Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syödä kun loppukuuksi rahaa 10e?

Vierailija
14.01.2014 |

Heippa! Eli nyt on 19v opiskelijalla semmonen tilanne, että loppukuuksi on rahaa 10e, ja sillä pitäs saada loppukuun eväät. Kela laski mun opintotukea jostain syystä, joten aika tiukalle meni tämä loppukuu. Kaipaisinkin nyt vinkkejä miten saan tuon 10e riittämään, vai hyväksynkö kohtaloni ja nään nälkää sitten? Tai syön pari kertaa viikossa vaan?

Keneltäkään ei rahaa heru lainaan, vanhempiini välit poikki joten turha kuvitella sieltä mitään apuja. Kavereille en kehtaa tunkea syömään kun hekin ovat opiskelijoita niin ei varmasti riitä rahat mua ruokkia.

Koulussa ei ole ilmaista ateriaa päivisin.

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-Supermarketissa on nyt tarjouksessa sika-nauta jauheliha 1€/pkt

Vierailija
102/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on enskuussa sama tilanne, ota isompi laina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tästä ketjusta niin hyvä mieli, kun tuntemattomat on valmiina auttamaan apua tarvitsevaa :) Av-mammojen pisteet nousee silmissä!

Ap:lle tsempit täältäkin, toivottavasti saat raha-asiat kuntoon etkä nää nälkää loppukuukautta! :)

Vierailija
104/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun sait apua ja toivottavasti laina on pian tililläsi. Itselläkin ollut rahattomia kausia ja mietin tässä, että ainakin ensialkuun hätävaraksi (jos joskus rahapula taas yllättää) olisi hyvä olla purkkiruokaa, pussikeittoja, soijarouhetta, kuivattuja papuja tai linssejä, makaronia ja riisiä, maitojauhetta sekä jauhoja kaapissa. Öljyä, mausteita ja kasvisliemikuutioita myös. Ja pakastimessa kasviksia, kalaa ja/tai lihaa. Jos ne rahat vaan riittäisivät muuhunkin kuin päivittäiseen elämiseen.

Vierailija
105/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kysyisin apua joltakin ystävältä. Itsestäni ainakin tuntuisi pahalta, jos joku ystävistäni olisi samassa tilanteessa eikä uskaltaisi kysyä apua ollenkaan. Vaikka oletat, että ne on samassa tilanteessa kuin sinä, niin ehkä osa niistä voi auttaa jonkun euron verran. Siitä kertyy yhdessä jo muutaman euron potti, joka voisi auttaa jo vähäsen kaikessa tuossa.

Vierailija
106/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin kanssa voit tulla ruokaostoksilla, keräät kärryyn mitä tarvitset ja sitten maksan ne kassalla ja kuskaan sut autollani kotiin. Tai sitten voit tulla mun luo syömään, vaimo on tällä viikolla aamuvuorossa eli aamupäivisin voi tulla :)

Vierailija
107/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä AP kenenkään auton kyytiin lähde.. Mieluummin kerron koulussa koolle tms. Eikös se ole seurakunnan koulu?

Vierailija
108/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:02"]

Jos oot tulossa Oulussa käymään niin voisin viedä sut kauppaan ja ostaa sulle ruokaa kassin mukaasi :) Itse voisit kerätä sen mieltymystesi mukaan :) En tekisi asiasta mitään numeroa vaan kassalla vaan maksaisin ostoskorisi sisällön. Hygieniatuotteita myös yms sinulle tarpeellista :) Ilmoittele ihmeessä, jos tännepäin tulet :)

[/quote]

Kiitos, minä ilmoittelen :)

Vierailija
109/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en voi muuten sanoin kuvailla kuinka kiitollinen olen kaikille jotka mua auttoivat noiden halpojen ruokien suhteen, esimerkiksi tuo soija-jauhelihamakarooni on varmasti täyttävämpää kuin ketsuppimakarooni! Toivottavasti saan sitä opintolainaa ajoissa. Tosin ei ole mitään estettäkään siihen :') huippuja ootte, mun usko ihmisiin nousi ylöspäin.

Vierailija
110/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tota yhtä avuntarjoajaa on alapaukutettu?

Vierailija
111/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:55"]Miks tota yhtä avuntarjoajaa on alapaukutettu?

[/quote]

Oulutyyppiä? Varmaan ihan hyvää tarkoittaa, mutta kuka sitä tietää millaisia hulluja täälläkin pyörii...

Vierailija
112/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääset välillä käymään vaikkapa tokmannilla, niin täyttele varastoja siellä perus-salen sijaan.

Nytkin oli jotain kaurahiutaletta eurolla 2 pkt, nuudeleita parilla eurolla joku 2X5 satsi, jatkuvasti on valmisruoat euron luokkaa, milloin laatikot ja milloin mikroateriat.

Tosin näyttävät häipyvän äkkiä, ainakin opiskelija-alueella.

Vierailija
113/132 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon diakoniatyö

Vierailija
114/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:43"]

Ja en voi muuten sanoin kuvailla kuinka kiitollinen olen kaikille jotka mua auttoivat noiden halpojen ruokien suhteen, esimerkiksi tuo soija-jauhelihamakarooni on varmasti täyttävämpää kuin ketsuppimakarooni! Toivottavasti saan sitä opintolainaa ajoissa. Tosin ei ole mitään estettäkään siihen :') huippuja ootte, mun usko ihmisiin nousi ylöspäin.

[/quote]Yhden sipulin vielä kun pilkot sinne sekaan niin tulee paljon ruokaisampi.

Vierailija
115/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilenkkiä saa paketin alle eurolla, kun pilkkoo pieniksi paloiksi saa lisuketta moneenkin ateriaan.

Tokmanni myy ainakin välillä 10 munan kennoja eurolla.

Lisäksi ostaisin kaalin tai porkkanapussin. Loppurahalla makaronia ja kaurahiutaleita.

Ja nolostelematta kerää joka palautuspullo ja tölkki jonka näet.

Vierailija
116/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut pataleivästä? Saat huippuherkullista leipää halvalla tällä ohjeella: http://kadenvaantoa.blogspot.fi/2012/04/maa-vavahtelee.html

Ei haittaa vaikka et olisi koskaan leiponut; noudata vain ohjeita tarkasti. Rautapataakaan ei tarvitse olla, käytä kannellista teräskattilaa.

Vierailija
117/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asut Turussa, kerron missä voit syödä lämpimän aterian 4 pv viikossa ja saat ruokakassin mukaan, ilmaiseksi ja mitään ei kysellä. Tosi on. :)

Vierailija
118/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa lämmin ateria ja ruokakassi mukaan, 4 pv viikossa, ei maksa mitään eikä kysellä mitään. Suosittelen. :)

Vierailija
119/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarjosin Oulussa ostoksilla käyntiä :) Hullu en ole, vaan ihan tavallinen kolmen lapsen perheenäiti :) Haluan vain hyvästä sydämestä auttaa apua tarvitsevaa, vailla mitään taka-ajatuksia. Ja ei kait yleisellä paikalla ruokakaupassa nyt mitään pahaa voi tapahtua.

Vierailija
120/132 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin voinut vaikka lähettää muutamia kuivatuotteita - vai olikos siellä postiakaan? Ei hetkauttaisi taloutta mihinkään suuntaan vaikkapa linssi-, soijarouhe- ja riisipaketin ja muutaman tonnikalapurkin postitus. Ikävää, että välit vanhempiin ovat niin huonot, ettei edes nälän uhatessa voi ottaa yhteyttä. Tsemppiä sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä