuppia teetä kylkeen.. ihan ok iltapala ja aamuks puuro ja kahvi pkt.. ja tietty koulusta pari omenaa laukkuun..

[/quote]

Oletan että ap opiskelee korkeakoulussa, ja niissä ei saa mitään ruokaa ilmaiseksi...

[/quote] aijaa mä oletin et ammattikoulussa..

Vierailija
45/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan itse tehtyä hernekeittoa, pussillinen kuivia herneitä maksaa alle euron ja siitä saa kattilallisen keittoa jota itse ainakin syön yksin melkein viikon. Sipulia ja soijarouhetta mukaan niin on vielä ruokaisampi.

Vierailija
46/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut, ap? Jos asut Vaasassa, voisin vähän jeesata!

Vierailija
47/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:59"]

Asun semmosella pienellä paikkakunnalla missä ei oo mitään leipäjonoja paitsi kerran parissa kuukaudessa saa semmosen EU avustuspaketin, mitä nyt ei oo ollu saatavilla. Seurakuntakin taitaa sijaita jossain sivukylillä. Täällä on siis yksi kauppa (S-market) ja sen roskikset sijaitsee lukittujen metalliovien takana. Uskokaa pois, olen yrittänyt dyykata mutta ei onnistu :/ Olen myös yrittänyt myydä tavaraa, mutta tämä on niin pieni paikka ettei oikein kukaan osta. 

Opintolainaa ottaisin, jos olis mun pankki täällä opiskelupaikkakunnalla. Täälläkin on se yks pankki joka on S-pankki. vai voinko sieltä nordean asiakkaana hakea sitä opintolainaa? :o

[/quote]

Opintolainaa voi hakea netissä. 

Vierailija
48/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu voi hyvinkin antaa sinulle harkinnanvaraista toimeentulotukea. Käypä heti kysymässä. Mukaan tulotositteet ja tiliotteet 3kk, vuokrasopimus.

Olisiko sulla kavereita joille voisit kertoa asiasta: voisit saada heidän tai vanhempiensa luota ruokaa?

Varmista, että saat oikean määrän opintotukea. Ota selvää, kuinka paljon saat jatkossa, ettei sama tilanne toistu. En ymmärrä miksi laskivat opintotuen määrää? Miten se on mahdollista? Sossu voi auttaa sinua, jos Kelan et ymmärrä Kelan asioita.

Ja sitten tärkein neuvo: hanki töitä. Vaikka rappusiivousta. Reippaat opiskelijat saavat helposti siivoustyötä. Jos töitä ei kovasta yrittämisestä huolimatta löydy, nosta opintolainaa.

Vierailija
49/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut Turussa, voin puuropaketin ja voirasian puolikkaan  kyllä antaa. Olen itsekin opiskelija ja rahat nyt todella tiukalla, ilmaise jotenkin jos olet ylipäänsä kiinnostunut ja tältä paikkakunnalta, niin annan jonkun s-postiosoitteen, josta ei mua tunnista ja ihan täällä tietty.

Vierailija
50/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supermarketissa on jauheliha (23 %, sika-nauta) nyt 1 eurolla! Ja haet makaronit ja sipulin halvemmasta kaupasta siihen kylkeen ja teet makaronilaatikon. Ja riisi sopii kans jauhelihan kanssa.

Vierailija
51/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös opintolainan nostamista varten tarvitse ensin hakea lainantakaus kelasta(jossa kestää se väh. viikko), ei sitä voi vaan suoraan marssia pankkiin nostamaan lainaa.

Vierailija
52/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on nyt sanottava mikä paikkakunta, niin voit meiltä saada apua. Ja soita sinne omaan pankkiisi, varmasti netin kauttakin onnistuu lainan saanti.

Vierailija
53/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on niin pieni paikkakunta että on vain yksi kauppa mutta sijaitsee silti ammattikorkee?

Vierailija
54/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:53"]

Saako koulusta parit näkkärit voideltuna ja paperiin käärittynä, pari kuppia teetä kylkeen.. ihan ok iltapala ja aamuks puuro ja kahvi pkt.. ja tietty koulusta pari omenaa laukkuun..

[/quote]

Oletan että ap opiskelee korkeakoulussa, ja niissä ei saa mitään ruokaa ilmaiseksi...

[/quote] aijaa mä oletin et ammattikoulussa..

[/quote]

No ap ainakin kirjoitti että koulussa ei saa ilmaista ateriaa. Ammattikouluissa ja lukioissa käsittääkseni semmoiset saa.

Tuolla 10 eurolla olisi jopa mahdollista tulla toimeen jos saisi edes sen yhden lämpimän aterian päivässä, mutta kun sitäkään ei ap ilmeisesti saa..

Vierailija
55/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää pulloja.

Vierailija
56/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:59"]

[/quote]

Häh, mä ainakin tein opintolainasopimuksen ihan netissä? Nettipankkiin siitä ja asiaa tutkimaan!

Vierailija
57/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerran osaa hakea opintolainaa, niin luulen, että tarvitset apua raha-asioissa muutenkin. Pyydäpä koulun kuraattorilta tai joltain opelta apua. Hoidatte yhdessä kuntoon Kela-asiasi, varaatte ajan sossuun/nostatte sulle opintolainaa, mietitte mistä saisit töitä.

Ja olisi varmaan hyvä luoda suhteet kuntoon jonkun sukulaisen kanssa.

Vierailija
58/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Sosiaalitoimiston päivystykseen huomenna

- käyt myös kirkon diakonissan luona

Ei Suomessa tarvitse nälkää nähdä.

Kaurapuuroa syö joka päivä aamiaiseksi.

Vierailija
59/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulta löytyy jo kaapista? Jotain säilykkeitä? Me voisimme auttaa sinua tekemään niistä jotain ruokaa! Eli vinkkejä saat!

Vierailija
60/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla on lähimpänä kaupunkina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi